افتتاح موزه بانک ملی ایران در صدر اخبار هفته گذشته

اخبار بانک ملی

مهمترین خبر بانک ملی ایران در هفته گذشته، افتتاح موزه بانک بود.

جمعه 23 تیر 1396 ساعت 8:21
به گزارش بینا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، دیروز چهارشنبه 21 تیر ماه، موزه بانک ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مقامات بلندپایه دولت افتتاح شد.


سپرده گذاران به توصیه هاى بانک مرکزى توجه و عمل کنند

رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک هاى دولتى گفت: وضعیت همه بانک ها و مؤسسات مجوز دار از شرایط بسیار مطلوبى برخوردار است و لذا مردم به برخى از شایعات که در جهت تخریب اعتماد مردم به نظام بانکى کشور صورت مى گیرد، توجه نکنند چون بانک هاى کشور از اعتبار و اعتماد بالایى برخوردار هستند .
محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران ابراز داشت : از سپرده گذاران بانک ها و مؤسسات مالى درخواست داریم ضمن حفظ آرامش ، به توصیه هاى منطقى بانک مرکزى توجه کرده و به آن عمل کنند .

 رئیس شوراى هماهنگى مدیران عامل بانک هاى دولتى در پاسخ به سؤالى در خصوص حمایت از طرح هاى تولیدى و اقتصاد مقاومتى گفت : عملکرد بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى در ارتباط با اقتصاد مقاومتى در سال ١٣٩٥ بسیار درخشان و تأثیرگذار بوده به نحوى که بارها رئیس جمهور محترم ، معاون اول محترم رئیس جمهور ، وزیرمحترم اقتصادى و دارایى و وزراى مرتبط با تولید و همچنین رئیس کل محترم بانک مرکزى از عملکرد این بانک هادرحمایت ازتولیدات داخلى قدردانى کرده اند . 

 وی افزود: در سال ١٣٩٥ بانک هاى دولتى و نیمه خصوصى با پرداخت مبلغ بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان به تعداد بیش از ٢٥ هزار واحد تولیدى در کشور ، ظرفیت تولید و اشتغالزایى این واحدها را افزایش داده اند و اکنون نیز همه ما مصمم هستیم تا در راستاى فرمایش مقام معظم رهبرى که امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتى با رویکرد تولید و اشتغال نامگذارى فرموده اند وهمچنین در راستاى دستورات و تأکیدات رئیس جمهور محترم ، معاون اول محترم و دولت تدبیر و امید بیش از سال گذشته از واحدهاى تولیدى بویژه از واحدهاى نیمه تمام حمایت همه جانبه داشته باشیم تا به امید خدا در پایان سال ١٣٩٦ نیز کارنامه و عملکردى بهتر از سال قبل داشته باشیم .




شرکت داده ورزی سداد، نشان کیفیت را در سومین کنفرانس بین المللی کیفیت دریافت کرد.
در این کنفرانس، تندیس همایش توسط معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان استاندارد کشور به فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد اهدا شد.
 سومین کنفرانس بین المللی کیفیت با رویکرد بررسی و تبیین روش های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک بنگاه های اقتصادی برگزار شد که شرکت وداده ورزی سداد این تندیس را در میان تعداد زیادی از شرکت های مطرح دریافت کرد. 
شایان ذکر است هلدینگ سداد متشکل از سه شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شرکت پشتیبانی ابزارهای رایانه ای سداد و شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و بستر ساز خدمات امن و پر سرعت بانکداری الکترونیکی است که با عرضه محصولات ارزشمند بانکی در حوزه پرداخت به عنوان بازوی اجرایی بانک ملی ایران، توانسته است هم نیازهای اساسی بانک ملی ایران را در این حوزه پاسخگو باشد و هم به بانک ها و شرکت های دیگر خدمات مرتبط را ارائه دهد.




معاون منابع انسانی بانک ملی ایران گفت: در سه سال گذشته با انعقاد قرارداد بیمه‌ای میان این بانک و بیمه البرز، علاوه بر کاهش هزینه درمان خانواده بزرگ بانک ملی ایران ، هزینه‌های این بانک در بخش درمان هم کاهش یافته است.
حسین بارانی در چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و شرکت بیمه البرز با بیان این مطلب افزود: خانواده بانک ملی ایران شامل کارکنان شاغل و بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها در حدود 198 هزار نفر را تشکیل می‌دهند که نیازهای درمانی متنوعی دارند. برآورده کردن مطلوب این نیازها علاوه بر هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای که برای این بانک در بردارد، نیاز به تخصص‌های مختلفی نیز دارد .
 معاون منابع انسانی بانک ملی ایران تاکید کرد: بیمه البرز با کارشناسان خبره‌ای که در اختیار دارد توانسته است در سه سال گذشته خدمات بیمه‌ای خوبی را در بخش درمان به بانک ملی ایران ارائه دهد و سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان را در این بخش افزایش دهد.
 بارانی در پایان اظهار کرد : در کنار پرداختن به بیمه‌های درمانی باید از فرصت بیمه مرهونات نیز استفاده کرد و در این زمینه بیمه البرز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.
 مهدی لطیفی؛رییس اداره کل رفاه و درمان بانک ملی ایران نیز در این مراسم گفت: دغدغه مسائل درمانی کارکنان،بازنشستگان و افراد تحت پوشش آن ها جزو سیاست های محوری هیات مدیره بانک است.

 لطیفی تاکید کرد:انعقاد قرارداد با بیمه البرز با امکانات متنوعی که در اختیار دارد، بهترین راهکاری بود که علاوه بر تامین تنوع خدمات درمانی، به صرفه جویی در بودجه درمانی بانک ملی ایران کمک کرد.
 در ادامه این همایش حسین دشتی عضو هیأت مدیره موسسه همیاری کوثر با اشاره به قرارداد میان بانک ملی ایران و بیمه البرز گفت: پیش از انعقاد قرارداد همکاری با بیمه البرز، 40 درصد بودجه بانک ملی ایران در بخش درمان صرف درمان‌های بستری و 60 درصد صرف درمان‌های سرپایی می‌شد.
 وی افزود: انعقاد قرارداد با بیمه البرز بار سنگینی را در این بخش از دوش بانک ملی ایران برداشت و نیاز درمان‌های تخصصی همکاران را هم برآورده کرد.
 احمد صفرزاده معاون فنی بیمه البرز هم در این همایش با اشاره به اجرای قرارداد با بانک ملی ایران گفت: فلسفه بیمه البرز از اجرای قرارداد بیمه‌های درمانی ، افق بلند مدت همکاری با بانک ملی ایران است.
 وی افزود : باید تلاش شود تا همکاری بیمه البرز و بانک ملی ایران در سایر زمینه‌ها نیز محقق گردد.
 در ادامه چهارمین همایش مشترک بانک ملی ایران و بیمه البرز، با برگزاری پانل کارشناسی، مسائل درمانی کارکنان و بازنشستگان این بانک مورد بررسی قرار گرفت.



میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از سوی بانک ملی ایران طی سال گذشته (1395) نسبت به سال قبل 45 درصد و نسبت به نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید (1392) معادل 74 درصد رشد کرده است.
این بانک در سال 1392 بیش از 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و این عدد در سال بعد با رشد 29 درصدی به بیش از 21 هزار میلیارد ریال رسیده است.
 محدودیت منابع در سال 1394 باعث کاهش 8 درصدی میزان تسهیلات پرداختی شد، اما در سال 1395 این رقم 45 درصد بیشتر شده و به عددی حدود 29 هزار میلیارد ریال رسیده است. 
به طور کلی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک ملی ایران طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود 87 هزار میلیارد ریال بوده که بیش از 4 میلیون و 90 هزار فقره تسهیلات را شامل می شود.




بانک ملی ایران در نخستین کنفرانس ملی ساخت ایران تندیس حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری را دریافت کرد.
این تندیس به پاس سال ها خدمات موثر بانک ملی به مشتریان خود ،توسط معاون وزارت نفت به بانک ملی ایران اهدا شد. 
کنفرانس ملی ساخت ایران با رویکرد حمایت از تولید، خدمات و رضایت مندی مشتری، با حضور مسئولان دولت، خانه صنعت و معدن،اتاق اصناف و بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و نمایندگانی از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادهای پژوهشی و تلاشگران عرصه تولید، صنعت و خدمات در سالن مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.
 تشویق و ترغیب تولیدکنندگان داخلی، ارج نهادن به تولیدات داخلی برای صادرات و معرفی بیشتر و کمک به رشد شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط از اهداف این کنفرانس بود. 
در این همایش 40 برند پیشگام، ممتاز و برجسته کشور در حوزه بانکداری، بیمه، موادغذایی، صنعت و معدن، فناوری، نفت و گاز، پوشاک و لوازم خانگی مشارکت و حضور داشتند.
 در ادامه این همایش ملی، مسئولان بخش دولتی و خصوصی و جمعی از اساتید،کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی در پانل‌هایی با موضوعات تجارت، تولید و خدمات داخلی و نقش آن در رضایتمندی مشتری و همچنین راهکارهای توسعه اقتصادی بنگاه های خصوصی سخنرانی کردند.
 همزمان با برگزاری کنفرانس ملی ساخت ایران، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات واحدهای صنعتی بزرگ و شرکت‌های تولیدی وخدماتی کشور برپا شد.




در راستای سیاست های ابلاغی دولت محترم و تأکید دستگاه های نظارتی مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری، بانک ملی ایران در سال 1395 موفق شد حدود 10 هزارمیلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش خود را واگذار کند.
این بانک توانست در سال گذشته حجم سرمایه گذاری خود را نیز به همین میزان کاهش دهد و در شاخص واگذاری از رشد 140 درصدی نسبت به سال 1394 برخوردار شود که این میزان بیشترین رشد در سیستم بانکی کشور است. 
 در سال 1395 دولت تدبیر و امید سرمایه پایه بانک ملی ایران را افزایش داد و از سوی دیگر این بانک نسبت به واگذاری 10 هزار میلیارد ریال سهام شرکت های تحت پوشش خود اقدام کرد.این دو رویداد موجب شد تا بانک ملی ایران در ارتقای نسبت سرمایه پایه به حجم سرمایه گذاری خود از توفیق چشمگیری برخودار شود.




بانک ملی ایران نسبت به هر گونه سوء استفاده افراد کلاهبردار از طریق ارسال پیامک های مشکوک با محتوای دریافت جایزه هشدار داد.
به تازگی برخی شیادان با ارسال پیامکی با مضمون برنده شدن در جایزه از مردم کلاهبرداری کرده اند. 
در متن این پیامک آمده است: «شما به دلیل پرداخت به موقع قبض، برنده یک دستگاه تبلت شده اید. جهت دریافت هدیه خود مبلغ اعلام شده را به کارت با شماره زیر واریز نمایید.» 
بانک ملی ایران تاکید می کند برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، هموطنان در صورت دریافت این گونه پیامک های مشکوک، از پاسخ دادن و یا هر گونه واریز وجه خودداری کنند.



رفع مشکل بیکاری، یکی از مهمترین دغدغه های امروز جامعه ماست و بانک ملی ایران در حد خود تلاش کرده بخشی از این مشکل را برطرف کند.
پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به منظور ایجاد مشاغل خرد یکی از اقداماتی است که می تواند به ایجاد مشاغل پایدار و کم هزینه منجر شود.
 در این زمینه بانک ملی ایران طی چهار سال دولت تدبیر و امید اقدامات موثری انجام داده است. اطلاعات سال های 1392 تا 1395 نشان می دهد این بانک دست کم برای 185 هزار پرونده شغلی در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است. 
خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره)، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بهزیستی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی بنیاد شهید و نیز مشاغل خانگی وزارت کار، از جمله بخش هایی بوده اند که بانک ملی ایران به آنها تسهیلات پرداخته است. 
بانک ملی ایران در این دوره چهار ساله بیش از 14 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این بخش ها تخصیص داده است.


ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1786

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1934

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1740

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361