تدوین تقویم زمانی برنامه‌های سرمایه گذاری و گردشگری شورا در سال ۹۸

تدوین تقویم زمانی برنامه‌های سرمایه گذاری و گردشگری شورا در سال ۹۸

همدان- حسین قراباغی از تدوین تقویم زمانی و عملیاتی فعالیت های این کمیسیون در شش ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.

جمعه 30 فروردین 1398 ساعت 12:2

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از قدس آنلاین 

به گزارش قدس آنلاین،حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا در سال ۹۸ گفت: اگر به دنبال رونق اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در شهر همدان هستیم ، نباید تنها به شعار بسنده کرد.

قراباغی به ارائه تدوین تقویم زمانی پیشنهادی برنامه‌ های سرمایه گذاری   و گردشگری شورا در شش ماه نخست سال ۹۸ شورا پرداخت وادامه داد: در سال جدید امید است حمایتهای همه جانبه بالفعل و برنامه ها در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری عملیاتی شود.

وی با اشاره به انتقادات بعضی از افراد در خصوص سرمایه گذاری‌ها، اظهار کرد: دیدگاه ها و افکار منفی برخی از افراد در بحث سرمایه گذاری وجود دارد که باعث دلسردی سرمایه گذاران و کاهش انگیزه آنها در امر سرمایه‌گذاری در همدان می شود.

قراباغی با بیان اینکه همدان شهر صنعتی نیست، تاکید کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین ظرفیت‌های خوبی در امر سرمایه‌گذاری دارد و چنانچه در این راستا سرمایه‌گذار را حمایت نکنیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید و ایجاد سرمایه گذاری اشتغال هزاران نفر را به دنبال دارد.

سرمایه گذاران مبلغان و سفیران اقتصادی هستند

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان سرمایه گذاران را مبلغان و سفیران اقتصادی دانست و افزود: چنانچه سرمایه گذاران مورد حمایت قرار بگیرند می توانند علاوه بر تبلیغ، عامل افزایش انگیزه در جذب سرمایه گذاران دیگر برای شهر همدان نیز باشند.

وی تایکد کرد: ما باید با حمایتهای خود قطار سرمایه‌گذاری که راه افتاده است را تقویت بخشیم.

قراباغی از پیگیری و رفع موانع برخی از سرمایه گذاران خبر داد و یادآور شد: با پیگیریهای به عمل آمده در کمیسیون متبوعه  مشکلات تعدادی از پروژه های شهری که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری در حال اجرا بود، مرتفع گردیده است  

وی همچنین به تدوین برنامه گذر فرهنگی  وگردشگری برای پیاده راه‌های همدان اشاره کرد و یادآور شد: باید این گذرها هدفمند تدوین شود و در این راستا می‌طلبد کار مطالعاتی صورت پذیرفته تا شاهد یک محور هدفمند گردشگری درکهن شهرهمدان باشیم.

 قراباغی همچنین به فعالیت کارتن به دستان و خانه مسافرهای غیر مجاز درسطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود این خانه مسافرها ساماندهی و کانکسی برای این موضوع در سطح شهر مستقر شود ولی این امر محقق نشد و شهرداری باید پیگیری های لازم را انجام داده و با کمک ادارات و سازمان های ذیربط در این راستا حرکت کند.

 تدوین تقویم سرمایه‌گذاری اقدام ارزشمندی است

کامران گردان هم در این جلسه با بیان اینکه کمیسیون سرمایه گذاری با تلاش و فعالیت هایی که انجام داده و انگیزه مضاعفی هم که در دبیرخانه کمیسیون و رئیس کمیسیون وجود دارد باعث شده اقدامات مناسبی انجام شود.

رئیس شورای شهر همدانبا اشاره به اینکه سرمایه گذاری زمان بر است، افزود: علی رغم این موضوع باید مقدمات سرمایه گذاری را فراهم کرد و امسال تا پایان سال تعدادی از طرح های سرمایه گذاری به نتیجه برسد.

گردان با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا روش مناسبی را در جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری در پیش گرفته است، اضافه کرد: تدوین تقویم سرمایه‌گذاری اقدام ارزشمندی است که بر اساس آن برنامه ها را پیش خواهد برد و آنچه باید در این کمیسیون و شهر همدان دیده شود به ثمر رسیدن این تلاش ها است .

وی تاکید کرد: باید موانع سرمایه گذاری را با جدیت پیگیری کرده و رفع کرد و چنانچه در شهرداری مانعی وجود دارد ضمن شناسایی این موانع با کمک اعضای شورا در راستای رفع آن اقدام کنیم.

گردان همچنین به فعالیت و عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: حضور مستمر مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی و هنری شهرداری همدان یکی از نقاط قوت این ستاد بود .

به گفته گردان امسال رضایتمندی خوبی را مقامات استان و مسافران ابراز داشتند و لازم است عوامل اجرایی ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد رفع موانع سیل و سیلاب تقدیر به عمل آید.

برف زمستان همدان ظرفیتی برای جذب گردشگران

حمید بادامی نجات هم با اشاره به اینکه سرمایه گذاری زمانبر است و شاید سالها طول بکشد که نتیجه دهد، افزود: تهیه تقویم سرمایه گذاری توسط کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا اقدام ارزشمندی بود که علاوه بر محتویات برنامه، این تقویم می‌تواند مدیریت شهری را در اجرای برنامه های هدفمند کمک کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با شاره به تأکید اعضای شورا در بهاء دادن به سرمایه‌گذار، اظهار کرد: امیدواریم به بلوغی برسیم که سرمایه‌گذاران را کمک کنیم تا در این راستا اتفاقات خوبی در استان رخ دهد.

 وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های خوبی هم در حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: انتظار می رود از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری همدان در حوزه های مختلف بهره گرفته شود و تمام فصول سال همدان در جذب گردشگر مورد توجه باشد به ویژه فصل زمستان با داشتن برف جاذبه‌ای برای گردشگران باشد.

بادامی نجات حضور گردشگران را باعث رونق چرخه گردشگری و اقتصادی شهر دانست و یادآور شد: لازم است در راستای جذب توریسم داخلی و خارجی برنامه‌های مختلفی لحاظ شود و در این راستا شناسایی نقاط ضعف امری ضروری است تا همدان به عنوان مقصد گردشگری واقع شود.

وی  تبلیغات محیطی به ویژه در شهرهای مبدا جهت لحاظ کردن همدان به عنوان مقصد گردشگری را ضروری و حائز اهمیت دانست.

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی امور اداری شورا نیز اظهار کرد :مسایل و امور سرمایه‌گذاری باید خارج از نوبت پیگیری شود.

مسعود عسگریان اظهار کرد: تاکید شورا باید بر تسریع در روند تسهیل و مشکلات و رفع موانع پرونده سرمایه گذاران باشد.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1755

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361