مروری بر اخبار هفته گذشته بانک ملی ایران

اخبار بانک ملی

بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات قابل توجهی بود. دوره های جدید آموزش بانکداری حوزه ارزی در بانک آغاز شد و اطلاعات بانک مرکزی نشان داد که بانک ملی ایران، پیش قراول بانکداری غیرحضوری است.

جمعه 16 تیر 1396 ساعت 10:32


تشکر از اقدام بی سابقه دولت در افزایش سرمایه بانک

 به گزارش بینا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک در یادداشتی با عنوان «نگاهی به روند افزایش سرمایه بانک ملی ایران» نوشت: در سال 1384، یک بار سرمایه بانک ملی ایران از دو هزار و 260 میلیارد ریال به 22 هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یافت.
 در آن زمان 16 هزار و 700 میلیارد ریال این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ثابت بود.  
در سال 1392 نیز یک بار چنین خبری منتشر شده است. در آن زمان سرمایه بانک ‌ملی ایران از 22 هزار و 400 میلیارد ریال به 99 هزار و 65 میلیارد ریال افزایش یافت که فقط 900 میلیارد ریال آن از محل افزایش سرمایه نقدی و مابقی از محل تجدید ارزیابی عرصه ساختمان‌های بانک بود.  
اما اواخر سال گذشته بود که هیات محترم دولت، تخصیص مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه بانک های دولتی را تصویب کرد که از این مبلغ ۹۳ هزارمیلیارد ریال، یعنی حدود ۵۰ درصد کل آن به افزایش سرمایه بانک ملی ایران اختصاص یافت. این اقدام به افزایش توانایی بانک در پاسخگویی به مشتریان و ارتقای جایگاه و اعتبار بانک ملی ایران در بازارهای پولی و مالی بین الملل منجر می شود.
 جا دارد به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران و از طرف کلیه همکاران شاغل و بازنشسته، بار دیگر این اقدام مهم دولت تدبیر و امید را ارج بنهم و به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی و به نمایندگی از همکارانم در بانک های دولتی، از رئیس جمهور محترم بابت این عمل ارزشمند، تقدیر و تشکر کنم.



 خدمات مطلوب الکترونیک، ابزار مهم جذب مشتریان  

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران با بیان این که ارائه خدمات مطلوب الکترونیک ابزار مهمی برای جذب مشتریان است، اظهار کرد: به کارگیری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری در ارائه خدمات الکترونیک زمینه ساز توسعه بازارهای هدف در بانک خواهد شد. 
برات کریمی در جلسه بررسی وضعیت شعب تهران در محل اداره امور شعب مرکزی تهران ضمن تشریح جایگاه ویژه شعب تهران و وجود پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در بانک ملی ایران گفت: کارکنان با تلاش بیشتر و بازاریابی برای جذب منابع ارزان قیمت در تهران می توانند جایگاه واقعی استان تهران را در توسعه بانک ملی ایران تعیین و گسترش دهند. 
 عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران ضمن اشاره به تلاش های انجام شده برای وصول مطالبات معوق، آموزش بازاریابی نوین و ایجاد نگاه درآمدی در کارکنان را یکی از راه های مهم و مطلوب برای دستیابی به اهداف بانک دانست. وی افزود: جانمایی مناسب سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری خدمات الکترونیک در خصوص جذب منابع و کسب سهم بازار بسیار مهم و چشمگیر است. 



بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از واحدهای تولیدی استان قزوین 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از چند واحد تولیدی و صنعتی استان قزوین بازدید کرد.
 محمود شایان با حضور در استان قزوین از نزدیک با فعالیت شرکت های بویین آلومینیوم، تجارت سازه اسکان شرق و شرکت پارس اسپند آشنا شد.
 این شرکت ها در شهرک صنعتی آراسنج، سگز آباد بویین زهرا و شهرک صنعتی حیدریه واقعند.
 در ادامه، عضو هیات مدیره به همراه مدیر امور اعتباری و ریاست اداره امور شعب استان قزوین بانک ملی ایران در جلسه ای با حضور استاندار، معاون و مشاور استاندار قزوین شرکت و با یکدیگر گفت و گو کردند.
 شایان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی بانک ملی ایران برای ارائه خدمات به مردم شریف استان قزوین، تاکید کرد که این بانک، بازوی توانمند دولت و ملت ایران اسلامی است. 

 برگزاری دوره های جدید آموزش بانکداری حوزه ارزی در بانک ملی ایران 

دوره اصول و کلیات بانکداری بین الملل، به مدت یک هفته در بانک ملی ایران برگزار شد.
 این دوره با همکاری اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل این بانک طی 27 ساعت برای معاونان ارزی شعب و کارشناسان حوزه بین الملل بانک برگزار شد.
 در ابتدای این دوره، داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک گفت: قرار بر این است که سلسله نشست های ارزی به صورت منسجم با همکاران برگزار شده و در آنها مدرسان بین المللی، اطلاعات همکاران را به روزرسانی کنند.  
سعید وکیلی رییس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک ملی ایران نیز گفت: با برطرف شدن تحریم ها، برنامه بانک ملی ایران بازگشت سریع به فضای بین الملل است. 


 بانک ملی ایران، پیشرو در فروش اموال مازاد

 معاون پشتیبانی بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران طی سه سال گذشته با وجود رکود بازار مسکن، یکی از موفق ترین سازمان ها در فروش اموال مازاد و تملیکی بوده است. 
عباس شفیعی افزود: در سال 94 حدود 162 میلیارد تومان و در سال گذشته حدود 135 میلیارد تومان از اموال مازاد و تملیکی در اختیار بانک با روش های قانونی از جمله مزایده به فروش رسیده است.
 وی اظهار کرد: مجموع اموال مازاد و تملیکی و مازاد فروش رفته بانک ملی ایران طی سه سال گذشته حدود 440 میلیارد تومان بوده است.  
معاون پشتیبانی بانک ملی ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود دو هزار و 700 میلیارد تومان اموال مازاد و تملیکی در اختیار بانک ملی ایران است که به مرور و طی تشریفات قانونی در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

 پیشتازی بانک ملی ایران در بانکداری الکترونیکی

 آمار تعداد کل کارت های صادره شبکه بانکی کشور به تفکیک تا پایان فروردین ماه 1396 که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می دهد 12.5 درصد کل کارت ها سهم بانک ملی ایران است.
 از حدود 271 میلیون و 300 هزار فقره کارت برداشت صادره، 35 میلیون و 600 هزار فقره کارت توسط بانک ملی ایران صادر شده است. از یک میلیون و 470 هزار کارت اعتباری صادر شده در سیستم بانکی نیز 327 هزار فقره سهم بانک ملی ایران بوده است.
 بانک ملی ایران در این مدت 15 میلیون و 700 هزار فقره کارت هدیه صادر کرده، در حالی که تعداد کل کارت های هدیه صادر شده حدود 140 میلیون فقره بوده است. 
 از 46 هزار و 778 دستگاه خودپرداز موجود در شبکه بانکی، 7 هزار و 88 دستگاه آن متعلق به بانک ملی ایران است که 15 درصد کل خودپردازهای نظام بانکی را شامل می شود. این اطلاعات نشان می دهد بانک ملی ایران دارای بیشترین تعداد خودپرداز در نظام بانکی کشور است. بیش از 1500 دستگاه خودپرداز بانک ملی ایران در تهران مستقر است.
 مقایسه وضعیت تعداد پایانه های شعب نظام بانکی نیز بسیار در خور توجه است، به طوری که بیش از یک چهارم این تجهیزات در اختیار بانک ملی ایران است. در این شاخص نیز بانک ملی ایران رتبه نخست نظام بانکی را در اختیار دارد. 

 کسب رتبه درجه یک وزارت بهداشت توسط بیمارستان بانک ملی ایران 

 بیمارستان بانک ملی ایران موفق به کسب رتبه درجه یک اعتبار بخشی از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شد. 
بیمارستان بانک موفق شد در زمینه تحقق استانداردهای اعتبار بخشی این رتبه را کسب کند.
 اعتبار بخشی در زمینه ارزیابی ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که بر بهبود مداوم کیفیت،بهبود امنیت بیماران و کارکنان تاکید دارد.

 تصویب صورت های مالی سال 1395 شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران

 با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، صورت های مالی و گزارش فعالیت های شرکت برای دوره مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1395 تصویب شد. 
این جلسه با حضور اعضای مجمع عمومی و هیات مدیره،در شرکت مذکور برگزار شد و گزارش حسابرس قانونی به اطلاع اعضا رسید.
 رضا منصوری مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در این جلسه گزارشی از عملکرد شرکت در سال گذشته را به هیات مدیره و اعضای مجمع عمومی شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران ارائه کرد.
 وی در ادامه با اشاره به رئوس برنامه های سال جاری شرکت گفت: اجرای طرح های توسعه ای در زمینه خط تولید کارت های هوشمند و اعتباری و پیاده سازی پروژه های جدید در حوزه نرم افزاری، تولید اسناد امنیتی و هویتی، تصویربرداری دیجیتال اسناد و همچنین سیستم بسته بندی امنیتی و غیرامنیتی از جمله برنامه هایی است که شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در سال 96 در دستور کار دارد. 

 آغاز رقابت های جام جهانی چوگان با حمایت بانک ملی ایران

 یازدهمین دوره رقابت های جام جهانی چوگان منطقه E (آفریقا و غرب آسیا) با حمایت بانک ملی ایران آغاز به کار کرد.
 این دور از مسابقات در باشگاه کانون چوگان از روز جمعه آغاز به کار کرده است و تیم ملی کشور مان در این دور از مسابقات، اولین بازی خود را روز دوشنبه با تیم چوگان هند انجام داد. تیم های پاکستان و آفریقای جنوبی نیز رقیب ایران در این مسابقات هستند.  

خدمات جدید «پایا» در حوزه نظام های پرداخت بانک ملی ایران در راه است 

 مشتریان بانک ملی ایران به زودی ارائه خدمات جدیدی در حوزه «حواله های پایا» را شاهد خواهند بود.
 استقبال مشتریان بانک ملی ایران از این دستور پرداخت بسیار قابل توجه است، به طوری که روزانه به طور متوسط 20 هزار تراکنش «پایا» از طریق درگاه های مختلف بانک ملی ایران مانند سامانه «بام»، همراه بانک و شعب تحت پوشش انجام و تسویه وجوه مبادله شده نیز توسط اداره کل نظام های پرداخت بانک ملی ایران انجام می‌شود.
 با این حال بانک ملی ایران قصد دارد به منظور افزایش دامنه تراکنش های الکترونیکی، خدمت جدیدی را در این زمینه ارائه کند.  
در حال حاضر خدماتی مانند پرداخت اقساط تسهیلات، نقل و انتقال وجوه خرد بین بانکی، پرداخت حقوق و مستمری از طریق دستور پرداخت در سامانه واریز مستقیم بانک ملی ایران به وسیله «پایا» قابل انجام است. 
در طرحی جدید به منظور برداشت مستقیم «پایا»، مشتریان بانک در سامانه ثبت مجوزها، اجازه می دهند در بازه های خاص و به طور مستمر، مبلغ مورد نظرشان بابت اقساط تسهیلات، قبوض خدماتی و سایر پرداخت ها توسط بانک از حساب ایشان در هر بانکی برداشت شده و در وجه سازمان های خدماتی یا سایر ذینفعان پرداخت شود.  
شایان ذکر است در صورتحساب سامانه بام، اطلاعات کامل حواله های پایای واریزی و یا ارسالی از حساب مشتریان در لینک های مرتبط درج شده است. 

 بانک ملی ایران نشان «تعهد به کیفیت» را دریافت کرد

 بانک ملی ایران در سومین کنفرانس بین المللی کیفیت، نشان «تعهد به کیفیت» را ازسوی سازمان ملی استاندارد (انجمن حامیان استاندارد و کیفیت ایران) برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان در طول سال های گذشته دریافت کرد. 
این کنفرانس یکروزه با هدف بررسی و تبیین شاخصه های کیفیت در توسعه و ارتقای سطح کالاها و توانمندی امور تولیدی، خدماتی و صنایع کشور در جهت رقابت پذیری و ارزش نهادن به نیاز مخاطبان برگزار شد.
 برگزاری این گردهمایی تخصصی که با سخنرانی و مشارکت علمی 10 نفر از اساتید داخلی و خارجی، صاحب نظران و مسئولان کشور به صورت کارگاه آموزشی و نشست های تخصصی انجام شد، با هدف ارائه و انتقال تجربیات و یافته های موفق در حوزه ارتقای کیفیت صنایع، سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی کشور صورت گرفت.
 بررسی شاخصه های کیفیت در قرن 21، شناخت عوامل مهم برای افزایش کیفیت تولیدات، راهکارهای اساسی برای ورود به بازارهای جهانی و مبنای موثر برای ارتقای سازمان های خدمات محور از مهمترین رویکردها و محورهای اصلی این کنفرانس بود. 
 در این کنفرانس نمایشگاه جنبی برندهای ایرانی با حضور بیش از 40 صنایع و سازمان موفق و برتر کشور در حوزه های بانکداری، بیمه، پوشاک، موادغذایی، فناوری، معدن، محصولات خانگی و بهداشت ودرمان به منظور عرضه و معرفی محصولات و خدمات برگزار شد که بانک ملی ایران هم در این نمایشگاه با برپایی غرفه ای در کنار دیگر برندهای ایرانی حضورداشت.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1786

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1934

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1740

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361