آینده روشن صنعت سمنان با سیاستگذاری راهبردی دولت

آینده روشن صنعت سمنان با سیاستگذاری راهبردی دولت

سمنان- ایرنا- همکاری همه جانبه دولت با بنگاه های صنعتی، ارائه تسهیلات رونق تولید به ارزش هفت هزار و 571 میلیارد ریال و رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی این واحدها نشان از شکوفایی بخش صنعت استان سمنان در آینده نزدیک است.

چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 9:0

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایرنا 

به گزارش ایرنا، تزریق مستمر نقدینگی و تحقق 70 درصدی ایجاد اشتغال پایدار، روند توسعه اقتصادی در بخش صنعت استان سمنان را شتاب داده است.
با تلاش دولت تزریق نقدینگی به صورت هدفمند و ارزیابی دقیق از آینده واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و با تلاش بانک های عامل سمنان، تسهیلات برای توسعه اشتغال در این بخش به صنعتگران پرداخت می شود.
برای یک ماه آینده اعطای تسهیلات به ارزش 535 میلیارد ریال به 68 واحد صنعتی و تولیدی برنامه ریزی شده که با اجرای این طرح برای بیش از 131 نفر شغل ایجاد می شود.
ارائه تسهیلات به ارزش هفت هزار و 571 میلیارد ریال در 2 سال گذشته به واحدهای صنعتی استان سمنان نشان از عزم دولت برای رفع حداکثری مشکلات واحدهای صنعتی دارد و با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی جهت یابی خاص و اصولی برای توسعه این استان در جریان است.
اگر چه تحریم های استکبار جهانی باعث کمبود نقدینگی، رکود در بازار خرید و فروش کالا، مشکلات بیمه ای و مالیاتی واحدهای صنعتی شده، اما با اتخاذ رویکردهای قانونمند و با تکیه بر توان داخلی، رویکردهای خصمانه استکبار جهانی راه به جایی نخواهد برد.
حمایت از بخش صنعت برای حفظ اشتغال پایدار همواره از اولویت های کاری دولت تدبیر و امید بوده و بازگشت بیش از 40 واحد تملیکی سمنان در سال 97 به چرخه تولید نشان از دغدغه مندی دولت خدمتگزار برای توسعه این استان صنعتی است.
در استان 702 هزار نفری سمنان، 2 هزار و 20 واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد که با اقدام های منطقی دولت در سال های گذشته صنعت در سمنان نقطه قوت منطقه برای توسعه منابع انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

** بسته حمایتی رونق تولید برای صنعتگران سمنان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: صنعتگران براساس ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته های رونق تولید دریافت می کنند.
اسماعیل غنیان افزود: توزیع اعتبارها براساس نیاز و مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان و پیگیری مستمر مشکلات واحدهای صنعتی از مهم ترین تبصره های بسته حمایتی رونق تولید است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی اصولی برای حمایت از صنعت استان سمنان در جریان است و با این راهبرد می توان برای شکوفایی اقتصادی سمنان تلاش کرد.
غنیان تصریح کرد: برای امنیت شغلی کارگران، کارفرمایان در استخدام ها اجرای طرح بیمه کارگری را مدنظر قرار دهند و فعالیت کارگر بدون بیمه به هیچ عنوان مورد قبول اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تقسیط بدهکاری مالی، بیمه و مالیاتی در بسته حمایتی رونق تولید در راستای پشتیبانی همه جانبه از صنعتگران لحاظ شده است.

** تزریق 177 میلیارد ریال به بانک ها برای ارایه تسهیلات
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: بیش از 177 میلیارد ریال تزریق منابع برای ارایه تسهیلات رونق تولید و حمایت از صنعتگران به هفت بانک عامل استان سمنان انجام شد.
علی کیومرثی افزود: همکاری بانک های عامل استان به خصوص در بخش دولتی در ارایه تسهیلات در سال های گذشته بسیار مطلوب بوده و برخی از بانک ها بیشتر از سقف تعیین شده در سال 97 در راستای حمایت از صنعتگران گام برداشتند.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه و شتاب بانک های خصوصی استان در حمایت از واحدهای صنعتی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و بانک ها نقش پررنگ تری در حمایت از تولید سمنان داشته باشند.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان ادامه داد: حمایت بانک کشاورزی از واحدهای تولیدی این بخش مطلوب بوده و هر چقدر که تقاضا برای توسعه کشاورزی وجود داشته باشد، این بانک عامل تعهد خود را انجام می دهد.

** بانک های سمنان 72 واحد صنعتی را تملیک کردند
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت : بانک های عامل استان در سال گذشته 72 واحد صنعتی و تولیدی سمنان را تملیک کردند.
مهدی بندرآبادی افزود: در سال گذشته 21 واحد صنعتی استان از سوی بانک های عامل خارج از سمنان و 72 واحد دیگر هم توسط بانک های داخل استان تملیک شد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 53 واحد تملیکی در استان سمنان وجود دارد و انتظار می رود بانک های عامل برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید در سال 98 همکاری کنند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت: در سال 97 بیش از 700 واحد صنعتی راکد در استان سمنان وجود داشت که با پیگیری و تلاش دولت و همکاری بانک های عامل بیش از 110 از این تعداد واحد به چرخه تولید بازگشت.

** دولت به فکر رفع مشکلات صنعتگران است
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: دولت با ارایه تسهیلات رونق تولید به فکر مشکلات صنعتگران است.
رستم سعداللهی افزود: در دولت های گذشته درکی از مشکلات واحدهای صنعتی وجود نداشت، اما در دولت تدبیر و امید با برگزاری منظم کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید بخش قابل توجهی از مشکلات این واحدها برطرف شد.
وی خاطر نشان کرد: توسعه اقتصادی و رونق اقتصادی در استان سمنان با وجود تحریم های استکبار جهانی نیازمند همدلی و همکاری بخش خصوصی و دولت است.
سعداللهی ادامه داد: اکنون واحدهای صنعتی استان با مشکلاتی در بخش نقدینگی و رکود در بازار مواجه هستند که با پیگیری مستمر می توان این چالش ها را برطرف کرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: تحریم های آمریکا فرصتی مهم برای رونق تولید داخلی است و با شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف باید به فکر توسعه کشور بود.

** 241 طرح اقتصادی سمنان در انتظار دریافت تسهیلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 68 واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان با هدف اشتغالزایی برای 131 نفر 535 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.
بهروز اسودی افزود: 118 واحد صنعتی و 469 واحد کشاورزی تاکنون 68 درصد تسهیلات مصوب قطعی ایجاد اشتغال و رونق تولید سال 97 سمنان را دریافت کردند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون هفت هزار و 571 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد و با همکاری بانک های عامل و تلاش دولت این رویه برای سال جاری هم ادامه می یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در ماه های آینده دست کم 70 واحد صنعتی و تولیدی استان در راستای تحقق شعار سال و حفظ اشتغال پایدار در بخش صنعت و تولید تسهیلات دریافت می کنند.
اسودی اضافه کرد: 241 طرح صنعتی و کشاورزی استان سمنان در انتظار دریافت تسهیلات به ارزش حدود 9 هزار و 300 میلیارد ریال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون یک هزار و 796 واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که در نشست های کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان پرونده یک هزار و 66 واحد بررسی و به منظور دریافت تسهیلات به ارزش بیش از 21 هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند.

** بازگشت 40 واحد تملیکی سمنان به چرخه تولید
استاندار سمنان گفت: 53 واحد تملیکی استان سمنان به منظور افزایش اشتغال و رونق اقتصادی با تعامل بانک های عامل هرچه سریعتر به چرخه تولید برگردد.
علیرضا آشناگر افزود: در سال گذشته 40 واحد تملیکی استان سمنان تعیین تکلیف شد که برگشت این تعداد واحد صنعتی استان به چرخه تولید اقدامی ارزشمند در چرخه اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: تعامل بانک های عامل سمنان برای برگشت این واحدهای تملیکی به چرخه تولید با مالکان یا سرمایه گذاران جدید در سال جاری افزایش یابد و نباید هیچ واحد صنعتی در استان به دلیل تملیک غیرفعال شود.
استاندار سمنان ادامه داد: واحدهای تملیکی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان دارد که باید از این بخش از اقتصاد استان با کاهش کاغذبازی اداری بهره برد.
آشناگر اضافه کرد: بسیاری از قوانین بانک های عامل در نحوه چگونگی تملیک یا واگذاری واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند بازنگری است و با تغییر رویه می توان برای کمک به این واحدها گام های موثر برداشت.
استاندار سمنان گفت: تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بسیار مطلوب است و باید این رویه اصولی برای تحقق شعار سال روز به روز افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103/7408

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1787

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1938

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1746

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361