عدم تخصیص بودجه بیمه سلامت از آذرماه/گسترش نسخه الکترونیک به 31 استان؛ بزودی

عدم تخصیص بودجه بیمه سلامت از آذرماه/گسترش نسخه الکترونیک به 31 استان؛ بزودی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به وضعیت پرداخت بدهی این سازمان به ارایه دهندگان خدمات، در عین حال گفت: از آذر ماه امسال، تخصیصی دریافت نکرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در هفته آینده، یک ماه دیگر از پرداخت‌های بخش غیردولتی را انجام دهیم و تا پایان سال هم یک ماه پرداخت برای بخش دولتی داشته باشیم و به آذر ۹۷ برسیم.

یکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت 23:46

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا 

، مهندس طاهر موهبتی در هفدهمین جلسه نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، از صفر شدن بدهی‌های سال ۹۶ بیمه سلامت در بخش خصوصی خبر داد و گفت: با اعتباری که با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی به سازمان بیمه سلامت ارایه شد، بدهی‌هایمان در بخش خصوصی در سال ۹۶ صفر شد و در بخش دولتی هم به صفر نزدیک شده است. البته در بخش دولتی یک اختلاف حسابی درباره تنزیل اسناد وجود دارد که اگر رفع شود، بدهی‌های سال ۹۶ در بخش دولتی هم صفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت‌های جدید پرداخت‌هایمان در بخش خصوصی به مرداد و شهریور ۹۷ رسیده است، افزود: در بخش دولتی هم ۷۰ درصد مطالبات را تا آبان ماه ۹۷ پرداخت کرده‌ایم. البته ما از آذر ماه تخصیصی دریافت نکرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در هفته آینده، یک ماه دیگر از پرداخت‌های بخش غیردولتی را انجام دهیم و تا پایان سال هم یک ماه پرداخت برای بخش دولتی داشته باشیم و به آذر ۹۷ برسیم. باید توجه کرد که اگر تخصیص‌های ما به موقع انجام شود، می‌توانیم پرداخت‌ها را بروز کنیم. خوشبختانه تا امروز وضعیت خوب بوده و امیدواریم بقیه تخصیص‌ها هم انجام شود.

موهبتی در ادامه با اشاره به موضوع نسخه نویسی الکترونیک، اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از پروژه‌های زیرمجموعه سازمان الکترونیک بیمه سلامت بود که پایلوت آن چهار ماه گذشته در کرمان آغاز شد و با موفقیت آن را با پوشش ۶۵ درصد حضور موثر ارایه‌کنندگان خدمت شامل پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندان پزشک و ۱۰۰ درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری انجام شد.

وی افزود: ما قول داده بودیم که بعد از انجام طرح پایلوت وارد استان‌ها شده و در هر استان یک شهرستان را تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک قرار دهیم. بر همین اساس ظرف دو هفته آینده در ۳۱ استان کشور، در هر استان یک شهرستان را تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک قرار می‌دهیم.

موهبتی ادامه داد: فرایند در نسخه نویسی الکترونیک به این صورت است که وقتی بیمار به پزشک تحت پوشش این برنامه مراجعه می‌کند، دیگر به دفترچه نیازی ندارد و با ارایه کد ملی خود، هویت فرد تایید شده، پوشش بیمه‌ای او تایید و همپوشانی بیمه‌ای‌اش کنترل می‌شود و اگر این سه تایید شد، یک شناسه رهگیری تولید می‌شودکه جایگزین دفترچه می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن بیمار متناسب با تجویزی که می‌شود به هر جایی که لازم است مراجعه و با شناسه رهگیری اقدام درمانی را انجام می‌دهد. در عین حال پشت هر تجویز در نسخه نویسی الکترونیک، سامانه‌ها و قوانین ما قرار دارند. به عنوان مثال پزشک نمی‌تواند داروی خارج از پوشش ما را تجویز کند و یا مادری باردار سه بار می‌تواند تحت پوشش بیمه سونوگرافی انجام دهد و بعد از آن اگر تمایل داشت بیشتر سونو داشته باشد، باید خودش پولش را بپردازد.

موهبتی با بیان این که شرکت در این طرح اجباری نیست، اما برای ارائه کنندگان خدمتی که همکاری کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم، گفت: بر این اساس پزشکانی که در نسخه نویسی الکترونیک همکاری کنند، در پایان هر ماه ۹۰ درصد پرداختی‌هایشان را به روز انجام می‌دهیم تا زمانی که این طرح فراگیر شود.

وی گفت: باید توجه کرد که در بحث الکترونیکی کردن اسناد، مهم‌تر از زیر ساخت‌های آی تی، همکاری مردم و ارائه کنندگان خدمت است. باید توجه کرد که ما در حوزه سرپایی ۱۸۵ میلیون بار مراجعه داریم و نسخه نویسی الکترونیک هم در بخش سرپایی آغاز شده است که ۹۵ درصد بار مراجعه ما در این بخش است. بنابراین حتماً مشارکت مردم و ارائه کنندگان خدمت را می‌طلبد. البته باید بدانید که ترک عادت نیز مقاومت‌هایی در پی دارد، اما ما به کمک مردم نیازمندیم.

وی با بیان اینکه در بخش بستری مقاومت کمتری وجود دارد، ادامه داد: زیرا به طور کلی ۶۰۵ بیمارستان دولتی و حدود ۳۰۰ بیمارستان خصوصی داریم که متولی دارد. همچنین در بخش دولتی بستری 4.5 میلیون بار مراجعه داریم. در حالی که در بخش سرپایی ۴۲ هزار ارائه کننده خدمت وجود دارد و ۱۸۵ میلیون بار مراجعه داریم و طبیعتاً مقاومت بیشتر خواهد شد. در عین حال باید توجه کرد که نفس آی تی این است که هنگام عملیاتی شدن بلوغ پیدا می‌کند. بنابراین رسانه‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم آن را پیش بریم. در عین حال طی 10 روز آینده در هر استان یک شهرستان را تحت پوشش پروژه نسخه نویسی الکترونیک قرار می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به ظرفیت آئین نامه ارزیابی خود گفت: چند روز قبل آئین نامه ارزیابی وسع توسط سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شد و اگر تصویب شود، کلیه افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفته و ظرف ۶ ماه باید مراجعه و خودشان را بیمه کنند. در آن زمان ارزیابی وسع انجام شده و وضعیت مالی و درآمدی خانوار استحقاق سنجی می‌شود و میزان استحقاق هر فرد برای استفاده از یارانه دولت برای پرداخت حق بیمه مشخص خواهد شد.

موهبتی افزود: این آئین نامه هدفمند است و بر اساس آن افراد از یارانه دولتی برخوردار می‌شوند. در این آئین نامه اعلام شده که باید افراد جدید را ارزیابی وسع کنیم و افراد بیمه شده رایگان موجود را هم ظرف شش ماه مورد ارزیابی وسع قرار دهیم. در عین حال برای بیمه سلامت شهری هر سال در زمان تمدید دفترچه بیمه رایگان باید ارزیابی وسع انجام شود و برای بیمه شدگان رایگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هر دو سال یک بار این ارزیابی وسع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب و ابلاغ این آئین نامه، وزارت رفاه مکلف است امکان دسترسی بر خط ما را به اطلاعات بیمه شدگان فراهم کند و ظرف یک هفته درخواست ما را پاسخ دهد. این آئین نامه در راستای حمایت از محرومین است.

موهبتی با بیان اینکه امسال سال سختی بود اما به هر جهت آن را به خوبی پشت سر گذاشتیم، گفت: اگر بحث مدیریت هزینه را جدی نمی‌گرفتیم بار مالی زیادی به ما تحمیل می‌شد. البته ما هممواره شش هزار میلیارد کسری را داریم، اما با مدیریت هزینه‌ها از سرعت رشد بدهی‌های هر ساله کاسته شد و بحث حذغ هم پوشانی هم کمک زیادی به ما کرد.

، درادامه این نشست دکتر علی اصغر قائمی - معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: باید توجه کرد که ما سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه را تمدید و تعویض می‌کنیم که این تعداد معادل ۲۸۵ میلیون برگ کاغذ است، اما اگر هزینه چاپ و توزیعش را در نظر بگیریم در سال ۹۶، ۸۰ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه کرده‌ایم تا این ۲۰ میلیون دفترچه را چاپ و توزیع کنیم.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک باعث صرفه جویی تدریجی می‌شود، ما نمی‌خواهیم به یک باره این برنامه را اجرا کنیم، بلکه به صورت تدریجی آن را انجام می‌دهیم. این پروژه برای صرفه جویی در منابع و شفافلیت کار بسیار مناسب و ضروری است.

قائمی ادامه داد: در عین حال ما موظفیم ارائه خدمت به مردم را کنترل کنیم. با دفترچه بعد از ارائه خدمت امکان این کار فراهم می‌شد اما با نسخه نویسی الکترونیک در برخی از موارد قبل از ارائه خدمت و عمدتاً در حین ارائه خدمت خدمات را کنترل می‌کنیم.

وی درباره‌ وضعیت بیمه‌های تکمیلی با نسخه نویسی الکترونیک و نحوه دریافت پول از آنها گفت: به تدریج امکان اتصال سیستم‌های بیمه تکمیلی با سیستم‌های ما ایجاد می‌شود. البته در حال حاضر قابلیت چاپ نسخه الکترونیک را برای ارائه به بیمه‌های تکمیلی ایجاد کرده‌ایم که امیدواریم به زودی این امکان حذف شود و امکان اتصال سیستم‌ها پشت صحنه به یکدیگر فراهم شود.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1801

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1962

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1766

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361