نقش مدیریت فروش و روابط عمومی در دفاتر کارگزاری و نمایندگی بیمه

نقش مدیریت فروش و روابط عمومی در دفاتر کارگزاری و نمایندگی بیمه

سوالی که مطرح می شود اینست که برای جلب توجه مردم به سمت یک دفتر فروش بیمه بخصوص در زمانیکه آن دفتر جدیدا افتتاح شده و یا اینکه دفتر بیمه وابسته به یک شرکت بیمه جدید است که تازه وارد بازار شده و هیچ جایگاه ذهنی در اذهان مردم در جامعه ندارد! در این شرایط چگونه می توان در بازار موضع یابی کرد و مشتریانی بدست آورد؟

دوشنبه 9 فروردین 1395 ساعت 16:18

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه (بینا) ، به نقل از سایت تحلیلی- خبری آیین ،اگر به دقت در درون یک دفتر نمایندگی و کارگزاری بیمه نگاهی بیاندازیم متوجه میزان سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس آن می گردیم. چند دستگاه رایانه، چندین میز و صندلی، فایل و ....همین!

این نوع وسایل در همه دفاتر مشاغل دیگر هم دیده می شود!

پس مثلا فرق بین دفتر نمایندگی یا کارگزاری بیمه با یک دفتر وکالت دادگستری در چیست!؟

بله، تفاوت این دو در نوع تخصص و خدمات آن ها به مراجعین است.

اکنون سوال دیگری که مطرح می شود اینست که برای جلب توجه مردم به سمت یک دفتر فروش بیمه بخصوص در زمانیکه آن دفتر جدیدا افتتاح شده و یا اینکه دفتر بیمه وابسته به یک شرکت بیمه جدید است که تازه وارد بازار شده و هیچ جایگاه ذهنی در اذهان مردم در جامعه ندارد! در این شرایط چگونه می توان در بازار موضع یابی کرد و مشتریانی بدست آورد؟

البته همه بازاریابان حرفه ای می دانند که روش های مختلف و راههای متنوعی برای معرفی نمودن و جایگاه یابی وجود دارد که بدیهی است هرکدام از روش های بازاریابی و فروش نیاز به سرمایه گذاری مالی و زمانی دارد تا به نتیجه برسد. بدون سرمایه گذاری هیچ راهی برای توفیق وجود ندارد .

اولین و اساسی ترین گام برای معرفی و جایگاه یابی در اذهان بیمه گذاران احتمالی، ایجاد یک سیستم کوچک اما موثر برای یک فعالیت مستمرو مداوم فروش و روابط عمومی در درون دفاتر بیمه است که باانجام یکسری وظایف محوله تخصصی به آن همواره به معرفی خدمات تخصصی و مزیت برتر دفتر نمایندگی و یا کارگزاری به بیمه گذاران احتمالی در بازار هدف از قبل تعیین شده بپردازد. اسم این واحد را می توان بنامهای مختلف نامید اما هرچه آن را بنامیم و هر روشی که این واحد برای ایجاد ارتباط و معرفی مدام دفتر فروش بیمه انتخاب نماید یک موضوع قابل تغییر نیست و آن ضرورت تشکیل یک واحد مستقل فروش و روابط عمومی در درون یک دفتر کارگزاری و نمایندگی بیمه است.

بیاییم بپذیریم که یک نماینده بیمه و یا کارگزار به تنهایی و یا حتی با کمک یک همکار دستیار نمی تواند با توجه به حجم زیاد فعالیت ها و کارها در یک دفتر که انجام آن ها برای نتیجه رسیدن امور لازم است موفق به فروش و جذب منظم بیمه گذاران جدید شود و از سوی دیگر بطور مستمر توانمندی ها و مزایای تخصصی خود را به افراد متقاضی آن معرفی نماید. پس راه چاره چیست!؟

راه چاره همانطوریکه گفته شد تشکیل واحد مستقل فروش و روابط عمومی است که توسط آن می توان به موفقیت های شگرفی در شغل فروشندگی بیمه دست یافت.

تحلیل شما در این خصوص چیست؟

چگونه می توان به این موفقیت ها با تشکیل چنین واحد مستقل کوچک در درون یک دفتر بیمه دست یافت؟

ثبت نظر

ارسال

پاسخ سیف به رئیس دیوان محاسبات

ولی‌الله سیف در نامه‌ای به ادعاهای مطرح‌شده از سو ...

  • 2

انعقاد تفاهم‌نامه با فائو برای تکمیل زنجیره تولید زعفران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عمدتا از عصار ...

  • 1

تشریح بورس در دایره حقوقی

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران، شنبه هفته جا ...

  • 1

همتی: حضور در کشور و مدیریت بازار پول و ارز در اولویت است

رییس کل بانک مرکزی گفت: حضور در کشور و مدیریت بازار پول وارز در اولویت است.

  • 9

از بازار سیاه خرید و فروش کد ملی تا بلاتکلیفی تعطیلات زمستانی مدارس

لزوم دریافت "باربرگ" برای خودروهای حمل بار در پایتخت، اعلام بیشترین جرائم پایتخت در تابستان ۹۷، اتخاذ تدابیر زیست‌محیطی در مسیر کاروان‌های اربعین، ذخیره خون کافی برای آمادگی ارایه خدمت در اربعین و ... از جمله اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در ۲۲ مهر ماه بود.

  • 8

مرز مشترک اردن و سوریه پس از سه سال فردا بازگشایی می‌شود

مقامات سوری و اردنی از بازگشایی مرز مشترک نصیب در روز دوشنبه خبر دادند.

  • 6

برخورد یک هواپیما با مردم هنگام فرود در آلمان ۳ کشته برجای گذاشت

منابع محلی از کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر به دلیل فرود ناموفق یک هواپیمای موتور سبک خبر دادند.

  • 7

۴ روستای شهر «سانچارک» در ولایت سرپل به دست طالبان سقوط کرد

یکی از فرماندهان محلی ولایت سرپل افغانستان از سقوط ۴ روستای شهر «سانچارک» در این ولایت به دست طالبان خبر داد.

  • 7

صاعقه جان جوان اردلی را گرفت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل در استان چهارمحال و بختیاری از جان باختن یک جوان 28 ساله در این شهرستان بر اثر وقوع صاعقه خبر داد.

  • 8

عربستان آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن به ایران تهدید کرد

دوحه -ایرنا-ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل در قبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

  • 10

اظهارات آذر درباره حکم انفصال من هم ناقص و هم غلط است

تهران-ایرنا- رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور، اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت وی و برخی کارکنان بانک مرکزی، ارتباطی با بازار ارز نداشته است.

  • 14

بدون توجه به گرانی در اربعین حضور پیدا کنید!

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را درباره لزوم بیش از پیش شرکت در مراسم اربعین با توجه به گرانی های اخیر در این فیلم می بینید.

  • 8

واکنش صفحه سردار سلیمانی به فرارسیدن ایام اربعین

صفحه رسمی سردار سلیمانی در اینستاگرام به بهانه نزدیک شدن به ایام اربعین این فیلم را منتشر کرده است.

  • 9

ولی‌الله سیف: انفصال از خدمتم به بازار ارز ربطی نداشته است

رئیس کل سابق بانک مرکزی طی نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت او و برخی از کارکنان بانک مرکزی ربطی به بازار ارز نداشته است.

  • 10

حراج شهاب‌سنگ گداخته با قیمت نیم میلیون دلار

یک شهاب‌سنگ که در کره ماه شکل گرفته و با زمین اصابت کرده است، به علت ظاهر پازلی آن، "پازل ماه" نامیده می‌شود و انتظار می‌رود با قیمت ۵۰۰ هزار دلار در حراجی به فروش برسد.

  • 8

استقلال بانک‌های مرکزی در جهان به خطر افتاده است

رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به دخالت دولت ها در تصمیمات بانک های مرکزی و به خطر افتادن استقلال آنها هشدار داد.

  • 10

چین و آمریکا از ادامه جنگ تجاری خسته شده‌اند

مدیرعامل بانک مرکزی آلمان طی سخنانی که روز گذشته در نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت تأکید کرد: احتمال بروز جنگ تجاری بین چین و آمریکا در حال کاهش است.

  • 10

درآمد ۱.۵میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه اعلام کرد انتظار داریم از محل گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۸، معادل ۱.۵ میلیارد دلار درآمد عاید ترکیه شود.

  • 11