تولید بیش از 27 میلیون تن سنگ آهن در 9 ماهه امسال

تولید بیش از 27 میلیون تن سنگ آهن در 9 ماهه امسال

تهران- ایرنا- آمار تولید 9 ماهه سنگ آهن هفت مجتمع شاخص که از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر شده حاکی از دستیابی به رقم بیش از 27 میلیون تن است که گل گهر (کرمان) سهم حدود 44 درصدی در این زمینه دارد.

پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت 20:30

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، جداول آماری دوره 9 ماهه نشان می دهد که میزان استخراج سنگ آهن خام بالغ بر 48 میلیون و 759 هزار و 986 تن، تولید سنگ آهن 27 میلیون و 31 هزار و 689 تن و محصول ارسالی برای مصرف 26 میلیون و 973 هزار و 486 تن بود.
برپایه داده های آماری ایمیدرو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر کرمان در 9 ماهه امسال 11 میلیون و 888 هزار و 490 تن تولید سنگ آهن داشت که 43.9 درصد سهم کل را به خود اختصاص داد.
همچنین تولید سنگ آهن در چادرملو یزد به هفت میلیون و 61 هزار و 427 تن رسید که 26.1 درصد سهم کل را از آن خود ساخت.
علاوه براین مجتمع سنگ آهن مرکزی ( کرمان) سهم 19.6 درصدی از کل را با تولید پنج میلیون و 319 هزار و 613 تن در اختیار گرفت .
مجتمع سنگ آهن سنگان ( خراسان رضوی) با بیش از 1.5 میلیون تن، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان با افزون بر 847.8 هزار تن، مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی چاه گز با بیش از 797.1 هزار تن و سنگ آهن جلال آباد (کرمان) با افزون بر 378.1 هزار تن تولید دیگر مجموعه های مورد بررسی بودند.

** صادرات بیش از 500 میلیون دلاری
آمار تجارت خارجی 9 ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی نشان داد مجموع ارزش صادرات سنگ آهن کنسانتره و دانه بندی به رقم 537.1 میلیون دلار رسید که از این رقم سهم سنگ آهن کنسانتره 346.4 میلیون دلار بود و در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد یک هزار و 352 درصدی داشت.
میزان صادرات سنگ آهن کنسانتره در مدت مورد بررسی چهار میلیون و 744 هزار و 850 تن ثبت شد که نسبت به 9 ماهه 96 ( منتهی به آذر) یک هزار و 619 درصد افزایش نشان می دهد.
6 میلیون و 683 هزار و 926 تن سنگ آهن دانه بندی نیز در مدت یاد شده صادر شد که در مقایسه با 9 ماهه پارسال 53 درصد کاهش داشت و ارزش آن نیز به رقم افزون بر 190.7 میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مورد بررسی 76 درصد افت داشت.

** رشد 8.7 درصدی تولید سنگ آهن
براساس جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین سال برنامه ششم توسعه (1396) 34 میلیون و 476.1 هزار تن سنگ آهن تولید شد.این میزان نسبت به تولید 31 میلیون و 711 هزار و 400 تنی سال 1395 رشد 8.7 درصدی داشت.

** صادرات 5.7 میلیاردی سنگ آهن
صادرات سنگ آهن ایران در دوره پنج ساله 1392 تا پایان 1396 به ارزش پنج میلیارد و 73 میلیون دلار ثبت شد. بنابراین متوسط سالیانه آن بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.
به گزارش ایرنا، میزان ذخایر قطعی سنگ آهن کشور توسط ایمیدرو افزون سه میلیارد تن برآورد شده است.
براساس گزارش منتشر شده در زمینه نتایج عملیات اکتشافی در زمینه سنگ آهن که از سال 1393 آغاز شد، ذخایر جدیدی به دست آمد که در منطقه سنگان (خراسان رضوی) و برخی مناطق دیگر 500 میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن کشور اضافه شد.

** 1559*1961*

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1796

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1955

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1763

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361