بانک توسعه تعاون به دنبال بنگاهداری نیست

بانک توسعه تعاون به دنبال بنگاهداری نیست

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون به دنبال بنگاهداری نیست.

سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 1:0

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای مدیران عامل شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون که با حضور اعضاء هیئت‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌ها و مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری این بانک برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت‌های بانک توسعه تعاون باهدف پیشبرد اهداف بانک و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه کمی و کیفی خدمات بانک راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هدف اصلی هر موسسه مالی سودآوری و ایجاد درآمد است اما این بانک در حال حاضر با ۵ شرکت تابعه، در راستای پیشبرد فعالیت‌های بانک و افزایش خدمت‌رسانی به مشتریان با رعایت ضوابط و مقررات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان این مطلب که برگزاری این جلسات سبب هم‌افزایی بیشتر بین بانک و شرکت‌های تابعه خواهد شد خاطرنشان کرد: تشکیل این جلسات در راستای شناسایی هر چه‌بهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها و فراهم نمودن شرایط لازم برای بهره‌گیری هر چه هدفمندتر از نقاط قوت و متعاقب آن تلاش در جهت رفع مشکلات و نقاط ضعف با اتکا به هم‌افزائی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود می‌باشد.

مهدیان با تأکید بر اینکه هر یک از شرکت‌های بانک بر اساس نیازسنجی به‌عمل‌آمده و حسب ضرورت‌های بررسی‌شده در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین‌شده تشکیل و مشغول فعالیت می‌باشد گفت: شرکت‌های تابعه بانک با رویکرد و کارکرد تأمین نیاز بانک و تکمیل خدمات اساسی موردنیاز مشتریان بانک به‌ویژه اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی، شرکت‌های تعاونی و تعاونگران به‌عنوان جامعه هدف خاص راه‌اندازی گردیده است و اساساً یکی از دلایل اصلی در تأسیس بانک توسعه تعاون کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و امکان فعالیت تشکل‌های تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازارهای مختلف بوده است. وی در همین رابطه افزود: بانک توسعه تعاون تمامی تلاش خود را معطوف خدمات‌رسانی اعتباری و بانکی و تکمیل چرخه ارائه خدمت به مشتریان از طریق ظرفیت‌های موجود بانک و توانمندهای شرکت‌های تخصصی بانکی نموده است.

مهدیان نقش شرکت‌های خدمات و سمات بانک را جنبه حمایتی و پشتیبانی درزمینهٔخدمات اداری و تولید نرم‌افزاری یادکرد و دراین‌باره یادآور شد: ایجاد ظرفیت جدید از طریق این شرکت‌های باعث رونق کسب‌وکار و توسعه فعالیت و خدمات بانک می‌شود و رسیدن به این مهم محصول توجه ویژه مبتنی بر رفتار و نگاه منصفانه و بدون تبعیض بین بانک و شرکت‌های تابعه بوده است تا به‌نوعی یک انسجام، هماهنگی و هم‌پوشانی لازم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهمیت فعالیت شرکت بیمه پوشش را در ارائه خدمات کیفی و مناسب به مشتریان در قالب حضور فعال‌تر و مستقیم نماینده بیمه در استان‌ها و شعب مورد تأکید قرارداد و افزود: هدف از تأسیس شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون در راستای اجرای سیاست‌های کلی بانک و ارائه خدمات بیمه به پرسنل و مشتریان بانک و همچنین ابزاری جهت ارتقا جایگاه بانک در سیستم شبکه بانکی کشور بوده است که امیدواریم این نقش روزبه‌روز پررنگ‌تر شود.

مهدیان نقش شرکت واسپاری توسعه تعاون را به‌عنوان یک حلقه واسطه و یک ظرفیت مناسب برای کمک به شکل‌گیری چرخه تأمین، تولید و توزیع در بخش تعاون یادکرد و دراین‌باره گفت: شرکت واسپاری توسعه تعاون در سال رونق تولید می‌تواند با استفاده از ظرفیت موجود و برای کمک به فعالان بخش تعاون درزمینهٔتأمین تجهیزات و ابزار و وسایل فعالیت از یک‌سو و همچنین کمک به تأمین لوازم و کالاهای بادوام خانگی برای مصرف‌کنندگان نهائی به‌حساب آید.

در ادامه فتاحی عضو هیئت‌مدیره نیز با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانکی که دارای تحریم ثانویه نمی‌باشد از انعقاد تفاهم‌نامه با سایر بانک‌ها در راستای انجام خدمات ارزی به مشتریان خبر داد و از شرکت صرافی خواست در این راستا فعالیت‌های گسترده‌تری را برنامه‌ریزی نماید.

فتاحی همچنین طراحی نرم‌افزار ارزیابی اموال را از شرکت سمات خواستار شد تا در این خصوص استان‌ها به‌راحتی بتوانند فعالیت‌های خود را اجرائی و پیگری نمایند وی همچنین شرکت سمات را یک ظرفیت مناسب و مهم در تولید نرم‌افزارهای بومی و موردنیاز بانک قلمداد کرد و تلاش بیشتر و مستمر را خواستار شد.

 شایان‌ذکر است در ادامه اکبری مدیرعامل شرکت سمات، فنایی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی، نراقی مدیرعامل شرکت صرافی، بوذرجمهر مدیرعامل شرکت گروه مالی، لواسانی مدیرعامل شرکت واسپاری و شاهسونی نماینده شرکت بیمه پوشش به بیان گزارش عملکرد شرکت‌های تابعه خود پرداختند و مسائل و مشکلات خود را بیان نمودند و مقرر گردید شرکت‌های تابعه بانک از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای پیشبرد اهداف بانک بهره ببرند.

ثبت نظر

ارسال

تبلیغات‌

۳۰۰۰هزار مددجوی  زنجانی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند

زنجان-۸ هزار و۵۴۷نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان واجد شرایط  دریافت دفترچه بیمه  سلامت هستند .

  • 8

امضای تفاهم‌نامه باشگاه مشتریان بانک سپه با کارگزاری بانک

باشگاه مشتریان بانک سپه در بخش «شرکای تجاری» با شرکت کارگزاری بانک سپه تفاهم نامه امضاء کرد.

  • 14

ایراد از نظام توزیع است نه ارز دولتی

حذف یا اختصاص ارز 4200 تومانی یا همان ارز دولتی به کالاهای اساســی موضوعی است که بارها مورد چالش بســیاری از اقتصاددانان کشور قرار گرفته است؛ ارزی که سال گذشته نه تنها به کاهش بهای اقلام مورد نیاز و ضروری مــردم کمک نکرد بلکه بــا همان قیمتها یا قیمت‌هایی به نسبت بالاتر از نرخ دولتی اعلام شــده به ...

  • 10

رشد پله‌ای در بازار ارز

دنیای اقتصاد : ...

  • 27

مروری بر تجارب جهانی

میثم رادپور /کارشناس اقتصادی ...

  • 35

ظهور قدرت‌های انحصاری؟

دکتر سجاد برخورداری/ هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ...

  • 41

الزامات موفقیت

موسی شهبازی غیاثی/ کارشناس اقتصادی ...

  • 38

مسیر سرمایه گذاری کشور برای پژوهش نادرست است

کاشان - معاون علم و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر سرمایه گذاری کشور بر روی پژوهش نادرست است، گفت: تکنولوژی با پول به دست نمی آید.

  • 9

رفع مشکلات ۱۳۰ واحد صنعتی کرمان/ به دنبال توسعه پتروشیمی هستیم

کرمان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وضعیت ۱۳۰ واحد صنعتی در حال رصد است و به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.

  • 7

دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در سفر به استان خراسان جنوبی با استاندار دیدار و گفتگو کرد

  • 38

تذکر مجدد نماینده اهواز در خصوص مسکن کارکنان لوله‌سازی اهواز

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص وضعیت مسکن کارکنان لوله‌سازی اهواز با بیان اینکه «منازل کارکنان لوله سازی هنوز در ملکیت بانک است» مجدادا به وزیر اقتصاد تذکر داد.

  • 37

«بانک آفیسر» جایگزین سرویس‌های بانکداری سنتی می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک برای نخستین بار سیستم یکپارچه بانکی معروف به سیبا و خدمات بانکی آنلاین را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرد، گفت: سیبا جایگزین روش‌های سنتی بانکداری شد.

  • 36

«بانک آفیسر» جایگزین سرویس‌های بانکداری سنتی می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک برای نخستین بار سیستم یکپارچه بانکی معروف به سیبا و خدمات بانکی آنلاین را در نظام بانکی کشور پیاده سازی کرد، گفت: سیبا جایگزین روش‌های سنتی بانکداری شد.

  • 34

دستورالعمل مالیاتی خریداران سکه ابلاغ شد

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع مالیات عملکرد دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس کل سازما مالیاتی ابلاغ شد.

  • 33

تنش‌ بین آمریکا و ایران قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت تنش‌های آمریکا و ایران در خلیج فارس با 43 سنت افزایش 65.63 دلار معامله شد.

  • 39

مطالباتِ داروخانه ها پرداخت می شود

قزوین_ مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: مطالباتِ اردیبهشت ماه داروخانه ها پرداخت می شود.

  • 32

پرسپولیس و ذوب آهن جریمه شدند/ تیم برانکو اخطار گرفت

کنفدراسیون فوتبال آسیا آرای انضباطی خود را منتشر کرد که بر این اساس پرسپولیس و ذوب آهن جریمه شدند.

  • 33

هر پزشک باید برای ویزیت بیمار چند دقیقه وقت بگذارد؟

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با بیان اینکه بیمه‌شدگان روستایی و کمیته امداد برای کاهش هزینه‌های درمان ملزم به رعایت سیستم ارجاع هستند، گفت: هر پزشک متخصص باید درازای دریافت ویزیت ۲۰ دقیقه به بیماران خدمات‌رسانی کنند و بیماران باید به حقوق خود واقف بوده و مطالبه گر باشند.

  • 29