پاسخ مثبت به تقاضاهای ارزی

پاسخ مثبت به تقاضاهای ارزی

دنیای اقتصاد : جدیدترین جلسه ستاد تنظیم بازار پس از تصمیم قیمتی دولت برای بنزین ابعاد وسیع‌تری به خود گرفت. روز گذشته هفتمین جلسه این ستاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای «صنعت، معدن و تجارت»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دادگستری» برگزار شد. در این راستا هدف اصلی سیاست‌گذاران از برگزاری مستمر این جلسات، تشدید سیاست‌های کنترلی و نظارتی برای جلوگیری از بار روانی قیمت بنزین بر بازار کالا و خدمات است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری که پس از اجرای سیاست اخیر برای اولین بار در جلسه ستاد تنظیم بازار حضور پیدا می‌کرد، وضعیت ذخایر ارزی بانک مرکزی را مورد توجه قرار داد و در این ارتباط اعلام کرد که بانک مرکزی در بهترین شرایط خود به لحاظ ذخایر ارزی و اسکناسی قرار دارد و سامانه نیما نیز می‌تواند به کلیه تقاضاها پاسخ دهد.

یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 1:56

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از دنیای اقتصاد 

پاسخ مثبت به تقاضاهای ارزی

معاون اول رئیس‌جمهوری در عین حال ماموریت‌هایی را به تیم اقتصادی و برخی دستگاه‌های دولتی برای کنترل بازار و حمایت از تولید محول کرد. مطابق ماموریت اول، بانک مرکزی موظف شده است که حمایت از واحد‌های تولیدی را دستور کار قرار دهد. بر اساس ماموریت دوم نیز اصناف کشور باید در فرآیند تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها حضور داشته باشند، چرا که اکنون هیچ‌گونه مجوزی از سوی دولت برای گران شدن کالاها و خدمات صادر نشده است. در چارچوب ماموریت سوم معاون اول، سامانه‌های الکترونیکی باید با هدف کنترل جریان کالا به سرعت تکمیل شوند تا امکان رصد کالاها به‌طور دقیق فراهم‌ آید. در نهایت بازرسی‌ها و دستگاه‌های نظارتی وظیفه دارند که جلوی سوء‌استفاده‌های احتمالی را بگیرند و همزمان تمامی دستگاه‌ها باید ستاد تنظیم بازار را مورد حمایت قرار دهند. جهانگیری همچنین اعلام کرد تمامی دستگاه‌هایی که باید به سامانه جامع تجارت متصل شوند حداکثر تا بهمن‌ماه امسال فرصت دارند به سامانه مذکور بپیوندند تا بر روند تولید، توزیع و مصرف به‌طور کامل نظارت شود و همزمان وضعیت ذخایر کالایی و روند توزیع به‌طور دقیق قابل رصد باشد.در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی را برای ایجاد تحول در نظام توزیع و تامین ضروری دانست و در عین حال بر تامین مالی حداقلی برای تنظیم بازار تاکید کرد. از سوی دیگر وزیر صمت از اجرای بازرسی‌های چند لایه‌ توسط اصناف، سازمان حمایت و سایر دستگاه‌های مربوطه خبر داد. رحمانی بر این موضوع نیز تاکید کرد که برنامه‌های سیاست‌گذار تنها به امر بازرسی محدود نیست و اولویت اصلی کنترل از مبدا است که با راه‌اندازی سامانه‌ جامع تجارت و هوشمندسازی بازرسی‌ها محقق خواهد شد. وزیر صمت تصریح کرد که مطابق آمارها در روند کلی تولید مشکلی ایجاد نشده و در زمینه ذخایر و موجودی انبارها مشکلی وجود ندارد.

  جزئیات جلسه ستاد تنظیم بازار

اما به گزارش پایگاه خبری معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، با قدردانی از مسوولان ستاد تنظیم بازار که در هفته اخیر تلاش‌های مجدانه‌ای برای نظارت بر بازار داشته‌اند، اظهار کرد: همه باید به این تلاش‌ها در جهت رفع دغدغه مردم در زمینه تغییر قیمت‌ها ادامه دهند. قطعا باید راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت بهتر در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی دقیق و تصمیم‌گیری مسوولانه قرار گیرد، با این هدف که هیچ بار و هزینه جدیدی به مردم تحمیل نشود. جهانگیری ادامه داد: در حمایت و نظارت بر بازار هر تصمیمی که نیاز به تایید دولت داشته باشد، به فوریت در جلسه هیات وزیران مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه از جدی‌ترین مسائل کشور موضوع قدرت خرید مردم است، به شوک وارد شده به اقتصاد ایران در سال‌های ۹۰ و ۹۱ اشاره کرد و گفت: دولت در سال ۹۲ تلاش کرد تا با روش‌های اقتصادی، قدرت خرید مردم را که طی سال‌های پیش از آن آسیب دیده بود، ترمیم کند. از اوایل سال ۹۷ نیز با شوک دوم اقتصادی مواجه شدیم و تورم سیر صعودی گرفت که باید تلاش کنیم با راهکارهای اقتصادی از قدرت خرید مردم حمایت کنیم. جهانگیری با بیان اینکه دولت و نظام این واقعیت را که قدرت خرید مردم آسیب دیده می‌پذیرد، اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را در حمایت از طبقات ضعیف و اقشاری که درآمد ثابتی دارند، به کار‌گیریم و از افزایش تورم که دلیل اصلی تضعیف قدرت خرید مردم است، جلوگیری کنیم. وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل عمده افزایش تورم افزایش نقدینگی در کشور است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند در ماه‌های پایانی سال بار جدیدی از طریق بودجه بر نقدینگی کشور تحمیل نشود. در این زمینه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است. تلاش خواهیم کرد با کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌های دولتی که وظیفه‌ای قانونی و عقلانی است، در این مسیر گام برداریم. معاون اول رئیس‌جمهوری به وضعیت شاخص‌های اقتصادی و موضوعاتی نظیر کنترل نرخ ارز، وضعیت خوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و توانایی سامانه نیما برای تامین ارز مورد تقاضای بازار اشاره و‌ تصریح کرد: با وجود برخی پیش‌بینی‌ها درباره افزایش تورم در پی تصمیمات اخیر، انتظار دولت تداوم روند کاهشی تورم است و امیدواریم همان‌طور که از اردیبهشت سال جاری شاهد نرخ کاهنده تورم در کالا و خدمات بوده‌ایم، این روند در ماه‌های پایانی سال ادامه یابد. جهانگیری به نقش اقتصاد خرد و بازار در موضوع عرضه و تقاضا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته که دولت سیاست مقاومت فعال را در برابر فشارهای آمریکا در پیش گرفت، تاکنون‌ کالا به وفور در کشور وجود دارد.

 امروز نه‌تنها در حد نیازهای سال جاری بلکه برای ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۹ نیز کالا در انبارها وجود دارد. وی ادامه داد: روند تامین کالاهای اساسی که بخشی از آن باید از خارج وارد می‌شد، در حال انجام است و بر اساس گزارش دستگاه‌ها، تولید داخلی افزایش داشته است. جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل دریافت ارز به منظور واردات مواد اولیه با مشکل مواجه باشد، گفت: امروز تولید داخلی نه تنها برای رفع نیازهای کشور، بلکه به قصد صادرات و ارزآوری که از مهم‌ترین نیازهای کشور است، افزایش داشته است. او تاکید کرد: باید تلاش شود روند کاهش قیمت کالاها به بخش خدمات نیز تسری یابد و ستاد تنظیم بازار نظارت کافی بر بخش خدمات نیز داشته باشد. جهانگیری با بیان اینکه ممکن است عده‌ای بخواهند از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کنند، گفت: حضور قدرتمندانه مجموعه ستاد تنظیم بازار و بازوهای نظارتی آن می‌تواند مانع سوءاستفاده، همچنین ایجاد اطمینان خاطر برای مردم باشد. معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه روند تامین کالا از مبادی داخلی و خارجی به شکل کاملا طبیعی در حال انجام است، طبیعتا نباید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. وی با اشاره به اینکه تصمیم جدی و قطعی در دولت وجود دارد که پرداخت حقوق هیچ یک از افرادی که حقوق آنها مستقیم یا غیرمستقیم از بودجه دولت تامین می‌شود به تاخیر نیفتد، تصریح کرد: با استفاده از تمام ابزارهای نظارتی مانع سوءاستفاده از وضعیت فعلی خواهیم شد و در این مسیر از اصناف و اتحادیه‌های صنفی می‌خواهیم دولت را یاری کنند، چنان‌که پیش از این نیز به خوبی دولت را در مسیر مدیریت اقتصادی کشور همراهی کرده‌اند. معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ نهاد و دستگاهی تا پایان سال ۹۸ اجازه صدور مجوز افزایش قیمت را ندارد، اظهار کرد: آنچه در اختیار دولت است از جمله قیمت حامل‌های انرژی مانند آب، برق، گاز و گازوئیل به هیچ وجه تا پایان سال ۹۸ افزایش قیمت نخواهد داشت و اگر مجوزی هم در این زمینه صادر شده تا به حال اعمال نشده است. از تمام دستگاه‌های دیگر که امکان صدور مجوز افزایش قیمت دارند، نیز موکدا می‌خواهیم چنین مجوزهایی را صادر نکنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: اگر اصلاح و افزایش قیمت در بخشی ضرورت دارد با تعامل صدور مجوز آن به سال آینده موکول خواهد شد. وی با بیان اینکه دولت از راه‌اندازی سامانه جامع تجارت برای نظارت بر بازار به‌طور کامل حمایت می‌کند، افزود: همه دستگاه‌هایی که باید به سامانه جامع تجارت متصل شوند باید تا بهمن ماه که آخرین فرصت است این کار را انجام دهند تا روند تولید، توزیع و مصرف به‌طور کامل تحت نظارت قرار گیرد و وضعیت ذخایر کالایی و روند توزیع در هر لحظه به‌طور دقیق قابل رصد باشد و دستگاه‌های نظارتی نیز بتوانند با تخلفات برخورد کنند و چنانچه دستگاهی در این زمینه تعلل کند با مدیران آن برخورد خواهد شد.همچنین رضا رحمانی، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت اظهار کرد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسات ستاد تنظیم بازار برای کنترل و نظارت دقیق بر بازار به‌صورت روزانه و مستمر برگزار شده و این روند تداوم خواهد یافت.

وی افزود: پس از افزایش قیمت بنزین روی بار روانی ایجادشده، تشدید بازرسی‌ها و حضور دستگاه‌های مختلف متمرکز شدیم. در این راستا سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی حضور پیدا کردند و بازرسی‌ها چندلایه شد که اولین آن خود اصناف بودند و سازمان حمایت هم در لایه بعدی است. وی تصریح کرد: موضوع روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین تا حدود زیادی کنترل شده است، البته گزارش‌هایی مبنی بر سوء‌استفاده وجود داشته که بازرسی و دستگاه‌های نظارتی آن را کنترل کرده‌اند. البته محدود به بازرسی نیستیم و اولویت ما کنترل از مبدأ است که با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت طبق برنامه دقیق در حال رصد و پایش بازار هستیم و هوشمندسازی روند بازرسی‌ها را دنبال می‌کنیم.محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار کرد: برای تحول در نظام توزیع و تامین، توجه به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک ضروری است که البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. وی اضافه کرد: برای تنظیم بازار، تامین مالی حداقل مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد و روند قیمت‌گذاری باید فعلا در این شرایط برای تنظیم بازار متوقف شود. به گفته شریعتمداری، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اطلاع‌رسانی کشور با تنظیم بازار باید مدنظر قرار گیرد.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز عنوان کرد:‌ پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسه تنظیم بازار برای جلوگیری از سودجویی‌ها تشکیل شد. بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۴ درصد تورم به دنبال داشت. وی افزود: از سرمنشأ کالا روند قیمتی را مورد بازرسی و رصد قرار دادیم، در این ارتباط ۷/ ۱۲ درصد افزایش بازرسی در ۷ ماه اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه ۹۷ داشتیم. همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در ۷ ماهه ۴/ ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ۷۳ درصد افزایش یافت. از سوی دیگر، در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، ۰۶/ ۳۹ درصد افزایش بازرسی، ۵/ ۴۵ درصد افزایش تعداد پرونده‌های متشکله و ۴۴/ ۱۹۳درصد افزایش ارزش ریالی پرونده‌های متشکله ثبت شده است.

تابش ادامه داد: قیمت ۵۳ قلم از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که مورد رصد قرار گرفتند، کاهشی بوده است، ۱۶ مورد از آنها افزایش قیمت بیش از ۵ درصد داشتند و قیمت ۲۲ قلم ثبات داشته است. به گفته وی، با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، اثرات روانی روی کالا و خدمات تاثیری نداشته و مدیریت لازم اعمال شده است.همچنین عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت عنوان کرد: پس از افزایش قیمت بنزین با اعمال مدیریت‌های لازم، ۸۰درصد کالاها از ثبات کلی در کشور برخوردار بوده است. وی افزود: در سال ۹۷، ۳۵ جلسه برگزار کردیم که ۶۷۱ مصوبه داشت و در سال ۹۸ تعداد جلسات برگزار شده ۳۴ جلسه به همراه ۵۰۰ مصوبه بود. به گفته قبادی، سال گذشته ۲۱ میلیون تن کالای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شد. همچنین در ۷ ماه منتهی به مهر امسال ۱۴ میلیون تن مواد ذخیره شده است و ۱۰ میلیون تن ذخایر کالا تا قبل از شروع طرح افزایش قیمت بنزین به ثبت رسیده است. وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار تن کالا در ایام محرم و اربعین عرضه شد و توزیع ۲۲۵هزار تن کالای اساسی برای ماه رمضان در دستور کار قرار گرفت. همچنین برای نوروز سال گذشته ۶۰ هزارتن ذخیره وجود داشت و برای امسال روند ذخیره‌سازی شروع شده است.سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری نیز با بیان اینکه در هرجایی که لازم باشد نباید از اصلاح و تکمیل یک تصمیم در راستای منافع مردم ابایی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر تصمیم و سیاستی نیاز به جرح و تعدیل دارد باید پیش از آنکه این امکان از بین برود نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1754

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361