سوءاستفاده از زنان خانه دار در شبکه بانکی

سوءاستفاده از زنان خانه دار در شبکه بانکی

نماینده بانک سرمایه در دادگاه گفت: قرار بوده از سوی بانک به شش شرکت میلیاردها تومان تسهیلات داده شود این در حالی است که مدیران شرکت ها زنان خانه دار و یا افراد کم توان مالی بودند.

چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 9:36

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر 

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات تعداد دیگری از متهمان بانک سرمایه امروز در شعبه سه دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.

رئیس دادگاه در ابتدا گفت: مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۹۲ قرائت و تفهیم می‌شود متهمین مواظب اظهارات خود باشند و تا پایان جلسه صداقت و انصاف و ادب را در گفتار خود رعایت کنند.

قاضی مسعودی مقام گفت: در جلسه قبل بخشی از مطالب نماینده دادستان قرائت شد و از او می‌خواهیم باقی مطالب خود را بیان کند.

نماینده دادستان با اذن قاضی از نماینده بانک سرمایه خواست در جایگاه حاضر شود.

نماینده بانک سرمایه گفت: در جلسه قبل آقای خانی درباره اعتبار سنجی مشتریان اعتباری مطالبی را گفت که باید بگویم اعتبار سنجی توسط شعبه انجام می‌شود و هر کدام از ستون بانک مرتبط با تسهیلات سقف تسهیلات دارند و بالاترین این تسهیلات سه میلیارد تومان آن هم در قبال وثایق منقول است.

وی گفت: اینکه آقای خانی گفته با پیشنهاد شعبه تصمیم می‌گیرد، این‌طور نیست اگر این‌طور باشد چند کارگر ساده می‌آوریم و به آن‌ها برگه می‌دهیم و می‌گوئیم" مشروط به ارزیابی یا بر اساس مقررات" در حالی که هیئت مدیره مسئول امضاهای خود هستند شما گزارش اعتباری را می‌بینید و بر اساس آن تصمیم گیری می‌کنید.

نماینده بانک سرمایه اظهار کرد: اینکه شعبات نظر مختلف می‌دهند نشان از فرمایشی بودن پیشنهاد است.

وی به روند اعتبارسنجی به صورت اختصار اشاره کرد و گفت: مشتری اعتباری در شعبه شناسایی می‌شود در خصوص مصوبه‌ای که ۴۶ درصد سهام فولاد میبد از آقای ریخته‌گران بابت تسهیلات گرفته شده باید بگویم این بابت تهاتر آقای ریخته گران به بانک سرمایه بوده است.

نماینده بانک سرمایه گفت: آقای ریخته‌گران برای بازپرداخت بدهی توان نداشت، چطور قرارداد امضا می‌کند؟ هیچ گونه ملکی بابت ۲۸۰ میلیارد تومان که به بانک تجارت داده‌ایم دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: روز گذشته آقای خانی گفت ما شرکت‌ها را به شرکت تجارت قشم معرفی می‌کنیم حال چگونه است که شما آن را نمی‌شناسید؛ چرا شما پرداخت تسهیلات را به شرکت‌ها که اعتبارسنجی در بانک انجام شود منوط نکردید.

نماینده بانک سرمایه بیان کرد: شما گفتید اختیار فروش املاک شرکت ساختمانی تفویض شده در حالی که ۱۲ ملک ارزشمند فروخته شد؛ اما هیچ پولی به بانک ما واریز نشد. املاک سوهانک، مهناز و دروازه شیراز همه توسط شرکت ساختمانی فروخته شده بدون اینکه یک ریال وارد بانک شود.

وی افزود: درباره افزایش سرمایه آقای خانی گفته برای خرید هتل باران استفاده کردیم، در صورتی که ۱۱۹ میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه ترزیق کرده‌ایم که تنها ۱۵ میلیارد تومان برای هتل باران مصرف شده است و ۸۳ میلیارد تومان این مبلغ به آقای امامی داده شده است.

نماینده بانک سرمایه گفت: آقای خانی درباره تسهیلات سهند آسیا گفت پول دادیم هواپیما خریدیم. آقای خانی شما مدعی بودید ما با پیشنهاد شعبه تصمیم گیری کردیم.

وی ضمن قرائت بندهایی از مفاد مربوطه تصریح کرد: یک سال طول کشید هواپیما در رهن بانک قرار بگیرد وثیقه هم در زمان آقای خانی ترهین نشده است، درباره شرکت افرای توس وثیقه ملکی گرفتیم و گزارش کارشناسی درباره افرای توس مبنی بر نداشتن مجوز قانونی، غیرقابل انکار بودن صورت‌های مالی بوده و هنوز پول برنگشته است.

نماینده بانک سرمایه افزود: به دو شرکت مبینا در زمان مدیریت شما ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است و درباره شرکت فیدارپارس الوند ابتدا در شعبه کریمخان بررسی می‌شود که آنجا درباره تسهیلات کمیته اعتباری مخالفت می‌کند.

وی ادامه داد: شش شرکت به شعبه کریمخان ارجاع می‌شود که به صورت فرمایشی به آن‌ها می‌گویند به اداره اعتبارات پیشنهاد بفرستید و یک فردی کارهای شرکت را انجام می‌دهد که نام و نشان ندارد. او را آقای اکبری صدا می‌کنند بعدها فهمیدیم در شعبه اکباتان او را آقای حسنی می‌نامند.

نماینده بانک سرمایه ادامه داد: برای این شرکت بدون افتتاح حساب پیشنهاد ارائه می‌شود و هنوز در شعبه کریمخان حساب ندارد.

نماینده بانک سرمایه افزود: قرار بود به شش شرکت هر کدام به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان داده شود این در حالی بود که مدیران شرکت‌ها افراد کم توان مالی و زنان خانه دار بودند و صوری بودن یکی از شرکت‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در چند هفته بعد آقای خانی حضوراً به شعبه کریمخان می‌آید و رئیس شعبه را به دلیل عدم همکاری بازخواست می‌کند و پرونده‌ها به شعبه اکباتان ارجاع می‌شود و در این میان ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت فیدارفارس الوند اختصاص داده می‌شود.

پس از پایان اظهارات نماینده بانک، قهرمانی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و بیان کرد: حساب شرکت‌های سایه گستر و پایدار قشم از حساب بدهکاران داخلی بانک تأمین شده است. حال سوال اینجاست مدیران بانک مرکزی که این وضعیت را در بانک سرمایه می‌دانند چه اقدامی در این زمینه کرده‌اند، اگر پاسخی دارند به دادگاه بیایند و در پیشگاه ملت توضیح دهند که چرا اقدامی نکرده‌اند.

نماینده دادستان تاکید کرد: در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و پرونده بانک سرمایه قریب ۳۰ کارشناس رسمی دادگستری یا تفهیم اتهام شدند یا در آستانه تفهیم اتهام و صدورکیفرخواست هستند، خطاب به کانون کارشناسان دادگستری اعلام می‌کنم ضمن اینکه قدردان زحمات شما هستیم، اما اینکه در یک پرونده بانک سرمایه نزدیک ۳۰ کارشناس گزارش خلاف واقع ارائه کرده‌اند باید به مردم پاسخ دهید و راه‌های پیشگیری را شناسایی کنید.

قهرمانی گفت: سمیرا سادات غفوری از کارکنان بانک سرمایه و رئیس حوزه مدیریت دوره خانگی بوده است و جز از آقای خانی دستور نمی‌گرفته است. پس از بررسی‌ها متوجه شدیم اسناد بانک سرمایه حذف شده و حتی فیزیک اسناد نیز وجود ندارد. آقای پویان شاد نیز در این رابطه نامه‌ای زدند. آقای ریخته گران در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۵ به شرکت سایه‌گستر نامه می‌زند که ٩۵ میلیارد می‌خواهم و این موضوع همان روز مصوب می‌شود. مثالی از شارلاتانیسم بانکی را بیان می‌کنم.

وی افزود: در همان روز به حیدرآبادی نامه می‌زند و تقاضای ۱۲۰ میلیارد برای یک پروژه ساختمانی مطرح می‌کند و آقایان هیئت مدیره همان روز ۹۵ میلیارد مصوب می‌کنند و تنها اسم پروژه ریخته گران را می‌آورند و نامی از خودش مطرح نمی‌شود. تاریخ هم نمی‌زنند اما از دست آقای خانیدر می‌رود و تاریخ را می‌زند. صبحانه کاری را می‌خورند و مصوب می‌کنند ۹۵ میلیارد به حساب ریخته گران واریز کنند. این افراد مانند غارتگر به جان اموال مردم افتاده بودند و به راحتی ۹۵ میلیارد بدون وثیقه ترهینی به فرد داده‌اند.

نماینده دادستان بیان کرد: امانت داری شما از اموال مردم کجا بوده است؟ در رابطه با ملک زاگرس اولاً این ملک آقای امامی با پول بانک خریداری شده است. آقای خادم و خانی مصوب می‌کنند که ملک را با ۳۰ درصد زیر قیمت خریداری کنند اما سوال اینجاست که چگونه می‌شود که این ملک را ۲۰۰ میلیارد گران‌تر از آقای خانی خریداری می‌کنند؟ شرکت‌های شعب کریمخان و اکباتان توسط آقای خانی ساپورت می‌شد. متن پیام‌ها در تلگرام آقای خانی و امامی ریکاوری شده است. در مورد شرکت‌های اطلس پویان، عارف گستر کیمیا، کیمیا افق شرق، فیدار فارس الوند مطالبی میان این دو رد و بدل شده است. برای مثال آقای خانی به آقای امامی می‌نویسد «محمدجان، "عارف" تمام شده است در مورد "کیمیا" یک نفر را به شعبه بفرست تا نامه را بگیرد. رئیس شعبه را کلی دعوا کردم و برای "کیمیا" منتظر مشتری هستیم.»

قهرمانی خاطرنشان کرد: امامی در پاسخ به این پیام می‌گوید، سلام داداش اصلاحیه داشته است. خانی می‌گوید امروز حلش کردم یا سیدی و مولایی. امامی می‌گوید تو همیشه به من لطف داشتی و خانی در پاسخ می‌گوید من آبرو و شرفم را همیشه و همه جا برای تو گرو می‌گذارم.

نماینده داستان گفت: در دوره مدیریت آقای خانی ۹۷۰ میلیون دلار حواله‌های ثبتی صادر شده و در قبال آن چیزی نیامده و ارز از کشور خارج شده است. این افراد خیانت‌های بزرگی کردند. از محضر دادگاه تقاضای اشد مجازات دارم. در مورد اینکه چطور آقای خانی هیئت مدیره بانک شد گفتنی است ایشان نماینده صندوق فرهنگیان است و مدیرعامل صندوق آقای غندالی با آن ارتباط خاصی داشته و همه اینها با آقای فرزام در دوبی ارتباط خاصی داشتند. همه به فرزام می‌گویند خانی را بستیم. فرزان می‌گوید به سلامتی ان‌شاءالله. امامی می‌گوید شورانی و صوفی آبادی را بیرون می‌اندازم، اعلایی را هم گفته‌ام. سپس امامی شماره خانی را به فرزام می‌فرستد و می‌گوید این شماره را فقط ۵ نفر دارند تا مستقیم ارتباط بگیرند.

قهرمانی با بیان اینکه این پرونده تا شهریور ۹۵ دست من بوده است، گفت: زمان استعلام پرونده‌ها از بانک سرمایه متوجه خنثی بودن استعلامات شدیم. با بررسی متن پیام‌ها متوجه وجود جملاتی شدم که بیانگر آن است که استعلامات قضائی برای فرزام ارسال می‌شده و او پاسخ می‌داده است. یعنی پس از استعلام خود متهمان به ما پاسخ می‌دادند.

نماینده دادستان با اظهار تأسف از اینکه اموال بیت‌المال دست چنین افرادی است، بیان کرد: امامی به مدیران بانک نفوذ داشته و بسیاری را او گماشته است. او با قندالی مستقیم ارتباط نمی‌گرفت بلکه از طریق همسر دوم غندالی دستورات به غندالی می‌رسید و بعد مهره چینی می‌شد. میان امامی و خانم شاهانی پیامی مبنی بر اینکه تا حال آقایخانی خوب است او را به ریاست بگمارید رد و بدل شده است. برای هر انتساب یک دریافتی داشتند و برای آن از اصطلاح ویزیت استفاده می‌کردند.

قهرمانی تصریح کرد: امامی به خانم شاهانی پیام می‌دهد که این بار اساسی است و آقای خانی به بانک بیاید، شما وعده را انجام داده‌اید به دکتر بگویید دیگر به ترکیب بانک دست نزند و پیام‌های دیگری از این دست. امامی به فرزام دستوراتی می‌دهد که چند نفر دیگر به اداره وصول مطالبات بروند و در واقع این افراد مهره چینی می‌شوند و این شکل کاری است که امامی و خانی بازی کرده‌اند.

در ادامه وکیل مدافع خانی در جایگاه حاضر شد و قاضی مسعودی مقام پس از بیان اتهام موکلش از او خواست تا دفاعیات خود را بیان کند.

وکیل مدافع خانی بیان کرد: اتهامات موکلم در کیفرخواست مبنی بر اخلال عمده در نظام اقتصادی از مجرای اخلال در نظام پولی و بانکی و تحصیل مال از طریق نامشروع ذکر شده است. تحصیل مال از طریق نامشروع در دادگاه دیگر بررسی می‌شود و حتماً پاسخ‌هایی برای آن داریم.

پس از اظهارات نماینده سازمان بازرسی، قاضی از محمدعلی هادی فرزند غلامحسین خواست تا حسب محتویات پرونده به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در ۱۲ فقره خیانت در امانت به مبالغ ۱۲ هزار و ۸۷۶ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال از خود دفاع کند.

محمدعلی هادی عنوان کرد: من کیسه‌ای برای بانک سرمایه ندوخته بودم.

وی از خانی پرسید: شما زمان قائم مقامی در بانک سرمایه حکم داشتید؟ یا هیئت مدیره بودید؟

قاضی مسعودی مقام پرسید: شما خودتان حکم داشتید؟ تحصیلات شما چیست؟

متهم پاسخ داد: روحانیت و روابط بین الملل. عضو هیئت مدیره بودم.

قاضی پرسید: بانکداری بلد بودید؟ چرا قبول کردید؟

هادی گفت: نه. من بانکداری بلد نبودم اما مشخص می‌شود که چه کارهای مفیدی برای بانک انجام داده‌ام.

قاضی مسعودی مقام از هادی پرسید: در رابطه با شناخت خود از ریخته گران بگویید.

هادی پاسخ داد: ایشان را به من معرفی کردند. استخاره گرفتم خوب آمد و قبول کردم. آقای حیدرآبادی را عزل کردند و پس از عزل از آقای خانی که قائم مقام بود خواستند مدیرعامل شود. به بانک مرکزی نامه نوشتیم. ابتدا عزل حیدرآبادی را نپذیرفتند و ما در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۵ بهمن خادم را به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب کردیم. بانک مرکزی خادم را دعوت کرد و تاریخ دیدار مشخص شد اما با ایشان مصاحبه انجام نشد. حادثه عجیب و غریبی اتفاق افتاد و آقایی که خود را منتسب به یکی از ارگان‌ها می‌دانست شروع به تهدید ما کرد که نباید خانی را تأیید کنید. بانک مرکزی خادم را نپذیرفت و ما باقری را معرفی کردیم.

قاضی مسعودی مقام پرسید: نام فردی که تهدید می‌کرد چه بود؟

هادی گفت: اجازه بدهید آن را برایتان بنویسم و نزد قاضی رفت و نام فرد را نوشت.

قاضی مسعودی مقام، ظهر امروز ختم دهمین جلسه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه را اعلام کرد و گفت: به دلیل تداخل این دادگاه با سایر دادگاه‌های دیگر ممکن است، جلسات عصر برگزار شود. از هفته آتی سعی می‌شود که ۲ یا ۳ روز به شعبه ما وقت رسیدگی داده شود.

کد خبر 4644290
مهدیه محمدی

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1794

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1954

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1761

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361