دولت خسارت زیاندیدگان بیمه توسعه را می‌دهد

دولت خسارت زیاندیدگان بیمه توسعه را می‌دهد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت :بناست که دولت تمام زیان‌هایی که سهامداران این شرکت تحمیل کرده اند را تقبل کند، این درحالی است که سهامداران بیمه توسعه مدعی هستند املاک و دارایی‌هایشان بیش از تعهدات است.

شنبه 30 خرداد 1394

رئیس کل بیمه مرکزی در آسانه 44 سالگی تاسیس این نهاد حاکمیتی در صنعت بیمه در جمع خبرنگاران از منتفی شدن خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث در صورت تصویب و اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث خبر داد و ابعاد جدیدی از بحران شرکت بیمه توسعه را رو کرد.

به گزارش بینا ، محمد ابراهیم امین گفت: براساس بخشنامه بیمه مرکزی، تخفیف 70 درصدی بیمه نامه شخص ثالث برای رانندگانی که خودرو خود را در زمان اعتبار بیمه نامه به فروش می‌رسانند، باقی است. وی افزود: امتیازاتی که به یک فرد در بیمه شخص ثالث تعلق می‌گیرد، امتیاز تخفیف ناشی از عدم خسارت است که اگر در زمان اعتبار بیمه نامه، خودرو فروخته شود برای راننده محفوظ باقی خواهد ماند.

محمد ابراهیم امین گفت: براساس بخشنامه بیمه مرکزی، تخفیف 70 درصدی بیمه نامه شخص ثالث برای رانندگانی که خودرو خود را در زمان اعتبار بیمه نامه به فروش می‌رسانند، باقی است. وی افزود: امتیازاتی که به یک فرد در بیمه شخص ثالث تعلق می‌گیرد، امتیاز تخفیف ناشی از عدم خسارت است که اگر در زمان اعتبار بیمه نامه، خودرو فروخته شود برای راننده محفوظ باقی خواهد ماند.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین درباره سازوکار منتفی شدن الحاقیه بیمه شخص ثالث اظهار کرد: بر اساس لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، تا زمانی که مهلت قرارداد دارنده بیمه شخص ثالث به اتمام نرسیده بیمه براساس دیه لحاظ خواهد شد به این ترتیب که هرگونه افزایش بیمه و مازاد مبلغ برعهده صندوق تامین خسارات بدنی خواهد بود، البته سهم صندوق یادشده از حق بیمه شخص ثالث از 5 درصد به 7 تا 8 درصد افزایش خواهد یافت.وی ادامه داد: تخفیف عدم خسارت حداکثر تا 70 درصد است که اگر کسی از این امتیاز برخوردار باشد در زمان فروش خودرو این امتیاز برای آن محفوظ خواهد ماند و به خریدار منتقل نخواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا وعده وزیر اقتصاد مبنی بر حذف مالیات برارزش افزوده از صنعت بیمه عملیاتی نشده است؟ اظهار داشت: این یک بحث قانونی و نیازمند مصوبه مجلس است، اما معافیت فعالیت‌های بیمه در لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده دیده شده و در مجلس در حال رسیدگی است و به نظر می‌رسد نمایندگان با این موضوع موافق باشند.

آخرین وضعیت بیمه توسعه و زیان‌دیدگان‌ اش

رئیس کل بیمه مرکزی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خسارت دیدگان بیمه توسعه هم با اعلام اینکه تاکنون به حدود 15 هزار پرونده شکایت رسیدگی شده که باید زیان‌های آنها نیز پرداخت شود، گفت: برآورد می‌شود تا پایان سال 95 به پرونده‌های خسارت تشکیل شده در سال‌های 90 و 91 رسیدگی شود. امین افزود: براین اساس بیمه مرکزی بیش از 800 میلیارد تومان به زیان دیدگان توسعه باید بپردازد و بیمه مرکزی مبلغی علی الحساب معادل 200 میلیارد تومان به بیمه ایران پرداخت کرده که با آن مبلغ 13 هزار و 500 پرونده تعیین تکلیف شده و 150 نفر از مقصران حوادث از زندان آزاد شده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، بیمه ایران در مقابل انتقال املاک بیمه توسعه به این شرکت، خسارت دیدگان را خواهد پرداخت و در عین حال بناست که دولت تمام زیان‌هایی که سهامداران این شرکت تحمیل کرده اند را تقبل کند، این درحالی است که سهامداران بیمه توسعه مدعی هستند املاک و دارایی‌هایشان بیش از تعهدات است.

امین گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار این اتفاق در صنعت بیمه رخ داده بود پیاده سازی این تصمیم دشواری‌هایی داشت و نیازمند حکم قضائی بود بنابراین موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد و باتوجه به حاد بودن مساله وشکایت‌هایی که صورت گرفته بود، قاضی ویژه ای برای رسیدگی به پرونده تعیین شد و با پیگیری قوه قضائیه اسناد و املاک این شرکت شناسایی و در اختیار بیمه ایران قرار گرفت.  وی ادامه داد: اما هر یک از این دارایی‌ها و املاک دارای مشکلات حقوقی است که برهمین اساس بیمه ایران با همکاری قاضی پرونده موضوع انتقال اسناد را پیگیری می‌کند تا خسارات زیان دیدگان باقی مانده پرداخت شود.

امین درباره انتقال املاک و دارایی‌های بیمه توسعه به بیمه ایران نیز گفت: بیمه توسعه به دلیل عدم پاسخگویی به تعهدات و خودداری از پرداخت زیان خسارت دیدگان و ... با مشکلاتی مواجه شد که برهمین اساس بیمه مرکزی فعالیت بیمه توسعه را محدود کرد و فرصتی به این شرکت برای اصلاحات مالی، مدیریتی و ... داد تا دوباره مجوز صدور برقرار شود.  وی ادامه داد: اما مدیران این شرکت به جای اصلاح این امور و پاسخگویی به مردم وقت را به تعلل گذراندند و براین اساس شورای عالی بیمه به منظور تعیین تکلیف اوضاع ناچار شد مجوز فعالیت بیمه توسعه را در شخص ثالث و عمر لغو کند و حقوق و تعهدات این دو رشته بیمه ای از بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شد.

چه خبر از تغییرات بیمه شخص ثالث؟

محمدابراهیم امین در نشستی خبری که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه آیا لایحه شخص ثالث در مجلس در حال پیگیری است یا خیر، افزود: لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث در کمیسیون اقتصادی طی سال گذشته و دو ماه ابتدایی امسال بررسی و نهایی شده و نمایندگان عضو این کمیسیون به همه دغدغه های ما در این قانون پاسخ مثبت داده اند به طوری که بیش از 90 درصد خواسته های صنعت بیمه در این لایحه لحاظ شده است.وی با بیان آنکه براساس تصمیم کمیسیون اقتصادی که نهایی و به صحن علنی مجلس تقدیم و ریسک براساس ویژگی های راننده ارزیابی خواهد شد، گفت: براساس اصلاح دیگری که در این لایحه انجام شده در صورت افزایش دیه که به صورت سالانه انجام خواهد شد، دیگر نیازی نیست مردم الحاقیه خریداری کنند.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: همچنین براین اساس تا زمانی که مهلت قرارداد دارنده بیمه شخص ثالث به اتمام نرسیده بیمه براساس دیه لحاظ خواهد شد به این ترتیب که هرگونه افزایش بیمه و مازاد مبلغ برعهده صندوق تامین خسارات بدنی خواهد بود. براین اساس سهم صندوق از 5 درصد به 7 تا 8 درصد افزایش خواهد یافت.

امین گفت: سازوکار دیگری در لایحه بیمه شخص ثالث در مجلس در نظر گرفته شده مبنی بر آنکه همه اطلاعات مربوط به حوادث رانندگی در سامانه ای متمرکز می شود و همه دست اندرکاران مربوطه از جمله بیمه مرکزی، پلیس، صندوق تامین خسارت بدنی، شرکت های بیمه، دادگاه ها و غیره به سامانه مرتبط خواهند بود و با تمرکز و تجمیع اطلاعات از تقلب و تخلف و پرداخت خسارات غیرواقعی جلوگیری و همچنین امکان استفاده از داده های ارزیابی ریسک فراهم خواهد شد.

انتقاد از رد دفاتر بیمه توسط سازمان مالیاتی


امین درخصوص رد دفاتر شرکت های بیمه توسط سازمان امور مالیاتی، افزود: این موضوع هنوز انعکاسی در شرکت های بیمه نداشته و این درحالی است که اکثر بیمه ها در بازار سرمایه حضور دارند و دفاتر آنها باتوجه به اینکه سهامی عام هستند به تایید حسابرسان می رسد. همچنین دفاتر قانونی شرکت های رسمی را که براساس اساسنامه مصوب شورای عالی بورس و بیمه تایید شده توسط سازمان مالیاتی رد و به علی الرأس تبدیل شود، غیرقابل قبول و غیررایج است. اینکه دفاتر یکی دو شرکت بیمه توسط سازمان مالیاتی رد شده شاید مربوط به مساله ای خاص باشد.



 تاسیس 3 شرکت بیمه با تایید وزیر اقتصاد


وی با اعلام اینکه سه شرکت بیمه مجوز تاسیس خود را از شورای عالی بیمه دریافت کرده اند و باید سرمایه تعهد شده را واریز کنند، گفت: در عین حال این سرمایه باید براساس قانون پولشویی مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن وزیر اقتصاد تاسیس آنها را تایید کند البته هنوز این شرکت ها مراحل مذکور را طی نکرده اند.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص فعالیت موسسات غیرمجاز و بیمه آتیه سازان حافظ گفت: شرکت بیمه غیرمجاز به معنای آن است که مجوز فعالیت ندارد اما بیمه آتیه سازان حافظ از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مجوز فعالیت دارد و یکی از زیرمجموعه های سازمان بیمه سلامت است و تحت عنوان کارگزاری بیمه سلامت فعالیت می کند. وی تاکید کرد: در صورتی که شرکت بیمه ای در قالب بیمه تجاری فعالیت کند باید از بیمه مرکزی مجوز فعالیت بگیرد و این سازمان در این حوزه فعالیت می کند.

 بازار بیمه انحصاری نیست اما رقابتی هم نیست

امین در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی شورای رقابت در بحث انحصار در صنعت بیمه، گفت: بازار بیمه بازرگانی بازاری است که در آن 29 شرکت مجوز فعالیت دارند البته دو شرکت در بخش اتکایی و دو شرکت نیز پی.اند.ای فعال هستند در صورتی که آنها از لیست 29 شرکت خارج کنیم هم اکنون 25 شرکت در صنعت بیمه فعال هستند که با یکدیگر در بخش فروش بیمه نامه با یکدیگر رقابت می کنند.


رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه، نرخ حق بیمه در صنعت بیمه برخلاف برخی از کالاها و خدمات امری تخصصی و شناخته شده است، گفت: براساس الگوی جهانی احتمال حادثه و ریسک وجود دارد و برهمین اساس شرکت های بیمه در نرخ فنی بیمه نامه حق رقابت ندارند و شرکت ها تنها می توانند درمیزان فروش بیمه نامه، سود مورد انتظار سهامداران و هزینه های بیمه گری با یکدیگر رقابت کنند.


وی با تاکید بر آنکه، رقابت و انحصار در بازار بیمه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هرچند به لحاظ تعداد در صنعت بیمه رقابت وجود دارد و 25 شرکت برای جذب مشتری با خدمات پس از فروش، ارزیابی خسارت رقابت می کنند اما این امور برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است اما در حوزه صدور انحصار نداریم. به گفته رییس کل بیمه مرکزی، هرچند در بازار بیمه انحصار وجود ندارد اما رقابتی هم نیست زیرا بخشی از صنعت بیمه را پرتفوی درمان وشخص ثالث تشکیل می دهد که این دو رشته تابع نرخ گذاری هستند.

وضعیت توانگری شرکت های بیمه درخط قرمز نیست

امین در مورد نحوه تایید صلاحیت مدیران در صنعت بیمه کشور گفت: بیمه مرکزی در سه حوزه به طور مشخص برنامه ریزی کرده که براساس آن یکی از وظایف بیمه مرکزی که همان نظارت است، پیگیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه، برای نظارت بر توانگری شرکت های بیمه شورای عالی بیمه مصوبه ای را داشته است، اظهار داشت: برهمین اساس صورت های مالی شرکت های بیمه بررسی شده و نحوه ذخیره گیری در شرکت ها کنترل می شود البته هم اکنون توانگری برخی از شرکت های بیمه کمتر از یک است اما وضعیت آنها در خط قرمز نیست و اقداماتی نیز برای بهبود توانگری این شرکت ها صورت گرفته است و شرکت ها باید در بخش افزایش سرمایه، کنترل ریسک ها، محدودیت هایی که بیمه مرکزی در صدور بیمه نامه در نظر گرفته که در صورتی که شرکت های بیمه از رهنمود های بیمه مرکزی پیروی نکنند به افکار عمومی اطلاع رسانی می شود.


وی با بیان اینکه، بیمه مرکزی نمی خواهد به بازار شوک وارد شود و یا شرکتی درمقابل اصلاح حساب ها مقاومت کند، ادامه داد: در صورت مقاومت اسامی شرکت ها به بورس و فرابورس اعلام می شود تا آنها به عنوان نهاد ناظر مالی با شرکت ها برخورد کنند. رییس کل بیمه مرکزی از تصویب آیین نامه ای در شورای عالی بیمه در هفته گذشته و ابلاغ آن در زمینه احراز مشاغل کلیدی در صنعت بیمه و نحوه رسیدگی در تعیین صلاحیت ها خبر داد و گفت: در این آیین نامه مشاغل کلیدی و عملیاتی و مدارک تحصیلی و سوابق تجربی لازم در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: احراز و انتخاب مدیران چه دولتی و چه غیر دولتی در مناطق آزاد و اصلی تحت نظارت و تایید بیمه مرکزی قرار گرفته و این در حالی است که بخش دولتی از تایید و احراز صلاحیت بیمه مرکزی معاف بود اما با این بخشنامه به صورت یکسان درخواهد آمد. رییس کل بیمه مرکزی در خصوص آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران نیز گفت: براساس این آیین نامه شرکت های بیمه موظف به پاسخگویی هستند ضمن اینکه مصوبه شفافیت و گزارشگری مالی در شورایعالی بیمه نیز تصویب شده است.


امین با بیان اینکه، با اجرای آیین نامه های توانگری مالی، توانمندی مدیریتی، شفافیت و گزارشگری مالی به عموم و رسانه ها، پاسخگویی در مقابل مشتریان افزایش یافته است، تصریح کرد: 30 هزار شکایت دریافت شده و هم اکنون هیچ شکایتی بدون پاسخ نمانده است.

نظرات

SADRA

8 سال و 10 ماه و 12 روز پیش

این آقای رئیس و آقای وزیر دارایی ، شرکت سهامی بیمه ایران را بدون وجود هیچ قرارداد و قانونی مجبور به پرداخت خسارت بیمه توسعه کردند و بیمه توسعه یک شرکت بیمه خصوصی است در حالی که همین الآن بالای 500 میلیارد تومن بیمه ایران به بیمه گزاران،اشخاص ثالث و مراجع درمانی(پزشکان،بیمارستانها و مراکز درمانی و داروئی) بدهی داشته و پولی برای پرداخت این بدهی نداردو بخاطر همین خیلی از مراکز درمانی معتبر و خوب ،لغو قرارداد کرده اند شایان توجه خوانندگان اینکه بسیاری از حرفهای آقای امین فقط لفظ است و باعمل فاصله زیادی دارد و جنبه مطبوعاتی دارد

خسروپرویز مشعوفی

8 سال و 10 ماه و 2 روز پیش

بنده با نام حقیقی خودم به صراحت به استناد پرونده شکایت یکساله ای که درسیستم یکپارچه شکایات بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir بشماره 27069 و کدملی 0040799573 که قابل مشاهده عموم در سمت چپ صفحه اول است و کوپکترین پاسخی بهآن داده نشده عرض میکنم ایشان فقط به منظور آرام سازی افکار عمومی و زیاندیدگان تو سری خور لفاظی میکنند و بس و مسوولیت تمام این کامنت بلحاظ حقوقی را میپذیرم و از روابط عمومی بیمه مرکزی میخواهم در صورت هرگونه مغایرت با اسناد قویا تکذیب نماید

محمد حسین خدابخش

8 سال و 9 ماه و 7 روز پیش

باسلام اینجانب درسال 92 تصادف کرده ام ودرسال 93 تشکیل پرونده داده ام ولی تا کنون هیج خبری از بیمه توسعه نشده الان زیان دیده حکم جلب من رو گرفته اخه این نا حق نیست در برابر ما که من تازه ازدواج کردام برم زندان بخاطر این بیمه توسعه لطفا از مسئولین خواهش میکنم به فکر زندگی ما باشن الکی خراب نشه .شماره ام رو میزارم در صورت حل مشکل به ماهم اطلاع رسانی کنید باتشکر .

رضايي

8 سال و 9 ماه و 5 روز پیش

تا پايان سال ٩٥؟؟؟؟؟؟

فهيمه

8 سال و 9 ماه و 5 روز پیش

خیلی متاسفم که با اعتماد مردم اینجور بازی میکنه.کجای دنیا اینطوریه که به یه مؤسسه ای اجازه صدور بیمه نامه دریافت پول بدن بعد این همه مردم زیان دیدن بروی خودش نیاره ....

جابر حسین زاده

8 سال و 8 ماه و 25 روز پیش

سلام من تابحال 4بار درسامانه بیمه مرکزی شده ام اخه چرا این سامانه را گذاشتید خدرو خوش میاد که با احساسات مردم بازی کنید واقعا توی این مملکت هیچ ارگانی نیست که بتونه حق این مردم را از این بیمه بگیره پس چرا اینقدر داد میزنید برای بیمه کردن توی کدام مملکت دیددید که هم بیمه باشید هم برید زندان حالا فهمیدم کسانی که میزنند وفرار میکنند جه کار خوبی میکنندواقعا اگر نتونید حق مردم را ازاین بیمه توسعه بگیرید ضررش به دولت میخوره واستفادش به بیم هایه خصوصی

مهدی

8 سال و 8 ماه و 0 روز پیش

سلام با حلوا حلوا کردن دهن ما شیرین نمیشه اول میگین سیستم دولتی هستش و تو بانک مرکزی سپرده داره حالا که 4 ساله پولمون را خورده میگید بیمه ایران میده و همین پس کووووو پول ما تو روخدا سرتون را از زیر برف دربیارید

محمد

8 سال و 6 ماه و 14 روز پیش

تاکی میخواین سر ما شیره بمالید یه بارمگیدتااخر۹۴حالا میگیدتا۹۵من برم زندان کی بدادزن وبچه هام میرسه اقا امین پور به فکر زن وبچه هامون باش6519639

ناشناس

8 سال و 5 ماه و 28 روز پیش

دیگه خسته ام بخداانقدررفتم به بیمه خراب شده توسعه اگرکسی بیمه شخص ثالث نداشت یک نفررامی کشت باهاش چکارمی کردند

میلاد

8 سال و 5 ماه و 27 روز پیش

بازم یه لیست ۲۰۰نفره اعلام کردند! هروقت مردم تجمع میکنن چندروز بعدش یه لیست میدن که مثلا بگن داریم پرداخت میکنیم. با این وضع فکر کنم تسویه ی ۲۰هزار پرونده ی توسعه، قرنها ظول بکشه!!!

خسروپرویزمشعوفی

8 سال و 3 ماه و 27 روز پیش

چرا نمایندگان و مدیریت بیمه ایران وضعیت بلاتکلیف بیمه نامه های عمر بیمه توسعه رو مشخص نمیکنن؟چرا به کسی اطلاع داده نمیشه که پرونده بیمه عمر هر نفر در چه مرحله ای هست و آیا اصولا پرونده هاب یمه عمر در جریانات و فعل و انفعالات بیمه توسعه از گزند در امان بوده یا خیر؟ این حقیقتا انتظار زیادی محسوب میشه؟

مهدی

8 سال و 3 ماه و 5 روز پیش

کی زمان دقیانوس یا نا کجا آباد

ناشناس

8 سال و 0 ماه و 25 روز پیش

اقای رئیس بیمه مرکزی وجدانی یک لحضه خودتو بزار جای یه رانند ببین وقتی تو زندانه زن بچه اش چی میکشن وجدان داشته باشید بخدا این مردی نیست این مملکت نیست

خسروپرویزمشعوفی

7 سال و 11 ماه و 17 روز پیش

با سلام حتی در یک مورد هم مطالبات بیمه گزاران عمر توسعه که مطالباتشان خسارت نیست و عین دارایی و پس انداز این افراذ میباشد پرداخت نشده است و در مملکتی که داعیه نسخه پیجی اقتصادی و البته اخلاقی برای سایر ملل جهان دارد اینکه ستاذ مبارزه با مفاسد اقتصاذی با حضور روسا هر سه قوه از پس یک بیمه فسقلی بر نمیاید جای تعقل و تفکر بسیار ذارذ هرچند که با افشاگری وزیر اقتصاذ کاشف بعمل آمد ریاست و معاونین بیمه مرکزی مشغله شمارش حقوقهای ماهی 180 میلیون تومانی در این 3ساله اخیر مجالی برای پرداختن و پیگیری مطالبات زیاندیدگان بخت برگشته بیمه توسعه را باقی نمی گذاشته است و این فجایع درحالی اتفاق می افتد که روزانه تعداد قابل توجهی از کودکان معصوم سرطانی و بیماران خاص بواسطه عدم توانایی خرید آمپولهای 5تا6میلیونی شیمی درمانی و امثال آن ناشکفته پرپر میشوند.حال اگر کارشناس محترمی که اجازه نشر مطالب را صادر میفرمایند ژورنالیستی و حرفه ای و اخلاقی برخورد نمایند و دل درد آشنا داشته باشند دستور نشر این مطلب را خواهند داد

علی م

7 سال و 10 ماه و 2 روز پیش

حداقل یکی مردانکی کنه به فکر بد بخت بچارها باشن اگه واسه یکی از مسئولین همچن اتفاقی بیافتد مثل بقیه رفتار میکنند شما قسم به این یگانگی خداوند به کار مردم رسیدگی کنید

بنفشه توفیقی

7 سال و 9 ماه و 28 روز پیش

با سلام من در سال 92تصادف کردم از راننده شکایت هم کردم اونم میگه برو خسارتتو از بیمه بگیر .خودم برای عمل پام و فکم به آشناها قرضدارم ، بیمه ایران هم 3سال میشه خبر قطعی بهم ندادن کی خسارتمو پرداخت میکنن . شماره پرونده ام 920105070 تورو خدا ما رو از این وضعیت بلاتکلیفی خلاص کنین و خسارتمونو پرداخت کنین.

ندا

7 سال و 9 ماه و 21 روز پیش

من سال93 تصادف کردم اما هنوز هیچ خسارتی بهم ندادن

سیدحسن

7 سال و 9 ماه و 12 روز پیش

باسلام صدای مایاخیلی دلخراشه یاخیلی ولومش پایینه چون یانمیشنون یا پشت گوش میندازن اصلا برای اقایون چه اهمیتی داره که کی داره بی گناه میره زندان یاکی برای خرج دکترو دواش دزدی میکنه یاازهرکس وناکس قرض میگیره منم زیان دیده توسعه هستم وسال۹۱تصادف کردم وتاالان همه چیزم روازدست دادم قابل توجه اقایونی که فقط بلدن وعده بدن به امیدروزی که مصوب این فاجعه به بدترین شکل ممکن تقاص پس بده

مهرداد

7 سال و 7 ماه و 9 روز پیش

سلام.بدون خداشاهده افسردگی گرفتم از دست این بیمه توسعه و کارکنانش.سال ۹۳همه ی مدارک رو تحویل دادم ن چک دریافت کردم نه چیزی فقط گفتن برو باهات تماس میگیریم.از کجا باید چک دریافت کنم.بخدا آه دل شکسته ی من و زن و بچم میگیردتون.

خسرو

7 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

من سال 92 تصادف کردم ولی چک سال 93 بهم دادن ولی هنوز هیچ خسارتی بهم پرداخت نشده است

ناشناس

7 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

همه زیان دیدگان محترم برنامه ای بزارید تا اعتراض جمعی کنیم همه با هم تا اگهه مسعولی مسعولیت حالیش هست پول ما را بده دیگه صبر بسه

سعید

7 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

همه زیان دیدگان محترم بیمه,توسعه,برنامه ای بزارید تا اعتراض جمعی کنیم همه با هم تا اگهه مسعولی مسعولیت حالیش هست پول ما را بده دیگه صبر بسه

ناشناس

7 سال و 2 ماه و 21 روز پیش

با سلام میشه خواهش کنم تکلیف ما بیمه شده های عمر توسعه راروشن کنید به ما گفتین که میتونید ادامه بیمه راازبیمه ایران ادامه بدید ولی هیچ خبری نشد خواهشن بگین از کی بیمه نامه های جدید بیمه ایران صادرمیشه ممنونم کریم هستم از تهران

ناشناس

7 سال و 2 ماه و 14 روز پیش

باسلام منم زیاندیده بیمه توسعه هستم سال93 چقدر پول دارو،دکتربدم بخداخسته شدم ناقص شدم کی جوابگوهست اگر خدارو میشناسید خسارت مابدبختارو بدین .

8

7 سال و 0 ماه و 4 روز پیش

باسلام.مگه شما مسلمان نیستید من درسال 93دربیمه توسعه تشکیل پرونده دادم بعدا گفتن رفته بیمه ایران.چرا بعداز سه سال بررسی نمی کنید .خدا وکیلی اگه پرونده یک کارمند ساده از بیمه بود اینطوری برخورد می کردید.خدا براتون نسازه اگه به فکر امثال ما نیستید.

کارمند بیمه توسعه

6 سال و 2 ماه و 9 روز پیش

آقای رئیس تو رفتی اما ما موندیم و همه خسارات رو هم خود بیمه توسعه داد و یک ریال از دولت و بیمه اران کمکی نشد. خدا ......کند هر کسی رو که به مردم خیانت کرد

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361