1691برنامه محوری هفته بسیج در سیستان وبلوچستان برگزار می شود

1691برنامه محوری هفته بسیج در سیستان وبلوچستان برگزار می شود

سردار امان اله گشتاسبی از اجرای 35ویژه برنامه محوری به مناسبت هفته بسیج در استان سیستان وبلوچستان خبر داد.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 17:56

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از خبرگذاری برنا 

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار امان اله گشتاسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر در شرایط کنونی بسیج سرافراز و در همه حوزه ها موفق و راهگشا در نظام مقدس اسلامی است ناشی از فرهنگ بالا، اخلاص، توجه و ایمان عمیق بسیجیان نسبت به فرامین امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد چرا که امروز بسیج به منزله همه عزت و افتخار نظام در چهل سال گذشته است.
 
وی افزود: شعار محوری این هفته در سال جاری "بسیج،چهل سال خدمت؛ جهاد و شهادت" تعیین شده است  که یکی از زیبایی های این هفته در سال جاری این است که همزمان شده با چهل سال خدمات بسیج در نظام جمهوری اسلامی که هم خدمات 40ساله و ارزشمند بسیج و هم هفته بسیج را پیش رو داریم.
 
به گفته گشتاسبی؛ امسال 35 عنوان برنامه محوری درنظر گرفته شده است که هزار و 691 برنامه در کل استان شامل ستاد سپاه، نواحی، حوزه ها و پایگاه ها می باشد و 109 برنامه نیز قبل از هفته بسیج انجام شده و در طول هفته هم 415 برنامه اجرایی خواهد شد.
 
فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: دیدار و دلجویی از خانواده های شاهد و ایثارگر، دیدار اعضای ستاد هفته بسیج و فرماندهان و بسیجیان با نماینده ولی فقیه در استان و در شهرستان ها نیز نشست هم اندیشی و گفت وگوبا امامان جمعه، شرکت در جلسات شورای اداری، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی خاص هفته بسیج در سطح استان و کارگاه یاوران رسانه در فضای رسانه نیز از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرایی می شود.
 
وی با اشاره به سایر برنامه های پیش بینی شده افزود: اجرای 7 برنامه تلویزیونی زنده در 7 شب هفته بسیج از شبکه استانی هامون، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای هفته بسیج در سراسر استان و مرحله دوم توزیع جهیزیه و اقلام حمایتی به دستور مقام معظم رهبری نیز در این هفته اجرایی خواهد شد.
 
وی گفت: پیش از آغاز هفته بسیج هم همایش آخرین راه کارهای درمان هپاتیت به همراه ویزیت رایگان بیماران و صعود بسیجیان استان به قله تفتان انجام شده است.
 
گشتاسبی افزود: در این هفته ویژه برنامه های مختلفی در حوزه فضای مجازی و رسانه و پوشش خبری پروژه ها طرح ریزی شده که طبق زمان بندی در هفته بسیج اجرایی می شود. همچنین در کنار این برنامه ها دیدار و دلجویی از خانواده های شاهد و ایثارگر، حضور فرمانده سپاه استان در مساجد و سخنرانی در مصلی نمازجمعه انجام می شود.
 
وی تاکید کرد: در این هفته محافل انس با قرآن، نمایشگاه های فرهنگی و هنری و افتتاح چندین طرح محرومیت زدایی و اعزام گروه های جهادی پیش بینی شده است که به مناطق محروم استان اعزام شده و برنامه های فرهنگی، درمانی و عمرانی مختلفی را انجام می دهند.
 
 فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به روز شمار هفته ادامه داد: اولین روز هفته بسیج که مصادف با 30آبان ماه می باشد به نام "بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت" نامگذاری شده که عطرافشانی گلزار شهدا، برنامه روایت یاران و عهد جوانان بسیجی با شهدا اجرایی می شود.
 
وی گفت: دومین روز نیز به نام "بسیج، اخلاق و معنویت" است که برپایی دعای ندبه، سخنرانی با موضوع بسیج زمینه ساز ظهور و یادواره شهدای مداح پیش بینی شده است. "بسیج علم و فناوری" و "بسیج، سبک زندگی اسلامی" و "بسیج فرهنگ و بصیرت" به ترتیب عناوین روزهای دیگر هفته است که در هر روز ویژه برنامه های خاص و مناسبتی اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: ششمین روز هفته بسیج هم به عنوان "بسیج، دفاع و امنیت" است که رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت با حضور گسترده بسیجیان سراسر استان و اجرای گشت های رضویون پایگاه های منتخب بسیج سراسر استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 
وی تصریح کرد: در روز پایانی هفته هم افتتاح سراسری و محوری 500 پروژه و عرصه محرومیت زدایی اقتصاد مقاومتی و جهادی و برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود که این موارد جزو برنامه های محوری است و در کنار هر کدام از آنها ده ها طرح و برنامه دیگر نیز محقق می شود.

اجرای 2500 پروژه محرومیت زدایی به اعتبار 42میلیارد تومان
رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: عملکرد 40ساله بسیج در استان جمع بندی شده است که این عملکرد در قالب 9 عرصه تعلیم و تربیت، علمی و پژوهشی، اجتماعی و خدمات رسانی، فرهنگی و هنری، دفاعی و امنیتی، فضای مجازی و رسانه، فرماندهی  و مدیریت، اقتصاد مقاومتی و تربیت بدنی و ورزش تهیه و در معرض دید قرار گرفته است.
 
عوضعلی فقیری افزود: همه این 9 عرصه توسط 22 قشر بسیج و با نقش آفرینی 38 گروه انجام شده است که در مجموع نسبت به اهداف پیش بینی شده چهل ساله انقلاب موفق و سربلند بوده ایم اما قطعاً در آینده نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف نیز برطرف می شود تا بسیج در سیستان وبلوچستان در گام دوم انقلاب بیش از پیش نقش آفرین باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در هفته بسیج امسال 9 برنامه با محوریت ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، 29 عنوان در بحث خدمات رسانی و اقتصاد مقاومتی، 7 برنامه ورزشی و تربیت بدنی، 6 برنامه قرآنی و ادعیه، 26 عنوان برنامه مهارت افزایی، علمی و پژوهشی، 18 برنامه فرهنگی، هنری، تبلیغاتی و انتشاراتی و 8 عنوان برنامه دفاعی امنیتی در نظر گرفته شده است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان تاکید کرد: پنج آذرماه هم شاهد حضور 30هزار بسیجی سازمان دهی شده در سراسر استان هستیم که در شهرستان زاهدان 10هزار بسیجی در مصلای قدس زاهدان گردهمایی خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: بهره برداری از 480خانه محروم با همکاری بهزیستی و 450 خانه محروم با مشارکت کمیته امداد و دو هزار 500 پروژه محرومیت زدایی و اعطای تسهیلات در خصوص اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی از دیگر برنامه های اجرایی در هفته بسیج امسال است که 950 شغل جدید را ایجاد خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

  • اقدامات راهبردی حراست بستر فعالیت تخصصی در دستگاه ها را فراهم می کند
  • اسبقیان: در تمام عرصه‌ها، حضور تاثیرگذار جامعه بسیج کشور را شاهد هستیم

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1754

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361