شلیک موفقیت از چله کمانداران همدانی

شلیک موفقیت از چله کمانداران همدانی

همدان - ایرنا - حال و احوال رشته تیراندازی با کمان همدان در مسیر توسعه و رشد عرصه های همگانی و قهرمانی ، نوید بخش تبدیل شدن به ورزش اول استان در آینده ای نه چندان دور است.

شنبه 28 مهر 1397 ساعت 15:25

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش ایرنا، روزگاری ورزش تیراندازی با کمان همدان فقط به یک قهرمان دلخوش بود و «ساسان رضوی مشعوف» به تنهایی از اعتبار این رشته ورزشی در سطوح ملی و بین المللی دفاع می کرد.
سال هایی که تیراندازی با کمان همدان فاقد امکانات و برنامه ریزی مدون و هدفدار تنها امید به شلیک قهرمانی توسط آرش کماندارش داشت و طولی نکشید که رضوی مشعوف هم با کوله باری از تجربه و افتخار، از خط رقابت کنار رفت.
حال و روز منزوی تیراندازی با کمان همدان سبب شد تا اندک ورزشکاران داری کمان و در راس آنها پرافتخارترین کماندار غرب ایران به دنبال پدری معنوی که بتواند با مدیریت مطلوب و مدبرانه به حیات و رشد این رشته ورزشی کمک کند، بروند.
روی کار آمدن حمیدرضا یاری مدیری از جنس گردشگری و کشتی شاید در ابتدا با زوایای انتقاد آمیز از سوی اهالی رسانه و ورزش همراه شد اما با مثلث هدف، برنامه ریزی و اجرا توانست سیستم مدیریتی کارآمد را در هیات تیراندازی با کمان احیا کند.
با انتخاب یاری به عنوان رئیس هیات تیراندازی با کمان همدان، امید به این ورزش بازگشت و وی در بدو ورودش به هیات تیراندازی با کمان همدان از منابع مختلف نسبت به جذب اعتبار اقدام کرد تا یکی از مهمترین دغدغه های این قشر ورزشکار برطرف شود.

** ایجاد نخستین سایت تیروکمان
یاری در نخستین گام به بررسی داشته ها و نداشته های ورزش تیراندازی با کمان همدان پرداخت و ایجاد زیرساخت ها را به عنوان اساسی ترین نیاز این رشته ورزشی در اولویت کاری خود قرار داد.
ایجاد نخستین سایت مجهز تیراندازی با کمان در گوشه ای از ورزشگاه شهید شمسی پور شاید به ذهن و اعتقاد برخی ها بسان آب در هاونگ کوبیدن بود اما ساخت آن به میراثی ماندگار و تحسین برانگیز برای تاریخ ورزش همدان تبدیل شد.
در واقع رئیس جدید هیات تیراندازی با کمان همدان به ورزشکاران این رشته ورزشی که به طور سیار و تنها با اتکا به چمن ورزشگاه های همدان برنامه تمرینی روزانه خود را ادامه می دادند و همواره خانه به دوش بودند، بزرگترین هدیه را اعطا کرد.
اردیبهشت ماه سال گذشته بود که سایت تیراندازی با کمان با مساعدت وی و حمایت دستگاه ورزش استان همدان ایجاد شد و در واقع شروع امیدوارکننده ای برای جهش این رشته ورزشی بود.

** تولد قهرمانان نوظهور
ایجاد سایت تخصصی رشته تیراندازی با کمان اگر چه هزینه بر بود اما به جایگاه این ورزش اعتبار بخشید و باعث شد تا استعدادها با تجهیزات مدرن و پیشرفته، در خط شلیک قهرمانی قرار بگیرند.
در کنار مدیریت توانمند یاری در راس هیات تیروکمان، رضوی مشعوف از رکورداران قهرمانی این رشته ورزشی تیمی قدرتمند را در راستای رشد و پیشرفت آن ایجاد کرد.
ثمره این برنامه ریزی هدفمند و قهرمانی پروری کسب عنوان های کشوری بود.
آفرین درویش، شیوا بختیاری، مهناز قره‌باغی و مهگل صدوقی از جمله ورزشکارانی هستند که در رشته تیراندازی با کمان طی یکسال گذشته افتخاراتی ارزنده را برای همدان کسب کردند.
قهرمانی در رقابت های منطقه ای به ویژه غرب کشور نیز جزو دستاوردهای مهم در یکساله گذشته محسوب می شود که محصول برنامه ریزی هدفمند این هیات در استعدادیابی و پرورش قهرمانان است.

** همدان رکوردار میزبانی کشور
میزبانی های پیاپی تیراندازی با کمان کشور از سوی همدان در سال جاری هر چند انتقادهایی را به دنبال داشت اما طولی نکشید که همگان به اهمیت و سودآوری این میزبانی ها پی بردند.
این میزبانی ها سبب شد تا استعدادهای تیراندازی با کمان همدان در کنار بزرگان ایران ایستاده و تجربه اندوزی کنند و در واقع انگیزه مضاعف را برای ارتقا سطح جایگاه در بین آنها ایجاد کرد.
از سوی دیگر این میزبانی ها برای هیات تیراندازی با کمان همدان نیز سودآوری داشت و ماحصل ورودی مسابقات در خزانه این هیات قرار گرفت.
در واقع نه تنها از حساب هیات تیراندازی با کمان همدان هزینه ای بابت میزبانی نشد بلکه از جنبه های مختلف نیز اثرات مثبت را برجای گذاشت.
همچنین موفقیت های 6 ماهه نخست امسال هیات تیراندازی با کمان باعث شد تا در ارزیابی صورت گرفته دستگاه ورزش استان رتبه سوم را در بین 50 هیات ورزشی فعال کسب کند هر چند تنها کاستی موجود نسبت به رشته های قایقرانی و جودو که رتبه های اول و دوم را به دست آوردند، حضور نیافتن در بازی های آسیایی جاکارتا بود.
حتی برخی هیات ها که دارای نماینده در بازی های آسیایی بودند نیز به لحاظ امتیازگیری در کسب رتبه ارزیابی انجام شده در رده های پایین تر قرار گرفتند.

** دغدغه ای در ورزش تیراندازی با کمان نداریم
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تمجید از عملکرد هیات تیراندازی با کمان همدان می گوید: با مدیریت توانمند هیات، دغدغه ای در این ورزش نداریم.
رسول منعم افزود: امروزه همدان جزو استان های موفق و مستعد در ورزش تیر و کمان است و با برنامه ریزی بهتر می توانند صاحب سهمیه بیشتر در ترکیب تیم های ملی باشد.
وی ادامه داد: تلاش هیات تیروکمان استان همدان در 2 سال اخیر برای پیشرفت و گسترش این رشته ستودنی است و هم اینک با وحود یاری در راس این هیات تمامی امکانات برای رشد و تعالی این رشته مهیج ورزشی فراهم شده است.
منعم خاطرنشان کرد: حضور دوباره همدان در لیگ برتر کشور نیز نویدبخش تداوم موفقیت های این رشته ورزشی در استان خواهد بود.
وی با قدردانی از میزبانی های انجام شده در همدان یادآور شد: کسب میزبانی های کشوری یکی از مهمترین خواسته ما از هیات های ورزشی است که در این مورد نیز هیات تیراندازی با کمان عملکرد عالی داشته است.

** هیات سودآور بودیم
رئیس هیات تیراندازی با کمان همدان نیز با اشاره به فعالیت یکساله خود گفت: روزی که به این هیات آمدم، تیرانداز به اندازه تعداد انگشتان یک دست تمرین نمی کرد و با حمایت های مدیریت دستگاه ورزش همدان توانستیم سایت تیراندازی و نیز دفتر هیات را در خور شان جایگاه ورزشکاران همدانی ایجاد کنیم.
حمیدرضا یاری افزود: هر چند در مسیر تلاش برای احیا و پیشرفت ورزش تیراندازی با کمان همدان عده ای به قطار در حال حرکت مجموعه هیات سنگ پرتاب می کنند که البته طبیعی است و ما نیز به آنچه که هدفگذاری کرده ایم، پیش می رویم.
وی پیرامون انتقادهای صورت گرفته در خصوص میزبانی های کشوری در همدان گفت: برخی افراد منتقد میزبانی های ما بودند و این میزبانی ها را هزینه تراشی برای استان می دانستند اما به آنها اعلام می کنیم این هیات در تمام میزبانی ها برای استان سود آور بوده و اکنون یک ریال به هیچ فرد حقیقی و حقوقی بدهکاری ندارد.
یاری خاطر نشان کرد: رسیدن به جایگاه های برتری استانی و کشوری را مرهون زحمات هیات رئیسه، اعضای هیات و تیراندازان فعال همدانی می دانم که از هیچ تلاشی در این عرصه موفقیت کوتاهی نکرده اند.
وی هدفگذاری هیات تیراندازی با کمان همدان در باقی مانده سال جاری را میزبانی شایسته المپیاد تیروکمان کشور، کسب کرسی های فدراسیون و ارتقا جایگاه ارزیابی کشوری عنوان کرد.

** رضایت فدراسیون از عملکرد هیات همدان
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور نیز در سفر اخیر خود به همدان به تمجید عملکرد این استان طی یکسال گذشته پرداخت.
غلامرضا شعبانی بهار در این باره گفت: همدان روند روبه رشد بسیار خوبی را طی می کند و در سال گذشته نیز در ارزیابی فدراسیون با جهش چشمگیر به جمع سه استان برتر پیوست.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز اگر همدان در بین استان های دیگر پیشتاز است به دلیل نهضت ایجاد شده توسط رئیس فعلی هیات بوده که توانسته پیشرفت قابل تقدیر را رقم بزند.
شعبانی بهار بیان کرد: گزارش های اعلام شده از هیات تیراندازی با کمان همدان نشان می دهد که روی ریل اصلی حرکت و پیشرفت و آنچه که فدراسیون از استان ها توقع دارد، قرار گرفته است.
هم اکنون حدود یکهزار کماندار در سطح استان همدان فعالیت دارند.
7520*2090

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361