فقط ۳۸ درصد از خسارات سیل پرداخت شد

فقط ۳۸ درصد از خسارات سیل پرداخت شد

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه تاکنون ۱۴۲ میلیارد تومان به آسیب‌دیدگان سیل پرداخت کرده است؛ اما این مبلغ هنوز با آخرین پیش‌بینی‌های رسمی از کل خسارات مرتبط با سیل که حدود ۳۶۵ میلیارد تومان است فاصله زیادی دارد.

یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 1:12

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا 

، سیلاب فروردین‌ماه سال جاری یکی از جدی‌ترین سنگ محک‌های صنعت بیمه کشور در سال‌های اخیر بود. جدای از تعهداتی که شرکت‌های بیمه ملزم به اجرای آن بودند فروش برخی از بیمه نامه‌های همگانی با نرخ‌های غیرفنی باعث شد تا برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه تجارت نو در معرض ریسک‌های مالی بالایی در رابطه با پرداخت خسارات خود قرار بگیرند.

بنا بر آخرین پیش‌بینی‌های رسمی از خسارات سیل، حداکثر میزان خسارت این حادثه در صنعت بیمه ۳۶۵ میلیارد تومان است که به گفته رئیس کل بیمه مرکزی از این مبلغ تا به حال حدود ۱۴۲ میلیارد تومان به زیان‌دیدگان سیل در استان‌های آسیب دیده پرداخت شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی درباره آخرین آمارها از پرداخت خسارات سیل توسط صنعت بیمه اظهار کرد: صنعت بیمه در حوادث گوناگون نظیر سیل اخیر توان بالا و ظرفیت مثال زدنی خود را نشان داده و پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان سیل در استان‌های آسیب دیده این حقیقت را به اثبات می رساند که صنعت بیمه می‌تواند با همدلی و هم افزایی، گام های بلندی بردارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع توانمندسازی در صنعت بیمه و افزایش سه برابری ذخیره گیری شرکت ها برای اولین بار در سال جاری،اضافه کرد: ذخیره گیری مناسب شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت کاهش کسری ذخایر از زمینه‌های ثبات در این صنعت به شمار می رود. سودآوری بنگاه های اقتصادی یک اصل است اما پایداری شرکت ها موضوع مهم تری است که باید در صنعت بیمه با جدیت بیشتری دنبال شود.

، بر اساس گزارشی که پیش از این بیمه مرکزی از میزان تعهدات و خسارات شرکت‌های بیمه در قبال سیل اخیر در اختیار ایسنا قرار داده بود، بیش از ۸۸ هزار فقره خسارت در ۳۰ استان کشور توسط بیمه‌گذاران و ذینفع‌های بیمه‌نامه‌ها به ۲۲ شرکت بیمه اعلام شده است که حدود ۶۷ هزار فقره خسارت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بیمه‌گران مورد ارزیابی و برآورد قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ۹۹ درصد از خسارات اعلام شده مربوط به بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی (با پوشش اضافه خطر سیل) بوده و بیش از ۹۰ درصد از موارد خسارت اعلام شده مربوط به بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی است.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

خدمت رسانی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی جزو برنامه

بانک رفاه کارگران، خدمت رسانی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را جزو برنامه های اصلی خود قرار داده است.

  • 14

اعطای تسهیلات از سوی بانک رفاه در قالب "طرح عدل"

بانک رفاه کارگران به پاس قدردانی از قضات و کارکنان شاغل در دستگاه قضایی کشور، در قالب "طرح عدل" تسهیلات پرداخت می کند.

  • 14

پذیره‌نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اوراق رهنی بانک مسکن

مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن، از پذیره‌نویسی دومین مرحله اوراق رهنی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۶ درصدی خبر داد.

  • 14

اشتباه رایج این روزهای دارندگان کارت های بانکی

آیا تا به حال به جای ارسال شماره عابر کارتتان برای انجام امور روزمره بانکی، عکس کارت بانکی را برای شخص دیگری ارسال کرده اید؟

  • 18

صادرکنندگان باید درباره ارز دریافتی شفاف‌سازی کنند

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه باید زبان مشترکی در زمینه بازگشت ارز صادراتی داشته باشیم، افزود: هر کسی ارز دریافت کرده باید طبق تعهد خود شفاف سازی کند که چه کالایی را به چه میزان وارد کرده است.

  • 16

بورس در بالاترین سطح تاریخی

شاخص بورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با افزایش بیش از ۷۱۰۰۰ واحدی به یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید تا به بالاترین سطح تاریخی خود دست پیدا کند.

  • 23

مبلغ وام قرض الحسنه طرح پردیس بانک سینا افزایش یافت

به منظور ایجاد شرایط بهره مندی تعداد بیشتری از هموطنان و مشتریان عزیز از تسهیلات ارزان قیمت، مبلغ طرح تسهیلات ارزان قیمت پردیس بانک سینا افزایش و زمان اجرای این طرح نیز تا پایان سال ۹۹ تمدید شد.

  • 28

۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت یک هلدینگ فراگیر ملی شود

رییس سازمان بورس از تصمیم جدید شورای عالی مبنی بر انتقال ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت به یک هلدینگ فراگیر ملی خبر داد و گفت: تمام مشمولین، سهامدار این هلدینگ خواهند شد.

  • 17

موافقت کمیته فقهی با کلیات تامین مالی از طریق انتشار اوراق وکالت

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: این کمیته با کلیات تامین مالی دولت از طریق انتشار اوراق وکالت عام موافقت کرد.

  • 18

مشکل تورم از جانب عرضه کل اقتصاد است

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: مشکل تورم از جانب عرضه کل اقتصاد و دو شاخص مهم «نوآوری» و «بهره‌وری» است.

  • 18

شاخص بورس وارد کانال ۱۸۰۰۰۰۰ واحدی شد

شاخص بورس با رشدی بیش از ۶۲ هزار واحدی در معاملات روز جاری در حالی که بیش از یک ساعت به پایان معاملات باقی مانده وارد کانال یک میلیون و ۸۰۴ هزار واحدی شد.

  • 17

سامانه احراز هویت الکترونیکی رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، از حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس خبر داد و گفت: بزودی بزرگترین شرکت‌ها در تابلوی بورس را دانش بنیان‌ها تشکیل خواهند داد.

  • 17

طرح ویژه بیمه آرمان برای شناورها

سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه آرمان با اشاره به شرایط پوشش‌های بیمه‌ای این شرکت به مالکان شناورها، درخصوص مشاوره‌های تخصصی به این مالکان اعلام آمادگی کرد.

  • 15

اصلاح بازار سرمایه کوتاه‌مدت خواهد بود

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نقدینگی قابل توجه موجود در بازار اجازه اصلاح و ریزش عمیق بازار سهام را نمی‌دهد، تصریح کرد: شاخص بورس بزودی خود را برای فتح قله دو میلیون واحد آماده خواهد شد.

  • 17

عضویت مدیر بانک صنعت ومعدن سمنان در هیات خبرگان بانکی و اقتصادی

با حکم عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مریم شاهی مدیر بانک صنعت و معدن در استان سمنان به عضویت هیأت خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی منصوب شد.

  • 17

عرضه سهام یکی از بزرگترین گروه‌های مالی کشور در بورس

مدیرعامل بانک ملت از تصمیم این بانک برای عرضه سهام گروه مالی ملت و سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت در بورس طی ماه‌های آینده خبر داد.

  • 26

موزه بانک ملی ایران سه ساله شد

۲۱ تیرماه سالروز تاسیس موزه بانک ملی ایران است و این گنجینه فاخر و میراث ماندگار ملی طی سه سال گذشته، میزبان علاقه مندان به تاریخ، هنر و تاریخچه پولی و بانکی کشور بوده است.

  • 30

افت ۱۲۳۴۷ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس روز جاری با افت بیش از ۱۲ هزار واحدی در پایان معاملات به یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد رسید.

  • 27

بانک پاسارگاد برای مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشت

بانک‌پاسارگاد با انجام اقدامات متعددی در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح کشور سنگ تمام گذاشت.

  • 25

پاسخگویی ۲۴ ساعته مرکز ارتباط با مشتریان بانک‌پاسارگاد (CRM)

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند موارد پیشنهاد، انتقاد، مغایرت، سؤال و شکایت خود را از طریق سامانه (CRM) ثبت و از نتیجه آن آگاه شوند.

  • 22