سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با قدردانی از خوشحسابی برخی شرکتهای هواپیمایی در پرداخت بهموقع بدهی خود، از کوتاهی برخی ایرلاینها در افزایش خدمات پس از آزادسازی نرخها گله کرد و گفت: خدماتدهی به ایرلاینهای بدحساب کم میشود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معصومه ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون، شرکتهای هواپیمایی در قبال خدماتی که از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دریافت میکنند ملزم به پرداخت وجوهی به این شرکت هستند تا با تأمین مالی کافی، زمینه ایجاد و بهبود امکانات، خدمات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، در جهت حفظ ایمنی پروازها فراهم شود.
وی تأکید کرد: منافع حاصل از این تمهیدات نصیب خود شرکتهای هواپیمایی و مسافران که مشتری آنها هستند، خواهد شد.
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: برخی از شرکتهای هواپیمایی از انجام این تکلیف قانونی کوتاهی میکنند، البته طبق آخرین بررسیهایی که از شرکتهای هواپیمایی داخلی انجام دادهایم مشخص شده است که چهار شرکت هواپیمایی کیشایر، قشمایر، معراج و پویا از نظر مالی عملکرد قابل قبولی داشته و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادهاند.
وی اضافه کرد: در این راستا ما نیز تلاش میکنیم با تعامل بیشتر و ارائه خدمات بهتر و سریعتر این رفتار آنها را پاسخ گوییم و در مقابل در مورد ارائه خدمت به شرکتهای هواپیمایی که در پرداخت بدهیهای خود تعلل میکنند نیز تجدید نظر خواهیم کرد و براساس قوانین و مقررات مربوطه از جمله دستورالعمل مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری از اقدامات محدودکننده بهره خواهیم گرفت.
سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی بدهکار باید در مهلت تعیین شده بدهی خود را تسویه کنند، گفت: شرکتهای هواپیمایی خوشحساب با این کار منابع مالی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر افزایش خواهند داد و در مقابل با دریافت خدمات مورد نیاز، میتوانند درآمد خود را افزایش دهند، این به نفع خود آنها است و در واقع هر دو طرف از این امر منتفع خواهند شد.
ابراهیمی در مورد عواقب عدم انجام تعهدات مالی شرکتهای هواپیمایی در حفظ ایمنی پروازها گفت: با وجود مشکلات مالی در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، کارشناسان و متخصصان شرکت فرودگاهها، با دل و جان برای حفظ ایمنی پروازها تلاش کردهاند و با کمترین امکانات موجود نگذاشتهاند کوچکترین خدشهای در ایمنی پروازها به وجود آید، اما کمبود منابع مالی میتواند بر تأمین تجهیزات و امکانات گران قیمت مورد نیاز و به تبعیت از آن بر روی ایمنی پروازها تأثیر منفی بگذارد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر شرکتهای هواپیمایی نباید تصور کنند که اگر تاکنون این خدمات با وجود بدهیها و عدم انجام تکالیف قانونیشان به آنها ارائه شده است، از این پس هم شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تحت هر شرایطی چنین خدماتی را به آنها ارائه خواهد کرد.
سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد معوقات ایرلاینها گفت: این معوقات مربوط به سالهای گذشته و بهویژه از سال 91 به بعد است؛ در سال 1390، مجلس قانونی را تصویب کرد که شرکتهای هواپیمایی را مکلف میکرد تا بلافاصله پس از هر پرواز، وجوه موضوع آن قانون را اخذ و به حساب شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران واریز کنند که متأسفانه عملکرد شرکتها در این زمینه راضیکننده نبوده است.
وی ادامه داد: همچنین براساس مقررات بینالمللی سازمان هواپیمایی کشوری از جمله کنوانسیون شیکاگو 1944 که ایران هم به آن پیوسته و متعهد به رعایت مفاد آن است، کشورهای متعاهد باید در قبال ارائه خدمات فرودگاهی و هوانوردی، وجوهی را از استفادهکنندگان از خدمات مذکور دریافت میکنند و در همه کشورهای دنیا این مکانیسم باید اعمال شود و شرکتهای هواپیمایی به عنوان بزرگترین و مهمترین استفادهکنندگان از خدمات هوانوردی و فرودگاهی با انجام یک برنامهریزی مبتنی بر اصول بازرگانی، به وظیفه خود در قبال ادارهکنندگان فرودگاهها و ارائهدهندگان خدمات هوانوردی عمل میکنند.
ابراهیمی در مورد پیگیری مطالبات معوقه توسط این شرکت گفت: ما مصمم هستیم که به تکالیف قانونی خودمان در دریافت مطالبات معوقه و بازگرداندن آن به بیتالمال با جدیت بیشتری عمل کنیم و برای همین از سال 94 با پیگیری مستمر در این زمینه با اقدامات اداری و قضایی مختلف توانستیم این شرکتها را در زمینه پرداخت معوقاتشان ملزم کنیم که جا دارد به نمایندگی از هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از همه مسئولان و مراجعی که کمک بسیار زیادی در راه وصول حقوق بیتالمال به ما کردند، قدردانی کنم.
سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد میزان موفقیت شرکت در دریافت این معوقات و مقدار باقی مانده آن گفت: خوشبختانه با وصول بخشی از این بدهیهای معوقه عملکرد مالیمان در سال 94 نسبت به سال قبل بهبود یافت و در سال جاری هم در وصول مطالباتمان نسبت به سال قبل رشد داشتهایم اما هنوز با توجه به میزان بدهیها شرایط راضی کننده نیست.
ابراهیمی بیان کرد: پس از آزادسازی نرخ تعرفهها در قانون برنامه پنج ساله توسعه، متأسفانه هنوز هم برخی شرکتهای هواپیمایی نه بر کیفیت خدمات خود افزودهاند و نه بدهی خود را پرداخت کردهاند.
وی افزود: تا پیش از اجرایی شدن آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی، نرخ این خدمات توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری تصویب و ابلاغ میشد و به همین دلیل مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی در جلسات مختلف تأکید میکردند که با آزادسازی نرخ تعرفهها، هم خدمات بهتری ارائه خواهند داد و هم بدهیهای خود را تسویه خواهند کرد؛ اما وقتی قیمتها آزاد شد انتظار همه این بود که شاهد افزایش کیفیت خدمات و همچنین پرداخت بدهیها باشیم که متأسفانه برخی شرکتها هیچ اقدام مثبتی در این دو زمینه انجام ندادهاند و برخی از مردم که چندان با جزئیات امور آشنا نیستند و بین شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها، تفاوتی قائل نیستند این بیتوجهی را منتسب به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بدانند.
وی اظهار داشت: متولیان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران، بخش حمل و نقل هوایی را به عنوان جزئی از پیکره یکپارچه صنعت هوانوردی کشور متعلق به سرمایه ملی کشور میدانند و همه تلاششان این است که آسیبی به این بخش خدمترسان وارد نشود، اما این تفکر و دیدگاه نباید موجب شود تا از انجام تکالیف قانونی و ضرورت برطرف شدن نقاط ضعف و آسیبرسان غافل شویم.
سرپرست دفتر حقوقی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: امیدوارم بخش حمل و نقل هوایی با درک بهتر شرایط موجود کمک کند زنجیره خدمترسانی به مردم روز به روز ارتقای کمی و کیفی یابد.
انتهای پیام/
نمایش
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیشبینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.
برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، میتوان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان میشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حاملهای انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.
«تورم را نصف و سپس تکرقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعدهای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او میگذرد و بررسیها نشان میدهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بودهاند.
سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.
فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.
ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا میکنند. شرکتکنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و میدانند که سیاستهای دولت میتواند از راههای قابلتوجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.
یک مدیر بیمهای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمههای زندگی، گفت: : یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم میگیرند.
برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامهای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.
دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوقهای بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.
بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانههای نزدیک به دولت مدتها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آنها برای گاز ایران» را نوید میدادند.
تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیشبینی قیمتهای آینده بر اساس بررسی قیمتهای گذشته صورت میگیرد.
نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.
در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانکها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.
در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.
با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
ثبت نظر