رسالت «تراز» حمایت از کالای ایرانی

رسالت «تراز» حمایت از کالای ایرانی

تهران - ایرنا - مجری برنامه «تراز» در شبکه ایران کالا درباره رویکرد این برنامه، گفت: رسالت برنامه «تراز» حمایت از کالای ایرانی، تشویق کسب و کارهای ایرانی و مسائل مربوط به اشتغال است.

سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 6:15

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهدی افشاریان معتقد است که موفقیت کامل برنامه در گروی صداقت کامل با مردم است و قرار نیست به مسئولان وفادار باشند، بلکه تنها به مردم وفادار هستند.
وی همچنین درباره با مضمون این برنامه هم توضیح داد: رسالت برنامه «تراز» حمایت از کالای ایرانی، تشویق کسب و کارهای ایرانی و مسائل اشتغال است.
او یادآور شد: مدیر گروه برنامه های ترکیبی سیدی، به سعید نقیبی تهیه کننده برنامه «تراز» برنامه را محول کرد که پیرامون مسائل اقتصادی صحبت کند چراکه ما تا پیش از این برنامه، شبکه ای که به طور منحصر به فرد برای مسائل اقتصادی و کسب و کار نداشتیم و احتیاج به برنامه ای صبحگاهی که مسائل روز اقتصادی را بررسی کند داشتیم.

**تراز به اقتصاد خرد می پردازد

افشاریان افزود: سعید نقیبی با توجه به دیدگاهش یک تیم جوان شامل هفت مجری را انتخاب کرد که در بخشهای مختلف به تحلیل اخبار روز اقتصادی می پردازند و جذابیت هایی را نیز به این بخش اضافه می کنند.
وی افزود: ما دو بخش اقتصاد کلان و خرد داریم که اقتصاد کلان مربوط به اقتصاددانان، بدنه دولت و مجلس میشود، اقتصاد خرد نیز مربوط به معیشت مردم است و «تراز» به اقتصاد خرد میپردازد.
این مجری تلویزیون ادامه داد: نگاه «تراز» به این است که برنامه های مربوط به معیشت مردم تا چه اندازه عملی شده و مسئولان چقدر توانسته اند موجب رونق سفره های معیشتی مردم شوند ازاین رو به دعوت به این برنامه آمدیم.
او افزود: چندماه تمرینهای بسیار فشرده داشتیم تا در زمانی فشرده، محتوایی به اندازه یک برنامه چهار ساعته با ضرباهنگ و ریتم تند به مخاطب ارائه کنیم. استفاده از شور جوانی موجود در این برنامه، مردم را به دیدن آن علاقه مند کرده است و هرکدام از ما در بازکردن گره اقتصادی کشور سهیم هستیم.
وی درباره میزان مطالعات اقتصادی خود نیز یادآورشد: قبل از اینکه وارد این برنامه شوم اقتصادی نبودم، اما در بازه فشرده چندماهه تحت نظارت سردبیر برنامه میرشاهی و تهیه کننده برنامه، هرروز اتاق فکر داشتیم و مدل برنامه و شیوه ورود به موضوعات مختلف را تعیین می کردیم.
او گفت: ما مطالعه می کنیم و کارشناسانی به عنوان مشاور داریم و بسیاری از مسائل اقتصادی را تجزیه و تحلیل و تمام روزنامه های اقتصادی را مرور می کنیم. ما حتی ماهنامه های اقتصادی خارجی مثل وال استریت ژورنال را نیز مطالعه، تحلیل و بررسی می کنیم.

** با ما روی آنتن هرصبح

افشاریان خاطرنشان کرد: هر روز از صبح تا ساعت 12:45 برنامه به روی آنتن میرود اما همه گروه پس از پایان برنامه تا 8 و 9شب در بخش اداری می مانند، روزنامه های روزهای بعد را بررسی می کنند و از مهمانها برای حضور در برنامه دعوت می کنند.
او افزود: بعضی وقتها فقط شبی دو یا سه ساعت می خوابیم، چون حجم مطالب اقتصادی زیاد و پیچ در پیچ است. معمولا یک موضوع اقتصادی به چندین صنف و اتحادیه یا بدنه دولت ارتباط پیدا می کند و ارتباطات این موارد خیلی مهم است و حتما باید تحقیق کنیم. با انجام این کارها حدود 90 درصد به مسائل اقتصادی مسلط می شویم؛ کم کاریهای موجود را بررسی می کنیم و نقاط ضعف و باگهای اقتصادی کشور را به دست می آوریم، چون قرار نیست فقط آنتن را پر کنیم، بلکه قرار است بگوییم مشکل کجاست.

**میوه و تره بار سوژه پر حاشیه ای بود

وی با اشاره به اینکه موضوع «میوه و تره بار» پر حاشیه بهترین سوژهای بوده که دنبال کرده است گفت: هر روز برنامه ما پر از حاشیه و مسائل مختلفی است، اما برنامه ما درباره «میوه و تره بار» بسیار پرسوژه و پرحاشیه بود، چون بسیاری از مسئولان تنظیم بازار و میادین تره بار شهرداری در وزارت جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی حاضر به حضور در این برنامه نشدند و پاسخگوی تلفنهای خود نبودند. برنامه ما درباره «نقش دلالی در بالا رفتن قیمت میوه ها» بود و سه نفر را از چندین روز قبل دعوت کردیم، اما سر موعد گفتند جلسه داریم و هیچکدام نیامدند و تلفنی هم پاسخگو نبودند. رسالت برنامه ما این است که هر مهمان مسئولی در هر بخشی حاضر نشود و پاسخ ندهد، اعلام کنیم که دعوت کردیم و جای صندلی او خالی است و نیامد.
مجری «تراز» در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه می تواند مثل «پایش» در تلویزیون تبدیل به یک نشان تجاری شود؟ اظهارداشت: اگر قرار باشد دقیقا شبیه آنها باشیم، بطور قطع نباید وجود داشته باشیم و باید طرحی نو دراندازیم و سمت و سویی جدید به این قضیه بدهیم.

** وظیفه تراز مطالبه گر بودن است

او در عین حال گفت: به طور مسلم برنامه ها «پایش» و «تراز» می توانند یار و یاور یکدیگر باشند تا مردم بدانند اگر خواستهای دارند باید مطالبه گر باشند. به طور مطمئن برنامه «تراز» می تواند یک نشان تجاری شود و به زودی خبرهای زیادی از موفقیت و جنجالی که به پا می کند منتشر می شود و با هیچکس هم شوخی ندارد.
او همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای برنامه خاصی تذکرگرفته است یا خیر گفت: تا به حال خیر. ما اتهام بی جهت به کسی نمی زنیم و تنها گرداننده این برنامه هستیم. ذات اصلی برنامه های تلویزیونی این است که به عنوان مجری، تنها، اعلام می کنیم. گاهی کارشناسان برنامه با هم به توافق نمی رسند، وگرنه اخطاری از جایی نگرفتیم و مدیر شبکه زابلی زاده و نقیبی از ما خیلی حمایت کردند. هر موضوعی را که در برنامه اعلام می کنیم، با سند و مدرک است. مردم حوصله نمی کنند روزنامه صبح و عصر را بخوانند، اما هرکس آنها را بخواند و تحلیل اقتصادی روی آن بگذارد، قطعا به نتایج ما می رسد.
مجری «تراز» اظهار داشت: برنامه با بودجه شبکه ایران کالا پیش می رود و تنها در میان برنامه برای جلوگیری از خسته شدن تماشاگر آگهی پخش می کنیم. با توجه به اینکه از کسب و کارهای ایرانی حمایت می کنیم، از کارآفرینان ایرانی دعوت می کنیم تا درباره کسب و کار و علل موفقیت خود توضیح دهند و ما حتی یک تیزر تبلیغاتی نیز به آن ها هدیه می دهیم.
او معتقد است: در تمام جهان نباید بخش پیش تولید و اتاق فکر را فراموش کنیم. متأسفانه اگر بخواهیم در هرجایی از دنیا ایدهای را به مرحله تولید برسانیم ابتر می شود چون در مسیر کار بسیاری از نواقص خود را نشان می دهند. وقتی یک برنامه با هر گرایشی اعم از اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی می تواند موفق باشد که یک اتاق فکر داشته باشد و از کارشناسان دعوت کنند و پیش تولید قانونمندی داشته باشند.
افشاریان گفت: ما در دو برنامه اول 2 هزار و 700 پیامک درباره موضوع برنامه داشتیم و این نشان می دهد که خیلی جنجالی شروع شد و موفقیت کامل برنامه ما در گروی صداقت کامل با مردم است و قرار نیست به مسئولان وفادار باشیم، بلکه تنها به مردم وفادار هستیم.
برنامه «تراز» یک برنامه اقتصادی است به تهیه‌کنندگی سعید نقیبی است و هر روز صبح از شبکه ایران کالا پخش می‌شود و به مسائل مختلف اقتصادی و معیشتی مردم می‌پردازد.
فراهنگ ** 9210 ** 1355 **

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1786

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1934

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1740

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361