تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی بیمه سلامت گفت: مرجع نهایی تصمیمگیری درباره تعرفههای خدمات تشخیصی و درمانی در بخشهای دولتی، خصوصی و غیردولتی، هیئت وزیران محسوب میشود و نقش شورای عالی بیمه سلامت صرفا یک پیشنهاد دهنده تعرفه است.
به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی رضا اولیایی منش روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: حتی در صورت مفروض گرفتن غیر قانونی بودن یا انحلال شورای عالی بیمه سلامت کشور، اختیار نهایی تصمیمگیری درباره تعرفهها همچنان بر عهده هیئت دولت خواهد بود.
وی ادامه داد: خدمات سلامت و تعرفه آنها از جمله خدمات عمومی محسوب میشوند که به استناد اصول متعددی از قانون اساسی از جمله اصول 3، 20 و 40 قانون اساسی به جهت لزوم و ضرورت پاسخگویی مداوم به نیازهای عمومی و حفظ منافع و مصالح عمومی جامعه، تعطیلبردار نیست و ارائه یا عدم ارائه پیشنهاد توسط شورای عالی بیمه سلامت دلیلی بر عدم اقدام دولت جهت تصویب تعرفههای سالیانه خدمات تشخیصی و درمانی نخواهد بود.
دبیر شورای عالی بیمه سلامت بیان کرد: با توجه به اصل 138 قانون اساسی، تمام تصویبنامهها و آئین نامههای دولت و مصوبات کمیسیونهای اصل 138، باید ضمن ابلاغ برای اجرا، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برسد تا اگر آنها را خلاف قوانین تشخیص دهد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیئت وزیران ارسال شود.
اولیایی منش افزود: در همین راستا همه مصوبات هیئت وزیران درباره تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به منظور رعایت اصل مذکور به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی رسیده و در صورتی که مغایرت قانونی در این مصوبات وجود داشته باشد، اداره کل لوایح، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات مجلس قاعدتا باید ضمن تذکر مکتوب، پیگیری لازم جهت اصلاح را انجام میدادند که در مورد هیچ یک از مصوبات دولت در زمینه تعرفههای خدمات تشخیصی و درمانی با وجود ارسال به مجلس شورای اسلامی اشکال قانونی وارد نشده است.
وی اظهار داشت: با توجه به مبانی قانونی و حقوقی اشاره شده، مصوبات شورای عالی بیمه سلامت کشور بدون هرگونه اشکالی بوده و رعایت مصوبات آن برای کلیه ارائهکنندگان و بیمههای پایه و تکمیلی سلامت لازمالاجرا خواهد بود.
*ابهامات مطرح شده درباره قانونی بودن مصوبات شورای عالی بیمه سلامت
دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور همچنین در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده در هفتههای اخیر در مورد قانونی بودن مصوبات شورای عالی بیمه سلامت کشور که پس از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه به این عنوان نامیده شد، گفت: شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور به استناد ماده 2 قانون بیمه همگانی مصوب سال 1373، به منظور توسعه و تعمیم بیمه خدمات درمانی و اعمال وظایف سیاستگذاری، برنامهریزی، ایجاد هماهنگیهای اجرایی هدایت، نظارت و ارزشیابی سطح کمی و کیفی بیمه خدمات درمانی تشکیل شده و ترکیب اعضای آن نیز در ماده 3 قانون مذکور تعیین شده است.
وی افزود: با تصویب قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، بر اساس تبصره 3 ماده 38 قانون مذکور، شورای عالی بیمه خدمات درمانی به شورای عالی بیمه سلامت کشور تغییر نام یافت و مقرر شد ترکیب اعضا، وظایف، اختیارات و مسئولیتهای این شورا و دبیرخانه آن به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با تایید هیئت وزیران به تصویب مجلس برسد. در همین راستا شورای مذکور به شورای عالی بیمه سلامت کشور تغییر نام یافت و در تمامی قوانین بعدی از جمله بند هـ ماده 38 همین قانون و بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور، از شورای عالی بیمه سلامت نام برده شد.
اولیایی منش بیان کرد: قانونگذار با علم به اینکه تمام بندهای احکام مصرح در تبصره 3 ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان آن برنامه انجام نشده، در قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور که در انتهای سال 1395مصوب شد، همچنان از عبارت «شورای عالی بیمه سلامت» استفاده کرده است.
*شورای عالی بیمه خدمات درمانی فقط تغییر نام داده است
وی در ادامه افزود: از آنجا که در تبصره 3 ماده 38، هیچ گونه کلمهای مبنی بر انحلال یا حذف شورای قبلی و تشکیل شورای جدید ذکر نشده و صرفا شورای قبلی (شورای عالی بیمه خدمات درمانی) به شورای عالی بیمه سلامت تغییر نام یافته است، مادامی که ترکیب و شرح وظایف جدیدی برای شورای عالی بیمه سلامت کشور در مجلس شورای اسلامی مصوب نشود، شورای قبلی با تغییر نام، بر اساس تکالیف قانونی تعیین شده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
اولیاییمنش اظهار داشت: به استناد بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی کشور، شورای عالی بیمه سلامت کشور مکلف است هر ساله قبل از تصویب بودجه سال بعد در هیئت وزیران، نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی در کشور اعم از دولتی و غیر دولتی و خصوصی با رعایت تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی درمانی و مبانی محاسباتی واحد و یکسان با حق فنی واقعی و یکسان برای بخش دولتی و غیر دولتی قبل از پایان هر سال اقدام و مراتب را جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.
اجتمام*9482*1193
برچسب ها
نمایش
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیشبینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.
برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، میتوان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان میشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حاملهای انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.
«تورم را نصف و سپس تکرقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعدهای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او میگذرد و بررسیها نشان میدهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بودهاند.
سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.
فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.
ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا میکنند. شرکتکنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و میدانند که سیاستهای دولت میتواند از راههای قابلتوجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.
یک مدیر بیمهای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمههای زندگی، گفت: : یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم میگیرند.
برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامهای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.
دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوقهای بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.
بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانههای نزدیک به دولت مدتها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آنها برای گاز ایران» را نوید میدادند.
تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیشبینی قیمتهای آینده بر اساس بررسی قیمتهای گذشته صورت میگیرد.
نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.
در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانکها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.
در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.
با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
ثبت نظر