بانک توسعه تعاون ۴ ماهه ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

بانک توسعه تعاون ۴ ماهه ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به روند پرداخت تسهیلات گفت: در سال جاری بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد.

یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 3:38

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

، حجت الله مهدیان در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه فردا دهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون است گفت: بانک زیرمجموعه وزارت کار است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: ۴۵۰ شعبه و باجه در کشور داریم و تعداد پرسنل بانک نیز ۴۵۰۰ نفر است؛ در تمام نقاط کشور شعبه و فعالیت داریم و فعالیت این بانک در ادامه صندوق تعاون شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه ۷۰ درصد تسهیلات به بخش تعاون و مابقی در سایر بخش ها پرداخت می شود و بانک توسعه تعاون جزو ۵ بانک تخصصی دولتی کشور است. مهدیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره روند پرداخت تسهیلات در سال جاری، گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد. همچنین ۳۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد در پرداخت تسهیلات اتفاق افتاد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: ۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت تسهیلات انجام شده و پیش بینی این است که روند پرداخت تسهیلات در سال جاری به ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

وی با تاکید بر تجهیز بانک به سیستم کربنکینگ بیان داشت: حدود ۱۰ سال است که بانک با این سیستم کار می‌کند. امروز بانکی موفق‌تر است که بتواند در حوزه بانکداری دیجیتال کار کند و از ابتدای سال کارگروهی در زمینه بانکداری دیجیتال در بانک مشغول به فعالیت است و تا پایان شهریورماه بانکداری دیجیتال در بانک فعال خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: کمبود سرمایه از چالش ‌های سیستم بانکی است و امروز سرمایه بانک ۱۰۰۰ میلیاردتومان است و از محل بودجه سال ۹۸ نیز هزار میلیاردتومان دیگر افزایش سرمایه محقق می شود و سرمایه بانک دو برابر خواهد شد. این میزان سرمایه هنوز هم کافی نیست و با وزارت اقتصاد و کار و سازمان برنامه برای افزایش سرمایه در سال آینده نیز اقداماتی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: اساسا بانک‌های توسعه ای نباید منابع متکی به مردم داشته باشند ولی در ایران اینگونه نیست و اتکا بانک ها به منابع مردمی وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در حوزه رونق تولید تکالیف قانونی و مسئولیت اجتماعی متوجه بانک است و این اقدامات برای بانک های دولتی تهدید محسوب نمی شود و یک فرصت است.

مهدیان خاطرنشان کرد: ۹۲ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که مشتری بانک محسوب می شوند. سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور در حال حاضر ۵ تا ۷ درصد است و باید به سمت افزایش این سهم حرکت شود. باید نسبت به بخش تعاون یک باور ملی ایجاد شود و برخی تعاون را تنها مسکن و مصرف می دانند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان داشت: افزایش سرمایه بانک از راهکارهای ارتقا سهم تعاون در کشور است. وی بانک توسعه تعاون را یک بانک اقتصادی اجتماعی دانست و بیان داشت: در حوزه های مختلف مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ... اقداماتی در کنار تکالیف بانک مرکزی داریم و از طرح ها حمایت می کنیم. دز حوزه حمایت از مشاغل خانگی و حمایت تسهیلاتی از سیل زدگان ورود کردیم و در بخش کمک به سیل زدگان ۲۵۰ میلیارد تومان تکلیف قانونی داریم و در ۴ ماه نخست سال، ۹۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با اشاره به معوقات بانک گفت: ۸.۲ درصد معوقات داریم که از متوسط شبکه بانکی که ۱۳ درصد است شرایط قابل قبولی داریم و کنترل در این بخش صورت می گیرد. عدد مطالبات معوق بانک با وجود رشد ۹۷۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک، ۹۰۰ میلیارد تومان است. در ده سال فعالیت بانک ۳۵ هزار میلیارو تومان تسهیلات پرداخت شد که دو سوم آن در سال های اخیر بود. مهدیان اولویت پرداخت تسهیلات بانک را سرمایه در گردش دانست و گفت: طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اولویت دوم بانک در پرداخت تسهیلات است.

وی درباره روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بیان داشت: امروز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در این بخش انجام شده و طرح های تایید شده بالای هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و تا پایان سال ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید پرداخت شود. البته سهم صندوق توسعه ملی هنوز کاملا به حساب بانک ها واریز نشده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: در حوزه اشتغال روستایی تکلیف بانک به رعایت سهم تعاونی ها نیست ولی گله ای از تعاونی ها و اتحادیه ها وجود دارد و می خواهیم بخش تعاون از این تسهیلات ارزان قیمت استفاده کند ولی در حال حاضر تمام تعاونی های متقاضی واجد شرایط تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دستکم در سه سال حتی یک ریال اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشتیم گفت: در این بخش هیچگاه در منطقه قرمز بانک مرکزی قرار نگرفتیم. ۸۵۰ میلیارد تومان مجموع خطوط اعتباری دریافت شده از بانک مرکزی در سه سال گذشته داشتیم ولی در بخش اموال مازاد باید گفت به دلیل رکود موجود، تا پایان سال واگذاری تمام اموال مازاد امکانپذیر نیست، ولی حجم املاک مازاد بانک ناچیز است و اهمیت حسابداری ندارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: در بخش توسعه گردشگری تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان داریم و در این حوزه نیز وارد شده ایم و حمایت های لازم را انجام خواهیم داد. وی با اشاره به ارایه طرحی به بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به سازندگان بخش مسکن و تقویت تعاونی های فعال در بخش مسکن گفت: در عین حال، آیین نامه حاکمیت شرکتی در سال جاری کاملا در بانک اجرایی می شود و تاکنون دو سوم آن اجرایی شده است. همچنین در قالب طرح تاب با همکاری وزارت کار ۱۰۵ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده بانک در ده سال گذشته را هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و رقم تا به امروز سال جاری را ۱۹۰ میلیارد تومان دانست. همچنین ۱۶۲ میلیارد تومان در سال گذشته و ۷۸ میلیارد تومان نیز در ۴ و نیم ماه سال جاری تسهیلات ازدواج پرداخت کرد.

وی با اشاره به نیاز سالیانه ۳ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بیان داشت: در زمینه حذف ۴ صفر باید گفت این موضوع در جامعه وجود داشت و تنها در بانک ها ریال به کار می رفت. اینکه نگرانی آثار تورمی وجود دارد خیلی وارد نیست ولی محاسبات و حسابداری در این بخش بهبود خواهد یافت و من خوشبینم.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361