اخاذی از مردم با وعده بیمه ۱۰۰ درصدی

اخاذی از مردم با وعده بیمه ۱۰۰ درصدی

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 3:16

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از سرپوش 

فعالیت افراد و شرکت‌هایی که با وعده‌های دروغین ارائه خدمات بیمه‌ای، از مردم پول دریافت می‌کنند، ادامه دارد. سازمان بیمه سلامت می‌گوید حدود ۲۳ شرکت شناسایی شده و مدیران آنها دعوت و به آنها تذکرات و هشدارهای لازم داده شده و همچنین برای دو شرکت نیز از سوی دادگاه کیفری، دادنامه صادر شده است، اما با این حال، این مسئله نیاز به اقدام جدی مراجع ذی‌صلاح دارد.

«سلام. از شرکت بیمه سلامت ... تماس می‌گیرم. کد بهداشتی درمانی شما آمده است. ما کارت VIP خدمات درمانی دولت را به شما ارائه می‌کنیم. با این کارت، ۱۰۰درصد قیمت خدمات درمانی شما در هر مرکز درمانی دولتی رایگان است. از فردا به هر مرکز غیردولتی هم مراجعه کنید ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه درمانی شما کم می‌شود. حتی هزینه‌های ایمپلنت و دندانپزشکی شما تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. با ۳۰۰ مرکز طرف قرارداد هستیم و برای بقیه مراکز هم می‌توانید با هماهنگی قبلی از تخفیف در خدمات درمانی بهره‌مند شوید. هزینه اشتراک سالانه برای کل خانواده هم فقط ۲۵۰ هزار تومان است.» این خلاصه یک تماس تلفنی است از طرف شخصی که خود را کارمند یک شرکت بیمه سلامت معرفی می‌کند. شاید شما هم این روزها با مشابه چنین تبلیغاتی روبه‌رو شده باشید. اسامی هم مختلف و البته اغواگر و عوام‌فریب است: «شرکت بیمه سلامت»، «بیمه مرکزی سلامت»، «بیمه تکمیلی سلامت» و امثال آن و صدالبته با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور درمان، بسیاری از مردم فکر می‌کنند شانس در خانه‌شان را زده است و می‌توانند بخشی از هزینه‌های درمانی‌شان را جبران کنند. اما متأسفانه واقعیت چیز دیگری است و  این افراد در حقیقت بازاریابان شرکت‌هایی هستند که با دادن وعده‌های دروغین از جمله ارائه بیمه تکمیلی به بیمه‌شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، پرداخت هزینه‌های آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه‌شدگان اقدام به اخاذی از مردم می‌کنند.

جالب اینکه تعداد تماس‌ها و کلاهبرداری‌ها از شهروندان آنقدر بالاست که سازمان بیمه سلامت درباره سوءاستفاده این افراد و شرکت‌ها از مردم هشدار داد و قرار شد این افراد و شرکت‌ها تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

محمد منتقمی‌راد، مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت در این باره در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید که بر اساس صدها گزارش و شکایت مردمی، شرکت‌هایی را شناسایی کردیم که از طریق تماس تلفنی با شهروندان سراسر کشور اظهار داشتند که بیمه سلامت خدمات تکمیلی رایگان یا کارت هوشمند سلامت صادر می‌کند و می‌توانند با پرداخت مبلغ سالیانه (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد به‌صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند. اما پس از دریافت وجه و ارائه کارت مورد نظر از دسترس خارج می‌شوند و هیچ تلفن و آدرسی از آنها پاسخگو نیست.

به گفته منتقمی‌راد با پیگیری موضوع حدود ۲۳ شرکت شناسایی شده و مدیران آنها دعوت و به آنها تذکرات و هشدارهای لازم و قانونی مبنی بر عدم استفاده از نام بیمه سلامت داده شد و از طرفی، موارد جعل عنوان مورد پیگرد قضایی قرار گرفت و در نتیجه، رسیدگی‌های مراجع قضایی و همکاری مردم و شهروندان، حکم تعلیق چند شرکت متخلف و تعزیر مدیران ذی‌ربط صادر شد.

منتقمی‌راد می‌افزاید: با شکایت متعدد و پیگیری‌های مستمر این سازمان علیه برخی شرکت‌های سودجو که به انحای گوناگون با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان کارمند بیمه سلامت یا شرکت وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران، اقدام به فروش خدمات بیمه‌ای از طریق کارت‌های الکترونیکی و امثال آن می‌کنند و موجبات بدبینی مردم و جامعه نسبت به سازمان متبوع را فراهم می‌آوردند. در مورد دو شرکت، از سوی شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران دادنامه صادر شده است.

منتقمی‌راد می‌گوید طی این مدت، بارها طی مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها، مراتب و شگردهای گوناگون این‌گونه کلاهبرداری‌ برای مردم تشریح شده که سبب کاهش موارد پرداخت وجه از سوی مردم شده است، اما تماس‌های مکرر آنان موجب آزار و اذیت آحاد جامعه شده و نیازمند اقدام مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط جهت برخورد با متخلفان است.

مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت به مردم توصیه می‌کند که فریب تبلیغات اغواگرانه را نخورده و گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۶۶۶ به سازمان بیمه سلامت ایران منعکس و جهت اطلاع از خدمات این سازمان، صرفاً به سایت اطلاع‌رسانی رسمی یا دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه کنند.

بدون شک آگاهی‌بخشی به جامعه در مورد این تبلیغات فریبنده و برخورد با چنین کلاهبرداری‌هایی اقدام بسیار مناسب و مثمرثمری برای مقابله با آنهاست، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بسیاری از این بازاریابان در تماس‌های تلفنی خود اطلاعات دقیقی از وضعیت خانوار دارند. برای مثال، با شخصی که سرپرست خانوار است تماس می‌گیرند یا تعداد افراد خانواده را به‌طور دقیق می‌دانند. سؤال اینجاست که منبع اطلاعات آنها کجاست؟ این اطلاعات چگونه به دست آنها می‌رسد؟ شاید واجب‌تر از برخورد با چنین شرکت‌هایی، برخورد با کسانی باشد که این اطلاعات را به این شرکت‌ها می‌فروشند.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت عید غدیرخم

حجت الله مهدیان در پیامی فرا رسیدن عید غدیر خم راتبریک گفت.

  • 2

آیین تکریم و معارفه معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی روز دوشنبه چهارم مرداد در مراسمی، انتصاب وهب متقی نیا به سمت معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی را اعلام و از خدمات مسعود جلالیان قدردانی کرد.

  • 2

مهلت جذب اعتبارات عمرانی تا شهریور تمدید شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش مهلت جذب اعتبارات عمرانی در سال جاری تا شهریور ماه موافقت کردند.

  • 1

غدیر تداوم خط نبوت است

مدیر عامل بانک رفاه کارگران در آستانه فرا رسیدن عید غدیر، در پیامی این عید را به مشتریان، کارکنان نظام بانکی و خانواده های آن ها تبریک و شادباش گفت.

  • 1

افزایش تدریجی دامنه نوسان در بورس

رییس سازمان بورس گفت: برای اینکه افزایش دامنه نوسان به صورت تدریجی و نظام‌مند باشد، طرحی در دست بررسی است.

  • 2

ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه ای از عوامل شکوفایی اقتصادی

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از عوامل شکوفایی اقتصادی برشمرد.

  • 2

آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، اصلاح و ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهور تصویب‌نامه مربوط به اصلاحیه ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را ابلاغ کرد.

  • 1

ظرفیت بخش تعاون برای پیشبرد برنامه‌های دولت جدید

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص ظرفیت بخش تعاون برای پیشبرد برنامه‌های دولت جدید در ارتقای اشتغال و تولید توضیحاتی ارائه داد.

  • 2

سودآوری مطلوب بانک صنعت و معدن

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن در نشست مجمع عمومی این بانک از رسیدن به نقطه سودآوری مطلوب در صورت های مالی این بانک سخن گفت.

  • 2

تامین مالی ۲.۸ میلیاردیورویی تامین ۵۵۰۰ مگاوات یزث

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر تداوم حرکت بانک در مسیر پیشرفت و حفظ و ارتقاء جایگاه این بانک در نظام بانکداری کشور از تامین مالی ۲.۸ میلیارد یورویی تامین پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات برق خبر داد.

  • 2

شاخص کل بورس ۸۴۰۰ واحدی عقب‌نشینی کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۰۱ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

  • 6

امکان افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس انداز غیرحضوری در بانک رفاه

متقاضیان افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس انداز در بانک رفاه کارگران می‌توانند در قالب طرح "جست و جوی رفاه" نسبت به افتتاح این حساب به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

  • 6

پیام تسلیت مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت درگذشت رئیس بنیاد مسکن

مدیر عامل بانک رفاه کارگران در پیامی، درگذشت مرحوم علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

  • 6

پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

با اهتمام شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۵۹۹۶ میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد پرداخت شده است.

  • 6

جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان هم اکنون سوالات مهمی از سوی متقاضیان این تسهیلات در خصوص نحوه اقدام برای دریافت آن ایجاد شده است.

  • 3

سامانه بازارگاه در نوع خود، کاری جدید و دستاوردی بزرگ است

نشست بررسی راهکارهای بهبود خدمات سامانه بازارگاه و تبادل نظر درباره ارتقای عملکرد این سامانه، با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بازرسی کل کشور در بانک کشاورزی برگزار شد.

  • 6

بررسی زمینه‌های توسعه سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی

موارد توسعه‌ای سامانه بازارگاه محصولات و نهاده های کشاورزی با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی بررسی شد.

  • 4

لزوم حل فوری مسِِِِِئله FATF

به نقل از کارشناس مسائل اقتصادی ،مهم‌ترین کاری که دولت آتی باید مورد توجه قرار دهد، خروج از لیست سیاه FATF و حل مشکل تحریم‌ها است.

  • 3

ماجرای پاداش هیئت مدیره بانک تجارت چه بود؟

مدیرامور مالی بانک تجارت در واکنش به انتشار تصاویری از مجمع عمومی بانک تجارت در فضای مجازی که برای تعیین میزان پاداش هیئت مدیره بود، گفت: این پاداش‌ها با وقفه ۵ ساله پرداخت شده و کاملا قانونی است.

  • 3

خدمت رسانی به حوزه سلامت از افتخارات بانک رفاه است

بانک رفاه کارگران و بیمارستان میلاد همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر دارند و خدمت رسانی به مجموعه این بیمارستان انتفاعی نیست.

  • 3