امکان کارت به کارت با جیرینگ

امکان کارت به کارت با جیرینگ

بینا: سرویس جیرینگ یا همان کیف پول الکترونیکی خدمتی است که از سوی همراه اول برای مشترکانش طراحی شده و از طریق آن می‌توان برخی تراکنش‌های بانکی و خریدهای اینترنتی را انجام داد.

این سوال وجود داشت که آیا امکان راه‌اندازی سرویس انتقال وجه کارت به کارت در کیف پول الکترونیکی وجود دارد؟

علیرضا طلوع - مدیر عامل شرکت جیرینگ - در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد:‌ در حال حاضر امکان انتقال وجه از یک کیف پول به کیف پول دیگر امکان‌پذیر است اما این که امکان انتقال وجه کارت به کارت روی موبایل و یا از طریق USSD فراهم شود، نیازمند تایید رگولاتوری است که در حال حاضر جیرینگ این تاییدیه را ندارد.

وی افزود: انجام چنین تراکنشی به لحاظ فنی امکان پذیر است اما نیازمند تاییدیه رگولاتور و درخواست بانک مرکزی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت جیرینگ درباره امکان همکاری همراه اول با سایر اپراتورها در ارائه خدمات کیف پول همراه اظهار کرد: درحال حاضر جیرینگ برنامه‌ای برای تعامل با سایر سیم‌کارت‌ها ندارد و تصمیم‌گیری درباره این امر باید از سوی سهامداران انجام شود.

او با اشاره به این که این شرکت تصمیم دارد از چند سرویس جدید رونمایی کند، از ایجاد سرویس‌هایی مانند رمز یک بار مصرف، امضای همراه و خدمات مبتنی بر اینترنت از سوی این شرکت خبر داد.

وی با اشاره به این‌که شرکت جیرینگ تصمیم دارد در حوزه بانکی خدماتی را تحت عنوان هم بانک ارائه دهد گفت:‌ این خدمات از طریق سرویس‌های اختصاصی، شبکه بانکی و از طریق سرویس USSD ( ارسال پیامک از طریق کد دستوری) ارائه می شود.

طلوع افزود: سرویس رمز یکبار مصرف از جمله خدمات جدید جیرینگ است که این سرویس‌ها مبتنی بر کارت‌های بانکی و حساب بانکی کاربر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت جیرینگ درباره مزایای سرویس‌های هم‌بانک اظهار کرد:‌ علاوه بر این که این سرویس‌ها باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی مشتریان و توسعه کانال‌های ارائه خدمات به مشتریان بانک‌ها می‌شود؛ گاهی نیز می‌تواند برای بانک‌ها درآمدزا باشند.

طلوع با بیان این‌که هدف جیرینگ افزایش همکاری با بانک‌های کشور است، گفت: علاوه بر آن‌که این شرکت بسترهایی را برای ارائه خدمات ایجاد می‌کند سراغ ایجاد راه حل‌های مختلف نیز رفته است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر جیرینگ مجموعا با شش بانک همکاری دارد، اظهار کرد: همچنین برای ارائه خدمات جدید نیز با یک یا دو بانک در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم برخی سرویس‌های بانکی را که انجام آن‌ها از طریق کارت توجیه اقتصادی ندارد از طریق موبایل به مشترکان ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت جیرینگ در این باره خاطرنشان کرد: توزیع، شناسایی و صدور کارت‌های بانکی هزینه‌بر است در حالی که برخی خدمات این کارت‌ها از طریق موبایل به راحتی قابل ارائه خواهد بود.

طلوع با اشاره به این که جیرینگ با شرکت امن‌افزار در حال طراحی سرویس جدید امضای همراه است، گفت: از طریق این سرویس، امضای دیجیتال با استفاده از سیم‌کارت برای بانک‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر برای انجام تراکنش‌های بانکی کاربران نیاز دارند که امضای الکترونیک از طریق کامپیوتر انجام دهد. در حالی که جیرینگ تصمیم دارد همین خدمت را بومی‌سازی کرده و انجام آن را از طریق سیم‌کارت امکان پذیر کند.

مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: کافی است مشترک وارد سایت شده شماره موبایل خود را وارد کند و رمز کارت خود را که از طریق پیغام‌گیر روی موبایل دریافت می‌کند، وارد کند؛ این امر امنیت کارت‌ها را افزایش می‌دهد.

طلوع درباره تجربه دیگر کشورها در اجرای سرویس‌های مشابه گفت: سرویس امضای همراه در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دیگر مانند ترکیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای موبایل در ایران گفت: ارائه هر ابزار الکترونیکی جدید برای آن که توجیه اقتصادی داشته باشد لازم است در سطح گسترده‌ای انجام شود که موبایل باتوجه به ضریب نفوذ بالایش در ایران، این بستر را فراهم می‌کند.

مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: با توجه به این که افراد می‌توانند از خدمات موبایلی در سطح گسترده استفاده کنند می‌توان از بستر موبایل و سیم‌کارت برای توسعه سایر کسب و کارها به خصوص بانک استفاده کرد.

طلوع درباره انواع مختلف خدمات کیف پول الکترونیکی اظهار کرد: خدمات کیف پول شامل سرویس‌های نسل دو و نسل سه می‌شود که سرویس‌های نسل دو همان خدماتی هستند که از طریق USSDها ارائه شده و نیاز به اینترنت ندارد.

وی با بیان این‌که خدمات نسل سه کیف پول همراه نیازمند بسترهای اینترنتی است، اظهار کرد:‌ خدمات جدیدی نیز برای کیف پول همراه در نظر گرفته شده است که از طریق بسترهای 3G و 4G همراه اول ارائه می‌شود که به دلیل محدودیت پوشش اینترنت ممکن است استفاده از این خدمات کمی سخت‌تر باشد اما خدمات نسل دو در همه جا امکان‌پذیر است.

مدیر عامل شرکت جیرینگ از برنامه این شرکت برای رونمایی روش پرداخت اپلیکیشنی خبر داد و گفت: در این خدمت کسانی که اپلیکیشنی را در موبایل دارند می توانند پرداختشان را به راحتی از طریق اپلیکیشن مربوط انجام دهند که این امر از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.

مدیر عامل شرکت جیرینگ همچنین اظهار کرد: در حال حاضر PSPها ( شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت ) دنبال دریافت مجوزها برای بخشی از خدمات مربوط به کارتهای بانکی هستند اما هنوز موفق به دریافت مجوز انجام تراکنش کارت به کارت نشده‌اند.

طلوع ادامه داد: در حال حاضر برخی بانک‌ها از طریق اپلیکیشن‌های خود چنین تراکنشی را انجام می‌دهند و من امیدوارم در آینده فضا برای ارائه خدمات بانکی بیشتر از طریق USSDها فراهم شود.

وی درباره خدمت ایجاد درگاه خرید اینترنتی از سوی جیرینگ در برخی سایت‌ها اظهار کرد: این امکان در نمایشگاه تله‌کام به صورت آزمایشی و در سایت فینال راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: اما در حال حاضر جیرینگ در حال تعامل با چند بانک دیگر است که قابلیت پرداخت اینترنتی را به درگاه این بانک‌ها در سایت‌های مختلف اضافه کند که در این صورت 2000 یا 3000 سایت به لیست سایت‌هایی که می‌توان در آن‌ها از طریق کیف پول الکترونیکی خرید کرد، اضافه می‌شود.

طلوع در این باره خاطرنشان کرد: در صورتی که جیرینگ به صورت مشترک با بانک‌ها یا همان PSPها امکان پرداخت اینترنتی را به وجود آورند، ضریب امنیت نیز افزایش پیدا می‌کند و کاربر دیگر مجبور نیست اطلاعات کارت خود مانند رمز اینترنتی را وارد سایت کند بلکه تنها شماره موبایل خود را به سایت می‌دهد و بقیه اطلاعات را از طریق موبایل وارد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شرکت جیرینگ در حال حاضر با 9 PSP قرارداد دارد، گفت: جیرینگ با این PSPها به صورت مشارکتی سرویس ارائه می‌دهد و در واقع یک برند مشترک ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت جیرینگ افزود: به این ترتیب بستر مربوط به درگاه اینترنتی و پرداخت از سوی PSPها و بستر مخابراتی از سوی جیرینگی تامین می‌شود.

طلوع با تاکید بر این‌که گسترش پهنای باند در کشور باعث افزایش فضای استفاده از اپلیکیشن می‌شود اظهار کرد: بنابراین با توسعه اپلیکیشن‌ها نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند که جیرینگ تصمیم دارد در برنامه‌های خود بستر این پرداخت را از طریق خدمات نسل سه فراهم کند.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1799

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1960

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1765

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361