سرمایه گذاری با سود مطمئن

سرمایه گذاری با سود مطمئن

سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان هم امکان پذیر

سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 ساعت 14:49
امین فتحی

سرمایه گذاری با سود مطمئن

تهیه و انتشار: امین فتحی


اکثر مردم برای سرمایه ‌گذاری دارای سرمایه کمی هستند و می‌خواهند شروع به سرمایه ‌گذاری کنند و از همان مقدار اندک سرمایه، سود به دست آورند. طبیعتاً هر فردی به دنبال مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری و همچنین سرمایه‌گذاری با سود بالا می‌باشد اما اینکه سرمایه کجا و چگونه عمل کند تا بهترین نتیجه را داشته باشد نیاز به تجربه و دانش و همچنین تحقیق در این زمینه دارد. افرادی که دارای سرمایه زیاد برای سرمایه ‌گذاری هستند طبیعتاً دارای انعطاف عمل بیشتری بوده و قدرت به دست آوردن سود بیشتر را دارند، زیرا وقتی سرمایه زیاد باشد می‌توان آن را در بازارهای مختلف طوری تقسیم و سرمایه‌گذاری کرد که هم میزان ریسک پایین آمده و هم میزان سودآوری را بالا برد که درنتیجه سرمایه‌گذاری مطمئن با سود بالا شکل خواهد گرفت.

اما کسانی که می‌خواهند با سرمایه کم شروع به سرمایه‌گذاری کنند باید دقت بیشتری به عمل آورند زیرا به‌اندازه افراد با سرمایه زیاد قدرت مانور نخواهند داشت و معمولاً مجبور به انتخاب یک یا نهایتاً دو بازار برای سرمایه ‌گذاری می‌شوند.

 باید در نظر داشت که کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی جزء سرمایه‌گذاری‌های کوچک محسوب شده و باید دقت بیشتری در سرمایه‌گذاری آن انجام گیرد و انواع راهنمایی جهت سرمایه‌گذاری گرفته شود تا مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری انجام شود. باید به این نکته توجه داشت که خصوصیات فردی و اخلاقی سرمایه‌گذار در انتخاب بازار سرمایه‌گذاری بسیار تأثیرگذار است. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی موجود است که در ادامه مقاله به آن پرداخته می‌شود و نقاط مثبت و منفی آن بیان می‌گردد و در پایان پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری بهتر ارائه می‌شود

 

۱۰ میلیون تومان را در بانک سرمایه‌گذاری کنیم؟

یکی از راه‌هایی که اکثر افراد در مواجه با پس‌اندازهای خود انجام می‌دهند سرمایه‌گذاری در بانک است. البته این کار معمولاً به دو صورت انجام می‌گیرد و هرکدام از این موارد مستقیماً به نوع نگرش و ریسک‌پذیر بودن و یا عدم ریسک‌پذیری فرد بستگی دارد
اولین شیوه سرمایه‌گذاری قرار دادن پول در بانک به‌صورت کوتاه‌مدت و دریافت وام و سپس سرمایه‌گذاری در بازار دیگر می‌باشد. یعنی با سرمایه ۱۰ میلیونی۱۰ میلیون تومان وام دریافت کرده و مجموعاً ۲۰ میلیون را در بازار دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنید. البته این شیوه بیشتر به‌عنوان کمک به سرمایه‌گذاری بعدی و افزایش سرمایه در شروع سرمایه‌گذاری جدید می‌باشد. اما دومین شیوه که یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود این است که فرد، سرمایه خود را در حساب‌های کوتاه‌مدت یا بلند مدت به‌صورت سپرده قرار می‌دهد و از سود ماهیانه آن به‌عنوان سود استفاده می‌کند. شاید در کشور ما این شیوه یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری باشد اما باید توجه داشت که نکات منفی نیز در آن وجود دارد
یکی از نکات منفی آن سود پایین این شیوه سرمایه‌گذاری است که در مقابل دیگر سرمایه‌گذاری‌ها به مقدار کمتری می‌باشد. نکته منفی دیگر آن عدم رشد سرمایه به نسبت تورم می‌باشد، به این معنا که اگر جامعه در تورم به سر ببرد با سرمایه‌گذاری در بانک از ارزش سرمایه در طول زمان کاسته می‌شود و این یعنی کاهش قدرت خرید و بی‌ارزش شدن پول. لازم به ذکر است که این شیوه دارای نکات مثبتی همچون نقد شوندگی بالا و ریسک بسیار پایین در سرمایه‌گذاری می‌باشد. با این توصیفات سرمایه‌گذاری در بانک می‌تواند برای افرادی که نمی‌خواهند ریسک کنند و به میزان سود کمتری قانع هستند جزو مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها است

 

با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی می‌توان در بازار سکه سرمایه‌گذاری کرد. نقد شوندگی بسیار بالای بازار سکه و برابری آن با پول نقد اصلی‌ترین مزیت‌های این نوع از سرمایه‌گذاری است

 

۱۰ میلیون تومان را در بازار سکه سرمایه‌گذاری کنیم؟

خرید سکه و طلا از دیگر شیوه‌هایی است که می‌توان با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در آن سرمایه‌گذاری کرد. به چند دلیل مختلف این بازار نیز جزء مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها به شمار می‌رود. مهم‌ترین دلیل آن نقد شوندگی بسیار بالا آن می‌باشد. سکه طلا با پول نقد برابری می‌کند. دومین دلیل آن عدم از دست رفتن ارزش سرمایه فرد می‌باشد. شاید بازار طلا جزء سرمایه‌گذاری مطمئن با سود بالا نباشد اما اینکه در مقابل تورم از میزان ارزش سرمایه فرد کاسته نشود بسیار نقطه قوت مناسبی است. البته به تجربه ثابت شده که بازار طلا همواره سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. به دلیل نوسانات قیمتی در بازار طلا این بازار از ریسک بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک برخوردار است اما طبیعتاً سود بهتری را برای سرمایه‌گذار به همراه دارد.
یکی از شیوه‌های کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در این بازار، خرید سکه‌های یک گرمی و یا نهایتاً ربع‌سکه می‌باشد. به این دلیل این پیشنهاد صورت گرفته که تعداد سکه بیشتر با وزن کمتر به نسبت تعداد سکه کمتر با وزن بیشتر قدرت عمل بالاتری را برای کسب سود بیشتر به سرمایه‌گذار ارائه می‌دهد، همچنین برای انجام معاملات بیشتر و خریدوفروش در بازه‌های زمانی مختلف مانع از دست رفتن میزان زیادی سرمایه می‌شود. به‌طور مثال اگر سرمایه‌گذار با سرمایه ۱۰ میلیونی ۲ سکه تمام بهار و یک سکه نیم بهار بخرد در کمترین حالت ۲۰ درصد از سرمایه خود را برای انجام معامله جدید ریسک می‌کند حال اگر همان سرمایه‌گذار با ۱۰ میلیون تومان سکه یک گرمی و ربع‌سکه خریداری کند در کمترین حالت ۵ درصد از سرمایه خود را ریسک کرده است. با تمام این توضیحات اگر فرد سرمایه‌گذار دارای روحیه‌ای با ریسک‌پذیری متوسط باشد بازار سکه و طلا می‌تواند گزینه مناسبی برای او به‌حساب آید.

۱۰ میلیون تومان را در بازار ارز سرمایه‌گذاری کنیم؟

بازار ارز یکی از بازارهای سرمایه ‌گذاری است که اکثر افراد برای از بین نرفتن ارزش سرمایه و میزان قدرت خرید به سمت آن هجوم می‌برند. بازار ارز به‌خودی‌خود سودآوری ندارد و با خریدوفروش در آن می‌توان سود به دست آورد. اگر به‌طور مثال ۱۰ میلیون پول را به دلار تبدیل کرده و یک سال بعد این مقدار ۲۵ درصد رشد داشته باشد و میزان ریالی آن ۱۲٫۵ میلیون تومان باشد شما کمتر از ۲۵ درصد سود کردید زیرا میزان تورم نیز با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند و به‌صورت دوطرفه به هم مرتبط هستند. پس اگر می‌خواهید به‌طور هم‌زمان هم از سرمایه خود سود به دست آورید و هم از ارزش دارایی‌تان کاسته نشود وارد بازار ارز شده و در این بازار شروع به خریدوفروش کنید. بازار ارز دارای سود بالایی می‌باشد و میزان نقد شوندگی آن نیز زیاد است اما بزرگ‌ترین مشکل این بازار ریسک بسیار بالای آن است که افراد را برای ورود به این بازار دچار شک و تردید می‌کند.
یک راه دیگر برای ورود به بازار ارز تبدیل پول به دلار و ورود به بازار بورس ارز می‌باشد، درصد سود در این بازار بسیار زیاد بوده و درعین‌حال ریسک بسیار بالایی دارد. البته باید توجه داشت که برای کسب سود در این بازار باید از اطلاعات کافی در این زمینه بهره‌مند شد اما با توجه به داشتن شرایط که ازجمله آن دانش تخصصی و تجربه در بازار بورس ارز است، بازار بورس ارز یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون تومانی می‌باشد. درمجموع اگر قدرت ریسک بالایی دارید بازار ارز می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد.

کار با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در بازار بورس

بازار بورس اوراق بهادار نیز دیگر راهنمایی جهت سرمایه‌گذاری می‌باشد. اگر تجربه و دانش کافی در این زمینه را ندارید می‌توانید با سپردن پول به صندوق‌های سرمایه ‌گذاری و یا صندوق‌های سبد گردانی از سود این بازار بهره‌مند شوید تا آن‌ها به‌جای شما به انجام معامله بپردازند و درنهایت به شما سود برسانند. اما اگر دارای تجربه و دانش کافی در زمینه بورس هستید می‌توانید به‌خوبی با ۱۰ میلیون سرمایه در این بازار به کسب سود بپردازید.
بازار بورس به‌طورکلی دارای ریسک بالا می‌باشد و میزان نقد شوندگی پایین‌تری نسبت به بازار سرمایه‌گذاری ذکرشده دارد. بااین‌حال کسب سود به نسبت بالا در آن می‌تواند برای سرمایه‌گذاری وسوسه‌برانگیز باشد. لازم به ذکر است که بازار بورس تقریباً می‌تواند خود را همگام با تورم سازد یعنی با افزایش تورم به میزان معقولی سهام افزایش قیمت پیدا می‌کنند که این امر می‌تواند تا حدودی ارزش پول و سرمایه فرد سرمایه‌گذار را حفظ کند. اگر سرمایه ۱۰ میلیونی دارید و می‌خواهید در این بازار وارد شوید حتماً شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه را به‌خوبی رصد کنید زیرا تغییرات سیاسی و اقتصادی به‌شدت در این بازار مؤثر بوده و آن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. با توجه به تمام موارد ذکرشده کار با سرمایه ۱۰ میلیون در این بازار می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

بهترین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیونی

بهترین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیونی به‌صورت قطعی و صد درصد وجود ندارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل را به دو دسته عوامل بیرونی و عوامل درونی می‌توان تقسیم کرد.
عوامل درونی شامل خصوصیات فردی می‌باشد که قدرت ریسک‌پذیری، داشتن دانش در حوزه ای که مدنظر سرمایه‌گذاری است و قدرت تحمل فرد برای کسب سود، جزء این عوامل به‌حساب می‌آیند. به‌طور مثال فردی که دارای قدرت ریسک‌پذیری بالا است می‌تواند در بازار ارز و بازار بورس سرمایه‌گذاری کند اما کسی که تحمل برای کسب سود را نداشته و از طرفی قدرت ریسک‌پذیری پایین‌تری دارد می‌تواند در بانک سرمایه‌گذاری کند.
عوامل بیرونی شامل تورم، مسائل سیاسی و اقتصادی است. در شرایطی که تورم بالا می‌باشد به ‌دور از منطق است که در بانک سرمایه‌گذاری انجام شود و یا زمانی که شرایط سیاسی نابسامان است منطقی نیست که وارد بازار بورس شد. درنتیجه با مشخص کردن شرایط شخصی و اقتصادی کلان می‌توان بهترین پیشنهاد را برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیونی ارائه کرد.

 

بهترین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیونی به‌صورت قطعی و صد درصد وجود ندارد این موضوع و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی فردی همچون قدرت ریسک‌پذیری، داشتن دانش در حوزه مدنظر سرمایه‌گذاری و قدرت تحمل فرد برای کسب سود در سرمایه گذاری تأثیرگذار است. عوامل دیگری همچون تورم و مسائل سیاسی و اقتصادی نیز بسیار مؤثر است.

این متن راهنمایی جهت سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیونی بوده و شرایط مختلف را بررسی کرده است. همان‌طور که گفته شد با ۱۰ میلیون سرمایه می‌توان در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده و از آن‌ها سود به دست آورد. البته کسب این سود ارتباط مستقیمی با دانش، مهارت و حرفه‌ای بودن شما در انتخاب بازار مناسب سرمایه‌ گذاری دارد. به‌طور مثال بورس یکی از بازارهای خوب برای سرمایه گذاری است اما همیشه و در هر شرایطی سرمایه گذاری در آن به نفع شما نیست. سرمایه گذاری سودآور در بورس به دانش و درک شما از ریسک‌های سیستماتیک در این بازار برمی‌گردد. مثلاً در زمان تدوین این مقاله(مهرماه ۱۳۹۷) اوضاع سیاسی ایران در شرایط به‌شدت بحرانی قرار دارد؛ اما بورس در همین بازار بحرانی توانسته است در حدود ۵۰ درصد به سهام‌داران خود سود بدهد. به‌طور مثال سهام صنایع خودرویی ظرف ۲ تا ۳ ماه گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سود داشته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در شرایطی مثل این می‌توان با دقت بیشتر در صنایع مختلف، هوشمندی و تسلط بر بازار بورس و انتخاب بهترین سهم از میان ۶۰۰ سهم موجود بهترین را انتخاب کرده، آن را خرید و از آن سود کرد.
بنابراین تحت هر شرایطی برای سرمایه گذاری باید دقت و هوشمندی داشته باشید؛ به این معنی که بدانید چه زمانی، در چه مقطعی و با چه قیمتی وارد هر بازار اعم از بورس، ارز یا طلا شوید تا بتوانید از آن به سود برسید.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1795

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1955

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1762

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361