بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند

بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت باتاکید براینکه بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند، گفت:هر پزشک متخصص باید درازای دریافت ویزیت ۲۰ دقیقه به بیماران خدمات‌ دهد.

چهارشنبه 5 تیر 1398 ساعت 19:36

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر 

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قنادی بیان کرد: اینکه اعلام می‌کنیم هر پزشک متخصصی در روز تعداد مشخصی از بیمه‌شدگان را می‌تواند ویزیت کند در راستای استانداردسازی خدمات است، هر پزشک عمومی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، هر پزشک متخصص ۲۰ دقیقه و هر پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه باید در ازای دریافت حق ویزیت به بیماران خدمات‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند، بیمه سلامت نیز تاکنون اطلاع‌رسانی مکرر در این خصوص داشته است؛ وظیفه نظارت بر درمان بر عهده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و ما تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم جریمه و لغو قرارداد پزشک است که تبعات اجتماعی خود را دارد.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: در مورد آزمایشگاه‌ها نیز مسئول فنی آزمایشگاه باید آزمایش را تجزیه وتحلیل و تفسیر کند، و روی ارائه آن وقت بگذارد.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی بیان کرد: با اجرای این طرح بیماران در بخش سرپایی نیاز به ارائه دفترچه ندارند و نسخه‌نویسی از طریق کد ملی و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.در این سامانه نسخه‌نویسی قواعد بیمه‌گری و هم‌پوشانی بیمه‌ای کنترل و احراز هویت و اعتبار بیمه‌ای دفترچه‌ها کنترل و متعاقب آن از طریق درگاه موردنظر، نسخه پزشک تجویز می‌شود و بیمه‌شده با توجه به مورد تجویزشده در سامانه می‌تواند به داروخانه، آزمایشگاه یا دیگر مراکز تشخیصی و درمانی مراجعه و خدمات تجویزی را دریافت نماید

قنادی گفت: از مزیت‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌توان به کاهش مصرف کاغذ، افزایش سرعت رسیدگی به نسخ و افزایش دقت نسخ اشاره کرد، همچنین کنترل هزینه برای بیمه شده هم آسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع نیازمند استقرار ریل اساسی با عنوان پرونده الکترونیک سلامت است، افزود: پرونده الکترونیک باعث می‌شود اطلاعات به‌موقع در اختیار پزشک قرار گیرد، دسترسی سریع و به‌موقع اطلاعات باعث می‌شود تشخیص پزشک مناسب باشد و فرایند درمان تسهیل شود، همچنین فرایند غیرضروری درمان را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین در بررسی آنلاین نسخ بستری موجب کاهش قابل‌توجه مصرف کاغذ می‌شود، در هر سند بستری حداقل ۲۰ برگ دارد و لازم است که تعداد به یک برگ برسد.

وی بیان کرد: بیمه سلامت برای کلیه بیماران انواع بیمه‌ها که دیالیز صفاقی می‌شوند تشکیل پرونده می‌دهد و افراد مذکور می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

قنادی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز از اول سال ۹۸ می‌توانند با اخذ دفترچه سایر اقشار نظام ارجاع یک از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند، گفت: افراد تحت پوشش باید ابتدا به پزشک خانواده خود که در دفترچه ذکر شده مراجعه کنند. همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد که بیمه‌ای ندارند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و دفترچه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته امداد که هنوز دفترچه بیمه دریافت ننموده‌اند برای بستری می‌توانند با معرفی‌نامه بدون دفترچه خدمات بگیرند اما برای خدمات سرپایی حتماً ملزم به داشتن دفترچه داشته هستند. بیماران مجهول‌الهویه نیز با معرفی‌نامه بیمه سلامت برای گرفتن خدمات بستری تحت پوشش قرار می‌گیرند، همچنین زندانیانی که هیچ بیمه‌ای نداشته باشند خود و خانواده‌شان می‌توانند تا زمانی که در زندان هستند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: روستاییان باید حتماً از سیستم ارجاع استفاده کنند، یعنی در مرحله اول به پزشک روستا یا خانواده و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع گردند.

وی گفت: در صورت اجرای سیستم ارجاع، زمانی که برای انتظار یک پزشک متخصص صرف می‌شود کمتر می‌شود چرا که نظام ارجاع و پزشک خانواده نقش فیلتر و هدایتگر را دارد به نحوی که در وقت و هزینه صرفه‌جویی شده و از ارجاع غیر ضروری بیماران به پزشک متخصص جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4651756
مهناز قربانی مقانکی

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

دکتر مهری:بکارگیری فناوریهای نوین برای ارائه خدمات مطلوب مشتریان

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: بکارگیری فناوریهای نوین برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بازار سرمایه و سرعت بخشیدن به روند فرآیند ها ضروری است.

  • 12

بانک رفاه حامی فعالان سلامت و درمان ایران زمین

مدت زمانی است که با شیوع ویروس کرونا، بخش های مختلف اقتصادی کشور دچار مشکل شده اند. یکی از موارد مهم تغییرات حاصل از کرونا، رابطه بین بانک ها و مشتریان آنها است.

  • 16

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد اعلام کرد: مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹، بانک پاسارگاد (سهامی عام) راس ساعت۹صبح، روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱، در محل بانک پاسارگاد برگزار می شود.

  • 14

صادرکنندگان متخلف تحت پیگرد قرار می‌گیرند

رییس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت اعلام کرد: صادرکنندگانی که از عرضه ارز حاصل از صادرات در موعد مقرر خودداری کرده‌اند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

  • 14

ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات برای تحقق جهش صادرات

عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه می‌گوید برای تحقق هدف رونق تولید و به دنبال آن جهش صادراتی، افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ایران ضروری است.

  • 14

درج نماد «چکاپا» در بورس

بورس اوراق بهادار تهران از درج نماد یک شرکت جدید در تالار شیشه ای خبر داد.

  • 12

بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال ۲۰۱۸

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گزارش جدید بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر و پیشنهادات خود را مطرح کرد.

  • 4

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه اعلام شد

بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه اعلام کرد.

  • 15

تقدیر استاندار سیستان و بلوچستان از بانک مهر ایران

استاندار سیستان و بلوچستان، ‌ گفت: بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰ هزار خانه روستایی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اقدامی بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

  • 17

اقدامات گمرک در خصوص پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات

معاون گمرک ایران اعلام کرد: اقدامات گمرک ایران در خصوص پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات تشریح شد.

  • 14

پست بانک به مجمع می رود

پست بانک زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام خود را اعلام کرد.

  • 14

بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال ۲۰۱۹

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گزارش جدید بررسی شاخص‌های توسعه مالی اسلامی ایران و جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر و پیشنهادات خود را مطرح کرد.

  • 11

ساختمان جدید شعبه بلوار سجاد بانک کارآفرین در شهر مشهد افتتاح شد

ساختمان جدید شعبه بلوار سجاد (فردوسی سابق) بانک کارآفرین در شهر مشهد افتتاح شد.

  • 22

مناسب‌سازی خدمات بانکی برای توان یابان در بانک توسعه تعاون

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون مناسب‌سازی خدمات بانکی برای توان یابان را در زمره مسئولیت‌های اجتماعی این بانک اعلام نمود.

  • 24

گام تازه پذیرش شرکت‌های استانی در تالار شیشه‌ای

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از آغاز عملیات اجرایی برای پذیرش شرکت‌های استانی در بورس و کشف قیمت دارایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

  • 23

راه‌اندازی بورس بین‌الملل در انتظار موافقت شورای عالی بورس

نایب ‌رییس اتاق ایران با تاکید بر ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی در بورس بین‌الملل گفت: تمامی مدارک راه‌اندازی بورس بین‌الملل منطبق بر استانداردهای لازم تهیه‌شده و در انتظار موافقت شورای عالی بورس است.

  • 23

نقدینگی بالا مانع از افت شاخص است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تداوم ورود و حضور نقدینگی در تالار شیشه‌ای گفت: تا مادامی که نقدینگی در این بازار حضور داشته باشد، نباید منتظر افت شدید شاخص بورس و ریزش قیمت‌ها بود.

  • 16

اعلام جزییات عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام «ولپارس»

بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای، جزییات عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام «ولپارس» را اعلام کرد.

  • 16

بیانیه رسمی بانک ملی ایران درباره برخی فضاسازی های تخریبی

در پی برخی فضاسازی ها علیه بانک ملی ایران، این بانک بیانیه ای صادر کرد.

  • 19

بیانیه رسمی بانک ملی ایران درباره برخی فضاسازی های تخریبی

در پی برخی فضاسازی ها علیه بانک ملی ایران، این بانک بیانیه ای صادر کرد.

  • 26