راه دشوار دلاورمردان کشتی آزاد ایران در بوداپست

راه دشوار دلاورمردان کشتی آزاد ایران در بوداپست

تهران - ایرنا - پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2018 در حالی از روز شنبه (28 مهر) در بوداپست مجارستان آغاز می شود که این شهر برای کشتی آزاد ایران همواره خوش یمن بوده، چرا که پنجمین و آخرین قهرمانی ایران سال 2013 در این شهر اتفاق افتاد.

شنبه 28 مهر 1397 ساعت 15:26

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2018 جهان روزهای 28 مهر تا 6 آبان در سالن اسپورت هال بوک مجموعه ورزشی فرانس پوشکاش شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود و مسابقات کشتی آزاد با رقابت های وزن های 61، 74 ، 86 و 125 کیلوگرم در روز شنبه 28 مهر آغاز می شود. مسابقات وزن های 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم در روز یکشنبه 29 مهر و رقابت های 70 و 97 کیلوگرم در روز دوشنبه 30 مهر برگزار خواهد شد.
رضا اطری (57 کیلوگرم)، باقر یخکشی (61 کیلوگرم)، امیرحسین مقصودی (65 کیلوگرم)، یونس امامی (70 کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی (74 کیلوگرم)، عزت الله اکبری (79 کیلوگرم)، حسن یزدانی (86 کیلوگرم)، علیرضا کریمی (92 کیلوگرم)، مجتبی گلیج (97 کیلوگرم) و پرویز هادی (125 کیلوگرم)، 10 ملی پوش اعزامی به رقابت های جهانی هستند.
در بین نفرات اعزامی تیم ملی یخکشی، مقصودی و امامی نخستین مسابقات جهانی خود را در رده سنی بزرگسالان در مجارستان تجربه خواهند کرد؛ هر چند امامی و مقصودی در رقابت های جهانی نوجوانان، جوانان و زیر 23 ساله های جهان حضور داشته اند و مدال های نقره و برنز نیز کسب کرده اند.
محمد باقر یخکشی به طور حتم از نظر میادین بین المللی، کم تجربه ترین ملی پوش حاضر ایران در مجارستان است. او با کسب عنوان نخست در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در فاصله یک ماه در دو تورنمنت بلوادزه در گرجستان و یاشار دوغو ترکیه حضور یافت که با کسب عنوان نهم در گرجستان و مقام نخست در ترکیه خود را در وزن 61 کیلوگرم به مربیان تیم ملی تحمیل کرد.
مقصودی در رقابت های جهانی سال 2018 جوانان جهان در کرواسی نایب قهرمان شد. شاید یک اتفاق و یا یک شانس سبب شده او در اوج جوانی در رقابت های جهانی و در وزن 65 کیلوگرم حضور یابد.
خداحافظی میثم نصیری از تیم ملی، حضور نیافتن حسن مرادقلی در اردوی تیم ملی و نتیجه دور از انتظار مهران نصیری در بازی های آسیایی همه دست به دست هم داد تا کادر فنی تیم ملی مجبور باشد مقصودی را به یک باره از رده جوانان به بزرگسالان بیاورد.
امامی جوان رعنای شهریاری است که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در وزن 65 کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت و حتی در این وزن در گرجستان عنوان سوم را به دست آورد. با توجه به شرایط فنی و فیزیکی پسر برنزی کشتی ایران (برنز نوجوانان، جوانان و زیر 23 ساله های جهان) کادر فنی تصمیم گرفت او را به یک وزن بالاتر بیاورد و حتی در تورنمنت بین المللی یاشاردوغو علی رغم کسب عنوان پنجمی به عنوان نفر اصلی وزن 70 کیلوگرم در جهانی مجارستان انتخاب شد.
رضا اطری آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران، این مرتبه نیز شانس به او رو کرده و در غیاب حسن رحیمی توانسته صاحب دوبنده تیم ملی شود. او از سال 2013 بارها فرصت حضور در تیم ملی بزرگسالان را به دست آورده اما نتوانسته است از فرصت های طلایی استفاده کند.
اطری در بازی های آسیایی هر چند به مدال برنز دست یافت، اما هیچ گاه نتوانسته رضایت کامل کادر فنی و رسول خادم سرمربی تیم ملی را به دست آورد. او که مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، سال گذشته و در پیکارهای جهانی پاریس سیزدهم شد و چند ماه بعد در مسابقات امیدهای جهان در رده چهاردهم قرار گرفت.
شاید این آخرین فرصت برای اطری برای اثبات حقانیتش باشد که آن هم تنها با کسب مدال در مجارستان به دست می آید.
مصطفی حسین خانی یکی از بدشانس ترین آزادکاران دو سال گذشته تیم ملی است که علی رغم کسب امتیاز از حریفان، متاسفانه در ثانیه های پایانی کشتی به دلیل عدم توانایی در اداره کشتی، مبارزه را واگذار کرد که چند ماه پیش و در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در مبارزه برابر «بکزاد عبدالرحمن اف» دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از صعود به فینال بازماند و در دیدار رده بندی یک بار دیگر همانند مسابقات جهانی پاریس با شکست مقابل «یوهی فوجی نامی» دارنده مدال برنز جهان از ژاپن از کسب مدال برنز بازماند.
حسین خانی که مدال برنز جهان را در کارنامه دارد و سال های پایانی کشتی خود را می گذراند برای رسیدن به مدال المپیک کار دشواری دارد و برای موفقیت به طور حتم باید ضمن چاشنی کردن روحیه جنگندگی شیوه مبارزه خود را تغییر دهد.
عزت الله اکبری یکی دیگر از مازندرانی های تیم ملی است که باوجود حضور نیافتن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی (به دلیل مصدومیت) در وزن 79 کیلوگرم، کادر فنی به دلیل تجربه بالا و شاید کسب مدال طلا در رقابت های قهرمانی آسیا او را به همشهریش یعنی امید حسن تبار ترجیح داد.
اکبری آخرین بار در رقابتهای جهانی سال 2013 و بعد از شکست مقابل جردن باروز و کسب مدال نقره موجب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد آن هم بعد از 48 سال در خارج از خانه شد. او بعد از آن به دلیل مصدومیت و برخی مشکلات و حضور پدیده ای همچون حسن یزدانی، شانس حضور در تیم ملی را نداشت. اما با تغییر اوزان کشتی او بعد از 5 سال این فرصت را دارد تا یک بار دیگر برای تیم ملی مدال آوری کند.
حسن یزدانی ستاره این سال های کشتی آزاد ایران به گواه کارشناسان در مجارستان نیز امید نخست کشتی ایران برای کسب مدال طلا است. اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد مدال طلا را باید از هم اکنون برای او کنار گذاشت. البته در این بین نباید از برخی نام ها همچون دیوید تیلور آمریکایی و یا داورن کوروگلیف روس گذشت.
تیلور آمریکایی که عنوان مرد جادویی را برای خود انتخاب کرده، سابقه شکست یزدانی را در جام جهانی سال 2017 کرمانشاه را دارد و بعد از آن بارها برای یزدانی خط و نشان کشیده است و به طور حتم کشتی او با تیلور در کنار کشتی کایل اسنایدر آمریکایی با عبدالرشید سعدالله یف روسی در وزن 97 کیلوگرم، می تواند از کشتی های جذاب و انتقامی و گل سرسبد همه کشتی ها در جهانی مجارستان باشد.
اما انتخاب وزن 92 کیلوگرم نیز همچون وزن 65 و 97 کیلوگرم با چالش هایی برای کادر فنی همراه بود. جایی که محمد جواد ابراهیمی دارنده مدال طلای جوانان جهان و نفر اول مرحله نخست انتخابی تیم ملی در کنار علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان حضور داشتند.
این دو کشتی گیر بعد از حضور حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و تغییر اوزان کشتی، به یک وزن بالاتر رفتند. ابراهیمی در قهرمانی آسیا در این وزن طلا گرفت و در دو تورنمنت گرجستان و ترکیه به ترتیب دوم و اول شد و در هر دو تورنمنت نیز علیرضا کریمی را شکست داد و شاید خود او نیز تصور آن را نداشت که با وجود این نتایج هنوز نتوانسته نظر کادر فنی را جلب کند.
از سوی دیگر کادر فنی تیم ملی در تصمیمی انتحاری علیرضا کریمی را برای وزن 97 کیلوگرم در بازی های آسیایی انتخاب کرد و او نیز در بهت و حیرت همه و با شکست کشتی گیران عنوان داری همچون ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان و «ماگومد موسی یف» قهرمان آسیا از قرقیزستان به مدال طلا دست یافت.
کادر فنی برای نفر نخست وزن 92 کیلوگرم از بین ابراهیمی و کریمی کار سختی را پیش رو داشت و در نهایت خط قرمز بر نام ابراهیمی کشیده شد تا کریمی آزادکاری المپیکی ایران یک بار دیگر بعد از برنز جهانی سال 2015 ، فرصت حضور در تیم ملی را داشته باشد.
محمد جواد ابراهیمی نیز بعد از مدال طلای جوانان جهان در سال 2012 هر چند در رقابت های بین المللی مختلف دست خالی برنگشته، اما هیچ گاه فرصت حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان در رقابت های جهانی را نداشته است.
اما در وزن 97 کیلوگرم؛ حضور علیرضا کریمی در این وزن و در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا خود گویای آن است که کادر فنی از عملکرد علیرضا گودرزی و مجتبی گلیج نفرات اول و دوم انتخابی تیم ملی راضی نیست. از سوی دیگر سایر نفرات جوان همچون دانیال شریعتی و حسین رمضانیان راه طولانی را حداقل برای حضور در ترکیب تیم ملی در پیش دارند.
بعد از مصدومیت «رضا یزدانی» دارنده دو مدال طلا و دو برنز جهان، کادر فنی طی این سال ها آزادکارانی همچون عباس طحان و امیر محمدی را در مسابقات جهانی به بوته آزمایش گذاشت که هیچ کدام نتوانستند توفیقی کسب کنند.
اگر قرار بود تیم ملی کشتی آزاد به دلیل مشکلات ارزی با تیمی ناقص راهی مسابقات جهانی شود، یکی از وزن های حذفی همین 97 کیلوگرم بود. در نهایت کادر فنی در این وزن مجتبی گلیج را که مدال طلای زیر 23 سال های جهان در سال 2017 را در کارنامه دارد، با خود به مجارستان می برد.
در وزن 125 کیلوگرم نیز با توجه به غیبت کمیل قاسمی دارنده مدال نقره و برنز المپیک، رقابت بین دو مدعی اصلی یعنی پرویز هادی دارنده دو مدال طلای بازی های آسیایی و دارنده بازوبند پهلوانی و یدالله محبی آزادکار جوان کرمانشاهی بود.
در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی که مبارزه این دو با حاشیه هایی همراه بود، اما این پرویز هادی بود که بعد از جنجال هایی که بر سر نرفتنش به المپیک 2016 ریو اتفاق افتاد، توانست با شکست محبی، صاحب دوبنده تیم ملی شود.
پرویز هادی چندی قبل نیز در بازی های آسیایی توانست مدال طلا بگیرد. او در نخستین تجربه جهانی در سال 2015 در آمریکا، عملکرد خوبی نداشت، حال باید دید که هادی بعد از طلای بازی های آسیایی چه برنامه ای برای حریفان گردن کلفت خود همچون طالها آکگل دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ترکیه، گنو پتریاشویلی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان، آنزور خیزریف از روسیه، جمال الدین ماگمدوف از جمهوری آذربایجان و الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین دارد.
آنچه که مسلم است آزادکاران کشورمان در رقابت های جهانی با توجه به ترکیب تقریبا جوان اعزامی، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی را پیش رو دارند و برای کسب مدال در این آوردگاه جهانی، نمایندگان کشورمان به نوعی باید دست در دهان شیر کنند. هر چند کادر فنی تیم های ملی از هم اکنون چشم به بازی های المپیک دوخته اند، اما هیچ چیزی جز پیروزی و قهرمانی دل علاقمندان و کشتی دوستان را شاد نخواهد کرد.
امیدواریم که رقابتهای قهرمانی جهان در سال 2018 در بوداپست مجارستان همچون سال 2013 برای تیم ملی کشتی آزاد ایران خوش یمن باشد و ششمین قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد دوباره در این شهر رقم خورد.
تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال 2013 و در بوداپست مجارستان با دو مدال طلای حسن رحیمی و رضا یزدانی، نقره عزت الله اکبری و دو برنز مسعود اسماعیل پور و احسان لشگری بعد از 48 سال توانست یک بار دیگر در خارج از خانه قهرمان جهان شود.
تیم ملی پیش از این در پیکارهای های جهانی 1961 یوکوهاما، 1965 منچستر، 1998 تهران، 2002 تهران و 2013 بوداپست پنج عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی کسب کرده بود.
ورزشی**1067**1584

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1787

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1938

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1746

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361