Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 35 دقیقه

امنیت کارتهای الکترونیکی

کارتهای الکترونیکی بانکی ابزار جدیدی برای هکرها بشمار می روند و بانکهای بزرگ در خصوص کلاهبرداری از طریق عابر بانکها و پایانه های فروش هشدار داده اند و باید دارنده های این گونه کارتها هنگام مراجعه به فروشگاهها ، کافی نت ها و خریدهای الکترونیکی و اینترنتی ، مراقب سوء استفاده های احتمالی افراد فرصت طلب باشند . بر این اساس با توجه به گستردگی توزیع کارتها در میان مردم و لزوم حفظ اطلاعات محرمانه این کارتها ، بعضاً در خریدهای الکترونیکی از پایانه های فروشگاهی یا کافی نت ها افراد فرصت طلب با مطالعه و یادداشت شماره کد و روز کارت و کد CVV2 ( کد امنیتی کارت ) درخواست مشتریان را انجام می دهند .

واقعیت این است که امروزه با رشد تجارت رایانه ای از طریق شبکه جهانی اینترنت سبب شده است تا بانکهای اروپائی برای حفظ امنیت برای مشتریان خود نرم افزارهای هوشمند پرداخت الکترونیکی براساس استاندارد جهانی ( Set ) را پایه گذاری کنند .

در دنیای امروز بانکداری الکترونیکی و کارتهای هوشمند اعتباری جزئی از تجارت الکترونیکی به شمار می رود از این رو هر فرد یا موسسه و یا سازمانی پا به این عرصه می گذارد باید به نرم افزارهای امنیتی مجهز باشد .

چهار اصل محرمانگی ، هویت شناسی ( یعنی شناسائی و تصدیق هویت خریداران ، فروشندگان  و واسطه ها ‌) ، عدم دستکاری در اطلاعات و اسناد پرداختی و عدم انکار ( عدم تکذیب معاملات انجام شده از سوی طرفین ) متضمن اعتماد در سیستم های پرداخت الکترونیک است . [4]

ثبت نظر

ارسال