جزییات طرح یارانه دولتی و بیمه سلامت رایگان /یک فرصت شش ماهه

جزییات طرح یارانه دولتی و بیمه سلامت رایگان /یک فرصت شش ماهه

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به طرح بیمه رایگان گفت: در مرحله اول اگر افراد اظهار کنند که توانایی پرداخت دارند دیگر استعلام گرفته نمی‌شود و افرادی که توانایی پرداخت ندارند در سه دهک اول به صورت رایگان شامل بیمه می‌شوند و افرادی که فاقد بیمه یا توان پرداخت هستند این امکان برای آنان فراهم است که به صورت رایگان بیمه و از یارانه دولتی بیمه برخوردار شوند.

چهارشنبه 8 آبان 1398 ساعت 18:0

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا 

، پرویز رمضانی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت در خصوص روند ثبت نام افراد گفت: این روند در دو مرحله صورت می‌گیرد، مرحله اول در بازه زمانی شش ماهه به این صورت که خانواده های فاقد پوشش بیمه ای برای برخورداری از بیمه و یارانه درمانی و یارانه بیمه شش ماه فرصت دارند که به آدرس سامانه سازمان بیمه سلامت وارد شده و ثبت نام کنند و وزارت تعاون مکلف است که سطح درامدی خانوارها را تعیین و افراد براساس دهک درامدی خانوار تقسیم بندی شوند و سهم پرداختی آنان و یا سهم حق بیمه تعیین گردد.

وی ادامه داد: در گام نخست اگر افراد اظهار کنند که توانایی پرداخت دارند دیگر استعلام گرفته نمی‌شود و افرادی که توانایی پرداخت ندارند در سه دهک اول به صورت رایگان شامل بیمه می‌شوند. امکان ارزیابی وسع فعلا برای شش ماه امکان پذیر است و افرادی که فاقد بیمه یا فاقد توان پرداخت هستند این امکان در این بازه شش ماهه برای آنان فراهم است که به صورت رایگان بیمه و از یارانه دولتی بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر در خصوص رایگان بودن این فرایند خاطرنشان کرد: این امکان به دلیل اجباری بودن تحت پوشش قرار گرفتن افراد جامعه در برنامه توسعه است.

رمضانی همچنین عنوان کرد: گروه دوم شامل خانوارهای دهک درآمدی چهار هستند که با ۵۰ % تخفیف در پرداخت حق بیمه و گروه سوم که شامل دهک های بالای اقتصادی یا درامدی جامعه هستند مکلف به پرداخت ۱۰۰% حق بیمه هستند. بانک اطلاعات وزارت تعاون در بازه یک‌ماهه نتیجه ارزیابی را از طریق سامانه پیامکی یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان به اطلاع خواهد رساند و افرادی که پس از بازه شش ماهه مراجعه کنند بدون در نظر گرفتن نتیجه وسع با پرداخت ۱۰۰% حق بیمه مواجه می‌شوند.

این مسئول در خصوص روند پاسخگویی به اعتراضان در زمان ثبت وسع گفت: مرجع استانی برای پیگیری اعتراضات و همچنین سامانه پیگیری پیش بینی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که از این بین بیشترین بیمه شده به بخش بیمه روستایی با ۶۸% درصد کل جمعیت تعلق دارد که این بخش مربوط به مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بوده با این شرط که تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند، همچنین این فرایند به طور رایگان انجام شده است.

بیشترین و کمترین برخورداری از بیمه سلامت

وی تصریح کرد: بیشترین پوشش بیمه با ۳۱% در شهرستان دشتستان و کمترین بیمه شده در شهرستان های عسلویه و دیلم است.

این مسئول افزود: غیراز بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار که نیمی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند سایر بیمه شدگان به صورت رایگان بیمه هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: تا کنون بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی به شکل رایگان بیمه شده اند که طبق رسالت این سازمان  اقشار کم درآمد به صورت رایگان بیمه می شوند و چون در سال های قبل امکان ارزیابی وسع و تعیین میزان درامد قابل تشخیص نبود تمام مراجعین را به صورت رایگان بیمه کردیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه ششم توسعه اینگونه بیان کرد: قانون برنامه ششم توسعه ماده ۷۰ صراحتا پوشش بیمه سلامت برای تمام احاد مردم را اجباری کرده و برخورداری حق بیمه از طریق ارزیابی وسع ایجاد می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر در خصوص اهمیت اجرای این برنامه اظهار کرد: نکته مهم در این برنامه یکی اجباری بودن بیمه و دیگری اینکه ما از طریق بررسی و ارزیابی وسع، افراد را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

پرویز رمضانی همچنین از تصویب و ابلاغ آیین نامه وسع توسط هیئت وزیران در روزهای گذشته خبر داد.

بیمارستان های دولتی مکلف به پذیرش تمام مراجعه کنندگان هستند

وی در خصوص رفع هم پوشانی بیمه افزود: یکی از اقداماتی که در کاهش هزینه های سازمان در سال ۹۷ صورت پذیرفته رفع هم پوشانی بیمه شدگان است. تا سال گذشته امکان رفع هم پوشانی بیمه شدگان وجود نداشته ولی این امکان از سال گذشته فراهم شده و بیش از ۲۰ هزار بیمه شده شناسایی شده است که بیش از یک دفترچه دارند و در مرحله بعد در این طرح افرادی که دارای دفترچه با پرداخت حق بیمه هستند حفظ شده و دفترچه مازادی که به صورت رایگان و به تبع فرد دیگر دریافت کرده اند حذف می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر همچنین تاکید کرد: تمام بیمارستان های دولتی مکلف به پذیرش تمام مراجعه کنندگان بدون در نظر گرفتن پر شدن سقف سرانه هستند و از ارجاع بیماران به مراکز دیگر خودداری کنند.

ارزیابی کارنامه پزشکان با جلوگیری از تجویز نسخه های تکراری

رمضانی از بررسی و ارزشیابی کارنامه پزشکان خبر داد و تصریح کرد: در طرح دیگر کارنامه فعالیتی پزشکان زیر نظر قرار گرفته است که در صدد رفع میزان مصرف زیاد دارو با جلوگیری از نوشتن و تجویز نسخه های تکراری هستیم.  

وی با اشاره به بازرسی مراکز درمانی در شش ماهه نخست سال اینگونه بیان کرد: تعداد ۴۵۳ مرکز فعال درمانی در استان وجود دارد که طی شش ماهه اول سال ۹۸ حدود ۶۰۰ بازدید از این مراکز توسط بازرسان سازمان صورت گرفته است.

این مسئول افزود: تعداد ۶۹ موسسه دارای تخلف بوده که بر اساس ضوابط نظارتی برخورد لازم انجام گرفته است.

اجرای پایلوت طرح خدمات الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از اجرای طرح خدمات الکترونیکی و تشکیل پرونده الکترونیک خبرداد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان  گناوه و از تیرماه در دشتی و دیلم به صورت پایلوت شروع شده است.

پرویز رمضانی تصریح کرد: در حال حاضر برای مراجعه به موسسات این شهرستان ها نیاز به ارائه دفترچه نیست و بیمه شده با ارائه کد ملی به مطب مراجعه و سوابق بیمه و تصویر فرد توسط منشی و یا پزشک مشاهده و در لیست انتظار پزشک قرار می گیرد، همچنین امکان تجویز دارو و ازمایشات در نسخ الکترونیک فراهم شده است. در این فرایند بیمه شده با در دست داشتن کد ملی و کد رهگیری پنج رقمی به داروخانه یا پاراکلینیک مراجعه و تحت دریافت خدمات قرار می‌گیرد. همچنین با این طرح در مواردی که مرکز ارائه دارو تمامی داروهای بیمار را نداشته باشد بیمار می‌تواند با مراجعه به مرکزی دیگر کسری دارویی خود را دریافت نماید.

کاهش امکان تخلف در طرح نسخه الکترونیک

وی افزود: به طور میانگین تاکنون چهار هزار نسخه الکترونیک تجویز و هزینه های آن پرداخت شده است که از مزایای این طرح کاهش میانگین اقلام دارویی در نسخ، کاهش امکان تخلف، و جلوگیری از اشتباه و خطای خوانش است. همچنین این سامانه دارای قابلیت هشدار در موارد تجویز داروهایی که شامل تداخلات دارویی هستند بوده و از دریافت مجدد داروهای مشابه در بازه زمانی کوتاه جلوگیری می کند.

این مسئول اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری امکان تبادل الکترونیک اسناد بستری برای ۱۰ بیمارستان دولتی آغاز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: به طور میانگین این سازمان ماهانه بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مراکز تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌کند و در حال حاضر پرداخت های سازمان بیمه سلامت برای مراکز غیر دانشگاه تا تیرماه به صورت قطعی و ۶۰% هزینه های مرداد ماه به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1753

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1894

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1704

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361