4-1-هدف:
تسهیل و تسریع دسترسی مردم، بنگاهها و دستگاههای اجرایی به خدمات دولتی فارغ از زمان و مکان.
4-2-سیاستهای کلی نظام اداری*
توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی(بند 15)
توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روشهای اداری بهمنظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری(بند 12)
4-3-اهم چالش های اساسی
- رتبه پایین کشور در بین سایر کشورها در استقرار دولت الکترونیک.
- فقدان نقشه راه و برنامه منسجم و مصوب برای تحقق دولت الکترونیک.
- فقدان مدیریت یکپارچه برای استقرار دولت الکترونیک.
- عدم استفاده از استانداردهای واحد برای تبادل داده و اطلاعات بین دستگاهها و مردم.
- طولانی و غیر مستند بودن فرایندهای انجام خدمات در دستگاههای اجرایی.
- آشنایی ناکافی مدیران، کارکنان و مردم با مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات.
- ضعف در زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری.
4-4-موضوعات استراتژیک
1- نقشه راه دولت الکترونیک.
2- راهبری و استقرار دولت الکترونیک.
3- اصلاح سیستمها و روشها.
4- تعامل الکترونیکی بین دستگاهی.
5- آموزش و توانمندسازی کارکنان دولت و مردم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
6- پایش، سنجش و ارزیابی توسعه دولت الکترونیک در کشور.
4-5-اقدامات اساسی متناسب با موضوعات استراتژیک]5[
4-5-1-موضوع استراتژیک 4-5-2- نقشه راه دولت الکترونیک
- طراحی و تدوین نقشه راه دولت الکترونیک.
4-5-3- موضوع استراتژیک4-5-4- راهبری و استقرار دولت الکترونیک
2-1- تدوین استانداردهای لازم حقوقی، فنی و مدیریتی.
2-2- توسعه پرتال ملی، پرتالهای دستگاهی، استانی و محلی.
2-3- ارائه خدمات اطلاعرسانی، تعاملی و تراکنشی از طریق پرتالها.
ثبت نظر