به گزارش روابط عمومی بانک ملّی ایران، این بانک در مدت مذکور تعداد 247 هزار و 83 فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که ارزش این تسهیلات به بیش از دو هزار و 304 میلیارد ریال می رسد.

همچنین بانک کارگشایی در مدت مذکور 30 هزار و 176 فقره تسهیلات جعاله به ارزش دو هزار و 528 میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات ضروری مشتریان پرداخت کرده است.

این بانک به منظور حمایت از تولیدکنندگان طلا و جواهرات و کمک به تنظیم بازار طلا، 18 فقره حراج شمش طلا نیز از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه برگزار کرده است.

لازم به ذکر است، با تغییر حدود اختیارات معاملاتی سال جاری بانک کارگشایی، از این پس میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر 20 میلیون ریال طی یک قرارداد و در ازای ترهین 100 گرم طلا خواهد بود. تسهیلات جعاله نیز تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا به مشتریان پرداخت می شود.

پیش از این میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر دو فقره سند 10 میلیون ریالی در ازای ترهین 72 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 185 گرم طلا بود.

باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال انجام خواهد شد.

بانک کارگشایی از واحدهای تابعه بانک ملّی ایران است که 91 سال قدمت دارد و با سه شعبه در تهران (کارگشایی مرکز، امیریه و امیر کبیر) و 46 واحد در سراسر کشور در ازای ترهین طلاآلات به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری متقاضیان اقدام می کند.

شعبه مرکزی این بانک در میدان محمدیه تهران قرار دارد.