سرمایه گذاری با سود بالا

 

 

تعریف سرمایه گذاری با سود بالا

همه انسانها در زندگی دارای اهداف خرد و کلانی می‌باشند که برای رسیدن به این اهداف خود تلاش فراوانی می‌کنند و نتیجه اهتمام خود را که به دست آوردن پول و اندوختن سرمایه بخصوص سرمایه با سود بالا جهت رسیدن به آرامش و آسایش در زندگی می‌باشد را سرلوحه اهداف خود قرار می‌دهند.

حال باید دید اشخاصی که از راههای گوناگون کسب ثروت نموده‌اند و اندوخته‌های خود را سرمایه گذاری کرده‌اند تا از این سرمایه‌ها سود بالایی نصیبشان شود، چگونه و از چه راههایی برای پیشبرد اهداف خود استفاده نموده‌اند. افرادی که در سرمایه گذاری تخصصی دارند برای انتخاب محل مناسب سرمایه گذاری با سود بالا موارد متعددی را ارزیابی می‌نمایند که از شاخص‌ترین این موارد بازده سرمایه گذاری با سود بالا می باشد.

 

شیوه سرمایه گذاری با سود بالا

سرمایه گذاری با سود بالا بدون ریسک کردن خیلی منطقی به نظر نمی رسد. سرمایه گذاری که اصل پول را تضمین کند و در نهایت سود زیادی عاید شما کند فقط در رؤیاها اتفاق می افتد.

درست است که برای سرمایه گذاری با مدیریت درست ثروت به سرمایه نیاز دارید، اما پیش از آن یک ذهن ثروتمند می خواهید تا از سرمایه گذاری که انجام داده اید، سود بالا نصیبتان شود. حتماً شما هم بارها شنیده اید که افرادی توانسته اند از راه هایی به سود کلان دست یابند، اما خیلی های دیگر از همان راه ها نه تنها سودی به دست نیاورده اند بلکه متحمل ضرر و زیان هم شده اند. می توان یکی از اساسی ترین تفاوت ها بین افرادی که ثروتمند هستند و آنها که نیستند را داشتن ذهن ثروتمند دانست.

سرمایه گذاری با سود بالا با مدیریت درست ثروت

داشتن تفکراتی مانند اینها که «پول با تلاش و سختی فراوان به دست می آید»، «پول مثل چرک کف دست است» و «برای به دست آوردن پول زیاد باید سخت کار کرد» شما را از داشتن ذهن ثروتمند دور می کند. تا وقتی شما نسبت به پول چنین حسی داشته باشید، هرگز به سرمایه گذاری با سود بالا با مدیریت درست ثروت دست نخواهید یافت.

افراد ثروتمند همیشه برای پول ارزش خاص قائل هستند و همین دیدگاه آنها است که روز به روز بر ثروت آنها می افزاید. اگر پول را دوست داشته باشید، حتماً به سوی شما خواهد آمد. سعی کنید هر روز یک تفکر غلط و نادرست که درباره پول در ذهن شما وجود دارد دور بریزید. این که پول دارها بد هستند، زندگی خوبی ندارند و ثروت خود را قطعاً از راه های نادرست کسب کرده اند، از دیگر تفکرات مزاحم شما برای دست یافتن به ثروت و سرمایه گذاری با سود بالا با مدیریت درست ثروت است.

اگر شما در رؤیاهای خود نتوانید خود را صاحب ثروت ببینید در زندگی واقعی نیز هرگز چنین اتفاقی برای شما نخواهد افتاد. باید با پول یک رابطه خوب برقرار کنید تا به سمت شما سرازیر شود. برای هر فردی در دنیا سهم زیادی از ثروت وجود دارد که تنها کاری که باید بکند این است که آن را از آن خود کند.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

پیش بینی تورم در سرمایه گذاری با سود بالا

خیلی از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، در ذهنشان این تصور شکل گرفته است که بتوانند سرمایه خود را با یک ریسک نسبتاً عاقلانه در یک جای خیلی مطمئن با سود بالاتر از تورمی که در کشور ما وجود دارد سرمایه گذاری کنند و در نهایت هم سود کنند و هم از کاهش ارزش پول آن ها جلوگیری شود.

سرمایه گذاری در کشوری مانند ما که گرفتار تورم است، کمی پیچیده تر است. اگر سود سرمایه گذاری که انجام داده اید در نهایت از تورم کمتر باشد، یعنی شما بازدهی منفی داشته اید. بنابراین پیش از هر اقدامی برای سرمایه گذاری باید تورم را پیش بینی کرد.

به همین دلیل در انتخاب نوع سرمایه گذاری با سود بالا باید نهایت دقت را به خرج دهید که متناسب با ریسک آن صاحب سود شوید.

سرمایه گذاری با سود بالا چه مشخصاتی باید داشته باشد:

  • نقد شوندگی این نوع سرمایه گذاری باید بالا و در عرض چند روز سرمایه قابل نقد کردن باشد.
  • پتانسیل به دست آوردن سود در آن بالا باشد تا جایی که فعالیت آن ها به سود بیشتر از 50 درصد در سال برسد.
  • این سرمایه گذاری باید کاملاً قانونی باشد و همچنین به کسب مجوز و امکانات خاص و ویژه نیاز نداشته باشد.
  • حتی با حداقل سرمایه نیز بتوان به آن وارد شد.

سرمایه گذاری با سود بالا در بورس نیازمند کسب مهارت است!

برای این که بتوانید در بورس موفق عمل کنید، باید مهارت هایی را بدانید که بدون آن ها کمتر موفق خواهید شد. می توانید در شروع از تجربه افراد قدیمی در این امر استفاده کنید. مهمترین مسئله در هر نوع سرمایه گذاری این است که بتوانید ترس و طمع را از خود دور کنید.

پیروی از این اصول نیز شما را در سرمایه گذاری با سود بالا در بورس یاری خواهد کرد:

  • اگر یک تصمیم اشتباه گرفتید آن را بپذیرید و تا بیشتر ضرر نکرده اید از آن خارج شوید. در واقع هرگز نباید به یک سهام تعصب داشته باشید.
  • باید سهام مناسب را انتخاب و در زمان انتخاب سهام وضعیت آن را به طور کامل بررسی کنید.
  • برای خرید سهام خود یک طرح مدون و برنامه ریزی شده داشته باشد تا بتوانید از خرید سهام به عنوان یک سرمایه گذاری با سود بالا بهره ببرید.
  • هر شش ماه در هر سال قیمت سهام حدود 30 درصد کاهش می یابد، پس این زمان بهترین موقع خرید است و وقتی قیمت سهام در اثر اخبار و شایعات بالا رفت، زمان فروش است. انتخاب زمان درست برای خرید یک سهام شما را به سود نزدیک و زمان نادرست شما را متضرر خواهد کرد.
  • سرمایه گذاری های بلند مدت که متضمن سود بیشتر است را به سرمایه گذاری های کوتاه مدت وسوسه بر انگیز ترجیح دهید.
  • هرگز برای دریافت اطلاعات درباره بورس و سرمایه گذاری با سود بالا پولی پرداخت نکنید. اولین سؤال در مورد افرادی که شما را راهنمایی می کنند این است که اگر آن ها راه حل را می دانند پس چرا خودشان از آن استفاده نمی کنند. سعی کنید خودتان در این باره تصمیم بگیرید.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری با سود بالا در ایران

سرمایه گذاری با سود بالا در ایران دغدغه افرادی است که سرمایه ای دارند که می خواهند با آن به سود برسند و در عین حال سرمایه شان در خطر نباشد. در برخی از سرمایه گذاری ها نه تنها سودی وجود ندارد، بلکه ممکن است سرمایه خود را نیز از دست بدهند.

البته که رسیک کردن جزء جدایی ناپذیر سرمایه گذاری است. اما در هر حال انتخاب بهترین شیوه که کمترین ریسک را داشته باشد از بقیه روش ها پرطرف دار است.

 

کدام سرمایه گذاری با سود بالا در ایران را برای خود انتخاب می کنید؟

1- خرید و فروش سکه:

خرید و فروش سکه های طلا سال ها است که در کشور ما یکی از شیوه های سرمایه گذاری محسوب می شود. با توجه به تورم و افزایش قیمت ها در کشور ما خرید سکه می تواند راهی باشد که بتوان از آن سود خوبی عایدتان شود. گاهی حتی می توانید آن را به دو برابر قیمت خریداری شده بفروشید.

یکی از ویژگی های این نوع سرمایه گذاری با سود بالا در ایران خاصیت نقدشوندگی آن است. یعنی هر زمان که بخواهید می توانید سکه خود را بفروشید و آن را به پول نقد تبدیل کنید. البته امروزه نوسانات شدیدی در بازار وجود دارد و ممکن است این نوع خرید و فروش نیز شما را دچار نگرانی کند.

2- سپرده گذاری در بانک ها: سرمایه گذاری کم ریسک

سرمایه گذاری در بانک ها برای کسانی مناسب است که خیلی اهل ریسک و خطر کردن در سرمایه گذاری نیستند. بانک های مختلف برای سپرده گذاری شرایط و قوانین مختلفی دارند و درصدهایی که به سپرده ها تعلق می گیرد متفاوت است.

میانگین سودی که به سپرده های بانکی تعلق می گیرد حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد است. به این ترتیب اگر سود سپرده 17 درصد باشد، بعد از گذشت چهار سال سرمایه دو برابر خواهد شد. البته با توجه به نرخ تورم در کشور ما ممکن است این رقم بعد از چهار سال خیلی هم به سود سپرده گذار نباشد.

یعنی در زمانی که در آن هستید ارزش واقعی پول در مقایسه با گذشته و آینده متفاوت است. وقتی فرد سرمایه گذار می خواهد پول خود را به بانک بسپارد، باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که نمی تواند پول خود را بعد از سپردن به بانک از حساب بیرون بیاورد و باید به مدت زمان تعیین شده توسط بانک متعهد باشد. خارج کردن پول از حساب زودتر از موعد مقرر با دادن جریمه همراه خواهد بود.

3- خرید و فروش سهام بورس:

خرید و فروش سهام بورس یکی از بهترین شیوه های سرمایه گذاری با سود بالا در ایران است، به شرط این که فرد سرمایه گذار اطلاعات کافی در این زمینه کسب کرده باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع سرمایه گذاری با سود بالا در ایران این است که هر کس با هر اندازه سرمایه ای می تواند در آن مشارکت داشته باشد و پس از مدتی هم سود آن را در اختیار خواهد داشت. البته ممکن است همان اندازه که در این سرمایه گذاری سود به دست می آورید متضرر شوید. سرمایه گذار سهام بورس باید خودش را برای هر چیزی آماده کند.

قیمت سهام بورس به بازار جهانی و همچنین شرایط سیاسی وابسته است و با تغییراتی در این حوزه ها قیمت بورس نیز تغییر خواهد کرد.

4- خرید و فروش ارز: سرمایه گذاری پر دردسر

خرید و فروش ارز از سرمایه گذاری هایی است که سال ها قابل اعتماد بود و سرمایه گذاران زیادی توانستند از طریق سرمایه گذاری در این بخش به سود برسند. اما این روزها با توجه به تورم شدید و نوسانات زیادی که در قیمت ارز وجود دارد و همچنین مختل شدن خرید و فروش در بازار، این نوع سرمایه گذاری با سود بالا در ایران برای دست یافتن به سود توصیه نمی شود. دست کم افراد عادی و سرمایه گذاران که با این بازار آشنایی چندانی ندارند، بهتر است به سراغ این نوع سرمایه گذاری نروند.

5- سرمایه گذاری در ملک:

برای سرمایه گذاری در ملک به تخصص خاصی نیاز نیست، به همین دلیل است که افراد سرمایه گذاری زیادی به این سمت کشیده می شوند.

اولین قدم در این شیوه سرمایه گذاری با سود بالا در ایران پیدا کردن جایی است که بتوانید روی آن سرمایه گذاری کنید که از طریق آشنایان و یا جستجو در اینترنت و همچنین آگهی های روزنامه ها می توانید آن را بیابید.

نکته حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در تعلق گرفتن وام است. حتی بعضی از بانکها تا 95 درصد ارزش ملک را نیز وام  می دهند که همین مسئله می تواند افراد راغب تر برای سرمایه گذاری در این بخش کند.

بازار ملک از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و البته رشد سرمایه در درازمدت دست یافتنی خواهد بود. در هر حال گردش مالی در ملک مثبت است و رو به منفی نمی رود. همچنین فرد سرمایه گذار می تواند کنترل صد در صد روی سرمایه خود داشته باشد و بدون واسطه بر سرمایه خود تسلط کافی پیدا کند.

6- سرمایه گذاری در ملک‌های قدیمی:

سرمایه گذاری با سود بالا در ایران از طریق بازسازی ملک های قدیمی با انتخاب یک ملک مناسب بسیار سودآور است. سرمایه گذار هر چقدر که سرمایه داشته باشد، می تواند به تناسب آن در ملک سرمایه گذاری کند و سود ببرد. اگر انتخاب او درباره ملک درست باشد و جایی را انتخاب کند که با رشد بیشتر همراه باشد، به طور حتم سود بیشتری هم نصیب او خواهد شد.

سرمایه گذاری با سود بالا در ایران در ملک، آن سرمایه قابل انتقال خواهد بود. مطلب مهم دیگر این که بازار مسکن نسبت به بازارهای دیگر در حال حاضر از امنیت بیشتری برخوردار است و التهاب کمتری در آن جریان دارد.

این که فرد سرمایه گذار از میان این سرمایه گذاری ها و البته انواع دیگر سرمایه گذاری که در بالا به آن اشاره نشد، کدام یک را انتخاب می کند، به توان ریسک کردن و همچنین به اطلاعات و علاقه ای بستگی دارد که در حوزه سرمایه گذاری از آن برخوردار است.

 

سرمایه گذاری با سود بالا 

اطلاعاتی درباره سرمایه و سرمایه گذاری

سرمایه هر نوع دارایی مالی از جمله پول نقد، کارخانه، ماشین آلات و تجهیزات را شامل می شود. به طور معمول به منابع مالی مورد استفاده نیز گفته می شود. سرمایه هر چه بیشتر باشد عملکرد نیز بهتر خواهد بود. سرمایه با پول متفاوت است. پول در واقع صرف خرید محصولات و خدمات می شود، اما سرمایه برای افزایش ثروت و سرمایه گذاری استفاده می شود و عمر طولانی تری دارد. سرمایه مانند سرمایه گذاری به چند دسته تقسیم می شود.

سرمایه اما ابعاد مختلفی دارد که هر یک از نظر ماهیت، قلمرو و تأثیری که بر توسعه دارند با هم متفاوت هستند و در فرآیند توسعه و شکل گیری آن لازم و ملزوم هم به نظر می رسند. ابعاد سرمایه عبارتند از سرمایه ثابت اقتصادی، سرمایه مولد اقتصادی، سرمایه ثابت اجتماعی و سرمایه جاری.
سرمایه گذاری ابزاری برای تولید ثروت برای همه است. هر فردی بسته با توانایی و امکاناتی که دارد می تواند یک سرمایه گذار باشد. سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت یک روند است که برای حصول نتیجه به زمان نیاز دارد. هر کسی می تواند با داشتن برنامه، سرمایه خود را چند برابر کند. البته تمام استراتژی های سرمایه گذاری برای همه مناسب نیست. هر سرمایه گذار برای افزودن سرمایه خود دارای اهداف متفاوت و افق های زمانی گوناگون است. مهم است که تمام پارامترها برای سرمایه گذار تعریف شده باشند.

انواع سرمایه

در شرکت های فردی سرمایه متعلق به یک فرد و در شرکت های غیر سهامی سرمایه متعلق به دو یا چند شریک است و در شرکت های سهامی سرمایه به چند سهم تقسیم می شود. گروهی سرمایه را به سرمایه اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه نمادین دسته بندی می کنند. سرمایه ها این قابلیت را دارند که به یکدیگر تبدیل شوند.

  • سرمایه فرهنگی : سرمایه ای است که به عنوان رابطه اجتماعی در داخل یک سازواره از تعاملات عمل می کند و دامنه آن بدون تمایز به همه محصولات و نشان هایی که خود را کمیاب معرفی می کنند، گسترش داده می شود.
  • سرمایه اجتماعی : سرمایه ای است که بر اشکالی از سازمان مانند اعتماد، قواعد و شبکه دلالت دارد و می تواند کارایی جامعه را از طریق کنش های متناسب تسهیل کند.
  • سرمایه نمادین : نیز سرمایه ای است که در کل جامعه وجود دارد و بر گفتار، رفتار و پندار مؤثر است و از آنها تأثیر می پذیرد. این سرمایه نوع تغییر شکل یافته هر نوع سرمایه ای است که به عنوان نماد به حساب می آید و دارنده آن مورد احترام واقع می شود.
  • سرمایه اقتصادی : هم سرمایه ای است که با وسایل رفاهی، دارآمد فرد و پدرش، نحوه مالکیت بر منزل، وضعیت منزل مسکونی، مالکیت تلفن همراه و دیگر وسایل سنجیده می شود. این سرمایه به دو شکل جاری و غیر جاری موجود است. سرمایه جاری به سرعت به پول نقد تبدیل می شود و سرمایه غیر جاری به سرعت قابل تبدیل به پول نقد نیست.

انواع سرمایه در اقتصاد

در اقتصاد اما سرمایه را به انواع زیر تقسیم می کنند:

  • سرمایه در گردش : سرمایه در گردش از جمله اصطلاحاتی است که در حسابداری و مدیریت مالی از آن استفاده می شود و نشان از امکان نقدپذیری برای یک فرد یا یک کسب و کار دارد. سرمایه در گردش دارایی است که به شکل عاقلانه و منطقی در طول سال مالی جاری قابل تبدیل به پول نقد است. پول به طور حتم جزء این نوع سرمایه ها است. سرمایه گذاری کوتاه مدتی که قابلیت فروش و تبدیل شدن به نقدینگی را داشته باشد هم جزء سرمایه در گردش است. وقتی موجودی انبار قابل تبدیل شدن به پول نقد را داشته باشد جزء این دسته سرمایه ها قرار می گیرد. حساب ها و مطالباتی که قرار است در کوتاه مدت به پول نقل تبدیل شوند را نیز می توان جزء این دسته دانست. اما سرمایه در گردش خالص را میزان واقعی دارایی نقد یا نزدیک به نقد یک سازمان می دانند. سرمایه ای که هزینه ها و نیازهای روزمره شرکت از آن تأمین می شود.
  • سرمایه ثابت : سرمایه ثابت به سرمایه هایی گفته می شود که نمی توان بر ارزش آن ها اضافه کرد، مثل دارایی ها، وسایل، ابزار کار و مواد خام. سرمایه ها از ارزش خاص خود بهره مند هستند و از این سرمایه ها برای سرمایه گذاری و سودآوری نمی توان استفاده کرد. وجود این سرمایه ها برای رشد و پیشرفت مجموعه ها ضروری است.
  • سرمایه ربایی : سرمایه ربایی سرمایه ای است که صرفاً در حوزه گردش پول و بدون فعالیت در فرآیندهای تولید و توزیع محصول جریان دارد. در این جریان پول اولیه افزایش می یابد.
  • سرمایه سهمی : سرمایه ای است که از طریق فروش سهام عادی شرکت به دست می آید. این سرمایه به قسمتی از حقوق صاحبان سهام یک شرکت گفته می شود که سهامداران آن را از راه معالمات سهام و به شکل نقد کسب کرده اند.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذار کیست؟

سرمایه‌گذار کسی است سرمایه خود را با هدف بازگشت سرمایه بیشتر سرمایه گذاری می کند. سرمایه گذارها در بخش سهام، اوراق بهادار، املاک، خرید ارز و سکه سرمایه گذاری می کنند.

بخشی از سرمایه گذارها در بازارهای اولیه و بخشی نیز در بازارهای ثانویه مشغول فعالیت می شوند و در نهایت سرمایه گذاری را گذاشتن پول در یک چیز می دانند که برای آنها سود به همراه داشته باشد.

 

سرمایه گذاری هدفمند چیست و چگونه انجام می شود؟

استفاده از سرمایه جهت تولید ثروت، سرمایه گذاری گفته می شود. سرمایه گذاری روشی است که اگر به درستی انجام گیرد، باعث افزایش ثروت خواهد شد. در روش سرمایه گذاری هدفمند ، سرمایه اهرم افزایش درآمد خواهد بود و میزان آن بستگی به نوع کار شما خواهد داشت.

 

برای سرمایه گذاری هدفمند نیاز به سرمایه کلان است؟

همان طور که گفتیم میزان سرمایه گذاری رابطه مستقیمی با نوع کار دارد، اما این دلیل نمی شود که در هر نوعی از سرمایه گذاری نیاز به سرمایه کلان باشد. گاهی با سرمایه کم هم می توان سرمایه گذاری کرد و مطابق با رشد سرمایه، کار را وسعت داد. در دنیا ثروتمندان زیادی وجود دارند که با دست خالی به درآمد چندین میلیارد دلاری دست پیدا کرده اند. بسیاری از آنها در فقر کامل زندگی کرده اند اما با برنامه ریزی درست و فکر صحیح، توانسته اند از سرمایه های کوچک خود، درآمدهای بالا خلق کنند.

 

چگونه سرمایه گذاری های کوچک تبدیل به سرمایه گذاری هدفمند بزرگ می شود؟

با شناخت انواع سرمایه گذاری می توانید موقعیت مناسب سرمایه گذاری در زندگیتان را پیدا کنید. ممکن است ایده روش سرمایه گذاری هدفمند شما جدید باشد و شما اولین نفری باشید که در زمینه مد نظر، سرمایه گذاری کرده باشید و به نسبت باید انتظار افزایش سرمایه بالایی هم داشته باشید. مهم نیست چه میزان سرمایه داشته باشید، داشتن مداومت و برنامه ریزی در کار، می تواند تضمین کننده تولید سرمایه بیشتر باشد. تبدیل سرمایه گذاری های کوچک به سرمایه گذاری های بزرگ می تواند کاری فردی یا گروهی باشد.

بانک ها و کارگزاری ها و شرکت های بیمه ای، سرمایه های کوچک را در اختیار می گیرند تا با جمع شدن این سرمایه ها، سرمایه گذاری های بزرگ تری انجام دهند و در ازای استفاده از سرمایه های افراد، سود حاصل از تجارت بزرگ خود را با آن ها سهیم می شوند. در واقع سرمایه گذاری کوچک شما، منجر به سرمایه گذاری بزرگ بانک ها و کارگزاری ها می شود.

 

روش سرمایه گذاری هدفمند

یک سرمایه گذار باید آینده بینی داشته باشد و تمامی ریسک ها و احتمالات را در نظر بگیرد. اگر سرمایه گذاری هدفمند صورت گرفته باشد، در مدت مشخص، نتیجه مثبت حاصل خواهد شد. سرمایه گذاری های بی هدف و بدون معلومات اصولاً با از دست رفتن سرمایه همراه است و فرد را به ورشکستگی می کشاند.

یک سرمایه گذار باید روش های سرمایه گذاری را جست و جو کند و درباره آنها اطلاعات کافی به دست آورد. ضرر و زیان و منفعت کار را بسنجد و در نهایت اگر به سوددهی سرمایه گذاری اش مطمئن بود، اقدام به سرمایه گذاری کند. برای این کار بهتر است از افرادی که تجربه کافی در زمینه سرمایه گذاری دلخواهتان دارند، سؤال کنید و تمامی جوانب آن را در نظر داشته باشید.

البته یک بار شکست خوردن شما در یک سرمایه گذاری نباید موجب سرخوردگی تان شود. شما می توانید باز هم سرمایه گذاری کنید، اما باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و دیگر آن ها را تکرار نکنید.

یک سرمایه گذاری هدفمند نیاز به بررسی، تحقیق و مطالعه دارد. درست است که ریسک کردن در سرمایه گذاری اولین جزء جدانشدنی آن است، اما بی گدار به آب زدن اصلاً کار صحیحی نیست.

همان طور که گفتیم مشورت با افراد با تجربه و کسانی که خود سرمایه گذاری کرده اند و به نتایج خوب دست یافته اند، راهنمایان خوبی برای شما خواهند بود.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت

سرمایه گذاری شکل های مختلفی دارد و دارای افق های زمانی متفاوتی است. سپرده گذاری پول در بانک از انواع آن است. سرمایه گذار می تواند با نظم بخشیدن به مراودات خود سپرده گذاری پرسودتری داشته باشد. سپرده کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از انواع سپرده گذاری به شمار می روند. انتخاب نوع سرمایه گذاری با سود بالا اهمیت ویژه ای دارد. سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه در بانک برای افرادی که از وارد شدن در بورس هراس دارند و نمی توانند ریسک آن را بپذیرند، بسیار مناسب است. سپردن پول به بانک ها روشی مطمئن، کم خطر و پر سود است.

انواع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه

  • سپرده کوتاه مدت

این سرمایه گذاری یک سپرده معمولی است که هر فردی می تواند با حداقل مبلغ در آن سهم داشته باشد. این حساب قابل افزایش یا کاهش است، اما اگر در لحظه ای به زیر مبلغ 50000 تومان برسد دیگر به آن سودی تعلق نخواهد گرفت. برای این که دوباره سود تعلق بگیرد، تأمین حداقل مبلغ لازم است و استمرار آن به مدت سه ماه بعد از تاریخ تأمین خواهد بود.

این نوع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه برای افرادی مناسب است که پول نقد زیادی ندارند و به پول خود نیاز پیدا خواهند کرد. خیلی از افراد ترجیح می دهند پول خودشان را در حساب پس انداز یا حساب جاری قرار دهند و از خیر دریافت سود می گذرند. در صورتی که این افراد می توانند حدود 14 درصد سود دریافت کنند و هر وقت خواستند پول خود را از حساب بردارند.

این نوع سپرده کوتاه مدت دارای انواع گوناگونی است. کوتاه مدت سه ماهه، کوتاه مدت شش ماهه و کوتاه مدت نه ماهه.

  • سپرده میان مدت

به سپرده های بیشتر از یک سال میان مدت گفته می شود. این نوع سپرده برای افرادی مناسب است که دست کم یک سال به پول خود نیاز نداشته باشند. حتی برداشت مبلغ کمی از سپرده موجب می شود که سود آن کاهش پیدا کند. در این موارد سپرده کوتاه مدت برای شما مفیدتر خواهد بود. وقتی سپرده دو و سه ساله را انتخاب کنید، باید حداقل در یک سال اول به آن دست نزنید تا سود به پول تعلق گیرد. برداشت های نامنظم از حساب حتی ممکن است موجب شود که فرد سرمایه گذار از سود قطعی نیز محروم شود. این نوع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه مدتی است که از بانک های ایرانی حذف شده اند.

  • سپرده بلند مدت

هر سپرده بالای سه سال تا سقف پنج سال را بلند مدت می گویند. این سرمایه گذاری در میان سرمایه گذاران از طرف داران زیادی برخوردار است. این نوع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه برای افرادی مناسب است که مبلغ 50 میلیون تومان داشته باشند و به مدت چهار تا پنج سال حدود 20 درصد سود دریافت خواهند کرد. این سپرده گذاری مثل خرید مسکن است با این تفاوت که سود منطقی تضمین شده به پول تعلق خواهد گرفت. این سود شامل افرادی می شود که در طی آن سال ها به پول خود دست نزنند. این نوع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه نیز مانند سپرده میان مدت مدتی است که از بانک ها حذف شده است.

  • سپرده ویژه

سپرده ویژه نوعی سپرده است که بانک ها در طی سال طرح هایی را اجرا می کنند که با داشتن سرمایه های 100 میلیون به بالا می توان از آن استفاده کرد. سود سرمایه گذاری در این بانک ها گاهی به 24 درصد هم می رسد. برای استفاده از این نوع سپرده گذاری برای زیاد کردن سرمایه باید همیشه گوش به زنگ اعلام طرح های ویژه بانک ها باشید. بهتر است در انتخاب بانک در این نوع سپرده عجله نکنید و درباره سپرده ویژه بانک ها اطلاعات کافی به دست بیاورید تا صاحب بیشترین سود شوید. این نوع طرح ها بیشتر در بانک های خصوصی اجرا می شود.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت

سرمایه گذاری در واقع به معنای هوشمندانه تر عمل کردن است، نه فقط سخت کار کردن. ما برای به دست آوردن پول ساعت های زیادی را کار می کنیم تا بتوانیم نیازهای خود را بر آورده کنیم. سرمایه گذاری برنامه ریزی برای رفع نیازها در آینده است.

شما می توانید با پولی که به دست آورده اید هر کاری که دوست دارید انجام دهید و از آن لذت ببرید. اما کنار گذاشتن بخشی از پول و ثروت آینده روشن تری را برای شما رقم خواهد زد.

اگر تصمیم گرفته اید که در یک سرمایه گذاری شرکت کنید، باید بدانید که سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • سرمایه گذاری مالکیتی
  • سرمایه گذاری اعتبار دهی
  • سرمایه گذاری معادل نقدی

سرمایه گذاری مالکیتی چیست ؟

این سرمایه گذاری اولین گزینه تمام افرادی است که می خواهند وارد این پروسه شوند. این نوع سرمایه گذاری را پر ریسک ترین و همچنین پر سودترین نوع سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت می دانند.

  • خرید سهام متداول ترین نوع سرمایه گذاری مالکیتی است. با خرید یک سهام در واقع شما مالک سهمی از یک کارخانه و یا شرکت می شوید. اگر شرکتی که شما در آن سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت کرده اید و سهام آن را خریده اید سود کند، بر ارزش سهام شما هم افزوده خواهد شد.
  • راه انداختن یک کسب و کار هم نوعی از همین سرمایه گذاری است که با زحمت و در صورت انجام اقدامات درست با سود آوری زیاد همراه خواهد بود.
  • خرید ملک نیز نوعی سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت است. البته خانه ای که در آن زندگی می کنید برای شما سرمایه ای محسوب نمی شود. خانه یا آپارتمانی که با تعمیر بتوانید با قیمت بالاتری بفروشید، سرمایه گذاری است.
  • خرید طلا، ارز و جواهرات که با گذر زمان بر ارزش آنها افزوده می شود و در زمان فروش سود بیشتر نصیبتان می شود جز این گروه هستند.

سرمایه ‌گذاری اعتبار دهی

سرمایه‌ گذاری اعتبار‌ دهی این امکان را به شما می دهد که مثل یک بانک شوید. ریسک این سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت کمتر از نوع قبلی است و البته سود آن نیز کمتر است.

  • حساب پس اندازی که به هر شکلی در هر بانکی دارید، نوعی سرمایه گذاری اعتبار دهی است. در واقع شما با این کار به بانک پول قرض می دهید. سود آن ناچیز اما امنیت سرمایه شما بالا است، به دلیل این که شرکت های بیمه ای از بانک پشتیبانی می کنند.
  • خرید اوراق بهادار نیز شامل این گروه می شوند. اوراق خزانه داری، وام های بین المللی و اوراق قرضه سرمایه گذاری اعتبار دهی هستند. ریسک و بازگشت سرمایه اوراق قرضه گوناگون با هم فرق دارند. این نوع سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت هم ریسک کمتر و در پی آن سود کمتری دارد.

سرمایه گذاری معادل نقد

این سرمایه گذاری همانند پول نقد است. یعنی می توان به سادگی آن را به پول نقد تبدیل کرد.

  • صندوق سرمایه‌ گذاری بازار پول شامل این نوع سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت می شود که سود آن بسیار کم و در حد یک تا دو درصد است، اما ریسک آن بسیار پایین است. صندوق های سرمایه گذاری در مقایسه با انواع دیگر خیلی آسان تر به پول بدل خواهند شد.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت یعنی ریسک کردن

اگر می خواهید یک سرمایه گذار شوید باید دل و جرأت داشته باشید. هر چه شجاعت شما برای ریسک کردن بیشتر باشد، در دنیای سرمایه گذاری بیشتر پیش خواهید رفت.

این حرف به این معنا نیست که بی گدار به آب بزنید. یعنی بعد از این که تمام تحقیقات خود را انجام دادید، ترس نباید مانع شما برای سرمایه گذاری باشد. تمام افراد موفق و صاحبان ثروت کسانی هستند که قدرت ریسک پذیری بالایی دارند.

بهتر است هدف خود را از سرمایه گذاری برای رسیدن به ثروت مشخص کنید. اگر دوست دارید با کارآفرینی شروع کنید، باید بدانید که این مسیر راهی پر پیچ و خم است و به سادگی بر سرمایه شما افزوده نخواهد شد.

در سرمایه گذاری حساب شده نباید به باورهای غلط و شنیده های خود استناد کنید. باید زمان بگذارید و از متخصصان اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

یک شبه  پول دار شدن را در سرمایه گذاری فراموش کنید! 

یک شبه پول دار شدن در داستان ها و فیلم ها ممکن است اتفاق بیافتد و هر چند خیلی خواستنی و هیجان انگیز است، اما مربوط به دنیای واقعی نیست.

شما با هر روشی سرمایه گذاری کنید، برای این که به نتیجه برسید به زمان نیاز دارید. صبور باشید و تصمیم های عجولانه نگیرید.

تمام افرادی که ثروتمند شده اند ممکن است در دورنمای آنها چنین به نظر برسد که به سادگی صاحب ثروت شده اند، اما این طرز فکر غلط شما است.

برای هر چیزی باید زحمت کشیده شود. مطمئن باشید که در پشت صحنه تمام آدم های ثروتمند تلاش بی وقفه و نا امید نشدن نهفته است. به طور حتم یک ثروتمند در بازار تلاش کرده است، وضعیت همه چیز را سنجیده، ریسک کرده است و با اهل فن مشورت های لازم را انجام داده است.

با شیوه های سرمایه گذاری ثروتمندان آشنا شوید

ثروتمند شدن هم می‌تواند آسان باشد و هم سخت. این که پول های خود را صرف کارهایی که دوست دارید بکنید راحت است، اما با کمی تأمل متوجه می شوید این سرمایه شما است که دارد ته می کشد. روزی از یک استاد موفقیتی شنیدم که می گفت اگر بدانید که با هستی چطور باید کار کنید، به دست آوردن پول و ثروتمند شدن ساده ترین کارها است. برای ثروتمند شدن باید برنامه ریزی داشته باشید و افق های بلندی را برای خود متصور شوید.

علاوه بر سرمایه گذاری های بزرگ، مراقب هزینه های کوچک هم باشید!

همه ما وقتی می خواهیم برای یک کار بزرگ سرمایه گذاری کنیم حسابی حواسمان به همه چیز است، ولی به اندازه کافی به هزینه های کوچک توجه نداریم. اما این هزینه های کوچک ممکن است روزی به کوه تبدیل شوند. باید به دنبال راهی برای کاهش هزینه های کوچک خود باشید که در نهایت به یک عدد بزرگ تبدیل می شوند. این یکی از شیوه های سرمایه گذاری ثروتمندان می باشد. پس از همین حالا شروع کنید.

برای موفقیت در سرمایه گذاری، روی آینده تمرکز کنید!

زندگی کردن در زمان حال توصیه افرادی به شما است که می خواهند از زندگی لذت ببرید. اما اگر دوست دارید ثروتمند شوید باید به آینده فکر کنید و تمرکزتان روی آن باشد. اشکالی ندارد که شما در جوانی بی پول باشید، اما هرگز نباید زمان پیری و کهنسالی خود را نیز در بی پولی به سر ببرید.

برای تأثیرگذار بودن روی بقیه،  وسایل غیر ضروری نخرید!

همه ما دلمان می خواهد که در نظر دوستان و آشنایان مان عالی باشیم و همین مسئله موجب می شود که گاهی دست به خرید وسایل و چیزهای غیر ضروری بزنیم که تنها دلیل برای داشتن آنها جلب توجه دیگران است. اما اگر می خواهید ثروتمند شوید هیچ وقت نباید خانه خود را از وسایل غیر ضروری انباشته کنید. وسایلی که گاهی قیمت های زیادی هم مجبور هستید بابت آنها پرداخت کنید. اگر مراقب خرج های خود نباشید، ممکن است هرگز به مرحله سرمایه گذاری های کلان نرسید. ثروتمندان همیشه مراقب خرج  کردن خود هستند. و این از شیوه های سرمایه گذاری ثروتمندان است پس لازم است هزینه های خود را بودجه بندی کنید.

برای سرمایه گذاری باید پس انداز کنید!

بعد از این که توانستید ثروت خوبی به دست بیاورید، باز هم باید به فکر پس انداز کردن باشید. ثروتمندان در هر مرحله ای از زندگی خود همیشه بخشی از درآمد خود را پس انداز می کنند. برخی توصیه می کنند که مهم نیست چقدر درآمد دارید، در هر صورت باید 10 درصد آن را برای پس انداز کردن و سرمایه گذاری های آینده کنار بگذارید.

سهمی از درآمد خود را صرف امور خیریه کنید!

اگر می خواهید جزء ثروتمندان باشید باید بخشی از درآمد خود را برای امور خیریه و بخشش کنار بگذارید. فرمول درست این است که ابتدا پولتان را پس انداز کنید، بعد بخش دیگر را برای بخشیدن صرف کنید و هر آنچه باقی ماند را خرج کنید. چرخه هستی همیشه در گردش است و زمانی که شما دست بخشش داشته باشید، از دست دیگرتان از هستی خواهید گرفت.

هزنیه ها را به حداقل برسانید!

برای این که سرمایه گذار موفقی باشید، حتماً نباید آدم خیلی باهوشی باشید و موفقیت در سرمایه گذاری ربطی به آی کیو ندارد. کافی است روش‌های درست سرمایه گذاری را بدانید. بسیاری از ثروتمندان معتقد هستند که بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری، شیوه خرید و نگهداری است. آنها هزینه های معامله و دیگر هزینه ها را تا حد امکان برای مطمئن بودن از بیشترین بازدهی نگه می دارند.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری راهی شجاعانه برای کسب ثروت

همه ما در زندگی به دنبال آرامش هستیم و از طرفی بخش مهمی از آرامش هر زندگی، مربوط به رفاه مالی می شود. بسیاری از مردم به دنبال کسب ثروت و افزایش درآمد خود هستند و کمتر کسی پیدا می شود که پول را دوست نداشته باشد. سرمایه گذاری یکی از راه هایی است که می تواند درآمد خوبی را عاید شما کند. البته این فقط یک روی ماجرا است. در سرمایه گذاری ها امکان از دست دادن سرمایه همیشه وجود دارد. به همین دلیل است که سرمایه گذاری یک راه شجاعانه در کسب ثروت است. راهی که اگر با فکر صحیح و تجربه طی شود، می تواند شما را از یک عمر کار کردن بی نیاز کند.

چگونه و کجا سرمایه گذاری کنیم؟

اگر شما هم تازه کار هستید و به دنبال راه هایی برای سرمایه گذاری مطمئن هستید، در ابتدا باید مفهوم پایه ای تجارت را درک کنید. تا هر چه بهتر بتوانید سرمایه گذاری خود را به درستی انجام دهید.

  1. سرمایه گذاری را در شرکت هایی که به خوبی می شناسید، انجام دهید.

یکی از مهم ترین قواعدی که باید در سرمایه گذاری مد نظر داشته باشید، شناخت شرکتی است که قرار است در آن سرمایه گذاری کنید. منظورمان یک شناخت ساده نیست. شما باید تمامی پیچیدگی های شرکت را شناسایی کنید و با همه احتمالات ضرر و سوددهی آن، اقدام به سرمایه گذاری کنید. پس در انتخاب شرکت و نحوه سرمایه گذاری در آن، به خوبی اطلاع کسب کنید.

  1. سرمایه گذاری در یک جا ممنوع

سرمایه گذاری در یک جا، تضمین کننده بازگشت پول شما نخواهد بود. اگر بتوانید سرمایه خود را در گزینه های مختلف سرمایه گذاری صرف کنید، قطعاً سود خوبی از سرمایه گذاریتان خواهید داشت. اما زمانی که سرمایه گذاری تنها در یک بخش انجام گیرد، احتمال از دست رفتن سرمایه و متضرر شدن بیشتر خواهد شد. برای این که معنی این جمله را به راحتی درک کنید، مثالی می زنیم.

فرض کنید شما یک سبد پر از تخم مرغ دارید. اگر این سبد از دستتان بیفتد، احتمال زیاد بسیاری از تخم مرغ ها شکسته خواهند شد. حال فرض کنید که این تخم مرغ ها در چندین ظرف قرار گرفته باشند و باز هم یکی از سبدها از دست شما بیفتد. در این مورد، شما همچنان تخم مرغ های سالمی دارید که می توانید با کمک آنها، ضرر از دست رفتن تخم مرغ های شکسته را نیز پرداخت کنید. سرمایه گذاری دقیقاً همانند تخم مرغ هایی است که امکان شکسته شدن و سالم ماندن آنها، بستگی به چگونگی حفاظت ما از آنها دارد.

  1. مسئولیت پذیر باشید.

سرمایه گذاری معمولاً با انگیزه کسب درآمد انجام می گیرد، اما شرایط گاهی اوقات بر خلاف تصورتان قدم بر می دارد. افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند باید مسئولیت هر نتیجه ای را بپذیرند. چرا که قرار نیست تنها یک بار در زندگیتان سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری های مداوم منجر به کسب درآمدهای دائمی خواهند شد و اگر در صورت بروز شکست، مسئولیت شکست خود را نپذیرید، دیگر هرگز قادر به انجام سرمایه گذاری های درآمدزا نخواهید بود.

  1. در بازارهایی که ریسک کمی دارند، سرمایه گذاری کنید.

معمولاً خرید مسکن و زمین، خرید سکه و دلار و ارز، سرمایه گذاری های سوددهی هستند. البته این بدین معنا نیست که به هیچ عنوان مشکلات از دست رفتن و یا کاهش سرمایه در اینچنین سرمایه گذاری هایی وجود ندارد. تنها تفاوت این سرمایه گذاری ها، ریسک کمی است که در از دست دادن سرمایه خواهد داشت.

  1. بازار بورس یکی از مکان های سرمایه گذاری مهم

یکی از مهم ترین مواردی که می توان در آن سرمایه گذاری کرد، بازار بورس است. اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک را دارید باید حتماً از بورس و نوسانات آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید تا سرمایه گذاری موفقی را به همراه داشته باشید.

  1. کارآفرینی و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری تنها در بازارهای شناخته شده طلا، مسکن، بورس و ارز نیست. سرمایه گذاری می تواند در جهت تولید ملی و کارآفرینی صورت گیرد. میزان ریسک این سرمایه گذاری، دقیقاً مشخص نیست. بستگی به محصول تولیدی و برنامه ریزی هایی که در طی تولید محصول انجام می شود، دارد.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

اطلاعاتی درباره خرید سهام شرکت ها برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری با سود بالا شیوه های متفاوتی دارد و هر کسی از یک شیوه استفاده می کند. برخی خرید مسکن و ملک را بهترین سرمایه گذاری می دانند. برخی هم به سراغ خرید و فروش سکه می روند. خرید و فروش ارز و سهام نیز از دیگر شیوه های سرمایه گذاری است. البته هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. این که کدام شیوه از بقیه با توجه به شرایط کشور امکان پذیر است و بالاترین سود، کمترین ریسک و بیشترین نقدشوندگی ممکن را به همراه دارد نیاز به اطلاعات و آگاهی پربارتری دارد. اما خرید سهام و سرمایه گذاری با سود بالا  از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

خودتان را برای خرید سهام و سرمایه گذاری با سود بالا آماده کنید!

پیش از شروع کار سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس مهم است که شما از آماده بودن خود مطمئن شوید. پولی که در کارت اعتباری شما است سرمایه محسوب نمی شود. پیش از این که به شکل جدی درباره این کار تصمیم بگیرید، باید ابتدا هزینه های خود را پایین بیاورید و همچنین نباید بدهی داشته باشید تا بتوانید بر سرمایه گذاری تمرکز کنید. اگر بدهی دارید باید قبل از هر اقدامی بدهی های خود را پرداخت کنید. برای سرمایه گذاری خود یک هدف تعیین و شروع به یادگیری درباره خرید سهام و سرمایه گذاری با سود بالا و بازار بورس کنید.

سهام چه شرکت هایی را خریداری نکنید!

  • شرکت هایی که قیمت سهام آنها همیشه در حال پایین آمدن است. این اطلاعات را با نگاه انداختن به پیشینه آنها به دست خواهید آورد.
  • شرکت هایی که برای سرمایه گذاری با سود بالا تحت بررسی هستند.
  • شرکت هایی که مبالغ زیادی بدهی دارند.

دسته بندی شرکت ها بر اساس ارزش بازار

شرکت ها بر اساس ارزش بازار به بزرگ، کوچک و متوسط دسته بندی می شوند:

  • شرکتهای بزرگ: سرمایه گذارهایی که در پی سود مطلوب هستند به سراغ شرکتهای بزرگ می روند. از مزایای این شرکت ها می توان به نقدشوندگی بالای سهام شان اشاره کرد. افرادی که سرمایه زیادی دارند و دوست دارند راحت سهام خود را خرید و فروش و به همچنین سرمایه گذاری با سود بالا دست پیدا کنند، این شرکت ها را انتخاب می کنند.
  • شرکتهای کوچک: خرید سهام در این شرکت ها با ریسک بیشتری همراه است و ریسک نقدشوندگی سهام آنها بالاتر است. کسانی که سرمایه زیادی دارند نمی توانند به آسانی مقادیر بالای آنها را خرید و فروش کنند. از مزایای آنها می توان به پتانسیل رشد سریعشان اشاره کرد. وقتی سهام یک شرکت کوچک پایین تر از ارزش حقیقی آن به فروش می رسد، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری با سود بالا به وجود می آید.
  • شرکتهای متوسط: خرید سهام این نوع شرکت ها ترکیبی از مشخصات شرکت بزرگ و کوچک را دارند. باید به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است فکر کنید با افزایش یا کاهش قیمت سهام سود متضرر شوید یا سود ببرید، اما تا زمانی که سهام را نفروخته اید ضرر و سودی شامل شما نمی شود. افزایش قیمت سهام نیز به عوامل مختلفی وابسته است که لزوماً دلیل آن افزایش سود شرکت نیست. قیمت سهام شرکت ها نیز بر اساس عرضه و تقاضا در بورس معین می شود.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سود مرکب در سرمایه گذاری با سود بالا

دست یافتن به ثروت و سرمایه گذاری با سود بالا به وسیله سود مرکب امکان پذیر است. سود مرکب از مهمترین اصل ها برای افزایش درآمد و کسب ثروت است. اگر سرمایه گذارها با سود مرکب آشنا شوند دنیای اقتصادی آنها به طور کامل عوض خواهد شد.

مفهوم هوش مالی و سود مرکب در سرمایه گذاری با سود بالا چیست ؟

هوش مالی یک مفهوم ذهنی است که به عملکرد ویژه ای گفته می شود که موجب جاری شدن ثروت در زندگی می شود. افراد دارای هوش مالی برای دست یافتن به ثروت اقدامات خاصی انجام می دهند. به طور حتم افراد موفق و افراد ناموفق ذهنیت متفاوتی نسبت به پول دارند. پس می توان به این نتیجه رسید که موفقیت مالی تا حد زیادی به باورهای افراد درباره پول وابسته است. اگر شما حاضر به ترک باورهای محدودکننده خود نسبت به پول نباشید، پول هرگز به سراغ شما نخواهد آمد. برای این که بتوانید هوش مالی خود را تقویت کنید به توانایی هایی احتیاج دارید و در واقع باید آن ها را در خود تقویت کنید.


چگونه هوش مالی و توانایی های خود را افزایش دهیم ؟

توانایی پول سازی و درآمدزایی: باید یک شغل یا یک کسب و کار داشته باشید تا از آن درآمد به دست بیاورید.

توانایی حل کردن مسائل مالی: باید بتوانید در زمان مواجهه با مسائل مختلف مانند موضوعات حقوقی، حسابداری و مالیات راه حل های شایسته برای آن داشته باشید.

توانایی سرمایه گذاری با سود بالا: باید فرصت ها را بشناسید و از آن ها بهره ببرید. یعنی باید بتوانید از پول خود پول در بیاورید بدون این که کاری کنید.

اقداماتی برای افزایش هوش مالی و سود مرکب در سرمایه گذاری با سود بالا

  • یک طرح عملیاتی داشته باشید: افرادی که به فکر سود مرکب در سرمایه گذاری با سود بالا هستند، برای ثروت خود طرح عملیاتی دارند و برای مدیریت آن برنامه روزانه ریخته اند.
  • همچنان ده درصد از درآمد خود را پس انداز کنید: افراد دارای هوش مالی در هر شرایطی ده درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند.
  • بدهی های خود را به حداقل برسانید: افراد سرمایه گذار می دانند که نباید برای رسیدن به سود مرکب در سرمایه گذاری با سود بالا پول قرض بگیرند. قرض داشتن در طولانی مدت تأثیر نامطلوبی بر میزان ثروت می گذارد. باید سعی کرد میزان بدهی ها را به حداقل برسانید. البته افراد دارای هوش مالی در سرمایه گذاری با سود بالا می توانند بدهی خود را پس دهند.
  • اهداف مالی کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشید: اهداف مالی با طرح های عملیاتی رابطه مؤثر دارند. افراد دارای هوش مالی که در فکر سرمایه گذاری با سود بالا هستند دارای دو دسته هدف کوتاه مدت و بلندمدت هستند. هدفمند بودن موجب می شود که افراد در طول روز مدام به اهداف خود فکر کنند و همین متمرکز شدن روی اهداف، دست یافتن به آنها را امکان پذیر می سازد.

همه افراد به اندازه خودشان از هوش مالی برخوردار هستند، فقط کافی است مهارت های لازم برای استفاده از آن را بیاموزند و روی در آوردن پول و ثروت تمرکز کنند. همان طور که گفتیم بخشی از داشتن هوش مالی به ذهنیتی مربوط می شود که درباره پول دارید. تا مادامی که فکر کنید پول چرک کف دست است، هرگز به آن دست نخواهید یافت.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری با سود بالا در طلا

یکی از انواع سرمایه گذاری با سود بالا سرمایه گذاری در طلا است. از دوران قدیم نیز روی این فلز با ارزش سرمایه گذاری می شده است. سرمایه کردن این فلز به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند سهولت جا به جایی، قابلیت نقدینگی و تبدیل شوندگی برای افرادی که ابتدای راه هستند، به افراد توصیه می شود. وقتی بانک ها در وضعیت خوبی قرار ندارند و بحران اقتصادی وجود دارد، طلا یکی از سرمایه گذاری های ایمن محسوب می شود. حتی در زمان هایی که بازار معاملات مسکن رونقی ندارد و مردم از خرید و فروش اوراق قرضه ترس دارند، سرمایه گذاری با سود بالا در طلا می تواند پیشنهاد خوبی باشد. شما با هر قدر مبلغی که داشته باشید، می توانید طلا بخرید.

نکات مهم در سرمایه گذاری با سود بالا در طلا

  • خرید و فروش طلا محدودیت زمانی ندارد. شما هر وقت بخواهید می توانید اقدام به خرید و فروش آن کنید.
  • ریسک آن کمتر از انواع دیگر سرمایه گذاری با سود بالا است.
  • از آن جا که هنگام فروش باید طلا را کمی از قیمت اصلی آن کمتر بفروشید، پیشنهاد می شود که طلای دست دوم بخرید تا کمتر ضرر کنید و همچنین مقدار بیشتری هم خرید خواهید داشت.
  • اگر طلای زینتی می خرید دست روی آن هایی بگذارید که سنگ روی آن ها کار نشده باشد، زیرا سنگ ها به سرعت ارزش خود را از دست می دهند.
  • طلاهایی را انتخاب کنید که هزینه ساخت آن ها پایین است، زیرا هزینه ساخت در زمان فروش کسر می شود.
  • بهتر است از طلاهای ساخت داخل کشور خریداری کنید تا طلاهای ساخت خارج از کشور.
  • برای خرید جواهرات و سنگ های قیمتی باید به سراغ انواع مرغوب آن بروید تا بتوانید سود کنید. به دلیل این که خرید سنگ های کم ارزش شما را متضرر خواهد کرد.
  • در زمان فروش طلا بهتر است از چند جا قیمت بگیرید. اگر امتحان کرده باشید، می بینید که هر طلا فروشی قیمت خود را به فروشنده اعلام می کند.

انواع سرمایه گذاری با سود بالا در طلا

سرمایه گذاری در طلا در بلند مدت کم ریسک و دارای سود قابل قبولی است. اما مهمترین مسئله در مورد طلا این است که باید آن را کجا نگه داشت که در امنیت کامل باشد. استفاده از طلای تزئینی همواره با خطر دزدیده شدن همراه است. برای سرمایه گذاری در طلا به جز خرید معمول آن راه های دیگری نیز وجود دارد. عواملی مثل قیمت طلای جهانی، ارز و ریسک های اقتصادی و سیاسی بر قیمت طلا تأثیرگذار هستند.

  • نوعی سرمایه گذاری با سود بالا در طلا با نام گواهی سپرده نیز موجود است که یک نوع اوراق بهادار است. این ورقه بهادار نشان دهنده مالکیت مقدار مشخصی از طلای سپرده شده به انبار است. پشتوانه آن نیز بیجک یا قبض انباری است که انباردار می دهد. بانک رفاه کارگران به عنوان انبار در نظر گرفته شده است. برای خرید و فروش گواهی سپرده باید کد معاملاتی بورس اوراق بهادار خود را از یک کارگزار بورس دریافت کنید. بعد از آن می توان با یک تلفن یا آنلاین سفارش خرید و یا فروش خود را در وب سایت معاملات ثبت کنید. تسویه نقدی این اوراق یک روز بعد از انجام معامله است.
  • صندوق های طلا نیز ابزارهای دیگر سرمایه گذاری با سود بالا در طلا برای ورود به بازار سرمایه هستند. این صندوق ها به سرمایه گذاران امکان می دهند که به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر خود، واحدهای این صندوق را خریداری کنند. این صندوق ها نیز تحت نظارت سازمان بورس هستند. پذیره نویسی آنها در بورس صورت می گیرد. هدف از تشکیل آنها جمع آوری وجه های سرمایه گذاران و مدیریت آنها است. مدیران صندوق های طلا می توانند اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا را در بورس تهیه کنند و به همین علت سرمایه گذاران از نوسانات قیمت طلا و ارز بازده مناسبی به دست خواهند آورد. 

سرمایه گذاری در صندوق طلا چگونه انجام می شود؟

این صندوق را صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا نیز می نامند که نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک یا صندوق‌ مشترک قابل معامله در بورس (ETF) است که منابع مالی موجود در صندوق، در شرکت های تولید کننده طلا و همچنین برای خرید شمش طلا سرمایه گذاری می شوند.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

سرمایه گذاری برای همه

سرمایه گذاری تنها مختص ثروتمندان نیست. هر کس می تواند به سهم خود و با توجه به درآمد و پس اندازی که دارد، سرمایه خود را دو برابر یا چند برابر کند. پس سرمایه گذاری برای همه میسر میباشد اما در کشور ما به دلیل بالا بودن نرخ تورم و نوسانات اقتصادی کمی این کار مشکل است، به ویژه برای آنها که سرمایه زیادی ندارند و نگران این هستند که همان سرمایه کم خود را نیز از دست بدهند. اما با همه این شرایط باز هم کسانی هستند که می توانند سرمایه خود را زیاد کنند و همین افراد می توانند الگوی دیگران باشند.

هدف از سرمایه گذاری برای همه چیست؟

مهمترین مسئله ای که باید در زمان سرمایه گذاری مد نظر داشته باشید این است که از این کار چه هدفی را دنبال می کنید. هدف از سرمایه گذاری برای همه می تواند موارد زیر باشد:

  • برخی سرمایه گذاران تنها برای حفظ ارزش پول خود این کار را می کنند. یعنی این افراد می دانند که اگر سرمایه ای که دارند به همین شکل رها کنند، روز به روز از ارزش آن کاسته خواهد شد. این افراد به طور معمول سرمایه گذاری کم سود و کم خطر را ترجیح می دهند.
  • برخی دیگر نیز با هدف به دست آوردن سود بالا به دنبال سرمایه گذاری می روند. سفته بازها جزء این دسته محسوب می شوند. این سرمایه گذارها خطرپذیرتر هستند.
  • هدف برخی دیگر هم پیدا کردن راه های سرمایه گذاری کم خطرتر است. این افراد سرمایه گذارانی هستند که از سرمایه گذاری به دنبال یافتن استقلال بیشتر از کسب و کار فعلی خود هستند. این افراد همان ها هستند که معتقدند همه تخم مرغ ها را نباید در یک سبد گذاشت و سرمایه خود را در جاهای مختلف صرف می کنند که اگر در یک بخش ضرری حاصل شد، بتوانند جبران کنند.

سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ

استارت آپ کلمه ای است که این روزها به گوش همه آشنا است. افراد کارآفرین برای شروع کار خود به سرمایه گذاری نیاز دارند. به طور معمول، بودجه و سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ از بیرون تهیه می شود، به دلیل این که بیشتر کارآفرینان سرمایه ای برای این کار ندارند. مگر این که کارآفرین خوش شانس باشد و در ابتدای کار به سرمایه چندانی نیاز نداشته باشد و دیگر این که خود او آن قدر سرمایه داشته باشد که نیازی به سرمایه گذاری از بیرون نداشته باشد. 

منابع اصلی سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ 

از راه های زیادی می توان سرمایه اولیه یک استارت آپ را به دست آورد. البته ممکن است نتوان روی همه آنها حساب کرد، اما سه راه اصلی برای کسب سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ وجود دارد که از گذشته استفاده شده است و کارآفرینان می توانند روی آن حساب کنند.

  • سرمایه گذاری شخصی
  • سرمایه گذاری از بیرون
  • شراکت در سهام

سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ شخصی

بیش از نیمی از استارت آپ ها با سرمایه خود کارآفرین راه اندازی می شوند. بیشتر کارآفرینان اما ترجیح می دهند که به جای این کار یک سرمایه گذار داشته باشند. سرمایه شخصی یک کارآفرین ممکن است مبلغ زیادی هم نباشد، اما دست کم فرد می تواند از پس هزینه های لازم و اصلی بر بیاید؛ مانند هزینه راه اندازی وب سایت و خرید لوازم مورد نیاز. بازاریابی و تبلیغات هم نیاز به سرمایه گذاری دارد.

اگر استارت آپ بتواند از پس هزینه های خودش بر بیاید، می تواند قوی عمل کند و شانس موفقیت زیادی دارد. تا وقتی کارآفرین بتواند از سرمایه شخصی خود استفاده کند، یک ابزار قوی در دست دارد که اجازه می دهد صد در صد روی برنامه خود متمرکز باشد. البته با سرمایه شخصی به دلیل این که مبلغ سرمایه های شخصی خیلی زیاد نیست، سرعت کار خیلی بالا نخواهد بود.

در مواردی که سرمایه شما به زمان نیاز دارد تا آماده شود، در این فرصت می توانید برای شناسایی بازار خود زمان بگذارید، با مشتری های احتمالی وارد مذاکره شوید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. هر چقدر بیشتر برای استارت آپ زحمت کشیده شود، شانس کارآفرین برای دریافت سرمایه بیشتر خواهد شد. همین که یک ایده خوب داشته باشید کافی نخواهد بود. اگر می خواهید سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ شما از بیرون انجام شود، باید با تلاش زیاد نظر سرمایه گذارها را به خود جلب کنید.

سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ از بیرون

سرمایه گذاری از بیرون در استارت آپ نوعی قرض کردن پول است که بعد از مدتی می توان آن را برگرداند. نکته مهم در سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ به این شکل این است که پولی که قرض گرفته می شود در چه راهی صرف خواهد شد. بهترین حالت این است که این پول برای کسب و کار و پیشرفت خرج شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد. اگر این سرمایه در جایی خرج شود که بازدهی نداشته باشد، ممکن است کارآفرین در پس دادن پول دچار مشکل شود. اگر در گرفتن وام و قرض حساب شده و با برنامه ریزی عمل شود، می تواند بهترین راه برای سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ باشد.

شراکت در سهام برای سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ

در این نوع سرمایه گذاری یک شخصی از خارج از مجموعه سرمایه اش را در اختیار استارت آپ قرار می دهد و در ازای آن بخشی از سهام آن را صاحب می شود. افرادی که به این شکل سرمایه گذاری می کنند معمولاً خیلی زیاد نیستند. این روش یعنی سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ مورد علاقه کارآفرینان است به دلیل این که لازم نیست سرمایه قرض گرفته شده پس داده شود.

شراکت در سهام در کسب و کارهایی به کار می رود که خطر بالایی دارند یا یک پروژه بلند مدت باشد. شرکت هایی از این نوع سرمایه گذاری استفاده می کنند که کسب و کار آن ها برای کسب درآمد به زمان طولانی نیاز داشته باشد. این کار برای کارآفرین سود دیگری هم دارد که آن این است که وقتی یک نفر را به عنوان سهام دار وارد کسب و کار خود می کنید، در واقع از بازار، تجربه و تخصص او استفاده می کنید و همین موجب رشد و پیشرفت سریع تر استارت آپ می شود. تنها مشکل آن این است که در تمام تصمیم گیری ها باید سهام دار را دخیل کنید، زیرا او شریک شما است و باید از همه چیز خبر داشته باشد.

 

سرمایه گذاری با سود بالا

 

کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین

سرمایه گذاری به معنی تعهد پول خرید دارایی با هدف افزایش آن در آینده است. دارایی ها انواع گوناگونی دارند و می توانند فیزیکی و قابل لمس یا غیر قابل لمس باشند. با گسترده شدن استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی و همچنین نفوذ آن به کسب و کارها و تجارت، موجب شده است که فرآیندها با سهولت بیشتری به دست بیایند. افزایش بازدهی و همچنین کاهش اتلاف انرژی و فعالیت ها از دیگر مزایای این نوع تجارت است که به سمت اثربخشی بیشتر می رود. خرید کالا از فروشگاه های آنلاین بدون این که نیاز باشد به آنجا مراجعه حضوری داشته باشید و پرداخت وجه به صورت آنلاین از مزایای مهم خرید از این فروشگاه ها است. امروزه حتی خرید سهام، اوراق و سکه نیز از طریق اینترنت و به صورت آنلاین امکان پذیر است. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز روز به روز بیشتر از گذشته معامله می شوند. در نتیجه کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و بیشتر افراد با استفاده از اینترنت و فضای مجازی کسب و کار خود را رونق داده اند. و سرمایه گذاری با سود بالا را تجربه نموده اند.

انواع بازارها برای کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین

1- بازارهای قدیمی و سنتی: از نمونه بازارهای سنتی می توان انبار کردن محصولات و کالا با امید به این که قیمت آن افزایش پیدا کند، سرمایه گذاری در ساخت و ساز ساختمان، سرمایه گذاری در خرید و فروش طلا و سکه، سرمایه گذاری در خرید و فروش ارز و سرمایه گذاری در بانک را نام برد.

2- بازارهای جدید: از نمونه بازارهای جدید و کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین می توان به بازار سهام، اوراق با درآمد ثابت و صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد.

3- بازارهای نوظهور: از بازارهای نوظهور نیز می توان سرمایه گذاری در استارت آپ ها در مراحل ایده پردازی، بعد از شکل گیری ایده، بعد از مراحل اولیه و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را نام برد.

انواع کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین

از نظر سهولت دسترسی، بازارها را به دو بخش بازارها با معاملات حضوری و بازارها با معاملات غیر حضوری تقسیم می کنند. با توجه به این تقسیم بندی و گسترش سرمایه گذاری اینترنتی در ادامه انواع کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین آورده شده است.

  • خرید و فروش سهام، اوراق و سکه: تصور بیشتر کسانی که در بورس فعالیت نداشته اند از کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین این است که عده ای روزنامه به دست در یک تالار نشسته و به تابلو قیمت ها زل زده اند. البته این تصور غلط نیست، به دلیل این که تا همین چند سال گذشته خرید و فروش سهام به همین شکل انجام می شد. اما با رواج معاملات اینترنتی معاملات سهام نیز وارد این عرصه شده است و به همین علت دیگر مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با تالار بورس لازم نیست. بلکه برای ورود به این سرمایه گذاری کافی است یک کد بورسی دریافت کنید تا بتوانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد آن شوید. البته بابت آن باید مبلغی پرداخت شود تا به طور آنلاین به بورس دست پیدا کنید. علاوه بر سهام بورس، خرید و فروش سکه و اوراق نیز به شکل آنلاین و اینترنتی قابل انجام است.
  • فارکس: فارکس در واقع همان بازار مبادلات ارز خارجی است که به وسیله بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری انجام می شود و در این جا در مقیاس بزرگ تر است. این بازار دو طرفه است و افراد حقیقی و حقوقی از نوسانات ارزی برای پوشش ریسک و سفته بازی سود می برند. البته با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر در ایران، معاملات فارکس در ایران ممنوعیت دارد. البته تحریم های مالی گوناگونی نیز مانند دسترسی نداشتن به سیستم بانکی دنیا موجب شده است تا کارگزاران معروف فارکس در ایران حضور نداشته باشند. حضور کارگزاران درجه دو و سه فارکس خطرهای مختلی مانند دستکاری قیمت و نپرداختن اصل و سود معماله را در پی دارد. همین مسائل ممکن است موجب ضرر و زیان شرکت کننده ایرانی در معاملات شود.
  • ارزهای دیجیتال: نخستین ارز دیجیتال به نام بیت کوین در سال 2009 به وجود آمد. بعد از آن بود که ارزهایی مثل اتریوم، لایت کوین، ریپل و ترون نیز ایجاد شدند. نوسان بالای این ارزهای دیجیتال موجب شده است تا کاربران از دستگاه استخراج برای ایجاد ارز دیجیتال و ثروت آفرینی استفاده کنند. داشتن امنیت بالا و ناشناس بودن طرفین معامله علاوه بر جنبه های مثبتی که دارد، موجب شده است تا پولشویی با استفاده از رمزها ترویج یابد. این عامل با نبود ساز و کار حمایتی قانونی و محدودیت اعمال شده توسط دولت ها همراه شده است، به کار بردن ارزهای دیجیتال در کسب و کارها و معاملات را با مشکل مواجه کرده و موجب کاهش قیمت ارزها بعد از یک دوره رشد فزاینده آن ها شده است.
  • استارت آپ ها: استارت آپ ها به عنوان یک کسب و کار جدید وارد عرصه تجارت شده اند. مقیاس پذیری و قابل تکرار بودن از مشخصات استارت آپ ها به حساب می آیند. ممکن است فکر کنید چرا استارت آپ ها جزء سرمایه گذاری های آنلاین و اینترنتی دسته بندی شده اند، به دلیل اینکه بیشتر استارت آپ ها بر پایه اینترنت و آی تی شکل می گیرند. تپ سی، اسنپ، دیجی کالا، بامیلو، شیپور و دیوار از جمله استارت آپ هایی هستند که در سال های اخیر در ایران بر پایه تجارت الکترونیک بنا شده اند. استارت آپ ها با توجه به ایده و مدل اولیه انواع گوناگونی دارند. می توان سهام یک کسب و کار با سرمایه گذاری آنلاین نوپا را در ازای دریافت پول به شکل اینترنتی به فروش رساند و خریدار نیز بعد از سودآوری از سهم سود برخوردار می شود. این نوع سرمایه گذاری اگر چه با ریسک و خطر زیادی همراه است، اما می توان آن را نشانه بلوغ اقتصادی و مبتنی بر فناوری نوین محسوب کرد.

 

سرمایه گذاری با سود بالا