چقازردی خبر داد:

توجه بانک سپه به رفع نیازهای مردم

بهره مندی 271 هزار خانواده متوسط و کم برخوردار از تسهیلات بانک سپه در ده ماهه سال جاری

توجه بانک سپه به رفع نیازهای مردم

مدیرعامل بانک سپه از توجه ویژه این بانک به رفع نیازهای مردم در کنار حضوری اثرگذار در عرصه کلان اقتصادی و پرداخت تسهیلات به 271 هزار خانواده متوسط و کم برخوردار طی ده ماهه سال جاری خبر داد.

سه شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 10:50

به گزارش بینا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بانک سپه به عنوان یکی از بانک های مهم و تأثیرگذار در حمایت از طرح های کلان و ملی کشور، کمک به رفع مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه افراد کم برخوردار را همواره مدنظر داشته و در این راستا طی ده ماهه سال جاری بابت تسهیلات پرداختی به خانواده های متوسط و کم برخوردار جامعه بیش از 36 هزار میلیارد ریال منابع خود را اختصاص داده است.

* کمک به خودکفایی 18 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) 
رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: براساس اعلام مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) بانک سپه با پرداخت حدود 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به توانمندسازی و خوداتکایی 18 هزار و 243 خانواده تحت پوشش این کمیته طی پنج سال 1390 تا 1395 کمک کرده است.
وی ضمن تأکید برادامه حمایت بانک سپه از خوداتکایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: این بانک در قالب اجرای تبصره 26 قانون بودجه سال 1395، با پرداخت 277 میلیارد ریال تسهیلات به 2 هزار طرح اشتغالزا به عنوان دومین بانک کشور در اعطای تسهیلات به خانواده های محروم کشور شناخته شد.
چقازردی ادامه داد: بانک سپه در ده ماهه سال جاری 5432 فقره تسهیلات به مبلغ 916 میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت کرده است.

* پیشگامی بانک سپه در کمک به زلزله زدگان غرب کشور با اختصاص 1000 میلیارد ریال اعتبار بازسازی
مدیرعامل بانک سپه گفت: پس از زلزله دلخراش غرب کشور، بانک سپه به عنوان اولین بانک 1000 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله استان های غربی کشور اختصاص داد.
وی کمک بانک سپه به هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک سپه در نه ماه سال جاری به 4700 خانواده آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی بیش از 228 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

* آغاز زندگی مشترک 80 هزار زوج جوان با وام ازدواج بانک سپه
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به عملکرد مطلوب این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطر نشان کرد: در ده ماهه سال جاری 80 هزار و 471 زوج جوان با تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک سپه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
وی افزود: بانک با اختصاص 6 هزار میلیارد ریال از منابع خود گام مؤثری در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج مورد تأکید بانک مرکزی برداشت.
چقازردی اضافه کرد: بانک سپه بابت پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در ده ماهه سال جاری 8 هزار و 407 میلیارد ریال از منابع خود را اختصاص داد.

* پرداخت 3700 فقره تسهیلات طرح مشاغل خانگی
رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت: این بانک در ده ماهه سال جاری 3731 فقره تسهیلات به مبلغ 395 میلیارد ریال در قالب طرح مشاغل خانگی در استان های مختلف کشور پرداخت کرده است.

* نوسازی و بهسازی 8100 واحد مسکونی با حمایت بانک سپه
چقازردی اظهار داشت: بانک سپه برای نوسازی و بهسازی مسکن شهری و روستایی در نه ماهه سال جاری هزار و 320 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

* پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن و درمان به 2800 خانواده معظم شهدا و ایثارگران
مدیرعامل بانک سپه از پرداخت 2800 فقره تسهیلات قرض الحسنه درمان و مسکن به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طی ده ماهه سالجاری خبر داد و افزود: هزار و 886 میلیارد ریال منابع بانک به پرداخت این تسهیلات اختصاص یافت.

* اختصاص 25 هزار میلیارد ریال به طرح های ملی و استانی اشتغال زا
رئیس هیئت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به تعامل مطلوب شعب بانک با فعالان اقتصادی در اقصی نقاط کشور به ویژه در استان های مرزی، تصریح کرد: این بانک 25 هزار میلیارد ریال منابع خود را برای اعطای تسهیلات به طرح های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در استان های مختلف کشور اختصاص داده است.

* اعطای تسهیلات به 1300 واحد تولیدی کوچک و متوسط
چقازردی به همراهی بانک سپه با سیاست های اقتصادی دولت و تلاش برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بانک سپه برای کمک به رونق تولید و اشتغال در نه ماهه سال جاری 6 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به 1300 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

* صدور 166 هزار کارت اعتباری
مدیرعامل بانک سپه با تأکید بر ضرورت مشارکت بانک ها برای حمایت از رونق تولید و اشتغال، تصریح کرد: بانک سپه برای تحریک تقاضا و کمک به افزایش امکان خرید مردم در نه ماهه سال جاری 166 هزار کارت اعتباری به مبلغ 23 هزار میلیارد ریال صادر کرد.

* بانک سپه بهترین بانک کشور در فعالیت های ارزی پسابرجام
رئیس هیئت مدیره بانک سپه گفت: براساس آمار دریافتی از بانک مرکزی در دوره پسابرجام، بانک سپه با 8 میلیارد و 276 میلیون دلار، بهترین عملکرد ارزی را در سیستم بانکی کشور طی سال 1395 و 9 ماه اول سال 1396 داشته است.
وی افزود: سهم بانک سپه از شبکه بانکی کشور در حوزه عملیات ارزی در سال گذشته 12.58 درصد و 9 ماهه ابتدای سال جاری 14.39 درصد است.
چقازردی با بیان اینکه حجم فعالیت های ارزی از جمله شاخص های حضور موفق بانک ها در عرصه داخلی و بازارهای جهانی است، اظهار داشت: بانک سپه با داشتن نیروهای توانمند در این عرصه موفقیت های چشمگیری را در مدت کوتاه پس از برجام به دست آورده است.

* رشد 68 درصدی صدور حواله های ارزی
وی ادامه داد: در ده ماهه سال جاری صدور حواله های ارزی بانک سپه با 68 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 5 میلیارد و 312 میلیون دلار رسیدکه یک میلیارد و 540 میلیون دلار از این حواله های ارزی بابت واردات کالا بوده است.
مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به فعالیت شعب خارجی این بانک در چند کشور اروپایی، تصریح کرد: 1532 فقره اعتبارات اسنادی به مبلغ حدود 2 میلیارد دلار در ده ماهه سال جاری در بانک سپه گشایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد نشان می دهد.

* عاملیت و مشارکت برای تخصیص 11 میلیارد دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی برای طرح های کلان و ملی کشور
مدیرعامل بانک سپه از عاملیت و مشارکت 11 میلیارد و 176 میلیون دلار منابع ارزی برای اجرای طرح های کلان و ملی نظیر؛ پتروشیمی بیدبلند، نفت و گاز صبا اروند، سروک آذر، حفاری داناکیش، نفت و گاز کنگان، نیروگاه هریس، فولاد کاوه اروند، پتروشیمی های خط مرکز شامل؛ پتروشیمی های فیروزآباد، فسا، جهرم و داراب از محل منابع صندوق توسعه ملی توسط این بانک خبر داد.
چقازردی با بیان اینکه منابع فوق بدون احتساب تسهیلات اعطائی از طریق منابع داخلی به بخشهای مختلف اقتصادی است، افزود: از این محل، طی سال 1395 حدود 6 میلیارد و 660 میلیون دلار تسهیلات به مشتریان پرداخت و معادل 3 میلیارد و 370 میلیون دلار نیز اعتبارات اسنادی گشایش شد.
وی ضمن تأکید بر مسئولیت پذیری بانک سپه در کمک به توسعه بخشهای مختلف اقتصادی کشور، تصریح کرد: طرح پالایش گاز بیدبلند؛ بزرگترین طرح سندیکایی نظام بانکی کشور؛ با گشایش اعتبار اسنادی یک میلیارد دلاری با عاملیت بانک سپه در حال اجرا است.

* مشارکت در امضای 9.5 میلیارد یورو قرارداد فاینانس برای تأمین مالی طرح های اولویت دار کشور
رئیس هیئت مدیره بانک سپه اظهار داشت: این بانک به همراه چند بانک داخلی با کارگزاران سه بانک کره جنوبی، اتریش و دانمارک قراردادهای اعتباری خارجی میان مدت (فاینانس) به مبلغ 9 میلیارد و 500 میلیون یورو برای تأمین مالی طرح های کلان و اولویت دار کشور امضاء کرده است.
وی افزود: بانک سپه همچنین به همراه چند بانک داخلی دیگر، قرارداد اعتباری خارجی میان مدت (فاینانس) بدون مبلغ برای تأمین مالی پروژه های ملی و کلان کشور با یک بانک روسی امضاء کرده است.

* پرداخت 840 میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی
مدیرعامل بانک سپه از تعامل مطلوب این بانک با صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: بانک سپه در ده ماهه سال جاری 32 فقره اعتبار اسنادی از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ یک میلیارد و 30 میلیون دلار گشایش و معادل 840 میلیون دلار تسهیلات به فعالان اقتصادی اعطا کرده است.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1754

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361