احزاب اصول‌گرا خطاب به سران قوا: بی‌تدبیری‌ها خار در چشم و استخوان در گلو شده است/ حل مشکلات، راه حل اقتصادی دارد نه سیاسی

در بیانیه احزاب و تشکل‌های اصول‌گرا آمده است: مشاهده بی تدبیری امروز و رهاشدگی حاد در عرصه تدبیر و مدیریت اقتصادی و معیشتی مردم، همچون خاری در چشم و استخوانی در گلو، جسم و جان همه دلسوزان انقلاب را آزار می‌دهد

دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 19:18

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از الف 

به گزارش الف، جمعی از احزاب و تشکل‌های اصول‌گرا، طی نامه‌ای به سران قوا، ضمن تاکید بر بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی انتقاد کردند و خواستار تدوین برنامه‌ای زودهنگام و عملی برای حل مشکلات شدند.

متن این بیانیه در ادامه آمده است.

«بسمه تعالی»

حضور برادران ارجمند روسای محترم قوای سه گانه کشور ایدهم الله تعالی

سلام علیکم؛

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با نمایندگان محترم مجلس خبرگان که «وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاههای دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یاس و ناامیدی و احساس بن‌بست»، و در عین حال بر بیان انتقادها با «هدف اصلاح و خیرخواهانه» تاکید فرمودند، ما را بر آن داشت ضمن اعلام تبعیت از این راهبردها، نکاتی را به استحضار برسانیم.

تحریم دشمنان بیرونی، خودتحریمی توسط عناصر ناکارآمد داخلی و سوء مدیریت ها، مشکلات معیشتی کم‌سابقه‌ای به ملت بزرگ و مجاهد ایرانِ عزیز تحمیل کرده است و کشور عملا با جنگ اقتصادی همه جانبه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

طراحی جنگ رسانه ای بی‌سابقه نیز بر پیچیدگی و سختی این نبرد افزوده است. در این بین، اقدام تروریستی عوامل مزدور استکبار و ارتجاع منطقه، و به شهادت رساندن جمعی از فرزندان رشید مردم، نشانه دیگری بر عزم دشمنان این مرز و بوم برای ایجاد اخلال و سنگ اندازی، با استفاده از هر جنایتی، در مسیر پرشکوه موفقیت های داخلی و منطقه ای نظام اسلامی است.

آنچه که در این کارزار اهمیت ویژه و خاصی دارد، توجه به منبع عظیم ملت ایران به ویژه جوانان متخصص و متعهد انقلابی در عبور از این نوع رویدادهاست؛ بسیج این جوانان است که موضوع راهبردی «عدم بن بست» و امیدآفرینی واقعی در جبهه خودی و یاس در جبهه دشمن را به‌وجود می‌آورد.

ما معتقدیم کلید واقعی حل مشکلات، بهره گیری از ظرفیتهای داخلی و منابع گسترده مادی و معنوی، توجه به دانش و تجربه‌ی موجود در کشور عزیزمان، به میدان آوردن مردم و استفاده‌ی صحیح و اصولی از نیروی انسانی جوان و بی‌نظیری است که در سراسر جغرافیای وطن مترصد فرصتی برای اثبات توانایی‌های خود هستند.

باور ما این است اگر وحدت مجموعه های دلبسته به انقلاب اسلامی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی به طور واقعی شکل بگیرد و انرژی‌های قوا و زیرمجموعه‌های آنها و سایر نهادها و سازمان‌ها به جای حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد و هزینه‌زا، صرف خدمت سریع و دقیق به مردم شود، برون‌رفت از مشکلات به وجود آمده در فاصله‌ی زمانی کوتاهی امکان پذیر خواهد بود و باید بدانیم حل این مشکلات پیش رو راه حل اقتصادی دارد و دنبال راه های سیاسی گشتن، دادن آدرس غلط به مردم عزیز، و تشجیع بیشتر دشمنان است.

بی‌شک «ما می‌توانیم» از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است که این کشور را تاکنون در شرایط مختلف به پیش برده و همچنان به جلو خواهد برد. دفاع مقدس یکی از این عرصه‌های تاریخی است. تجربه‌ گران‌سنگ 40 ساله‌ی انقلاب نشان می‌دهد که هرگاه مردم به صحنه آمده اند و انسجام واقعی در نظر و عمل، شکل گرفت و تجمیع نیروها به حل مشکلات معطوف شد، کشور با عبور از موانع به وجود آمده، وارد مرحله‌ی تازه‌تری از تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حل مشکلات شده است.

برخی تلخی‌های بزنگاه‌های مختلف 40 سال گذشته نیز اثبات می‌نمایند که اگر مردم از اداره کشور خارج شوند و در گزینش مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، شایسته سالاری کنار گذاشته شود، و در تصویب قوانین راه‌گشا و نظارت بر حسن اجرای آنها و نیز در برخورد جدی، قاطع، بدون ملاحظه، فراجناحی و پیشگیرانه با مفاسد اقتصادی کوتاهی به وجود آید، خسارات متعددی به کشور تحمیل خواهد شد.

ما، تشکل‌های انقلابی صادر کننده این بیانیه، با اعلام حمایت از هر گونه اقدامی که باری از مشکلات اندوه بار این روزهای اقشار مختلف مردم، به ویژه مستضعفین عزیز جامعه، را کاهش دهد، از همه دست اندرکاران توقع داریم با کنار گذاشتن هر بهانه ای و طرد عوامل ناسالم و بی مسئولیت، و با اتخاذ رویکرد جهادی، و اغتنام فرصت اعطای اختیارات ویژه و حکومتی به شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه توسط رهبری حکیم انقلاب اسلامی، که در واقع اتمام حجتی عملی معظم له با مسئولین کشور است، برنامه های عملی و زود بازدهی را برای حل مشکلات سرسام آور گرانی و تورم کالاهای اساسی، کاهش قیمت و تثبیت بازار ارز و طلا، رسیدگی خاص به وضع محرومین، به اجرا بگذارند، و کشور را از وضعیت بی تصمیمی فعلی اقتصادی خارج نمایند.

مشاهده بی تدبیری امروز و رهاشدگی حاد در عرصه تدبیر و مدیریت اقتصادی و معیشتی مردم، همچون خاری در چشم و استخوانی در گلو، جسم و جان همه دلسوزان انقلاب را آزار می‌دهد، با این حال، ما آمادگی هر نوع همکاری و مشارکت خالصانه در حل مشکلات مردم را داریم و چنانچه دولت محترم، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی تمایلی به شنیدن و استفاده از راهکارها، نقطه نظرات و تجربیات مدیریتی را داشته باشند، آماده ایم همه توان خود را، بدون هیچ توقعی، در اختیار گذاریم.

مردم فداکار کشورمان و دوستان بین المللی انقلاب اسلامی، و همچنین دشمنان قسم خورده و شکست خورده در عرصه‌های نظامی و فرهنگی بدانند که جمهوری اسلامی قطعا از این نبرد اقتصادی نیز با وحدت حداکثری و پیروی از منویات و تدابیر رهبر معظّم انقلاب، با سربلندی عبور خواهد کرد و آرزوی تحقیر عزت و استقلال ملی را بر دل شیطان بزرگ و ایادی او خواهد گذاشت.

ان الارض یرثها عبادی الصالحون

والسلام علیکم و رحمت الله

**

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

جبهه رهپویان انقلاب اسلامی

جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی

جامعه اسلامی مهندسین

حزب موتلفه اسلامی

جمعیت عدالت و پیشرفت ایران اسلامی

حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی

جامعه‌ اسلامی ورزشکاران

جامعه اسلامی کارمندان

جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازاریان سراسر کشور

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

جامعه اسلامی فرهنگیان

جمعیت اسلامی فرهنگیان

انجمن اسلامی پزشکان

جامعه اسلامی دانشجویان

جامعه پیروان راه زینب

جامعه فاطمیون

جامعه اسلامی ادوار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان‌ شبه قاره هند

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

جامعه جوانان متحد اسلامی

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1794

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1954

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1761

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361