با همراهی مردم و رسانه ها ویزیت فله ای را برمی چینیم/عذر خواهی از وضعیت بیمارستان علوی و تسریع در تعمیر

رئیس ستادعلوم پزشکی استان اردبیل در گفتگوی تفضیلی مردم را در جریان آخرین اقدامات این ستاد قرار داد.

پنجشنبه 27 آبان 1395 ساعت 23:59

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، حوزه بهداشت و درمان به جهت گستردگی و سر و کار داشتن با سلامتی، بهداشت و جان مردم مورد رصد بوده و انتظار خدمات مطلوب از این نهاد می رود که طرح تحول سلامت برای ارتقاء این موضوع قدم پیش گذاشته است.

بیماران بستری، آمار بالای مراجعه کننده، مورد های اورژانسی، خدمات دهی درمانی و زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز از مطالبات مردمی بوده و فرسودگی برخی واحدهای درمانی استان موجب نارضایتی در شبکه های اجتماعی و مردم می شود به همین جهت برای اطلاع از آخرین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای رفاه درمانی و ارائه خدمات درمانی و سلامتی مردم گفتگوی تکمیلی با رئیس ستاد علوم پزشکی استان اردبیل "دکتر فرهاد پور فرضی" انجام شده که مطالب و پاسخ به سوالات مورد نظر مردم و کاربران در اختیار آنها قرار می گیرد.

فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردیبل در گفتگویی 2 ساعته به سوالات پایگاه های خبری - تحلیلی آذرسلام پاسخ گفت.

 

×با قدردانی از شما و اختصاص وقت کامل برای پاسخ گویی به سوالات، طرح تحول سلامت اکنون در استان ما در چه مرحله ای از اجرا قرار دارد؟

این طرح در حال اجرا بوده و با دسترسی به خدمات درمانی با هزینه پایین رضایت مندی مردم را فراهم کرده است.در بیمارستان کاهش پرداختی را شاهدیم طوری که دفترچه شهری 6 و روستایی 3درصد هزینه بستری را پرداخت می کنند.

هر چند بعضی آیتم ها شامل این طرح نبوده و گاهاً به 8درصد می رسد، اما قابل مقایسه با پرداخت های 37 درصد گذشته نیست.دغدغه مهم ما توجه و توسعه زیرساخت ها در استان است. 5 کلینیک ویژه در شهرهای (اردبیل – خلخال- مشکین شهر – نمین وپارس اباد) در حال احداث بوده که تا پایان سال اتمام می شود.2 مرکز تشخیص و درمان سرطان پیشرفته؛ اولی در اردبیل با 24 تخت بستری ودومی در پارس اباد با 6 تخت بستری در حال احداث و تکمیل است.خدمات دهی رادیوتراپی نیز تا قبل از دهه فجر افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

×دولت برای افزایش جمعیت کشور زایمان طبییعی رایگان را در دستور کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار داده است کمیت و کیفیت این طرح دراستان به کجا رسیده است؟

زایمان طبیعی فیزیولوژیک و سالم برای مادران باید در محیطی آرام مهیا شود، به این دلیل بلوک زایمان در بیمارستان علوی در حال احداث بوده که 9 بلوک LDR می کند و اتاق زایمان های خصوصی با همراه مریض در حال احداث بوده و امسال افتتاح می شود. همچنین این طرح در 6 شهر دیگر در حال احداث بوده، 20تخت مراقبت ویژه در طرح تحول سلامت، اضافه شده که 13 تخت برای نوزادان 7 تخت برای مادران است.

×طرح های عمرانی و زیرساخت های جدیدالاحداث درمانی استان شامل چه شهرها و بخش هایی خواهد بود؟

2 مرکز اورژانس؛ اولی در مشکین شهر به مساحت 900 متر مربع فضا و دومی اورژانس جامع اردیبل در محوطه بیمارستان امام خمینی به مساحت 2700 متر مربع در حال احداث بوده که با 1400 متر مربع جدید فعلی به 4100 متر مربع افزایش فضا خواهد رسید و مدرن و مجهز خواهد بود.

MRI دوم اردبیل در بیمارستان امام خمینی مستقر شده و در حال اماده سازی محل خدمات دهی آن هستیم تا در دهه فجر پیش رو افتتاح شود، سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان علوی خرید و مستقر شده و تا دوماه بعدی خدمات خواهد داد.

4 بیمارستان در اردبیل ایجاد خواهد شد که؛ بیمارستان تروما که از اسفند سال قبل به ستاد علوم پزشکی تحویل داده شده و در حال بازنگری نقشه برای تکمیل است.

در باره بیمارستان امام رضا (ع) واقع در محوطه دانشگاه آزاد، تفاهم نامه تجهیز امضاء شده و با توجه به اینکه تمام تجهیزات بروز خریداری و انبار شده است؛ اگر تحویل داده شود در کمترین زمان تجهیز خواهد شد.

در مجموعه 120تخت تروما، 100تخت امام رضا (ع) و160 تخت بیمارستان پارس اباد و اگر وزارت راه و شهرسازی به قول خود در ساخت بیمارستان جدید در سال جاری عمل کند مشکلی برای تجهیز آن نداریم، بیمارستان 32 تخت کوثر اماده تحویل است. بیمارستان،16 تخته نمین در حال اماده سازی بوده و تجهیز آن در سال بعد خواهد بود.همچنین پزشک متخصص مقیم بطور 24 ساعته در بیمارستان حضور داشته و در صورت فوریت و ضروریت بر بالین بیمار حاضر خواهد.

18 امبولانس جدید و دو دیفرانسیله در حال شماره و بیمه گذاری بوده که به تمام شهرهای استان توزیع خواهد شد.

قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء و خارجی ها شده تا 500 تا هزار تخت در استان ما ایجاد شود.

×دلیل نارضایتی از بخش های درمانی و زنان بیمارستان علوی چیست و آمار سزارین و زایمان طبیعی در استان در چه جایگاهی قرار دارد؟

درباره بسته کاهش سزارین، زایمان طبیعی رایگان بوده و در این راستا سزارین 13 درصد در دو سال گذشته کاهش یافته است و بیش از 20هزار زایمان طبیعی رایگان در بخش دولتی ثبت شده است.

از آنجا که بیمارستان تامین اجتماعی تعرفه بین خصوصی و دولتی با دفترچه سلامت را پذیرش می کند و چون بیمار توان پرداخت ندارد (یعنی زایمان طبیعی رایگان در تامین اجتماعی اعمال نمی شود) به هیمن جهت با افزایش امار پذیرش مواجهیم و اگراین بیماران را پذیرش نکنیم نارضایتی بیشتر خواهد شد بنابراین علت فشار و نارضایتی اخیر از بیمارستان علوی به این دلیل است.

اکنون نما، پنجره و ساختمان جدید در بیمارستان علوی در حال تعویض واحداث بوده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، به عنوان مسئول و پاسخگو در کنار دلایل نارضایتی ها و سختی از بیماران و مردم عذرخواهی می کنیم ولی نمی شود تعطیل کرد و همزمان با مرجعه بیمار باید بخش های دیگر آن ساخت و تمام شود.

اخیراً تفاهم نامه سه جانبه ای با وزارت بهداشت- دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل منعقد شد تا 94 واحد بهداشتی و درمانی کسری این استان احداث شود.

طبق این تفاهمنامه 50 درصد اعتبار (30میلیارد تومان) توسط وزارت خانه و 50 درصد بعدی (30میلیارد تومان برای تکمیل) از سوی دانشگاه علوم پزشکی،استانداری و خیرین تامین خواهد شد.

از 94 واحد بهداشتی و درمانی برای 24 واحد آن که عمده در مرکز استان بوده، زمین نداریم، اگر زمین تامین شود شروع به احداث و تجهیز می کنیم.

گام و هدف بعدی ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت شهروندان بوده که از 1300000جمعیتاستان تعداد 1195500 پرونده تشکیل داده اند که این آمار در حال فزایش است و خانوارها از طریق مراجعه به پایگاه بهداشت و درمان با کد ملی می توانند پرونده الکترونکی تشکیل دند.

در قدم بعدی با راه اندازی سیستم ارجاع،کاغذ بازی ها تمام خواهد شد و خدمات در هر نقطه کشور الکترونیکی خواهد بود.

×دلیل کاهش سن مصرف و توزیع ویتامین دی به 18 سال و وضعیت تایمن ویتامین دی و تراکم استخوان در بین مردم استان اردبیل چگونه است؟

بیش از نیمی از جمعیت کشور کمبود ویتامین دی دارند که کمبود این ویتامین چندین نقش از جمله؛ مانع جذب کلسیم موجود در لبنیات، پوکی و بیماری های استخوانی را سبب می شود و در صورت تامین از برخی بیماریهای مضمن؛ دیابت و فولیمن و سرطان جلو گیری می کند. از سال 94 این مکمل در مراکز بهداشت بطور رایگان و ماهی یک عدد توزیع می شود. تعداد 40 هزار قرص ویتامین دی در فرصت ایام محرم وتاسوعا و عاشورا در میادین تعزیه بین مردم توزیع شد.

×دستورالعمل ابلاغی اجباری شدن آزمایش ژنتیک برای زوج ها از چه تاریخی اجرا خواهد شد؟

آزمایشگاه ژنتیک را در استان داریم و در بیمارستان امام خمینی و احتمالا در بیمارستان امام رضا راه اندازی خواهد شد فعلا منتظر ابلاغ هستیم.

×گزارشی در خصوص ورود میوه با دز شیمیایی بالا به استان گزارش ده است؟

گزارشی در این باره نشده و چون میوه سریع الفساد بوده زود مصرف می شود و اگر موردی گزارش و اثبات شود اقدام لازم صورت می گیرد.

×رتبه بهداشت و دهان جمعیت استان اردبیل بویژه سنین پایین چه بوده و چه اقداماتی انجام خواهد شد؟

در طرح تحول سلامت که در حال اجرا بوده، 22 پایگاه سلامت ویزیت دندان در مقطع تحصیلی ابتدایی در حال انجام بوده، که اول آموزش مسواک و پیشگیری از پوسیدگی دندان داده می شود در گام بعدی، معاینات دندان ها و در صورت لزوم  "فلوراید درمانی" دندان ها 2 بار در سال  تکرار می شود.

85درصد گروه هدف این کار معاینه شده است و برای سال 95-96 هدف گذاری صدرصد در دستور کار است.

"فیشور سیلندر" (نقاطی که شکاف عمیق دارد) با سیلندر تراپی درمان می شود زیرا امکان پوسیدگی در این نقطه ازدندان شایع است. علاوه بر این 22 پایگاه سلامت دندان،تعدادی یونیت سیار خریداری شده و به عدد 34 رسیده است تا در حال فعلی 50 درصد فیشورسیلندر تامین شود که با این پیشگیری ها مصداق بارز اقتصادمقاومتی(هزینه برای پیشگیری قبل از درمان) است.

وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور  2.8 صدم خرابی بین 12ساله ها بوده یعنی (دو دندان) و در استان ما 1.84 یا یک ونیم دندان بطور میانگین که پایین تر و مطلوبتر از میانگین خرابی دندان در کشور بوده و همچنین در تقسیم بندی جهانی نیز وضعیت دندان در کشور ما پاییین محسوب می شود. با هدف گذاری ها پیش رو تعداد خرابی دندان را از دو نیم به یک می رسانیم.

×پرونده یخمک الوده به مواد سمی اسپارتام در شهرک صنعتی دو نمین؟  برخوردها به کجا رسید؟

اگر جواب آزمایش مورد اعتراض تولید کننده در مرحله دوم موید اولی باشد کالا های باقی مانده نیز معدوم خواهد شد هرچند که کالاهایی در وحله اول نابود شده است.

متاسفانه تولید کننده ها بعضاً استاندارد را رعایت نمی کند، علت اکثر سرطان ها را عادات غذایی نادرست و غذای ناسالمی چون فست فودها و غذای کنسرو شده به جهت موادنگه دارنده و تقلبی تشکیل می دهد.

در مورد شیر نمونه برداری و ازمایشات از سلامتی این محصول در استان حکایت دارد.

×آیا واقعاً درصد سرطان استان اردبیل نگران  کننده هست؟ روان مردم با این موضوع دست و پنجه نرم می کند لطفا شفاف پاسخ دهید؟

نگرانی های بی موردی بعضاً در استان ما دامن زده می شود این به این معنی نیست که منکر وجود سرطان دراستان باشیم بلکه امار جهانی به تفکیک کشور و استانها در سایت الکترونیکی جهانی (glob can) وجود دارد که دست ما هم نیست تا شائبه دست کاری ایجاد شود.

خوشبختانه استان اردبیل در وسط های این جدول و در رتبه 16 قرار دارد و از امار پایین تری  برخوردار است.به عبارتی شایعه اول یا دوم بودن سرطان در استان مستنداً عدم اگاهی و اطلاعات بوده و سایر استانها طبق تفکیک بندی سازمان بهداشت جهانی در رده های بالاتر قرار دارند.

واحد شمارش سرطان به ازای یکصد هزار نفر تعیین می شود، در استان ما از این جمعیت نزدیک به 1 میلیون و 300 هزار نفری باید گفت: در بین 30 استان بطور متوسط اقا و خانم سرطانی رتبه 16 را دارد به عبارتی سرطان درمردان در رتبه 15 و سرطان در بانوان در رتبه 18 بوده که میانگین آن رتبه 16 است.

80درصد دلایل اصلی مرگ ومیر؛ بیماری های قلبی عروقی، تصادفات و بعد سرطان است و طبیعی است که از این 80 درصد مرگ و میر بخش های آن شامل تمام کشورها جهان از جمله کشور ما و استان ما را در برگیرد. استان اول دو برابر امار استان ما سرطانی دارد بنابراین با سلامتی روانی مردم ما بازی می شود.

بطور شفاف 123 نفر به ازای یکصدهزار نفر در استان ما در اقایان و 102 نفر به ازای یکصد هزار در بین بانوان سرطانی ها را تشکیل می دهد.

×ماجرای زمین وقفی 30میلیارد تومانی و شکایت از ادامه ساخت آن چیست؟

طبق قانون بیمارستان بالای 50سال قدمت باید تخریب و از نو ساخته شود و قانون زمین معوض را مصوب کرده در این راستا بجای بیمارستان فاطمی اردبیل که قدمت بالای 50سال داشته و میراث فرهنگی اجازه تخریب را نداده است، اداره راه و شهرسازی زمینی داده که معارض بوده و با شکایت شاکی متوقف شده است.

در ادامه خیری یک زمین 5هکتاری از روبروی اداره کل راه وترابری و صدا سیمای استان داده است که منتظریم ادراه راه و شهرسازی استان مراحل دریافت مجوز و پروانه و کاربری را دریافت و شروع به ساخت کند. متاسفانه ساخت بیمارستان در استان بسیار کند بوده و نقش ستاد علوم پزشکی بعد از تحویل شروع می شود بنابراین از آنجا که ساخت پروژه های دولتی بر عهده راه و شهرسازی بوده، باید ساخت و تحویل شود تا مراحل تجهیز و راه اندازی آن انجام شود.

×بسیاری از مراجعین بیماران و مردم از ویزیت فله ای به شدت گله مند و ناراضی بوده و آن را توهین به خود می دانند و این موضوع متاسفانه در مطب های متخلف ارولوژی، زنان و زایمان و برخی دیگر که از حسایت و معذوراتی برخوردار بوده رعایت نمی شود چه اقدامی دراین راستا شده است؟

واحد نظارت بر درمان ستاد، مطب های متخلف را شناسایی و احصاء کرده است، که در چند رشته معدود بوده؛ عده ای کتباً و عده ای شفاهاً تذکر دریافت کرده که برخی اصلاح و برخی مجدداً احضار شده اند. باتشکیل پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است و امید داریم برخورد شود در ستاد نیز به نوبه خود به این موضوع متمرکز شده ایم که در گام اول در پرداختی ها کسر خواهد شد. این معضل را قبول داریم اگر مردم بدون ذکر نام خود گزارش دهند قطعاً به سازمان نظام پزشکی ارجاع خواهد شد .از مردم و رسانه ها نیز می خواهیم با آگاهی واطلاع رسانی مانع از مراجعه مردم به این مطب ها شوند و بجای آن به کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی شده مراجعه شود تا از حق مسلم خود دفاع کنند و د رعین حال مطب و پزشک متخلف نیز تنبیه شود.تعدادی از مطب پزشکان متخلف به مرحله برخورد قانونی رسیده که بزودی اجرا می کنیم.

×در پاسخ به یک سوال شخصی و در صورت صلاحدید بفرمایید ایا شما در لیست دریافتی های حقوق نجومی قرار دارید؟!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با خنده و با دو دلی پاسخ داد که؛ اگر استاد دانشگاه می شدم با رتبه استاد یاری شاید بالاتر از این حقوق مسئولیتم می گرفتم.("گفتنی است این مسئول با ارائه فیش حقوقی ثبت شده و قانونی خود به خبرنگار ما به شائبه نجومی بودن آن عملاً پاسخ گفت که با اثبات کذب بودن آن و با وجود معقول بودن آن از رسانه ای کردن آن خوداری می کنیم").

×آقای دکتر ماجرای نامه محرمانه آب شرب آلوده بیله سوار صحت داشت؟

بعد از گزارش بلافاصله از جنبه کلرباقی مانده، شیمایی و میکروبی بررسی شد که هیچ مشکلی نداشت و مصرف آن بلامانع اعلام شد. آمارهای اسهال و استفراغ بیمارستانهای استان روزانه رصد شده ودر صورت مشاهده ارقام غیر معقول بلافاصله وارد فاز آزمایشگاهی شده و اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

×ضمن تشکر از اختصاص وقت کافی برای پاسخ به سوالات اگر مطلبی مانده بفرمایید؟

با تشکر از شما از اصحاب رسانه که بنای اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی هستند، بعضاً خبر درست و نادرست منتشر می شود که ناصواب بوده و تقوی رعایت نمی شود. به جهت گستردگی این مجموعه انتظار نارضایتیها بالاتر از دیگران است.ولی بررسی وزارت کشور نشان می دهد رضایت از بیمارستان دولتی استان اردبیل 25درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و حتی وزیر بهداشت لوح تقدیری در این راستا به ستادعلوم پزشکی استان اردبیل اهداء کرده است.

مریض اورژانسی زیاد داریم و بعضاً برخورد های فیزیکی با کارکنان نیر مشاهده می شود. پرستاران ما ایثار می کنند و انتظار داریم در کنار انجام مطلوب و بموقع درمانی پرسنل مردم نیز حوصله خرج داده تا در خدمات رسانی خللی ایجاد نشود.

گفتگو از خبرنگار آذرسلام/

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361