منابع انسانی و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین مولفه‌های پیاده‌سازی

منابع انسانی و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین مولفه‌های پیاده‌سازی

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت : منابع انسانی و فرهنگ‌سازمانی از مهم‌ترین مولفه‌های پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال است

شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 4:54

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، جلسه کارگروه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال بانک توسعه تعاون صبح امروز با حضور عباس معمار نژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرادپور مدیرکل بیمه و بانکی این وزارت خانه و همچنین حجت‌اله مهدیان ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، اعضای هیأت مدیره و مدیران ستادی و سایر اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال در محل این بانک برگزار شد.

حجت‌اله مهدیان ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه تحول دیجیتال از لایه‌های ارزش به بانکداری دیجیتال می‌رسد گفت: فراهم نمودن زمینه لازم برای رسیدن به اقتصاد هوشمند که از بازیگران و نقش‌آفرینان مختلف تشکیل‌شده است بی‌شک یکی از فعالان موثر برای این امر مهم نظام بانکی است.

مهدیان با تأکید بر اینکه شبکه بانکی از بانک‌های تخصصی، توسعه‌ای و تجاری در قالب دولتی، خصوصی و غیردولتی تشکیل‌شده است گفت: تعریف مدل کسب‌وکار مبتنی بر بانکداری دیجیتال، ارتباط مستقیم با اهداف مشتریان، مأموریت و رویکرد و کارکرد هر بانک در حوزه فعالیت مرتبط دارد که مسلماً بانک توسعه‌ای تعاون که مطابق اساسنامه عهده‌دار فعالیت برای ارتقاء کمی و کیفی بخش تعاون و کمک به رشد و توسعه تعاونگران درزمینه‌های مختلف اقتصادی می‌باشد و برابر اساسنامه هفتاد درصد از تسهیلات و منابع این بانک برای نیازهای ایجادی، تکمیلی، توسعه‌ای و تأمین سرمایه در گردش تعاونی‌ها تخصیص داده می‌شود، مستلزم مدل کسب‌وکار خاصی که از یک‌سو با ظرفیت و توانمندی‌های بانکداری مبتنی بر دیجیتال و از سوی دیگر با جامعه هدف و سازوکار و مختصات و ویژگی‌های بخش تعاون مرتبط است، می‌باشد.

مهدیان بابیان اینکه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون هم سو با تکالیف ابلاغی پیش‌تر به‌عنوان یک ضرورت جدی در این بانک تلقی گردیده و در همین راستا کارایی، اثربخشی، بهره‌وری و تسهیل و تسریع و تنوع‌بخشی در ارائه خدمات و فعالیت بر اساس نیاز جامعه هدف به‌عنوان عوامل مهم در شکل‌گیری و تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال مدنظر قرارگرفته است گفت: تعریف مدل کسب‌وکار برای بانک توسعه‌ای تعاون می‌تواند یک ظرفیت شبکه‌ای با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها با رویکرد ارائه ارزش، ایجاد ارزش و کسب ارزش باشد.

همچنین در این جلسه امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز بابیان اینکه این بانک از سال ۹۷ با ایجاد شورای تحول به استقبال پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون رفته است گفت: با تشکیل شورای تحول؛ تمرکز بر مدل کسب‌وکار و استراتژی مرتبط با آن شکل‌گرفته و در سال جاری با بهره‌گیری از شرکت‌های مشاور تهیه نقشه راه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال توسط بانک توسعه تعاون به‌صورت جدی در حال پیگیری و تدوین می‌باشد.

عصارزاده با اشاره به تفاوت‌های ماهیتی در بانک توسعه‌ای و غیر توسعه‌ای افزود: لازم است در تدوین مدل کسب‌وکار این تفاوت و تمایز به‌دقت لحاظ گردد و پارامترهای خاص سنجش عملکرد و اثربخشی بانک‌های توسعه‌ای به‌ویژه توسعه تعاون در مقایسه با بانک داری تجاری مدنظر قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در بانک‌ها توسعه‌ای کمک به اشتغال و کارآفرینی، رونق تولید و توسعه بخش‌های اقتصادی از حیث کمی و کیفی یک رسالت و وظیفه ذاتی تلقی می‌گردد گفت: اثربخشی عملکرد این دسته از بانک‌ها به یک بخش از اقتصاد، از یک‌سو به نحوه تأمین منابع و از سوی دیگر به نحوه تخصیص آن مرتبط می‌شود که مسلماً توفیر و قیمت تمام‌شده پایین در نوع، ترکیب و میزان منابع می‌تواند در اثربخشی تسهیلات با رویکرد توسعه‌ای قابل‌توجه باشد.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون ماهیت ریسک‌پذیری بانک‌های توسعه‌ای و ساختار مشتریان و جامعه هدف آنان را به یکی دیگر از مولفه‌های موثر در شکل‌گیری مدل کسب‌وکار مبتنی بر دیجیتال یادکرد و دراین‌باره گفت: باید تلاش شود تا علاوه بر تعیین نقطه سربه‌سر فعالیت بانک‌های توسعه‌ای، به نحوه هزینه کرد این بانک‌ها که تا چه میزان از هزینه‌ها باعث توسعه‌ای و تا چه میزان از هزینه‌ها ناکارآمد می‌باشد موردتوجه قرار گیرد. وی در همین رابطه افزود برای امکان ارزش‌آفرینی بهتر بانک‌های توسعه‌ای می‌بایست تأمین منابع موردنیاز این بانک‌ها از محل جذب عمومی صورت گیرد و دولت عهده‌دار تأمین منابع در جهت هزینه توسعه‌ای اثربخش باشد.

 گفتنی است در جمع‌بندی جلسه گزارش پیشرفت تهیه نقشه راه پیاده‌سازی بانک داری دیجیتال توسط بانک توسعه تعاون، دکتر معمار نژاد معاون امور بانکی و بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی ضمن تشکر از مجموعه تلاش بانک توسعه تعاون در پرداخت به این امر مهم و با تأکید بر اینکه نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال می‌بایست بر اساس سرفصل‌های استراتژی در حوزه بانکداری دیجیتال و همسویی آن با سایر استراتژی‌های مدل کسب‌وکار، سامانه جامع بانکداری و تحلیل داده‌ها مشتریان تدوین گردد گفت: تعامل با ذینفعان در اکوسیستم جدید بانکداری، مدیریت کانال‌های ارتباطی، مدیریت امنیت، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتباطی و ساختار و نظام تحول و مدیریت طرح استفاده از فناوری‌های نوین ازجمله مولفه‌های مهم در تدوین نقشه راه و پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال است.

وی توفیق در این طرح مهم را مستلزم تفهیم و تعامل منابع انسانی در پیاده‌سازی مدل کسب‌وکار و شکل‌گیری و هدایت فرهنگ‌سازمانی و برقراری ارتباط فی‌مابین استراتژی منابع انسانی با استراتژی کلان بانک در پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال دانست و توجه به این دو مولفه مهم امر را ضامن تحقق و اجرای آن قلمداد کرد.

شایان‌ذکر است در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش توسط شرکت مشاور در تدوین نقشه راه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال، سایر اعضای کارگروه که از کارشناسان خبره نظام بانکی و اساتید دانشگاهی بوده‌اند نیز نسبت به‌نقد و بررسی و ارائه راهکارهای کارشناسی در نحوه و چگونگی تدوین و پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال پرداختند.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

کارمزدهای جدید برخی خدمات بانک رفاه کارگران اعلام شد

بانک رفاه کارگران بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، کارمزد های جدید برخی خدمات بانکی را اعلام کرد.

  • 16

خدمات جدید بانک رفاه کارگران در دوران کرونا اعلام شد

بانک رفاه کارگران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تمرکز بر ارائه هر چه بیشتر خدمات غیر حضوری و الکترونیکی به مشتریان، خدمات جدید خود را اعلام کرد.

  • 12

پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت روز جهانی معلولان

اسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۳ آذر ماه، روز جهانی معلولان را تبریک گفت.

  • 11

خدمت جدید بانک رفاه کارگران برای رفاه و سلامتی مشتریان

آیا می‌دانید با همراه بانک یا همان موبایل بانک رفاه کارگران می‌توانید بانک را در دستان بگیرید و با خیالی راحت هم کارهای بانکی‌تان را انجام دهید و هم به سلامتی خود، خانواده و مردم ایران کمک کنید.

  • 11

جزئیات بیمه کرونا برای اصناف متضرر از تعطیلی

رییس کل بیمه مرکزی گفت: صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند کسب و کارهای خود را در مقابل تعطیلی‌های کرونایی، بیمه کنند.

  • 13

نوبخت: در بودجه ۱۴۰۰ هیچ پولی از بانک مرکزی استقراض نکرده‌ایم

معاون رئیس‌جمهور درباره کسری بودجه گفت: آنچه درباره کسری بودجه نگران کننده است، استقراض از بانک مرکزی است اما در بودجه ارائه شده هیچ پولی از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم.

  • 10

پرداخت ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی به بنگاه های کوچک

بانک ملی ایران به منظور حمایت از گردش چرخ بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه صنعت کشور، بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش ها اعطا کرده است.

  • 168

یک گام مثبت برای مهار نقدینگی/ اثر ضدتورمی انتشار اوراق قرضه

یک کارشناس بانکی گام اول بانک مرکزی در راستای کاهش نقدینگی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتشار اوراق بدهی با مداخله بانک مرکزی در جهت تامین کسری بودجه دولت اثرگذاری بیشتر از استقراض دولت و چاپ پول دارد.

  • 173

اطلاعیه بانک سرمایه در خصوص تغییر ساعت کار شعبه ایلام

بانک سرمایه در اطلاعیه‌ای تغییر ساعت کار شعبه ایلام این بانک را اعلام نمود.

  • 150

احراز هویت غیرحضوری سجام در شعب منتخب بانک کارآفرین شهر تهران

احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام در ده شعبه منتخب بانک کارآفرین در شهر تهران عملیاتی شد.

  • 164

آمادگی بانک توسعه تعاون به منظور حمایت از تعاونی‌های مسکن

جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران بانک توسعه تعاون و مقامات مسئولی از سازمان بورس کالا به منظور هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای ارائه تأمین مالی مسکن بر مبنای انتشار اوراق سلف برگزار شد.

  • 49

ارتباط مستقیم تلفنی معاون اجرایی بانک رفاه کارگران با مشتریان

به منظور تکریم، افزایش رضایتمندی و پاسخگویی به سوالات مشتریان، ارتباط مستقیم تلفنی معاون مدیرعامل در امور اجرایی بانک رفاه کارگران با مشتریان فراهم شده است.

  • 48

ارائه خدمات مطلوب به کارگران جزو برنامه های اصلی بانک رفاه

بانک رفاه کارگران همواره تلاش می کند تا خدمات مطلوب تری به جامعه کارگری کشور ارائه دهد و امضای این تفاهم نامه زمینه خدمات رسانی بهتر را فراهم می کند.

  • 43

حمایت بانک توسعه تعاون از فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز

بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری، تفاهم‌نامه‌ای با اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز منعقد کرد.

  • 28

واریز ماهانه مبالغ خرد و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این امکان را فراهم کرده تا با واریزهای مستمر ماهانه، پس از مدت مشخصی بتوانید تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنید.

  • 42

روز سبز شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۷۱۷ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۴ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۳۹ واحد رسید.

  • 32

بازدید معاون اعتبارات و راهبری شعب بانک صنعت و معدن استان فارس

عبدالرضا ولی الهی عضو هیأت عامل و معاون اعتبارات و راهبری شعب به همراه سید مهدی صدری رییس اداره بازاریابی و بانکداری شرکتی بانک صنعت و معدن از سه واحد تولیدی بزرگ در استان فارس بازدید نمود.

  • 39

افزایش تولید و صادرات فولاد بناب در سال ۹۹

با حمایت گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری، افزایش تولید و صادرات فولاد بناب در سال ۹۹ محقق شد.

  • 20

ابراز رضایت برندگان یکصدمیلیون ریالی جشنواره همراه بانک پارسیان

طی مراسمی با حضور مدیران روابط عمومی و سیستم های نرم افزاری و اطلاعاتی بانک پارسیان، دو برنده یکصدمیلیون ریالی جشنواره همراه بانک پارسیان، جوایز خود را دریافت کردند.

  • 31

صورت‌های مالی سال ۹۸ بانک سپه با حضور وزیر اقتصاد تصویب شد

مدیذعامل بانک سپه با اشاره به اینکه سال گذشته سال ماموریت‌های بزرگ برای بانک سپه بود، افزود: بانک سپه با ظرفیت‌های قوی تر نقش آفرین در عرصه کلان اقتصادی خواهد بود.

  • 31