روز 13 آبان آمریکا در دنیا تحقیر شد

روز 13 آبان آمریکا در دنیا تحقیر شد

تهران – ایرنا – خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی اولین باری بود که آمریکا در دنیا تحقیر شد و یک ملت تازه انقلاب کرده، هیمنه و شکوه برف گونه آمریکا را زیر پا له کردند.

جمعه 18 آبان 1397 ساعت 15:53

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در دانشگاه تهران با اشاره به 13 آبان و تسخیر سفارت و لانه جاسوسی آمریکا در سال 58گفت: اسیر کردن دیپلمات های آمریکایی و تسخیر لانه جاسوسی یک ضرب شصتی از جوانان ما به آمریکا بود تا اقتدار سفارت ابرقدرتی که تا آن روز یکه تازه عرصه بود زیر پا بگذارند و به تعبیر امام (ره) انقلاب دوم ما بود که به ملت ما این عظمت و اقتدار را داد.
امام جمعه موقت تهران گفت: مساله 13 آبان همیشه برای ملت ایران از یک ابعاد خاص سیاسی و اجتماعی برخوردار است، اما امسال که آمریکا مساله تحریم ها را که یک کلاه بر سر ملت خود و ملت های جهان می گذارد را مطرح کرد و فکر می کند تحریم لولوی جدیدی است و می خواهد ملت ما را بترساند.
وی افزود: آنها 40 سال ما را تحریم کرده اند اما همین تحریم است که ما را صاحب موشک و صنعت دفاعی و صاحب شرکت های دانش بنیان کرده است دستاوردهایی که به دست جوانان رشید و صاحب انگیزه ما بدست آمد و تولید ثروت کرده است.
وی گفت: ملت ایران امروز هواپیمای جنگی و پهباد می سازد و در مسئله پزشکی و دارو هم پیشرفت کردیم، اینها همه از برکات تحریم و رشادت و استقلال خواهی و جوانان ما و علاقه ملت ایران به خودکفایی است و ما کمر بسته ایم و نیازهایمان را خودمان تامین می کنیم.

** آمریکا هیمنه سابق را ندارد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهدید های آمریکا بر علیه ملت ایران گفت: آمریکا در طول نزدیک به 2 قرن به خصوص در این چهل سال اخیر به ما حمله نظامی و ایجاد آشوب کرده است، تجزیه طلب ها را تحریک، جنگ را به ما تحمیل، هواپیما و کشتی ما را زدند و هم صدام را تحریک کردند و هم به طبس آمدند.
وی با بیان اینکه جریان طبس آبروی آمریکایی ها را در ابعاد مختلف جهانی برد گفت: آنها همیشه در مصاف با ملت ایران بودند، اما در این رویارویی نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی و فرهنگی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی بوه و هست.
صدیقی گفت: امروز اقتدار نظامی و دفاعی و اقتدار منطقه ای ایران در ابعاد مختلف با 40سال قبل قابل مقایسه نیست اما امریکا در همه ابعاد در حال افول است و آن هیمنه سابق را ندارد و در دیپلماسی عمومی شکست خورده است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: تبلیغات آمریکا در ملت ها تاثیر چندانی ندارد، یارانی که تا دیروز از آنها تبعیت می‌کردند دیگر تبعیت نمی‌کنند، نفرت تمام ملت‌هایی مثل ایران نسبت به آمریکایی بیشتر شده است، اما الهام بخشی ، محبوبیت و توسعه جبهه مقاومت و پیروزی های ما در شکستن سد داعش و غیر داعش نشان هایی پیروزی و عظمت ما است.
وی به اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: جوانان ما باید بصیرت لازم در برابر لبخند دشمن و فریب دشمن را داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران همچنین محکومیت شیخ سلمان در بحرین را کار ظالمانه ای دانست و یکبرگ بسیار ننگین در اوراق حکومت بحرین دانست.
وی همچنین شرایط زندگی و اقتصادی مردم یمن را وخیم ارزیابی کرد و مقاومت آنها را در برابر این شرایط بسیار غم انگیز را قابل تحسین برشمرد.

** اربعین همایش وحدت بین عراق و ایران است
خطیب نماز جمعه تهران درباره مراسم اربعین هم گفت: اربعین رزمایش و مانور با شکوه و با عظمتی بود که نورانیت و عشق به امام حسین داشت و توصیف ناپذیر بود.
صدیقی گفت: اجتماع بزرگ و جهانی اربعین که در دنیا چنین اجتماعی چه گذشته و تاریخ و چه در عصر کنونی وجود نداشته است اجتماعی اجتماع خودجوش که از عمق فطرت انسان ها می‌جوشد و رنگ معجزه ای که را در عالم نمایش عشق و انگیزه های خالصه و دلدادگی به سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
وی گفت: اربعین موجب شکست تفکرهای مادی غربی و دنیا گرایی و یک پدیده جدیدی است که باعث احیای اسلام و معنویت شده و برکاتی از جمله مقابله با تفکر مادی گرایی اشرافی‌گری و رفاه زدگی شده است، اربعین کلاس عرفان و اخلاق و کلاس خودسازی است، کلاس تحمل سختی ها و فشارها است.
صدیقی گفت: دشمنان همواره با شیطنت و سلطه تلاش می کردند تخم نفاق و اختلاف بین عراق و ایران بپاشند گفت: راهپیمایی اربعین مانور و همایش وحدت بین عراق و ایران است.
وی گفت: ملت ایران و عراق مشترکات فراوانی از نظر فرهنگی و دینی دارند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین، هیچکس طلبکار نیست، همه بدهکار امام حسین (ع) و بدهکار زائران امام حسین هستند اظهار کرد: در اربعین همه آمده اند عاشق یکدیگر و عاشق امام حسین باشند، این همان جامعه آرمانی است که اسلام وعده آن را داده است و امیدوارم مقدمه ظهور امام زمان(عج) نیز باشد.
حجت الاسلام صدیقی گفت: از دولتمردان و مردم عراق، که نسبت به زائران امام حسین (ع) هیچ وقت کم نگذاشتند تقدیر و تشکر می کنم.
وی همچنین ضمن قدردانی از نیروی انتظامی و مسئولان برگزاری اربعین که در یک حرکت جهادی و ساماندهی به امور مرزی کار برجسته ای انجام دادند، تاکید کرد: از مسئولان توقع می‌رفت که خود را برای امسال آماده می‌کردند، مسئولان از هم اکنون برای اربعین سال آینده آماده شوند.
امام جمعه موقت تهران افزود: آنچه که در توزیع ارز برای عاشفان امام حسین و زائران اربعین در عراق پیش آمد، زیبا نبود برای ما عزت آفرین نبود.
وی ادامه داد: دولت از اول وعده داده بود که ارزش پول ملی را افزایش دهد، ولی تنها موردی که زائران را اذیت کرد، موضوع ارز بود که باید تمهیداتی برای اندیشیده می‌شد تا شهروندان در مراسم اربعین در عراق با مشکل مواجه نمی شدند.

** FATF ادامه کاپیتولاسیون است
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با گرامیداشت 13 آبان به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این قانون فروختن شرف و استقلال کشور به آمریکایی ها بود و اف ای تی اف (FATF) و امثال این ها ادامه همان قانون کاپیتولاسیون است از همین رو از مسئولان کشور توقع داریم قوانین ذلت بار را تعقیب نکنند.
وی همچنین توصیه کرد: مسئولان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیاموزند و عبرت بگیرند که فرمودند این طرح هایی را که در اتاق فکر استعمارگران پخته می شود را دنبال نکنند.
صدیقی همچنین از تصمیم شورای نگهبان در رابطه با لوایح مربوط به اف ای تی اف (FATF) قدردانی کرد و گفت: تصمیم این شورا توقعات مردم و انقلابیون و استقلال خواهان را برآورده کرد.

**
خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز نیز در خصوص تفسیر «ایاک نعبد و ایاک نستعین» گفت: اگر ما عبادتی انجام می دهیم باید بدانیم که نقش ما نقش قابلی است، فاعل خداست و اثر متعلق به خداست و موجود امکانی، در حدوث و بقا وابسته است و هیچ نوع استقلالی در هیچ کاری ندارد.
وی افزود: افعال و کارها و عبادات ما همچون وجود ما از جانب حق تعالی است، اگر دعا می کنیم خدا معرفت به دعا را به ما داده و از طریق پیغمبران به ما برنامه ای برای وصل به خود داده است.
وی ضمن دعوت مردم و نماز گزاران به بندگی خدا و رعایت حدود الهی افزود: انجام واجبات سیر معراجی به سوی خداست، هر واجبی منزلی است از منازلی که در مسیر به سوی خدا طی می کنیم و هر گناهی مانع و حجابی است که حرکت بندگان را متوقف می کند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: از گناهانی که شیرینی خدمت و عبادت را به تلخی مبدل می کند و انگیزه و اراده حرکت به سوی مقصد را به سوی بی انگیزگی می کشاند، اولینش ظلم به مردم است.
حجت الاسلام صدیقی، ظلم را موجب ظلمت و نکبت خواند و اظهارداشت: به هم ریختن نظام فکری جامعه و سامان خانوادگی، ظلم به خدا و خلق خداست.
3009**3070 ** 1200

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1755

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361