تکنیک های تبلیغاتی جدید در پیام های بیمه ای

بیمه مرکزی از کمپین جدید رونمایی کرد

بیمه مرکزی از کمپین جدید رونمایی کرد

سط و گسترش فرهنگ بیمه از جمله وظایف بیمه مرکزی در ایران به شمار می آید که این بخش در دوره های مختلف مدیریتی بیمه مرکزی به روش های مختلف پیگیری شده است.

سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت 15:6

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه ( بینا ) ، به نقل از بیمه آسیا ،در یک سال گذشته شاید برای اولین بار نگرش به مبحث فرهنگ سازی در نظام بیمه ای از یک پختگی و بلوغ رفتاری قابل توجهی برخوردار شده است تا جایکه حدودا در چند ماه گذشته توجه به آموزش پایه ای در مقاطع مختلف دبستان با هدف بازتعریف فرهنگ بیمه در منازل از جمله این رفتار هاست که قطعا ثمرات ارزشمندی را چه در آینده ای نزدیک و چه در آینده دور برجای خواهد گذاشت.

از سوی دیگر ضریب نفوذ بیمه، یکی از شاخص‌های رفاه اجتماعی و نشانه‌ی رشد، پیشرفت و بالندگی بیمه در یک کشور است، شاخص ضریب نفود بیمه در سطح جهانی در سال گذشته میلادی 6.2 درصد بوده است و در ایران این رقم تنها 1.9 درصد است و همین موضوع سبب شده بحث فرهنگ‌سازی برای صنعت بیمه، بیش از گذشته داغ شده است تا جایی که بیمه مرکزی در جدیدترین اقدام خود در خصوص گسترش فرهنگ بیمه اقدام به طراحی پیام های گرافیکی با نگرش دلایل باورپذیری برای مدیریت و خرید ریسک در آینده کرده است .

تکنیک های تبلیغاتی جدید در پیام های بیمه ای/ بیمه مرکزی از کمپین جدید رونمایی کرد



تکنیک های تبلیغاتی جدید در پیام های بیمه ای/ بیمه مرکزی از کمپین جدید رونمایی کرد


بیمه مرکزی به عنوان نهادی دولتی که وظیفه سیاستگذاری و نظارت در حوزه بیمه کشور را دارد، با احساس نیاز نسبت به فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت وجود بیمه در زندگی امروزی، با همین دغدغه‌ها به سراغ کانون ایران نوین رفته و خواستار ارائه راهکاری خلاقانه به سراغ مقوله فرهنگ شده است. فضایی که تا به امروز کمتر مورد استفاده قرار گرفته بود.

«حمید قنبری» مدیر کمپین جدید بیمه مرکزی می‌گوید، به دلیل اینکه این کمپین گرافیک محور بود، تمام مراحل ایده‌پردازی تا اجرا در آتلیه طراحی گرافیک کانون ایران نوین شکل گرفت، دستور کار اصلی ما نشان دادن اهمیت بیمه در زندگی افراد برای یک گروه گسترده از مخاطبان بود که از کودکان که مخاطبان اصلی یک فرآیند فرهنگ‌سازی هستند تا سالمندان که آسیب‌پذیری بیشتری در یک حادثه دارند را در بر می‌گرفت.

در همین زمینه «امیر صحاف‌نیا»، مدیر هنری این کمپین در خصوص فرآیند رسیدن به ایده‌ی خلاقه، تصاویر و متون تبلیغاتی این کمپین می گوید: برای رسیدن به ایده، اتاق فکرهای متعددی برگزار شد که در همگی آن‌ها به 3 مورد 
بُعد فرهنگسازی ، سادگی روایت و باور پذیر بودن آن اهمیت داده شد.

مسلماً در برخورد با مقوله فرهنگ می‌توان از ابزارها و شاخص‌های متفاوتی استفاده کرد. اما ما به سراغ روایت یک حادثه از نوع نزدیک رفتیم.
اصولاً در تبلیغات شرکت‌های بیمه‌ای از نشان دادن حادثه خودداری می‌کنند و همیشه با به تصویر کشیدن فضای آرام بعد از حادثه (بعد از ورود بیمه به حادثه) سعی در القاء تاثیر بیمه در زندگی با به وجود آوردن آرامش خاطر دارند و همیشه خلاء این نوع رفتار در تبلیغات به چشم می‌خورد. رفتاری که با روایتی خاص از حادثه، بتواند مخاطب را بصورت احساسی درگیر پیام ما کند.

به گفته وی در ادبیات تبلیغ، استفاده از این مسیر می‌تواند مثل یک شمشیر دو لبه عمل کند زیرا از یک سو مخاطب با همزاد پنداری تاثیر بیشتر و عمیق‌تری از آن می‌گیرد و از سوی دیگر چون تاثیر آن بروی مخاطب کنترل شده نیست، می‌تواند باعث بروز رفتاری غیرقابل پیش‌بینی در او شود.

صحاف‌نیا یکی از چالش‌های اصلی در طراحی ایده‌ها را دوری از القای حس منفی در آگهی‌ها می‌دانست و گفت: چالش اصلی ما در این مسیر یافتن راه‌حلی بود که بتوانیم بدون ایجاد حس منفی تصویر حادثه را برای انتقال پیام مورد نظرمان به بیننده روایت کنیم.
پیام این کمپین مستقیماً به ضرورت بیمه در زندگی اشاره داشت و تا حدودی با استراتژی ایجاد ترس اما به صورتی تلطیف شده، خلق شد: «حادثه اتفاق می‌افتد حتی برای شما»

این پیام از چند کلمه‌ی ساده ساخته شده است اما معنای دشواری دارد، چگونه می‌توان به مخاطب گفت که خانه تو، ماشین تو، خود تو و آنچه برای تو مهم است در معرض حادثه قرار دارد؟
ما برای این موضوع باید ابتدا آسیب‌پذیر بودن آن‌ها را نشان می‌دادیم، بنابراین به سراغ ایده‌ی جایگزینی متریال ارزش‌هایی که باید بیمه شوند با متریالی آسیب‌پذیر مطرح شد.

کاغذ به دلیل آسیب‌پذیری که در ذات خود داشت، می‌توانست ما به ازای تصویر مناسبی برای منتقل کردن ایده ما باشد همچنین کاغذ به واسطه کاربری روزانه آن المان راحت و قابل باوری است که از خشونت حادثه کم می‌کند.

وی در مورد تکنیک‌های خلق این آگهی‌ها گفت: در این مرحله با رسیدن از پیام به ایده، تکنیکی را برای انتقال آن انتخاب کردیم که هم می‌تواند در بعد فرهنگسازی به خوبی ایفای نقش کند و هم لحن پیام را به مقدار زیادی تلطیف نماید و به سراغ تکنیک تصویرسازی کودکانه رفتیم.
خوشبختانه با رسیدن به تصویر و با در نظر گرفتن پیام، خلق شعار کار دشواری نبود، همه‌ی آنچه در تصویر می‌دیدیم گویای این بود که ؛ «خیلی ساده اتفاق می افتد» حتی برای شما.

ثبت نظر

ارسال

همتی: حضور در کشور و مدیریت بازار پول و ارز در اولویت است

رییس کل بانک مرکزی گفت: حضور در کشور و مدیریت بازار پول وارز در اولویت است.

  • 8

از بازار سیاه خرید و فروش کد ملی تا بلاتکلیفی تعطیلات زمستانی مدارس

لزوم دریافت "باربرگ" برای خودروهای حمل بار در پایتخت، اعلام بیشترین جرائم پایتخت در تابستان ۹۷، اتخاذ تدابیر زیست‌محیطی در مسیر کاروان‌های اربعین، ذخیره خون کافی برای آمادگی ارایه خدمت در اربعین و ... از جمله اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در ۲۲ مهر ماه بود.

  • 5

مرز مشترک اردن و سوریه پس از سه سال فردا بازگشایی می‌شود

مقامات سوری و اردنی از بازگشایی مرز مشترک نصیب در روز دوشنبه خبر دادند.

  • 4

برخورد یک هواپیما با مردم هنگام فرود در آلمان ۳ کشته برجای گذاشت

منابع محلی از کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر به دلیل فرود ناموفق یک هواپیمای موتور سبک خبر دادند.

  • 5

۴ روستای شهر «سانچارک» در ولایت سرپل به دست طالبان سقوط کرد

یکی از فرماندهان محلی ولایت سرپل افغانستان از سقوط ۴ روستای شهر «سانچارک» در این ولایت به دست طالبان خبر داد.

  • 4

صاعقه جان جوان اردلی را گرفت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل در استان چهارمحال و بختیاری از جان باختن یک جوان 28 ساله در این شهرستان بر اثر وقوع صاعقه خبر داد.

  • 6

عربستان آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن به ایران تهدید کرد

دوحه -ایرنا-ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل در قبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

  • 9

اظهارات آذر درباره حکم انفصال من هم ناقص و هم غلط است

تهران-ایرنا- رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور، اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت وی و برخی کارکنان بانک مرکزی، ارتباطی با بازار ارز نداشته است.

  • 13

بدون توجه به گرانی در اربعین حضور پیدا کنید!

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را درباره لزوم بیش از پیش شرکت در مراسم اربعین با توجه به گرانی های اخیر در این فیلم می بینید.

  • 5

واکنش صفحه سردار سلیمانی به فرارسیدن ایام اربعین

صفحه رسمی سردار سلیمانی در اینستاگرام به بهانه نزدیک شدن به ایام اربعین این فیلم را منتشر کرده است.

  • 7

ولی‌الله سیف: انفصال از خدمتم به بازار ارز ربطی نداشته است

رئیس کل سابق بانک مرکزی طی نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت او و برخی از کارکنان بانک مرکزی ربطی به بازار ارز نداشته است.

  • 9

حراج شهاب‌سنگ گداخته با قیمت نیم میلیون دلار

یک شهاب‌سنگ که در کره ماه شکل گرفته و با زمین اصابت کرده است، به علت ظاهر پازلی آن، "پازل ماه" نامیده می‌شود و انتظار می‌رود با قیمت ۵۰۰ هزار دلار در حراجی به فروش برسد.

  • 8

استقلال بانک‌های مرکزی در جهان به خطر افتاده است

رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به دخالت دولت ها در تصمیمات بانک های مرکزی و به خطر افتادن استقلال آنها هشدار داد.

  • 10

چین و آمریکا از ادامه جنگ تجاری خسته شده‌اند

مدیرعامل بانک مرکزی آلمان طی سخنانی که روز گذشته در نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت تأکید کرد: احتمال بروز جنگ تجاری بین چین و آمریکا در حال کاهش است.

  • 10

درآمد ۱.۵میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه اعلام کرد انتظار داریم از محل گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۸، معادل ۱.۵ میلیارد دلار درآمد عاید ترکیه شود.

  • 11

بحرانی خطرناک‌تر از سال ۲۰۰۸ پیش روی آمریکا است

یک کارشناس ارشد اقتصادی اعلام کرد: بورس و اقتصاد آمریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.

  • 13

سقوط بی‌سابقه شاخص سهام در بورس عربستان

رسانه‌های خارجی از سقوط شاخص بازار بورس عربستان به سبب پرونده جمال خاشقجی منتقد مشهور سعودی خبر دادند.

  • 10

شاخ و شانه العربیه برای ترامپ؛ نفت ۲۰۰دلاری در انتظارتان است

مدیرکل شبکه تلویزیونی «العربیه» در یادداشتی به گزینه‌های محتمل ریاض برابر تحریم‌های آمریکا از جمله نفت 200 دلاری، استفاده از ارزهای دیگر به‌جای دلار و تغییر رویکرد در قبال ایران اشاره کرد.

  • 11

تراز تجاری کشور ۱۲۰ درصد رشد کرد/ بزرگترین مقصد صادراتی کشور کجاست؟

براساس اعلام دفتر آمار و پژوهش‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران و طبق آمار گمرک ایران، تراز تجاری کشور با احتساب میعانات گازی مثبت 941 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 120 درصد رشد داشته است.

  • 11