نقش فعال بانک رفاه در حمایت از ملی پوشان ورزشی

نقش فعال بانک رفاه در حمایت از ملی پوشان ورزشی

بانک رفاه در سال جاری سعی کرده تا در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود به عنوان یک سازمان پویا، وظیفه و رسالتش را با هدف تشویق کارکنان و همچنین عموم جامعه و ترویج ورزش دنبال کند.

پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 19:28

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، تا سال‌های نه چندان دور، ارزش سهام یک شرکت یا هر بنگاه صنعتی و یا مالی اقتصادی بیشتر بر اساس دارایی‌های آن شرکت و میزان سرمایه و درآمد آن بنگاه اقتصادی سنجیده می‌شد. رفته رفته و با ظهور شرکت‌های دانش بنیان، پیشرفت‌های فن‌آوری و ظهور کسب‌وکارهای نوپا، ارزش نیروی انسانی در سازمان‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کرد و به یک رکن اساسی تبدیل شد، به طوری‌که در شرکت‌های موفق بیشتر از اصطلاح سرمایه انسانی یاد می‌شود.

در امتداد زمان اهمیت نیروی انسانی آنقدر زیاد شده که ارزش آفرینی در این حوزه به یکی از بزرگترین چالش‌های سازمان‌های پیشرو تبدیل شده و به همین منظور شرکت‌های پیشرو و سازمان‌های موفق برای تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی راهکارهای متنوع و استراتژی بلندمدت تعریف می‌کنند. در شرکت‌های پیشرو و ارزش آفرین، سازمان، موجود زنده در حال رشد، تعامل و تکامل است که ترکیبی از جسم و روان است. از این رو اهمیت دادن به جسم، جدا از مفاهیم و موضوعات روانی سبب شده تا شرکت ها به فکر سلامت جسمانی نیروی انسانی خود نیز باشند. تحقیقات گسترده بر روی وابستگی سلامت جسمانی و روانی به یکدیگر و تاثیر این موضوع بر روی عملکرد سازمان در برندهای برتر نشان داده توجه به این مفاهیم تا چه میزان بر ارزش آفرینی در یک سازمان خلاق، پرنشاط و سالم تاثیرگذار است.

بانک رفاه که در بیستمین رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران در جایگاه نهم از بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارد به عنوان یک سازمان پیشرو در صنعت بانکداری به خوبی به جایگاه و اهمیت ورزش و تاثیر بسزای آن در نشاط و سلامت جسم و روح کارکنان اعتقاد دارد. این بانک با هدف اعتلای منابع انسانی و اهمیت، توجه و ارزش گذاری به سلامت جسم و روح پرسنل خود سعی کرده تا با بهادادن در وجوه مختلف به ورزش، کارکنان خود را به ورزش تشویق کند و فرهنگ ورزش سازمانی را در بین کارکنان خود نهادینه سازد.

بانک رفاه در سال جاری سعی کرده است تا در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود به عنوان یک سازمان پویا، وظیفه و رسالتش را با هدف تشویق کارکنان و همچنین عموم جامعه و ترویج ورزش دنبال کند. در همین راستا و در چهار وجه مختلف اقدامات مهم و مؤثری را به انجام رسانده است.

در وجه اول بانک رفاه حمایت های گسترده ای را از ورزشکاران ملی پوش در مسابقات بین المللی، به منظور حفظ سرمایه‌های ملی داشته است. در مهمترین اقدام بانک رفاه حامی کاروان تیم ملی تیراندازی در اعزام این تیم به رقابت‌های جام جهانی برزیل بود که این کار با هدف کسب دومین سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام گرفت. در این مسابقات آرمینا صادقیان با کسب یک سهمیه المپیک به میهن بازگشت. در اقدام ارزشمند دیگری بانک رفاه از ورزشکاران تیم ملی تیراندازی اهداف پروازی اعزامی به مسابقات جام جهانی فنلاند، انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حمایت کرد. تیم ملی تیراندازی اهداف پروازی اعزامی به مسابقات جام جهانی فنلاند در نهایت موفق به کسب چهار سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

وجه دومی که بانک رفاه با نگاهی ویژه و به منظور ایجاد شور و شعف حداکثری به آن پرداخت، حمایت از تیم های ملی ورزش کارگری بوده است. ششمین دوره مسابقات جهانی کارگران در شهر تورتوسای اسپانیا در تاریخ ۱۱ تا ۱۶ تیر ماه سالجاری برگزار شد. تیم اعزامی به این دوره از رقابت‌ها با عنوان "طلایه داران رونق تولید" متشکل از ۱۴۰ نفر ورزشکار مرد و زن در قالب ۱۶ تیم بود و در رشته‌های دو و میدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک، کاراته، والیبال ساحلی، کشتی ساحلی، کشتی فرنگی و شنا به رقابت پرداختند. بانک رفاه در این مسابقات حامی تیم‌های دو و میدانی (مردان و زنان) و تیم کاراته (مردان) بود. در این دوره از رقابت های جهانی ورزش کارگری از مجموع ۱۳۸ مدال رنگارنگ که توسط کاروان طلایه داران رونق تولید کسب شد، دو تیم ورزشی دو و میدانی و کاراته با حمایت های مادی و معنوی بانک رفاه در مجموع با کسب ۴۵ مدال و دو عنوان قهرمانی جهانی موفق شد در کنار جامعه معزز و پر تلاش کارگری برگ زرین دیگری در عرصه جهانی ثبت کند.

در مراسم بدرقه کاروان اعزامی که با حضور چهره‌های مطرح حوزه ورزش از جمله دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و تنی چند از مسئولان عالی وزارتخانه و پیشکسوتان ورزشی و مسئولان بانک رفاه کارگران برگزار شد، از بانک رفاه به منزله بانکی اجتماعی، حامی ورزش و جامعه کارگری قدردانی و لوح سپاس و تندیس فدراسیون ورزش¬های کارگری به دست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نماینده بانک تقدیم شد.

حمایت بانک رفاه از ورزش های کارگری به همین جا محدود نمی شود. بانک رفاه در ادامه و در همین راستا با همکاری با فدراسیون ورزش کارگری کشور، حامی اولین دوره مسابقات رالی آفرود کارگران شد. این مسابقات از تهران آغاز و سپس رانندگان مسیر ابوزید در کاشان و کویرمرنجاب را پیموده و مجددا در تهران و محل ورزشگاه کارگران کار خود را به پایان رساندند. گفتنی است در بخش پایانی مسیر، شرکت کنندگان در مسابقه با جمع آوری زباله‌های محیطی و پاکسازی طبیعت در محل استقرار خودروها امتیاز مثبت کسب کردند.

وجه سوم بانک رفاه در راستای حمایت از ورزش، ترویج فرهنگ و روحیه ورزشی، در قالب تشکیل و حمایت از تیم های مختلف ورزشی در عرصه جامعه حضور فعال و پویا دارد. در همین راستا و با تشویق، مساعدت و همکاری بانک رفاه و همچنین به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تاسیس بانک رفاه کارگران، رضا خزائی پول همکار این بانک در اقدامی نمادین و طی دو روز، مسیر ۲۰۶ کیلومتری شهرستان نوشهر تا تهران را رکاب زد. این ورزشکار فعال و علاقمند در خرداد ماه سال جاری به قله ۳۲۱۱ متری سلسله کوه های بینالود صعود کرده بود. تشویق چنین ورزشکارانی از سوی بانک، نه تنها ارزش و اعتبار اقدام انجام شده را دو چندان می سازد، بلکه موجبات رضایتمندی و علاقمندی سایر همکاران و توجه آن‌ها به ورزش را فراهم می آورد.

در همین راستا و در اقدامی دیگر، تیم کوهنوردی بانک رفاه همزمان با پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک رفاه کارگران، با صعود به قله ۳۸۹۵ متری کرکس پرچم پر افتخار بانک را به اهتزاز در آوردند و سالروز تاسیس بانک را جشن گرفتند. کوهنوردی یکی از سالم ترین و مفرح ترین ورزش هایی است که کارکنان و عموم جامعه می توانند در هر سطحی به آن بپردازند و ضمن تقویت قوای جسمی خود و تجربه ای دلچسب، روحیه و نشاطی وصف ناپذیر را بدست آورند. پس از فتح قله های توچال، الوند، زردکوه، سبلان و سهند، قله کرکس ششمین قله مرتفعی است که تیم کوهنوردی بانک رفاه آن را فتح می کند و پرچم بانک را به اهتزاز در می‌آورد. کوهنوردی و صعود به قله های مرتفع از فعالیت ها و اقداماتی است که به طور مرتب همه ساله به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس بانک دنبال می شود.

در وجه چهارم، بانک رفاه با حمایت از المپیادهای فرهنگی- ورزشی، تیم های مختلفی را روانه مسابقات و المپیادهای مختلف کرده است که توانسته اند با حمایت بانک رفاه به مقام های بسیار خوب و ارزنده ای دست یابند.

در پانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی ایثارگران نظام بانکی که ورزشکارانی از بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، مسکن، توسعه صادرات، سپه، کشاورزی، مرکزی و صنعت و معدن حضور داشتند، کاروان ورزشی بانک رفاه در رشته‌های مختلف افتخار کسب کرد و در رشته‌های قرائت قرآن، دو و میدانی ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ متر، دارت و بدمینتون ویژه جانبازان به مقام سوم دست پیدا کردند.

همچنین در شانزدهمین دوره المپیاد ورزشی بانوان سیستم بانکی کشور که با حضور ۳۸۶ ورزشکار خانم در ۷ رشته ورزشی برگزار شد، بانوان ورزشکار بانک رفاه با کسب ۲ طلا و ۱ نقره موفق به کسب مقام قهرمانی و عنوان قهرمان قهرمانان شدند. تیم‌ها و ورزشکاران بانک رفاه توانستند در رشته‌های والیبال، طناب کشی و تنیس روی میز با کسب دو طلا و یک نقره به مقام قهرمانی تیمی مسابقات دست یابند. بانک رفاه همچنین در رشته والیبال توانست برای دومین سال پیاپی قهرمان سیستم بانکی کشور شود. کسب عنوان نایب قهرمانی در رده تیمی و قهرمانی در رده انفرادی تنیس روی میز از دیگر دستاوردهای کاروان ورزشی بانک رفاه در این دوره از المپیاد بود. در رشته شنا رده انفرادی نیز بانک رفاه به دو مدال برنز دست یافت. گفتنی است، در بخش آقایان نیز بانک توانسته بود با کسب عملکردی قابل قبول به مقام قهرمانی دست یابد. بر این اساس بانک رفاه در هر دو رده آقایان و بانوان در مجموع قهرمان قهرمانان سیستم بانکی شد. در ادامه درخشش تیم ها و ورزشکاران بانک رفاه در المپیادهای ورزشی، تیم فوتسال حراست بانک رفاه با برجای گذاشتن عملکردی بینظیر و برای نخستین بار در تاریخ ورزشی این بانک، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی جشنواره ورزشی حراست‌های کل کشور شد.

بی شک برای رسیدن به این عناوین لازم است تا برنامه ریزی و حمایتی بلندمدت داشت و کارکنان را برای حضوری فعال در عرصه ورزش و رقابتی سالم، تشویق نمود. بانک رفاه توانسته است در این زمینه ضمن داشتن استراتژی و برنامه ریزی مدون، با رویکردی پیشرو در میان شرکت های برتر کشور، اقدامات شایسته ای را برای سلامت جسم و روان و تحکیم روابط دوستانه کارکنان با یکدیگر به انجام رساند و رسالت خود در چهار وجه حمایت از ملی پوشان کشورمان در مسابقات داخلی و بین-المللی، حمایت از تیم های کارگری، ترویج فرهنگ و روحیه ورزشی و حمایت از المپیادهای فرهنگی- ورزشی را به بهترین شکل ممکن کامل کند.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1746

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1886

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1697

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361