۳۳ درصد حق بیمه تولیدی کشور در اختیار بیمه ایران است

۳۳ درصد حق بیمه تولیدی کشور در اختیار بیمه ایران است

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه ایران، سال قبل ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد که ۳۳ درصد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور است.

دوشنبه 13 خرداد 1398 ساعت 13:20

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، عباس معمار نژاد در آیین معارفه «محمد رضایی» به عنوان عضو جدید هیات مدیره بیمه ایران، که با حضور محسن پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونان مدیرعامل بیمه ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بیمه ایران سال گذشته ۴۲ درصد خسارت پرداختی کل صنعت بیمه کشور را بر عهده داشته که همین دو شاخص حکایت از راهبری بیمه ایران در بازار بیمه کشور دارد.

وی با اشاره به اهمیت و مزیت های قدمت ۸۴ ساله بیمه ایران افزود: شاخص‌های آماری دیگر بیمه ایران مثل رشد ۳۱ درصدی حق بیمه در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، افزایش فقط ۳ درصدی خسارت‌های پرداختی در همین مدت و درعین حال کاهش ۱۴ درصدی نسبت خسارت در این شرکت همه و همه نشان می‌دهد مسیر عملیاتی بیمه ایران مسیر مناسبی است که باید همچنان ادامه یابد و نباید به شرایط موجود اکتفا کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در صنعت بیمه نیاز به دانش جدید داریم و بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه و تنها شرکت دولتی باید نقش دانش آفرینی هم ایفا کند، اضافه کرد: بیمه ایران به عنوان راهبر باید مدل های جدید به صنعت بیمه کشور معرفی کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در نظام بنگاه‌داری نوین امروزین اصول حاکمیت شرکتی مبنا و اساس فعالیت‌هاست، گفت: اجرای اصل حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بیمه به هیچ وجه نباید به معنای محدود کردن جایگاه رییس هیات مدیره و مدیرعامل قلمداد شود، چرا که اجرای این اصل هم بهره‌وری و کارایی را در شرکت افزایش می‌دهد و هم استراتژی قوی‌تری دارد؛ به هر حال پروسه ای دارد که باید از طریق تشکیل کمیته های تخصصی طی شود و در هر صورت کلیه امور شرکت با مدیر عامل است و هیأت مدیره هم در سیاستگزاری‌های کلان شرکت ایفاء نقش می‌کنند.

معمارنژاد همچنین با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نقش کارگزاران و نمایندگان بیمه تغییر می‌کند، اضافه کرد: کارگزاران و نمایندگان بیمه دیگر فقط صرفا فروشنده بیمه نامه نخواهند بود و باید به سمت ارائه خدمات مشاوره ای به بیمه گذاران و حتی بیمه گران حرکت کنند و بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت باید آموزش‌های لازم برای ورود به این مرحله را آغاز کند تا کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش در این زمینه با قدرت نقش آفرینی کنند.

محسن پورکیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران هم در ابتدای این جلسه از حسن انتخاب وزارت امور اقتصادی و دارایی در معرفی محمد رضایی که از مدیران با سابقه و فنی بیمه ایران بوده، تجلیل کرد و همچنین گزارش مختصری از وضعیت بیمه ایران ارائه و ابراز امیدواری کرد با حضور رضایی در هیات مدیره بیمه ایران، روند رو به جلوی شرکت، تسریع شده و اقدامات مناسبتری در جهت ارتقاء جایگاه بیمه ایران و خدمت به بیمه گذاران انجام شود.

محمد رضایی عضو جدید هیات مدیره بیمه ایران نیز در توضیحاتی برنامه‌های مهم مورد نظر خود در جهت تقویت تصمیم سازی در بیمه ایران به ویژه بر مبنای تاکیدات وزیر وزارت امور اقتصادی و دارایی در حکم انتصاب خود را اعلام کرد.

ثبت نظر

ارسال

تبلیغات‌

۳۰۰۰هزار مددجوی  زنجانی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند

زنجان-۸ هزار و۵۴۷نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان واجد شرایط  دریافت دفترچه بیمه  سلامت هستند .

  • 8

امضای تفاهم‌نامه باشگاه مشتریان بانک سپه با کارگزاری بانک

باشگاه مشتریان بانک سپه در بخش «شرکای تجاری» با شرکت کارگزاری بانک سپه تفاهم نامه امضاء کرد.

  • 14

ایراد از نظام توزیع است نه ارز دولتی

حذف یا اختصاص ارز 4200 تومانی یا همان ارز دولتی به کالاهای اساســی موضوعی است که بارها مورد چالش بســیاری از اقتصاددانان کشور قرار گرفته است؛ ارزی که سال گذشته نه تنها به کاهش بهای اقلام مورد نیاز و ضروری مــردم کمک نکرد بلکه بــا همان قیمتها یا قیمت‌هایی به نسبت بالاتر از نرخ دولتی اعلام شــده به ...

  • 10

رشد پله‌ای در بازار ارز

دنیای اقتصاد : ...

  • 27

مروری بر تجارب جهانی

میثم رادپور /کارشناس اقتصادی ...

  • 35

ظهور قدرت‌های انحصاری؟

دکتر سجاد برخورداری/ هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ...

  • 41

الزامات موفقیت

موسی شهبازی غیاثی/ کارشناس اقتصادی ...

  • 38

مسیر سرمایه گذاری کشور برای پژوهش نادرست است

کاشان - معاون علم و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر سرمایه گذاری کشور بر روی پژوهش نادرست است، گفت: تکنولوژی با پول به دست نمی آید.

  • 8

رفع مشکلات ۱۳۰ واحد صنعتی کرمان/ به دنبال توسعه پتروشیمی هستیم

کرمان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وضعیت ۱۳۰ واحد صنعتی در حال رصد است و به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.

  • 7

دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در سفر به استان خراسان جنوبی با استاندار دیدار و گفتگو کرد

  • 38

تذکر مجدد نماینده اهواز در خصوص مسکن کارکنان لوله‌سازی اهواز

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص وضعیت مسکن کارکنان لوله‌سازی اهواز با بیان اینکه «منازل کارکنان لوله سازی هنوز در ملکیت بانک است» مجدادا به وزیر اقتصاد تذکر داد.

  • 37

«بانک آفیسر» جایگزین سرویس‌های بانکداری سنتی می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک برای نخستین بار سیستم یکپارچه بانکی معروف به سیبا و خدمات بانکی آنلاین را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرد، گفت: سیبا جایگزین روش‌های سنتی بانکداری شد.

  • 36

«بانک آفیسر» جایگزین سرویس‌های بانکداری سنتی می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک برای نخستین بار سیستم یکپارچه بانکی معروف به سیبا و خدمات بانکی آنلاین را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرد، گفت: سیبا جایگزین روش‌های سنتی بانکداری شد.

  • 34

دستورالعمل مالیاتی خریداران سکه ابلاغ شد

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع مالیات عملکرد دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس کل سازما مالیاتی ابلاغ شد.

  • 33

تنش‌ بین آمریکا و ایران قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت تنش‌های آمریکا و ایران در خلیج فارس با 43 سنت افزایش 65.63 دلار معامله شد.

  • 39

مطالباتِ داروخانه ها پرداخت می شود

قزوین_ مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: مطالباتِ اردیبهشت ماه داروخانه ها پرداخت می شود.

  • 32

پرسپولیس و ذوب آهن جریمه شدند/ تیم برانکو اخطار گرفت

کنفدراسیون فوتبال آسیا آرای انضباطی خود را منتشر کرد که بر این اساس پرسپولیس و ذوب آهن جریمه شدند.

  • 33

هر پزشک باید برای ویزیت بیمار چند دقیقه وقت بگذارد؟

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان اینکه بیمه‌شدگان روستایی و کمیته امداد برای کاهش هزینه‌های درمان ملزم به رعایت سیستم ارجاع هستند، گفت: هر پزشک متخصص باید درازای دریافت ویزیت ۲۰ دقیقه به بیماران خدمات‌رسانی کنند و بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند.

  • 29