هجمه علیه رئیس کل بیمه مرکزی؛ چرا و با چه هدفی؟

محسن مصفا کارشناس بیمه

هجمه علیه رئیس کل بیمه مرکزی؛ چرا و با چه هدفی؟

بینا:صنعت بیمه کشور این روزها به دلیل تخلفات یک شرکت بیمه و اهمال در اعمال نظارت از سوی مسئولین وقت بیمه مرکزی خبر ساز شده و برخی نیز به دلیل نداشتن اطلاعات صحیح با پرداختن به حواشی، بر زخم شاکیان این شرکت نمک می پاشند.

اتفاقات اخیر، نیاز به اطلاع رسانی شفاف و  افشاگری در  خصوص  دلایل انحطاط این شرکت بیمه  را بیشتر کرد، به همین منظور محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در  6 بهمن ماه سال جاری و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، به عنوان اولین مسئول دولتی در اولین نشست مطبوعاتی از سلسله نشست های مطبوعاتی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی  حضور یافت و با اعلام آمادگی برای شفاف سازی و ارائه عملکرد بیمه مرکزی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

شرکت بیمه توسعه و تخلفات آن در رأس سوالات خبرنگاران قرار گرفت و رئیس کل بیمه مرکزی به صراحت اعلام کرد،بیمه مرکزی در نظارت کوتاهی کرده است. چرا که اگر مسئولین وقت بیمه مرکزی در اعمال نظارت اهمال نمی کردند و به طور مستمر بر فعالیت بیمه گری این شرکت اعم از توانگری مالی، توسعه شبکه فروش، تخفیف و تقسیط های غیر متعارف بیمه های شخص ثالث و نحوه سرمایه گذاری نظارت صورت می گرفت، امروز شاهد اینگونه مشکلات نبودیم. هموطنانی که بدون داشتن هرگونه ارتباط با این شرکت بیمه، آتش دامن آنها را گرفته است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد، ما آنچه را که دیگران کاشته اند، درو می کنیم. چرا که بیمه توسعه در طول 11 سال فعالیت خود حتی یک ریال بابت اتکایی اجباری به بیمه مرکزی پرداخت نکرده است که امروز بتوان با اتکاء بر آن مبالغ، گوشه ای از درد و رنج های زیان دیدگان را تیمار کنیم.بیمه مرکزی موظف است، طبق قانون و مقررات با خاطیان برخورد کند و از زمانی که بنده ریاست این سازمان را بر عهده گرفته ام، وظیفه قانونی خود را انجام داده ام. از زمانی که دولت تدبیر و امید سکان اجرایی کشور را بر عهده گرفت، اصلاح ساختار بیمار و بحرانی صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از اولویت های اساسی مطرح شد و در همین راستا محمد ابراهیم امین کسی که در تسلط او بر امور بیمه گری شکی نبود به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی برگزیده شد.

امین با بدست گرفتن سکان بیمه مرکزی، اعمال نظارت جدی بر شرکت های بیمه را در رأس کار خود قرار داد و با تقویت این حوزه با انتصاب افراد متخصص و بکارگیری نرم افزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه تخلف و تقلب را بر برخی شرکت های بیمه بست.وی با تایید صلاحیت مدیران عامل، اعضاء هیات مدیره شرکت های بیمه، قائم مقام مدیر عامل، معاونین و مدیران فنی و اکچوئرها و پالایش شبکه فروش شرکت های بیمه، اعمال نظارت خود را آغاز کرد.

در همین راستا رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:" در این سالها افراد فاقد صلاحیت به راحتی به شبکه فروش صنعت بیمه راه یافته بودند که با راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) از 60 هزار کد نمایندگی، تا کنون 38 هزار نماینده شناسایی شدند و از فعالیت افرادی که هویت آنها در این سامانه مشخص نشده است، جلوگیری می شود."

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت پالایش شبکه فروش، رسما اعلام کرد تا زمان تکمیل این پالایش هیچ شرکت بیمه ای نمی تواند نماینده جذب کند و از این پس تعداد جذب نماینده با اتکا به طرح های پژوهشی تعیین می شود و  تعداد بهینه نمایندگان هر شرکت بیمه و با توجه به توانگری مالی شرکت های بیمه به آنها داده می شود. " اگر توانگری شرکتی در سطح  یک باشد، طبیعتا به تناسب ظرفیت ها، سرمایه و امکانات کنترلی برای نظارت بر نماینده، می تواند نماینده جذب کند.

 امین از بدو ورود به بیمه مرکزی در کنار اعمال نظارت بر شرکت های بیمه، تخلفات شرکت بیمه توسعه را در دستور کار قرار داد و در جلسه شورایعالی بیمه مورخ 24 دی 1392 با بررسی اسناد و مدارک این شرکت، شورا مصوب کرد بیمه توسعه از ابتدای بهمن سال جاری اجازه صدور بیمه نامه جدید و تمدید بیمه نامه قبلی در رشته بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را ندارد.

همچنین بر اساس این مصوبه، مقرر شد شرکت بیمه توسعه برای ایفای تعهدات معوق خود نسبت به بیمه گذاران، منابع لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کند.

در بخش دیگری از این مصوبه شرکت بیمه توسعه موظف شد، عوارض قانونی مصوب قانون برنامه، قوانین بودجه سنواتی و قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را که تاکنون پرداخت نکرده است به حسابهای مربوطه واریز کند.این مصوبه همچنین شرکت بیمه توسعه را موظف کرد، خسارات جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است را پرداخت کند.

همچنین شورای عالی بیمه در این مصوبه، شرکت بیمه توسعه را ملزم کرد که حداکثر ظرف دو هفته برنامه خود را برای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه به بیمه مرکزی ارسال و افزایش سرمایه را بصورت نقدی و حداکثر تا پایان سال 1392تامین و پرداخت کند.علاوه براین موارد شرکت بیمه توسعه تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش نمایندگان بیمه ای جدید را نیز ندارد.

علی رغم این اقدام بیمه مرکزی، بیمه توسعه با سر پیچی از مصوبات شورایعالی بیمه و صرفاً پرداخت مبلغ اندکی از خسارات بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان شخص ثالث به صورت نقدی و همچنین  عدم پرداخت عوارض قانونی به ناچار بار دیگر بیمه مرکزی را وا داشت تا در جلسه شورایعالی بیمه مورخ 30 اردیبهشت 1393 لغو پروانه  فعالیت بیمه توسعه در بیمه شخص ثالث را تا اطلاع ثانوی تمدید و پروانه فعالیت این شرکت در بیمه های عمر( زندگی ) را نیز تعلیق کند.

با گذشت سه ماه از مصوبه مذکور بار دیگر بدلیل عدم ایفای تعهدات بیمه توسعه، شورای عالی بیمه در تاریخ 25 شهریور 93 در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. در این جلسه گزارش بیمه مرکزی از اقدامات انجام شده توسط شرکت بیمه توسعه مطرح و شورای عالی بیمه به استناد گزارش بیمه مرکزی به اتفاق آراء ضمن تاکید مجدد بر اجرای مصوبات قبلی شورا توسط شرکت بیمه توسعه بویژه پرداخت حقوق قانونی زیاندید‌گان، مقرر نمود، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نحوه اجرای ماده 44 قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری را بررسی و گزارش آن را به شورای عالی بیمه ارایه نماید.

این بار شورای عالی با توجه به گزارش بیمه مرکزی در خصوص آخرین وضعیت بیمه توسعه و با عنایت به مطرح بودن پرونده این شرکت در مراجع قضایی در تاریخ 1/11/1393، صدور بیمه نامه توسط شرکت بیمه توسعه را در رشته های اموال، اشخاص و مسئولیت لغو کرد .

حال سوال اینجاست، چه کسی مقصر اصلی وضعیت کنونی بیمه توسعه است؟ رئیس کلی که از بدو ورود به بیمه مرکزی اقدام به اجرای قانون و مقررات در صنعت بیمه کرده است؟ یا روسای پیشین بیمه مرکزی که بر تخلفات این شرکت چشم بسته بودند؟ یا مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بیمه توسعه که با زیر پا گذاشتن قانون و مقررات امر بیمه گری نسبت به ارائه بیمه نامه شخص ثالث با تخفیف و تقسیط غیر متعارف مشتری جذب کرده و  در نهایت آنها را به حال خود گذاشته ،در شرکت را به روی آنها بسته و حق بیمه های آنها را در پروژه های ساخت و ساز بلند مدت سرمایه گذاری کرده است؟

آیا بیمه مرکزی می تواند خارج از چارچوب قوانین و مقررات اقدام کند؟ طبق آخرین اطلاعات، بیمه مرکزی با رعایت قوانین موجود، اقدامات نظارتی خود را انجام داده و در نهایت پرونده این شرکت را برای تعیین حکم نهایی به مراجع ذیصلاح سپرده است تا پس از صدور حکم قضایی نسبت به رفع مشکلات بیمه گذاران این شرکت و پرداخت خسارت به زیاندیدگان از مجاری قانونی اقدام کند و متخلفین نیز برابر قانون برخورد شود.

در این بین رئیس کل بیمه مرکزی علیرغم فشارها و هجمه های وارده برای پیگیری حقوق مردم، با قاطعیت و جدیت تمام و بدور از هرگونه اهمال، چشم پوشی و ملاحظات سیاسی و غیر سیاسی بصورت شفاف و صادقانه در نشست خبری گزارش مبسوطی را از طریق رسانه های کشور، به مردم شریف ایران اسلامی ارائه کرد.شاید قانونمداری، صراحت، شفافیت و صداقت رئیس کل بیمه مرکزی را برخی بر نمی تابند! به نظر نگارنده در شرایط کنونی برای رسیدن به توسعه اقتصادی و اقتصاد پایدار باید بدور از هرگونه ملاحظات، مسئولان مواضع خود را صادقانه و  با رعایت صراحت و شفافیت، با مردم در میان بگذارند تا این فرهنگ در میان مدیران کشور نهادینه شود.

نظرات

نماینده 1834 توسعه

4 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

بسیار عالی ولی یک بوم و دو هوا نمی شود اکثر شرکت های بیمه الان دارند تخفیف شخص ثالث می دهند . در ضمن در تمام قراردادهای گروهی که با ارگانها و سازمانها و شرکت ها منعقد گردیده تمام شرکت های بیمه از ابزار تقسیط و تخیف استفاده کرده اند . درسته تعداد انگشت شماری از همکاران ما با حمایت امورنمایندگان از این تخفیفات و تقسیط گروهی سوء استفاده کردند ولی شرکت بیمه توسعه هیچگاه به امثال ما به عنوان نماینده معمولی امکان استفاده از تخفیف و تقسیط شخص ثالث را نداد . در هر صورت اگر رئیس بیمه مرکزی بخواهد با تخلفات آنطور که در متن بالا آمدهبرخورد و به وظیفه خود عمل کند باید جلوی صدور اکثر شرکت های بیمه را بگیرد سلیقه ای عمل کردن عین بی عدالتی است .

ناشناس

4 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

لطفا به دو مسئله نوجه شود : اولا این که بیمه توسعه طی 11 سال به بیمه مرکزی پولی نداده است واقعیت ندارد و غیر ممکن است وثانیا اقدام بیمه مرکزی چه دردی از زیاندیدگان دوا کرد؟ انها بیش از یک سال است که سرگردانند و هنوز هم به جایی نرسیده اند، اگر عملکرد قبلی بیمه مرکزی باعث این وضع شده است پس باید به کمک این مردم بیاید و حداقل قسمتی از خسارات انها را جبران کند ، صرف یک نظارت خشک و خالی که عمارت 18 طبقه سلطنتی و 700 کارمند در لوکس ترین منطقه شهر نمیخواهد!

ناشناس

4 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

جناب آقاب امین دست مریزاد

ناشناس

4 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

یکی بیاد بگه تکلیف نماینده های دربه در چی میشه ؟ این چه سیاستیه که داره اجرا میشه یکی فقط یه جواب ساده وصریح بده این متنای قلنبه سلنبه و بازی کردن با کلمات و قانون و آیین نامه های آن که خودشون وضع کردن دردی ازما دوا نمیکنه . آقای کارشناس ارشد بیمه که احتمالا با این متن و این تعریف تمجیدات رویای کلاهی از این پشم داری ، نمیشد یه گوشه از این متن فصیحت یه اسمیم از نماینده های بیمه توسعه بیاری جای دوری نمیرفت البته اگه وزن پاچه خاریتونا به هم نمیریخت . باعرض شرمندگی .

استاد دانشگاه

4 سال و 5 ماه و 12 روز پیش

جناب آقای امین جنابعالی صورت مسئله را پاک کردی بایستی تدبیر می کردی که به چه صورت خسارت مردم پرداخت شود نه اینکه جلوی فعالیت شرکت بیمه توسعه در زمینه صدور همه رشته های بیمه ای قطع شود.البته از جنابعالی که سعی کرده ای کارمند ضعیفی... را از زاهدان با پنج سال سابقه به پستهای مدیریتی بیمه مرکزی برسانی امیدی بیش از این نیست .شما بجای اینکه بفکر بیمه گذاران توسعه می بودی به فکر لابی جهت انتقال این افراد به بیمه مرکزی بودی!!!اهمیت !!! گویا آخر خدمت بفکر فامیل بازی افتادید ...

ناشناس

4 سال و 5 ماه و 10 روز پیش

بیمه مرکزی محل اجتماع فامیلهای آقای امین شده است .ایشان فرصت فکر کردن به بعد نظارتی بیمه مرکزی را ندارد راحتترین کار لغو صدور بیمه توسعه در همه رشته هاست به این می گن نظارت به شما تبریک می گوییم ...

عتبات

4 سال و 5 ماه و 3 روز پیش

اقای محسن مصفادر نظر داشته باشید که آقای امین با این کار ضربه جبران ناپذیری را به صنعت بیمه زده اند که اثرات سوء ان کم کم در حال نمایان شدن است مردم همه از شرکتهای خصوصی رویگردان شده و به سمت بیمه ایران سرازیر شده اند اکثر شرکتهای خصوصی با حجم ویعی از بازخرید بیمه عمر مواجه هستند اعتماد عمومی نسبت به صنعت بیمه به پائین ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده ، نمایندگان و کارمندان شرکت اسیر و بدبخت شده اند و مردم هم به خسارتهای خود نرسیده اند . خیلی راحت می توانستند با مدیریت صحیح و کنترل صدور بیمه توسعه و جلوگیری از خروج سرمایه خسارتهای معوق شرکت را پرداخت نمایند . البته آقای امین همچین آش دهن سوزی که می فرمائید نیستند و در مورد ایشان حرف و حدیث بسیار است که امکان بازگویی در زمان حاضر مقدور نیست

صدرا

4 سال و 5 ماه و 1 روز پیش

همسایه بودن با یکی از وزرای قدیم اقتصاد که تو دولت فعلی هم قدرتش زیاد شده عامل موفقیت آقای امینه وگرنه کسی که کارنامه مثبتی رو تو سازمان برنامه ،هیات مدیره بیمه ایران و مدیر عاملی بیمه البرز نداشته ضمن اینکه آقای امین حرفهای قشنگ هم بلده بزنه بعبارتی جهل نظری نداره جهل عملی داره

نماینده

4 سال و 4 ماه و 25 روز پیش

ریاست محترم بیمه مرکزی میدونی در طول یکسال واندی بیش از دو هزار نماینده را دربه در کردی تورا خدا یه فکری هم به حال نماینده ها بکن به خدا داره زندگیمون از هم میپاشه

بهروز

4 سال و 4 ماه و 17 روز پیش

درکنار آسیب جدی به نمایندگان و کارکنان بیمه توسعه و آسیب به اعتبار شرکتهای خصوصی نزد مردم،که اصلن موارد کوچکی نیستند،خود بیمه مرکزی نیز با این عمل به به پرسش گرفته میشه که چرا نهادی که یکی از وظایف اساسی اش نظارت بر وضعیت شرکتهای بیمه است نتوانسته هیچ گام عملی درخصوص تعهدات خودش برداره و واضح است که سپردن شرکت x به شرکت Y که در آئین نامه هم پیش بینی شده هرگز عمل مثبتی ارزیابی نمیشه چرا که در این بخش هم بیمه مرکزی صرفا وظیفه پاسخگویی رو به نهاد دیگری واگذار کرده،لازم به ذکر است حتی اگر بیمه مرکزی موجودیت نداشت هم عمل انتقال تعهدات میتوانست بدین صورت انجام پذیرد. این عمل بدون شک باعث مشروعیت زدایی نسبت به گذشته بیمه مرکزی و حال شرکتهای خصوصی خواهد شد.

استاد دانشگاه

4 سال و 4 ماه و 15 روز پیش

صحبتهای رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص پرداخت خسارات زیاندیدگان رشته ثالث و عمر بیمه توسعه توسط بیمه ایران نشان از مدیریت بالای بیمه ایران دارد و پاسخ محکم به کسانیکه منتقد دولتی بودن بیمه ایران هستند می باشد لازم است برخی که مدعی سوء مدیریت در بیمه ایران هستند بدانند: مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه ایران با توجه به اینکه شرکتی دولتی است، با نظر وزیر محترم اقتصاد و مجمع عمومی شرکت بیمه ایران تعیین می شوند، به همین دلیل افراد انتخاب‌شده حرفه‌ای و کارشناس هستند ضمنا اختلافات چندین ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی در حال رفع شدن است.ضمن اینکه کوتاهی و تعلل بیمه مرکزی از زمان ریاست آقای کریمی تا آقای امین در خصوص رفع مشکل زیاندیده گان بیمه توسعه که همچنان ادامه دارد بر کسی پوشیده است با پاک کردن صورت مسئله توسط اقای امین مشکل مردم حل نمی شود. بیمه ایران شرکت بزرگی است که پنج‌هزار نیروی انسانی و نزدیک به دوازده هزار نماینده دارد.شرکتهای مطرح بیمه ای کشور حداقل از نظر امکانات تخصصی نرم افزاری ، سخت افزاری و نیروی متخصص و متعهد بیش از پنج سال با بیمه ایران فاصله دارند و همه این امکانات در راستای خدمت بی منت به مردم عزیزمان می باشد .اکثر مدیران شرکتهای بیمه خصوصی از کارکنان بیمه ایران می باشند همچنین آقای محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در گذشته از کارکنان بیمه ایران بوده است.با توجه به اینکه کارشناسان بیمه ایران هم اکنون در شرکت بیمه توسعه مستقر شده‌اند تا پرونده‌ها را از لحاظ فنی بررسی کرده و آنها را مختومه کنند امیدواریم در گام نخست آزادی زندانیان دارای بیمه توسعه تا پیش از آغاز سال نو 1394صورت بگیرد.ضمن سپاس و تشکر از شبکه حرفه ای بینا.موفق و پایدار باشید

استاد

4 سال و 4 ماه و 14 روز پیش

بنده بعنوان یک نظر البته ناظری زیاندیده اقدامات جناب امین را ناکافی بدور از جدیتی که از یک نهاد حاکمیتی مرکزی انتظار میرود و بسیار ضعیف و شتابزده ارزیابی میکنم.برپایی شتابان سیستم نظارت بیمه ای و سیستم باصطلاح پاسخگویی به شکایات و...که همگی تنها نقش سوپاپ اطمینانی برای ظرفیت درحال انفجار زیاندیدگان بودند را نمیتوان دال بر مدیریت ایشان دانست چراکه چنین اقداماتی تنها ثابت میکنند پیش از این هیج پایش و نظارتی در کار نبوده است و همه چیز به اصطلاح آروم بوده است.جناب امین هرچند قسمت اعظم تخلفات در دوره مدیران پیشین صورت گرفته ولی پیکان اتهامات منجمله در ارتباط با ادامه مسیر پیشینیانو اعلام جرم ننمودن حضرتعالی در زمان مشاهده این بار عظیم تخلف بعنوان مثال در عدم پرداخت حتی یک ریال سهم بیمه اتکایی.....خود به اندازه کافی شخص جنابعالی را نشانه رفته است

پدر نماینده

4 سال و 4 ماه و 9 روز پیش

آقای امین هرکسی بره 1بنگاه کاری بزنه هزار جور وثیقه وضمانته ازش میگیرند .در پایان هر سال مالی هم باید پول به بیمه مرکزی بابت بیمه اتکای وهزارکوفت ومرز دیگه بدهند.بعد شما میگید دولت تدبیر وامید .پس چرا امید 2000نماینده را ناامید کردید.پس چرا شرکتهای دیگه تخفیف میدهند به بهانه های واهی چرا جلو اونارا نمیگیرید.چرا تمام آشنایان خود را در راس حکومت بیمه مرکزی آوردید.واساتید قبلی را خلع کردید.آه نمایندهای بیمه توسعه وزیاندیدگان وکارمندان سابق بیمه توسعه گریبان گیر خود وخانواده تان می شود .به امید خد

کتابی

4 سال و 4 ماه و 4 روز پیش

اول به این استاد دانشگاه بگویم دفاع هدف دار و غیر فنی و غیر کارشناسی شما از بیمه ایران ناصحیح است چرا که این شرکت الآن درخسارات خود مانده است ، بروید بررسی کنید ، مدیریت فنی بیمه ایران بسیار ضعیف و غیر فنی است ، همین اتخاذ تصمیمهای آنان برای بیمه توسعه نشاندهنده موضوع است و آینده روشن خواهد شد . دوم آنکه بآقای امین بگویند اگر منطقی عمل میکردید از توقف بیمه توسعه جلوگیری میکردید و با کمک شما و سایر بیمه ها پاسخ مخاطبین بیمه توسعه را میدادید و فعالیت این شرکت را با مدیریت فعال و بروز ادامه میدادید . از روزی که آمدید در رابطه با بیمه توسعه غیر از گلایه و شکایت و پرونده سازی چه کردید ؟

فروشنده حرفه اي بيمه

4 سال و 4 ماه و 0 روز پیش

من نميدونم اين چه رقابت سالميه بين شركتهاي خصوصي و بيمه معظم ايران؟ بيمه ايران كه با توانگري درجه 2 همچنان به توسعه نمايندگيهاي خود مي افزايد و با توجه به رقم توانگري اش در سال 1393 كه به 82 رسيده در ميان 20 شركت رتبه 16 رادارد و با اينكه در سالهاي گذشته دررشته بيمه ثالث 130% متحمل زيان شده اكنون ديوانه وار تخفيف و تقسيط 15% خود را از رسانه ملي به رخ همه ميكشد. اين چه جدول توانگري مالي است كه بيمه مركزي تهيه كرده و در سايت رسمي اش قرار داده و بيمه ايران را از حيث ترتيب حروف الفبا در راس قرار داده تا ديدگان اين مردم ساده و خالي از دانش بيمه را بفريبد كه همچنان بيمه ايران در صدر جدول بيمه هاي كشور است آقاي امين طوري از پرداخت خسارت بيمه ايران براي بيمه گران بيمه توسعه حرف ميزند هر كس نداند فكر ميكند كه اين حاتم بخشي و قدرت توانگري مالي بيمه ايران بوده كه كارساز شده نه اينكه اموال بيمه توسعه بدبخت را به نصف قيمت به آن شركت معظم بخشيده اند. يادمان باشد هرگز از توانگري مالي بيمه ايران سخني در رسانه ها درز پيدا نكرده و همچنان سرمان را چون كبك در تاريكي وجهل فرو برده ايم تا آينده اي مبهم براي كشورمان رقم بزنيم آقاي امين چشمان تيز بين ما نمايندگان حرفه اي به اعمال و گفتار سازمان شماست و در وقت مقتضي اقدام خواهيم كرد

كريمي

4 سال و 3 ماه و 29 روز پیش

متاسفم كه نظرم را سانسور كرديد

ساجدي

4 سال و 3 ماه و 28 روز پیش

سلام عيدتان مبارك از اطلاع رساني شفاف و مناظره آزادسايت محترم بينا خيلي خيلي سپاسگزارم شاد باشيد

خسروپرویز مشعوفی

4 سال و 3 ماه و 27 روز پیش

آقای امین در تمامی مصاحبه های خود تاکید میکنید که حتی یک پرونده شکایت در سیستم پاسخگویی به شکایات بیمه مرکزی وجود نداره که بیش از یک هفته طول کشیده پاسخ خود از سیستم را دریافت نکرده باشه و بر این حتی یک پرونده هم تشدید میگذارید میشه بگین شماره پرونده 27069 به کدملی 004079957 مربوط به بیمه عمر اینجانب در بیمه توسعه چرا بیش از 8ماهه بدون کوچکترین پاسخی مونده؟؟؟؟از خوانندگان این پست استدعا میکنم به آدرس centinsur.ir و قسمت سیستم یکپارچه رسیدگی به شکایات سایت بیمه مرکزی رجوع فرموده و خود میزان مسوولیت پذیری ایشان را با چشمان خود ملاحظه فرمایند....نه!جان من!خالی از لطف نیست! البته تا سیزده بدر نرسیده و به بهانه دروغ سیزده موضوع را بپیچونن!!

جهان بین

4 سال و 3 ماه و 24 روز پیش

آقای استاد دانشگاه شما که استادی باید بدونید که در تمام دنیا بجز اینجا تصدی گری دولت را بدلیل فساد زا بودن ترک کرده اند حالا شما چطور نتیجه گرفتی که بیمه ایران شرکت خوبیست ؟ به جای استفاده از عناوین احتمال بسیار جعلی بروید تحقیق کنید چرا این همه فساد در بیمه ایران است و نمی توانند کنترلش نمایند

AKBAR-SAEEDI

4 سال و 3 ماه و 22 روز پیش

بسيار عالي تحليل فرموديد اما جاي خالي چند نكته را خالي ميبينم: 1- درصورت اهمال و يا بي توجي ويا عدم صلاحيت مديران ناظر بيمه مركزي بايد توبيخ و جريمه شوند. 2- به جاي حذف و اعلان ورشكستگي يك يا چند شركت بيمه به صورت مناقصه اي و تعيين سهم به يك يا چند شركت بيمه واگذار شود و اينچنين اذهان عمومي را دچار تشويش وعدم اعتماد نكنيد 3- بيمه ايران خود دچار عدم توانگري مالي وسوء مديريت ميباشد و بولد كردن اعتبار كاذب اين بيمه ميتواند كل صنعت بيمه را نشانه روي كند و در آينده نه چندان دور ورشكستگي دولت و بيمه مركزي اعلان عمومي شود 4- بايد بيمه گزاران شركتهاي عدم پاسخگو از مديران وقت و گذشته بيمه مركزي و شركت ورشكسته دادخواهي كنند و قوه قضائيه بدون نظر به پست و مقام افراد برخورد قاطعانه كند چون بحث حق الناس مطرح است و نه منافع دولت محترم. عدم نظارت بيمه گزاران وكارشناسان حرفه اي بر بيمه مركزي و شركتهاي بيمه ميتواند اينگونه وقاع را فرصت تكرار دهد. ما نياز به چرخه نظارت داريم و نه خط نظارت

کارمند بیمه ایران

4 سال و 3 ماه و 11 روز پیش

مسولین محترم بیمه ایران به منظور خودشیرینی پرداخت خسارات چند صدمیلیاردی بیمه توسعه را قبول نموده این در حالی است که برای این منظور پاداش پایان سال کارمندان و وام تعمیرات مسکن آنها را قطع نمود . این مسولین اگر زرنگ هستند طلب نهصد میلیارد تومنی خود را از آموزش و پرورش بگیرند.

ناشناس

4 سال و 3 ماه و 10 روز پیش

جناب آقای امین تکلیف شعبه های بیمه آرمان که فاقدنمایندگی میباشند چیست بعضی استانهاباوجود بیش از 10شهرستان حتی یک نمایندگی ندارند وشعبه ها ومشتریان با مشکلات زیادی روبرو هستندلطفا"رسیدگی فرمائید باتشکر یکی ازشعبه های استانهای جنوبی کشور

مولایی

4 سال و 2 ماه و 21 روز پیش

بسیاری از هجمه هایی که اعلام میکنید در اثر عملکرد خود ایشان است . این دلیل نمیشود که هر کس با مسئولین ارتباط دوستی یا خویشاوندی دارد همیشه از او تعریف کنند و بعدیها وارث سوء عملکرد او باشند . تا کی این مسائل در این کشور ادامه خواهد داشت . از خود ایشان بپرسید در دوره خود آقای امین چقدر به کارشناسی بی غرض و مرض بها داده اند . اصلاً گوش به حرف کارشناسی میدهند ؟ قسمت اعظم مشکلات بیمه توسعه مرتبط با همین مدیران و کارشناسانی است که الآن در بیمه مرکزی با ایشان کار میکنند آیا حتی یکبار از آنها سوال نموده اند که چرا این طور شد . این اقدامات در رابطه با بیمه توسعه ( حتی اجرا در بیمه ایران ) پایمال شدن حقوق مظلومانی است که نه در دوره های قبل از ایشان و نه در دوره ایشان ناله هایشان به گوش هیچ کس نرسیده است . همین الآن کیفیت و کمیت فعالیتهای مرتبط با بیمه توسعه در بیمه ایران را مدیریت و نظارت میکنند ؟ آیا حقوق زیاندیدگان به صورت واقعی پرداخت میگردد ؟ اگر راست میگویند و ... پولی را که به بیمه ایران دادند برای پرداخت خسارات بیمه توسعه به همان بیمه توسعه ( البته با مدیریت جدید پرتلاش و کارشناس مورد تایید ) میدادند و این شرکت و کارکنان و نمایندگان و بیمه گذاران و زیاندیدگان آنرا این قدر بیچاره نمی کردند . در مقابل خدا و خلق خدا چه پاسخی خواهند داد ؟ هم ایشان و هم همکاران ایشان ؟ تعدادی زیاد نماینده و خانواده های آنان ، کارکنان و خانواده های آنان از این سفره سد جوع داشتند ، حالا کسی هست سؤال کند آنها چه میکنند . آیا تنها مشکل بیمه ها همین بود . الآن همه چیز سرجای خودش است . در بیمه ها هیچ اتفاقی نمی افتد ، بر همه فعالیتها نظارت میشود ، هیچ کس از بیمه مرکزی و آقای امین و همکاران ایشان ناراضی نیست ؟ فقط لیست ناراضیان ایشان و بیمه مرکزی را از نمایندگان و کارکنان بیمه توسعه در بیاورید و اگر میتوانید جواب آنها را بدهید . راستی تکلیف نارساییهای بیمه نامه های بیمه توسعه که در آنها حقوق دولت و ... پایمال شده و مقصر اصلی آن هم بیمه مرکزی است ( البته بخش عمده آن در دوره های قبل از آقای امین و بخش بسیار کم آن در دوره آقای امین ) چه میشود ؟ هرگز کسی از ریاست و کارشناسان و مدیران بیمه مرکزی بآن فکر کرده است ؟ همه آنان در مقابل قانون و نظام بدهکارند و قطعا از آنان سؤال خواهد شد . چگونه پاسخ بدهند خدا میداند و بس . حرفهای اکبر سعیدی قابل توجه است .

خسروپرویزمشعوفی

4 سال و 2 ماه و 13 روز پیش

از دوستانی که کامننت مربوط به پرونده بنده را جوانمردانه درج نموده اند استدعا دارم جهت تنویر افکار عمومی و دسترسی به سایت و پرونده بنده شماره کدملی بنده بصورت 0040799573که عدد 3آخری گویا سهوا از قلم افتاده. اصلاح گردد

مشاور فناوری اطلاعات و کارشناس بیمه

4 سال و 2 ماه و 12 روز پیش

مشکل اصلی بیمه مرکزی نبود زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت نظارت سیستمی بر عملکرد شرکت های بیمه گر است. به گفته مسئولان بیمه مرکزی، رسالت اصلی آنها پس از صدور بیمه نامه آغاز می شود و این در حالی است که رسالت اصلی آنها پیش از صدور می بایست آغاز گردد. چنانچه بیمه نامه ها به صورت برخط در سامانه سنهاب ثبت شوند و اگر با پروتکل ها و آیین نامه های نظارتی بیمه مرکزی همخوانی داشت، پس از دریافت شناسه یکتا بیمه نامه فعال و صادر گردد و بیمه گزار قابلیت این قابلیت را داشته باشد که بتواند از بستر سامانه یا پیامک اصالت بیمه نامه مورد تایید بیمه مرکزی را استعلام نماید، در این صورت بیمه مرکزی گلوگاهی را قرار داده است که پیش از صدور بیمه نامه بتواند نظارت سیستمی را به انجاام برسد. برخی از این فاکتورها سهم هر بیمه نامه از سبد فعالیت شرکت، رعایت ضوابط و آیین نامه های صنعت بیمه، رعایت سقف مجاز پذیرش ریسک و ... است. در غیر اینصورت همین وضعیت ادامه خواهد داشت و بیمه مرکزی به جای سیاست گذاری و نظارت و شفافیت جهت بهبود وضعیت صنعت بیمه، می بایست پاسخگوی بیمه گزاران زیاندیده باشد. امروز توسعه، فردا دی و فرداهای دیگر بیمه گران دیگر پای به عرصه تخلف خواهند گشود...

خسروپرویز مشعوفی

4 سال و 1 ماه و 12 روز پیش

بنظر بنده آقایان فرشباف و کریمی و امین هر سه و هر فرد دیگری که در پیدایش پرونده سخیف بیمه توسعه به هر اندازه حتی اندک هم نقش داشته اند باید در یک دادگاه بیمه ای منصفانه محاکمه شوند تا برای مردم محجوب و با حجب وحیا ی ایران روشن شود این پرونده بر اثر اشتباه یا قصور و یا تبانی چه کسی تا به اینجا کشیده شد.وقتیکه طبق قانون اساسی علیترین مقامات مملکتی نیز در مقابل قانون یابد پاسخگو باشند ایشان که جای خود دارند.بنده شخصا چنانچه اندوخته بیمه عمرم که حاصل چندین سال پس اندازم میباشد و خسارت بیمه شخص ثالث واین حرفهاهم نیست و عین پس انداز روز مبادایم میباشد برای مادر بیمارم که اکنون نیاز مبرم به این مبلغ برای اعاده سلامتی خود دارد نقش نوشداروی بعد از مرگ سهراب پیدا کند بدون شک و تعارف بعنوان شاکی خصوصی از نامبردگان شکایت خواهم نمود...فقط خداوند زبانم لال نیاورد روزی را که دیر شده باشد که گذشتی نخواهم نمودنام و نشانم هم هست و از هیچکس جز خدای خود واهمه ای ندارمو همچون من نیز بسیارند

خسروپرویزمشعوفی

3 سال و 6 ماه و 23 روز پیش

الان کجای تکلیف من با این فرمایشاتشون روشن شده؟ من میخوام بیمه نامه عمرم رو بازخرید کنم.نمیخوام ادامه اش بدم 10 دفعه هم تا حالا درخواست کتبی دادم مواد 60 و 32 قانون تاسیس بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور هم که تکلیف رو روشن کردن و مطابق تصریح این مواد پرداخت سارات حتی به بیمه شدگان بیمه های شخص ثالث هم غیرقانونیست و تمامی حق تقدم و اولویت در میان تمامی بستانکاران با صاحبان بیمه های عمر است پس چرا کسی مسوول پاسخگویی به این موارد بسیار زیاد عدم رعایت قانون چیست؟؟//؟/////

خسروپرویزمشعوفی

3 سال و 2 ماه و 2 روز پیش

حالا نویسنده نسبتا محترم و خود شیرین با دریافت حقوقهای 180میلیونی و افشا وزیر اقتصاد کاملا شیرفهم شدن که هجمه نبود بلکه واقعیت بود؟با استعفا مدیر مورد هجمه واقع شده و مظلومی که کارشمارش حقوقهای آنچنانی ماهیانه خود و معاونینش زمانی برای حل پرونده فاجعه بار بیمه توسعه نمیزاشت نمیدونم نویسنده محترم احیانا عذاب وجدانی یا وجدان دردی نداره؟عزیزم سوار بر مدیریت اتوبوسی میاییم و با رفتن همان مدیر سوار بر مدیریت اتوبوسی میرویم و آنچه میماند داستان زمستان است و ذغال

ثبت نظر

ارسال

تبلیغات‌

قیمت سکه، طلا و ارز در روز سه‌شنبه

قیمت دلار در حالی امروز در بانک و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی کاهش یافت و به زیر ۱۲ هزار تومان رسید که قیمت‌ طلا، سکه و ارز هم مثل روز گذشته روند کاهشی طی کرد.

  • 3

افتتاح هفتمین شعبه کارگزاری بورس بیمه ایران در شیراز

هفتمین شعبه کارگزاری بورس بیمه ایران با حضور مدیر عامل کارگزاری، عضو هیات مدیره و معاون توسعه و عملیات، جمعی از مدیران بیمه ایران استان فارس و رئیس انجمن صنفی استان، افتتاح شد.

  • 3

عضویت درطرح خریدآنلاین اقساطی بانک‌پاسارگاد

تولیدکنندگان بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین معتبر با عضویت در طرح خلاقانه‌ی «خرید آنلاین اقساطی بانک‌پاسارگاد» می‌توانند تولیدات و محصولات خود را با تضمین و بدون ریسک به فروش برسانند.

  • 4

رونق تولید داخلی از مسیر ارزش آفرینی و تولید ثروت

مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بازار سرمایه از برنامه ریزی برای بهره گیری از پتانسیل این بازار در راستای ایجاد ارزش و تولید ثروت خبرداد.

  • 1

سقوط آزاد ارزش پول انگلیس

پوند انگلیس از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ درصد ارزش خود را از دست داده است.

  • 2

اردوغان: کاهش جدی نرخ بهره در راه است

رئیس جمهور ترکیه از کاهش گسترده نرخ بهره در این کشور خبر داد.

  • 2

چرا برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع وارد نشدند؟

به دنبال طرح مباحثی مبنی بر سودجویی در حوزه ارز دارو و عدم ورود برخی داروهای وارداتی به چرخه توزیع علی‌رغم دریافت ارز دولتی، نایب‌رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، تاکید کرد: اگر شرکتی که ارز گرفته بخشی از کالاهایش را وارد چرخه توزیع نکرده است، به این دلیل است که کالایش یا هنوز در پروسه وار ...

  • 3

دومین عرضه بلوکی سهام دولت هم خریدار نداشت

مدیر کل دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های سازمان‌های خصوصی سازی اعلام کرد: عرضه بلوکی ۲۰ درصد سهام پالایشگاه نفت شیراز به عنوان دومین عرضه بلوکی شرکت‌های دولتی، مشتری پیدا نکرد.

  • 4

موانع داخلی در بازرگانی خارجی

امیر علیزاده/ کانون بانک‌های ایرانی در اروپا - فرانکفورت ...

  • 4

خط قرمز ریالی بانک مرکزی

دنیای اقتصاد : ...

  • 8

نفت ۶۷ دلاری شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی با ۳۱ سنت افزایش به ۶۷.۰۳ دلار در هر بشکه رسید.

  • 3

راه اندازی دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه صنعت در پژوهشکده بیمه

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه از راه اندازی دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه صنعت در پژوهشکده بیمه خبر داد و گفت: رئیس کل بیمه مرکزی دستور داده تا رابطه پژوهشی این نهاد با صنعت بیمه برقرار شود.

  • 22

گسترش ارتباط پژوهشکده بیمه با جامعه و صنعت

رییس پژوهشکده بیمه از راه‌اندازی دفتر نوآوری و ارتباط با جامعه و صنعت برای گسترش گسترش ارتباط با جامعه و صنعت خبر داد.

  • 17

افزایش سرمایه بانک‌ها شتاب‌دهنده رونق تولید است

رییس هیات مدیره بانک دی در بازدید از هلدینگ توربو کمپرسور نفت (OTC) بر تامین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی مناسب به پروژه‌های کلان ملی و صنایع اشتغال‌زا تاکید کرد.

  • 15

عملکرد بانک صادرات زمینه را برای تحقق جهش بزرگ آماده‌تر کرد

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عملکرد مثبت بانک صادرات اشاره کرد و گفت: عملکرد مالی این بانک با ارتقای قابل توجهی مواجه شده و زمینه را برای تحقق جهش بزرگ آماده‌تر کرده است.

  • 12

وزیر جهاد کشاورزی در حضور رییس جمهور از بانک کشاورزی قدردانی کرد

وزیر جهاد کشاورزی از بانک کشاورزی به دلیل پرداخت تسهیلات برای توسعه سرمایه گذاری و رونق تولید در استان خراسان شمالی قدردانی کرد.

  • 13