Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 12 و 54 دقیقه

بانک‌ها با وام 10میلیونی همراهی کنند

قائم‌مقام وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در امور تجارت با اعلام اینکه 10هزار و 500 قلم کالا در طرح کارت اعتباری تا به امروز قابل استفاده است، خواستار همراهی بانک‌ها در اجرایی شدن وام 10میلیونی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه ( بینا )، به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج ضمن تقدیر از همراهی مسئولان بانک مرکزی در اجرای طرح فروش مدت‌دار خودروی داخلی تصریح کرد: این اقدام موجب شد نقش سیستم بانکی در تسهیل مبادلات، افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ترویج مصرف ساخت داخل به‌خوبی نمایان شود.

وی  با اشاره به اینکه تجربه موفق فروش بیش از 120هزار دستگاه خودروی داخلی ظرف مدت 5 روز،‌ علاوه بر اهمیت جایگاه سیستم بانکی در این بین، به توسعه فرهنگ مصرف تولیدات و کالاهای داخلی نیز می‌انجامد، افزود: چنانچه این طرح برای سایر کالاهای تولید داخل و مورد نیاز اساسی مردم به کار گرفته شود می‌توانیم امیدوار باشیم تحول و رونقی بزرگ را هم در بخش تولید داخلی و هم بخش بازرگانی کشور ایجاد کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در امور تجارت تأکید کرد: اجرای این طرح حاکی از آن است که اگر سیستم بانکی فعال وارد صحنه اقتصاد کشور شود چطور می‌تواند چرخ تولید و مصرف را بگرداند و بر رکود بازار فائق شود.

قائم مقام وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت درباره اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی از طریق صدور کارت اعتباری تصریح کرد:‌ کار اصلی این بخش به‌عهده بانک مرکزی است و در واقع این اقدامی است که از سوی سیستم بانکی در جهت حمایت از تولیدات داخل به اجرا درخواهد آمد.

خسروتاج اظهار کرد: شبکه بانکی،‌ کارتهای اعتباری را بر اساس اعتبار سنجی که از اقشار مختلف مردم به عمل می آورند صادر خواهد کرد و در حال حاضر سیستم بانکی در حال تنظیم گروههایی است که در فاز اول، از  کارت اعتباری بهره مند  خواهند شد.
به گفته وی؛‌ کارت خرید کالای ایرانی توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر می‌شود و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال است کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.
خسروتاج افزود: در این‌راستا وزارت صنعت،‌معدن و تجارت سایتی را طراحی کرده است‌که همه تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بادوام داخلی می توانند در آن ثبت نام و نسبت به ارائه محصولات خود اقدام کنند.
وی متذکر شد:‌تا امروز 10 هزارو 500 قلم کد کالا وارد سامانه این طرح شده است و هر روز در حال به روزرسانی است و همه  واحدهایی که تولید محصول کالای مصرفی با دوام داخلی دارند می توانند در این طرح شرکت کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در این طرح آن است که سامانه کارخانجات ،‌کالاها و شماره حساب شبای آنها را  طراحی و  به عنوان پشتوانه اطلاعاتی کارت ،به بانک مرکزی ارسال کند.

طحان‌پور: پرداخت وام 10میلیونی کالا در بانک‌ها به مشکل خورد

اظهارات خسروتاج مبنی بر همراهی کردن بانک‌ها با طرح وام 10 میلیونی کالا در حالی است که رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: مردم منتظر دریافت کارت‌های خرید کالا هستند اما هنوز بانک‌ها اقدامی نکرده‌اند.

محمد طحان‌پور درباره دلیل تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی افزود: بانک‌ها ظاهراً در زمینه ارائه وامهای ده‌میلیون تومانی مشکل دارند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت کارهای لازم را انجام داده است و نمایندگی‌هایی که قصد دارند کالاهای خود را ارائه دهند، آمادگی کافی دارند.

طحان‌پور درباره معرفی کالاها روی سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برندهای موجود تمامی کالاهای خود را اعم از ریز و درشت روی سایت معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم به کالاهای درشت خانگی نیاز دارند، گفت: برندهای موجود کالاهای ریز را هم معرفی کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: این طرح برای کارمندهای دولت بوده و هنوز جزئیات اجرای این طرح در بانک‌ها مشخص نشده است.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال