نارضایتی مردم از خسارت پرداختی شرکتهای بیمه

نارضایتی مردم از خسارت پرداختی شرکتهای بیمه

نتایج یک تحقیق میدانی انجام شده در پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی تحقیقاتی بیمه مرکزی نشان می‌دهد که مردم کمترین میزان رضایت را از عملکرد شرکتهای بیمه‌ای کشور در خصوص میزان خسارت پرداخت شده دارند در حالی که میانگین رضایت عمومی از عملکرد شرکتهای بیمه‌ای بهتر شده است. سوال اصلی این است که چگونه میزان رضایت از شرکتهای بیمه‌ای بهتر شده ؟

دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 14:25

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه ظبه نقل از تابناک میزان رضایت را از عملکرد شرکتهای بیمه‌ای کشور در خصوص میزان خسارت پرداخت شده دارند در حالی که میانگین رضایت عمومی از عملکرد شرکتهای بیمه‌ای بهتر شده است.. سوال اصلی این است که چگونه میزان رضایت از شرکتهای بیمه‌ای بهتر شده ؟

 نتایج پژوهشی با عنوان بررسی و سنجش رضایت مندی مشتریان فعال صنعت بیمه کشور با اجرای پژوهشکده بیمه که بهار امسال نهایی شده اما هنوز بیمه مرکزی به عنوان سفارش دهنده این تحقیق حاضر به انتشار و تایید آن نشده، نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد بیمه دولتی ایران با جهشی قابل توجه همراه شده، آنهم در حالی که این شرکت در سه سال فعالیت دولت حسن روحانی، 3 مدیرعامل عوض کرده است. قرار بر این بوده که نتایج این طرح، پس از انجام اصلاحات و تایید نهایی بیمه مرکزی در اختیار بازیگران صنعت بیمه و وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد تا در بازنگری سیاست‌های طراحی محصول، بازاریابی، ارزش آفرینی و تامین رضایت مشتریان در شرکت‌های بیمه، مورد استفاده قرار گیرد.

این تحقیق که در زمان ریاست محمد ابراهیم امین بر بیمه مرکزی انجام شده، البته به دلایلی تاکنون نتایج آن رسانه‌ای نشده و حالا باید دید آیا عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی حاضر به تایید و صدور مجوز انتشار نهایی آن خواهد شد یا نه؟

نارضایتی مردم از خسارت پرداختی شرکتهای بیمه 
 

آخرین وضعیت رتبه رضایت مندی مردم از شرکتهای بیمه

یافته‌های این تحقیق میدانی نشان می‌دهد که در سال 1393 ، بیمه آسیا رتبه اول و بیمه آرمان رتبه آخر در تامین رضایت مشتریان را دارند و از میان شرکتهای بیمه‌ای که در هر دو سال 1391 و 1393 در جامعه آماری مورد بررسی بوده اند، سطح رضایت 5 شرکت شامل شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، معلم، کارآفرین و دی ارتقاء یافته است. اما سطح رضایت از بیمه رازی تغییر نکرده است و سطح رضایت از 5 شرکت شامل شرکتهای بیمه پارسیان، سینا، سامان، نوین و پاسارگارد در سال 1393 در مقایسه با سال 1391 کاهش یافته است. در این تحقیق آمده است که در مورد تغییر میزان رضایت از سایر شرکتهای بیمه نمی توان اظهارنظر کرد چرا که در یکی از جامعه‌های آماری مورد بررسی در سال 1391 یا 1393 نبوده اند. با این حال شرکت بیمه آسیا در کسب رضایت مشتریان از رتبه پنجم در سال 1391 به رتبه اول رضایت مندی در سال 1393 صعود کرده است که بیشترین ارتقا در این زمینه محسوب می‌شود.

بیمه ایران هم از رتبه دهم در سال 1391 به جایگاه رتبه چهارم در کسب رضایت مندی مشتریان صعود کرده سطح رضایتمندی از دو شرکت برتر و دو شرکت بدتر، به میزان محسوسی از بقیه متفاوت است؛ پس از آن، سایر شرکتهای بیمه در کل دارای تفاوت بسیار اندکی در میزان تامین رضایتمندی مشتریان بوده اند.

نارضایتی مردم از خسارت پرداختی شرکتهای بیمه 
 

کمترین و بیشتری میزان رضایت مردم

از جمله یافته‌های این پژوهش دولتی اینکه کمترین میزان سطح رضایت مشتریان ناشی از عامل رضایت مالی در مبلغ خسارت دریافتی است که بر این اساس پژوهشکده بیمه تاکید کرده توجه به این عامل در افزایش سطح رضایت مندی مشتریان بسیار موثر خواهد بود. البته پس از رضایت مالی در مبلغ خسارت دریافتی عواملی مانند اطلاعات مناسب به مشتری در خسارت و تبلیغات صحیح کمترین میزان سطح رضایت را نشان می‌دهند. این در حالی است که سطح رضایت مشتریان از موسسات بیمه در مقوله‌هایی مانند سادگی و سرعت صدور، دانش کارکنان، پاسخگویی و محیط فیزیکی، در مقایسه با دیگر متغیرهای رضایت به نسبت بیشتر است. بیشترین سطح رضایت مربوط به سادگی و سرعت صدور بیمه نامه است.

میانگین سطح رضایت مالی در حق بیمه پرداختی بیشتر از میانگین سطح رضایت مالی در دریافت خسارت است؛ همچنین سطح رضایت ارائه اطلاعات به مشتری در پرداخت خسارت کمتر از سطح رضایت ارائه اطلاعات به مشتری در صدور برآورد شده که این نتایج حاکی از آن است که سطح رضایت مشتریان از شرکت‌های بیمه در مرحله پرداخت خسارت کمتر از سطح رضایت در مرحله صدور است و مشتریان از عملکرد موسسات بیمه در مرحله پرداخت خسارت به نسبت رضایت کافی ندارند.

پیشنهاد تحقیق کنندگان به مدیران شرکت‌های بیمه‌ای این است که با کارآمد کردن عملیات بیمه گری و کاهش هزینه‌های سربار و همچنین کسب حداکثر بازده از سرمایه گذاریهای خود، زمینه را برای کاهش حق بیمه‌ها و رقابتی نمودن آنها فراهم و میزان رضایت مشتریان خود را افزایش دهند. البته مشروط به اینکه تمام الزامات مدیریت ریسک رعایت شود و شرکتهای بیمه‌ای اقدام به نرخ شکنی برای گرفت سهم بیشتر از بازار نکنند پیشنهاد دیگری هم مطرح شده مبنی بر اینکه عاملان فروش بیمه با اقداماتی نظیر توصیه به حذف پوشش‌های غیرلازم و جانبی از فرم پیشنهاد، یا یادآوری میزان افزایش حق بیمه در اثر افزایش پوشش‌های بیمه نامه، به سمت تامین رضایت بیشتر مشتری از بعد مالی حرکت کنند.

در این تحقیق آمده است: به طور کلی رضایت از شرکت‌های بیمه در سال 1393 نسبت به سال 1391 افزایش یافته است که می‌تواند ناشی از اهمیت دادن بیشتر شرکت‌های بیمه به نیاز بیمه گذاران و تلاش در جلب رضایت آنها و همچنین تکمیل اطلاعات و تعدیل انتظارات بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه باشد.


ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1782

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1921

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1732

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361