بیمه گذاران و بیمه شدگان توسعه را دریابید

بیمه گذاران و بیمه شدگان توسعه را دریابید

بیمه مرکزی می گوید شرکت سهامی بیمه ایران با تملک اموال و دارایی‌های بیمه توسعه، خسارات بیمه‏‌گذاران و زیان ‏دیدگان بیمه‏‌های خودرو و عمر این شرکت را به تدریج پرداخت می‌کند.

یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 2:10
رضا کربلایی

 اما بیمه گذاران گرفتار و خانواده های آنها به ویژه کسانی که در نتیجه پرونده های دیه در زندان به سر می برند، می پرسند: به تدریج یعنی تا چه زمان؟

به گزارش بینا ، شورای عالی بیمه در جلسه 21 بهمن 1393 و در اجرای مواد 40 و 44 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌‏گری، پروانه فعالیت بیمه‌های خودرو (شخص ثالث، بدنه اتومبیل و حوادث راننده) و انواع بیمه‏‌های زندگی شرکت بیمه توسعه را ابطال کرد.

با این تصمیم، هرچند شرکت بیمه توسعه می تواند در رشته های مهندسی و مسئولیت به فعالیت خود ادامه دهد، اما در صورت تملک دارایی ها و اموال بیمه توسعه توسط بیمه ایران روشن است که احیای شرکت بیمه توسعه دشوار و حتی ناممکن نمی نماید.

ورای اینکه فرجام شرکت بیمه توسعه چه خواهد شد، سوال جدی تر این است که تکلیف بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه توسعه که زیان دیدگان اصلی بحران در این شرکت هستند، چیست و مقام ناظر بر صنعت بیمه ایران یعنی بیمه مرکزی ، چه تدابیری برای احقاق حقوق ایشان اندیشیده است.

در مصوبه شورای عالی بیمه تاکید شده است که، در صورت موافقت مجمع عمومی بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه و تایید هیات دولت، همه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات بیمه‌های مذکور در اختیار شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت و شرکت سهامی بیمه ایران رسیدگی و پرداخت خسارت‏های معوق شرکت بیمه توسعه را با تملک اموال و دارایی‏های این شرکت، عهده‏‌دار خواهد شد.

لازم به ذکر است با انتقال حقوق و تعهدات بیمه‏‌نامه‏‌های معتبر رشته‌های لغو شده، جبران خسارت‏های آتی ناشی از این بیمه‌‏نامه‌‏ها نیز بر عهده‏ شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت.

روشن است که تعیین تکلیف نهایی در خصوص تصمیم شورای عالی بیمه نیازمند مصوبه دولت است و تا زمانی که دولت با این تصمیم موافقت نکند، بیمه گذاران و سایر ذی نفعان در مراجعه به بیمه ایران توفیقی برای پیگیری مطالبات خویش پیدا نخواهند کرد و پیچیدگی پرونده شرکت بیمه توسعه و حتی قرار گرفتن پرونده این شرکت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مراجع قضایی حسب اعلام رئیس کل بیمه مرکزی ، این نگرانی را نزد بیمه گذاران و نمایندگان شرکت یادشده ایجاد می کند که حقوق آنها در اثر گذشت زمان مستهلک شده و به فراموشی سپرده شود.

ماده 40 فصل سوم قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری در خصوص ابطال پروانه شرکت های بیمه ای به صراحت تاکید دارد: پروانه بیمه براى تمام رشته‏ ها و یا رشته‏ هاى معینى درموارد زیر پس از موافقت شوراى‏عالى بیمه با تصویب مجمع عمومى بیمه مرکزى ایران ابطال خواهد شد:

  1.  در صورت تقاضاى دارنده پروانه.
  2. در صورتى که مؤسسه بیمه تا یک‏سال پس از صدور پروانه عملیات خود را شروع نکرده باشد.
  3. در مواردى که به تشخیص بیمه مرکزى ایران وضع مالى مؤسسه بیمه طورى باشد که نتواند به تعهدات خود عمل نماید یا بر بیمه مرکزى ایران ثابت شود که ادامه فعالیت مؤسسه به زیان بیمه‏ شدگان و بیمه‏ گذاران و یا صاحبان حقوق آنها است.

ماده ۴2 همین قانون اما می گوید: در صورتى که پروانه مؤسسه بیمه‏اى طبق ماده ۴۰ باطل شود، مؤسسه یادشده می ‏تواند ظرف 30 روز به هیئت وزیران مراجعه و لغو تصمیم بیمه مرکزی را درخواست کند و نظر هیئت وزیران قطعى است.

هنوز مشخص نیست که آیا شرکت بیمه توسعه درخواست لغو تصمیم بیمه مرکزی را به دولت داده است یا نه و شاید هیات دولت تا 21 اسفندماه نظر قطعی خود را درباره پروانه فعالیت بیمه توسعه اعلام کند. افزون بر اینکه هنوز آگهی لغو پروانه بیمه توسعه برابر با ماده 43 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر نشده است. چه اینکه ماده 43 می گوید:

صدور یا لغو پروانه مؤسسه بیمه و اطلاعاتى که از لحاظ حفظ منافع بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنها لازم باشد به هزینه خود مؤسسه بیمه توسط بیمه مرکزى ایران در روزنامه رسمى کشور و یکى از روزنامه ‏هاى کثیرالانتشار تهران و در صورتى که مؤسسه بیمه در شهر یا شهرهاى دیگر شعبه یا نمایندگى داشته باشد در یکى‏از روزنامه‏ هاى آن شهرها نیز در دو نوبت به فاصله یک ماه آگهى خواهد شد.

بیمه گذاران و بیمه شدگان در بلاتکلیفی


اما حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق بیمه توسعه چه می شود؟ مصوبه شورای عالی بیمه به نظر در خصوص استیفای حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق با مفاد ماده 44 قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری زاویه جدی دارد. ماده 44 می گوید: در صورتى که پروانه مؤسسه بیمه ‏اى براى یک یا چند رشته به ‏طور دایم لغو شود، بیمه مرکزى ایران با تصویب شوراى عالى بیمه کلیه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات (پرتفوى Portefeuille) مؤسسه مزبور را به شرکت سهامى بیمه ایران انتقال خواهد داد و یا ترتیب خاص دیگرى را که متضمن منافع بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنها باشد، خواهد داد.

ابهام در مصوبه شورای عالی بیمه که تهدید کننده حقوق بیمه شدگان و بیمه گذاران و صاحبان حقوق بیمه توسعه است، به تعیین دو شرط برای استیفای حقوق آنها برمی گردد؛ نخست قید زمانی «به تدریج» و دوم شرط پیچیده و دارای مسیر طولانی « با تملک اموال و دارایی‌های بیمه توسعه» توسط بیمه ایران.

انتظار از بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه ایران است که روشن و شفاف برنامه ای زمانبندی شده در خصوص پرداخت تعهدات انتقال یافته از بیمه توسعه به بیمه ایران ارائه دهند تا دستکم مردم و به ویژه بیمه گذاران و بیمه شدگان تکلیف خود را بدانند و این گونه نباشد که پرداخت به تدریج تعهدات شرکت بیمه توسعه منوط به تملک اموال و دارایی های بیمه توسعه شود که یک فرایند قضایی پیچیده و طولانی چندین ساله می تواند باشد.

شفاف و صادقانه باید گفت که آقایان مسئول محترم. ورای اینکه مدیران شرکت بیمه توسعه چه خطاهایی داشته اند و چه فرجامی در انتظار این شرکت خواهد بود، مهم این است که بیمه شدگان و بیمه گذاران و صاحبان حقوق شرکت بیمه توسعه، حق قانونی خویش را می خواهند و این موضوع از سوی نهاد و نماد حاکمیت در صنعت بیمه باید در اولویت اول، فوری و فوق العاده قرار گیرد.

فراموش نکنیم که سال ها پیش که برخی صندوق های قرض الحسنه در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان دچار مشکلات جدی شدند، با اینکه مجوزی برای فعالیت از بانک مرکزی نداشتند، اما نداشتن مجوز فعالیت، توجیهی برای مسئولیت ناپذیری بانک مرکزی در پیگیری پول های سپرده گذاران نبود و در گام نخست، بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی، حقوق از دست رفته سپرده گذاران را برگرداند تا اعتبار بانک مرکزی نزد مردم و اعتماد مردم به این نهاد حاکمیتی حفظ شود.

حالا که شرکت بیمه توسعه دارای مجوز رسمی هم بوده، پس درس گرفتن از تجربه بانک مرکزی توسط بیمه مرکزی و البته شبکه بیمه ای کشور، می تواند تجربه تلخ بیمه توسعه را به فرصتی برای احیای اعتماد آسیب دیده مردم از صنعت بیمه تبدیل سازد.

نظرات

ناشناس

9 سال و 1 ماه و 21 روز پیش

حالا هر چی نماینده شرکت میخواد رو بازاریابی کار کنه و اعتماد جلب کنه یه مشکل اینجوری همه زحماتشو خراب میکنه

afs-iran20113616500818 -6996

9 سال و 1 ماه و 20 روز پیش

صحبتهای رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص پرداخت خسارات زیاندیدگان رشته ثالث و عمر بیمه توسعه توسط بیمه ایران نشان از مدیریت بالای بیمه ایران دارد و پاسخ محکم به کسانیکه منتقد دولتی بودن بیمه ایران هستند می باشد لازم است برخی که مدعی سوء مدیریت در بیمه ایران هستند بدانند: مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه ایران با توجه به اینکه شرکتی دولتی است، با نظر وزیر اقتصاد و مجمع عمومی شرکت تعیین می شوند، به همین دلیل افراد انتخاب‌شده حرفه‌ای و کارشناس هستند و اختلافات چندین ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی در حال رفع شدن است. بیمه ایران شرکت بزرگی است که پنج‌هزار نیروی انسانی و نزدیک به دوازده هزار نماینده دارد.شرکتهای مطرح بیمه ای کشور حداقل از نظر امکانات تخصصی نرم افزاری ، سخت افزاری و نیروی متخصص و متعهد بیش از پنج سال با بیمه ایران فاصله دارند و همه این امکانات در راستای خدمت بی منت به مردم عزیزمان می باشد . اکثر مدیران شرکتهای بیمه خصوصی از کارکنان بیمه ایران می باشند همچنین آقای محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در گذشته از کارکنان بیمه ایران بوده است.با توجه به اینکه کارشناسان بیمه ایران هم اکنون در شرکت بیمه توسعه مستقر شده‌اند تا پرونده‌ها را از لحاظ فنی بررسی کرده و آنها را مختومه کنندامیدواریم آزادی زندانیان دارای بیمه توسعه تا پیش از آغاز سال نو صورت بگیرد.ضمن سپاس و تشکر از شبکه حرفه ای بینا.پاینده باشید

استاد دانشگاه

9 سال و 1 ماه و 19 روز پیش

صحبتهای رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص پرداخت خسارات زیاندیدگان رشته ثالث و عمر بیمه توسعه توسط بیمه ایران نشان از مدیریت بالای بیمه ایران دارد و پاسخ محکم به کسانیکه منتقد دولتی بودن بیمه ایران هستند می باشد لازم است برخی که مدعی سوء مدیریت در بیمه ایران هستند بدانند: مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه ایران با توجه به اینکه شرکتی دولتی است، با نظر وزیر محترم اقتصاد و مجمع عمومی شرکت بیمه ایران تعیین می شوند، به همین دلیل افراد انتخاب‌شده حرفه‌ای و کارشناس هستند ضمنا اختلافات چندین ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی در حال رفع شدن است. بیمه ایران شرکت بزرگی است که پنج‌هزار نیروی انسانی و نزدیک به دوازده هزار نماینده دارد.شرکتهای مطرح بیمه ای کشور حداقل از نظر امکانات تخصصی نرم افزاری ، سخت افزاری و نیروی متخصص و متعهد بیش از پنج سال با بیمه ایران فاصله دارند و همه این امکانات در راستای خدمت بی منت به مردم عزیزمان می باشد .اکثر مدیران شرکتهای بیمه خصوصی از کارکنان بیمه ایران می باشند همچنین آقای محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در گذشته از کارکنان بیمه ایران بوده است.با توجه به اینکه کارشناسان بیمه ایران هم اکنون در شرکت بیمه توسعه مستقر شده‌اند تا پرونده‌ها را از لحاظ فنی بررسی کرده و آنها را مختومه کنند امیدواریم در گام نخست آزادی زندانیان دارای بیمه توسعه تا پیش از آغاز سال نو 1394صورت بگیرد.ضمن سپاس و تشکر از شبکه حرفه ای بینا.موفق و پایدار باشید

مهدی حکیمی

9 سال و 1 ماه و 19 روز پیش

سلام بیمه ایران جدیدا شرکت بیمه توسعه رو خریداری کرده و قرار شده خسارت اون شرکت رو هم پرداخت کنه

عباس

9 سال و 1 ماه و 17 روز پیش

سلام.این مشکل را بیمه مرکزی باید حل کنه وگرنه تمام شرکتهای بیمه در ایران زیر سوال میرن که واقعا اعتمادی بهشون هست که در آینده یکی مثل من که ۱۱ماه بیمه داشتم وحالا به خاطر یک تصادف قرار بازداشت برام صادر شده وهیچ کس جوابگو نیست!؟

نماینده یسمه توسعه

9 سال و 1 ماه و 14 روز پیش

مسئولین محترم بیمه مرکزی شرکت بیمه ایران تو را به خدا نمایندگان بیمه تو سعه را دریابید در این شب عید حتی محتاج نان شبشون هستند .شرکت بیمه توسعه به مشکل خورده تقصیر نماینده هاش چیه که تنها در امدشون کامزد هاشون بوده که الان نیست خواهشمندیم نمایندگان را هم دریابید

صدرا

9 سال و 1 ماه و 7 روز پیش

850 میلیارد تومن مبلغ برآوری خسارت بیمه توسعه هست اونهمآخر سال،بیمه ایران خودش بالای 1000 میلیارد تومن خسارت معوق داره که نپرداخته ضمن اینکه با این فاجعه ای که از طرف وزیردارایی بخاطر سهل انگاری بیمه مرکزی ، به بیمه ایران تحمیل شد بیمه ایران پولی نمونده که بیمه ایران بتونه کارمنداشو آخر سال دریابه و نه وامی به کارمنداش بتونه بده نه ماده 141 قانون تجارت در خصوص ورشکستگی اجرا شد و نه قراردادی با بیمه ایران در خصوص تصفیه خسارت بیمه توسعه بسته شد اولتیماتوم نماینده های مجلس و ترس وزیر دارایی از استیضاح ، فقط مشکلات پرسنل بیمه ایران رو زیاد کرده و هیچکی نیومده چند تا از مدیرای بیمه مرکزی رو بخاطر این بی توجهی عزل کنه ................. تجربه گذشته من نشون داده که آقای امین فقط بلده حرفهای قشنگ بزنه عملکرد شخص خودش طوری نبوده که بشه مدیرعامل یا رییس کل .........

خسروپرویزمشعوفی

9 سال و 1 ماه و 5 روز پیش

جان من این حرفها زیبنده ممالکی است که در صنعت بیمه نیز همچون سایر زمینه ها رشد و ترقی مقبول کرده اند نه اینجا که هیچ چیز حساب و کتابی ندارد و حتی خود نهاد ناظرش هم نیازمند نظارت بالادستی هست و هرتصمیمی بدون تعقل و بر مبنای اصل آزمون و خطا شکل میگیرد و هر بخشنامه و اطلاعیه ای بر مبنای خواست شخصی فردی که در راس آن سازمان یا اداره قرار گرفته اخذ میشود و متاسفانه حتی به اختلافات خانوادگی اش و یا متوای شامی که دیشب میل فرموده و با مراجشان سازگار یا ناسازگار بوده....صادر میشودخسروپرویزمشعوفی

اكبرسعيدي

9 سال و 0 ماه و 15 روز پیش

روساي بيمه مركزي فعلي و قبلي (امين-كريمي) و معاونينشان + هياتهاي عامل تصميم گير بايد عزل وتوبيخ شوند آقايون هنوز با شركتهاي بيمه و شبكه فروش هماهنگ نكردن يك هفته جلوتر ميان در رسانه ملي اعلام ميكنند بيمه ثالث گران نميشود و الحاقيه مجاني است كجاي دنيا يك همچين مديريتي قابل تحمل است جز در ايران؟چون ملت ما نميدانند چگونه بامسئول خطاكار چكونه برخورد اداري كنند تا مديريت كشور اصلاح شود؟ اعتراض اداري كنيد اي ملت ايران نه اعتراض خياباني حق خود را مطالبه كنيم با ادب واحترام تا كشورمان آبادشود

ناشناس

8 سال و 10 ماه و 4 روز پیش

لطفا هرجه زودتر تکلیف بیمه شدگان بیمه عمر رامشخص کنید این چه وضعی من نماینده بیمه آسیا هستم اما دیگه جرات فروش بیمه عمر را ندارم

ناشناس

8 سال و 7 ماه و 16 روز پیش

زیان دیدگان دیه بیمه توسعه باید تا چه زمانی صبر کنند تا به تدریج پرداخت کنید؟ حتما باید کسی که بیمه نامه توسعه داشته رو بندازند زندان که زودتر به خسارت خود برسند یعنی این واقعا درسته؟

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1786

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1934

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1740

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361