ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه آخر صفر اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه آخر صفر اعلام شد

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر را توضیح داد.

سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت 23:31

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از ایسنا 

، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های آستان قدس در دهه آخر صفراظهار کرد: شعار انتخاب شده با توجه به ایام شهادت و ایام الله ۱۳ آبان، فرازی از زیارت جامعه کبیره است. «فمعکم معکم لا مع عدوکم» این متن قسمتی از زیارت جامعه کبیره به معنای «همراه با امام در برابر دشمن» است که با توجه به مناسبت‌های پیش رو از سوی ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس برای دهه پایانی صفر انتخاب شده است.

وی با اشاره به این که ایام شهادت دهه پایانی صفر با یوم الله ۱۳ آبان همزمان شده، ادامه داد: یوم الله ۱۳ آبان روز استکبارستیزی با دشمنان اسلام به خصوص آمریکاست. از اوایل انقلاب اسلامی یاوه‌گویی‌های استکبار در مقابل عزت، استقلال و اقتدار ملت اسلامی ایران وجود داشته و در حال حاضر نیز ترامپ، رئیس جمهور منفور آمریکا، به این یاوه‌گویی‌ها ادامه می‌دهد؛ لذا انتخاب این شعار همزمان با ایام شهادت و متناسب با این روزها انتخاب شده است. همچنین، ستاد مناسبت‌های آستان قدس رضوی از ماه‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه‌های ویژه‌ای از سوی این ستاد برای دهه پایانی صفر تدارک دیده شده است که شاهد همکاری و انسجام همه بخش‌های آستان قدس رضوی از جمله بخش‌های فرهنگی، اداری، خدام، اقتصادی و... در این زمینه و به صورت ویژه‌تر در خصوص شهادت امام رضا( ع) هستیم.

رئیس ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی با اشاره به این که برنامه‌های ستاد مناسبت‌های آستان قدس با ۴ رویکرد جغرافیایی فعالیت‌های خود را شروع کرده ادامه داد: محورهای کانونی حرم، محور مربوط به شهر مقدس مشهد، میزبانی و مجاوران، برنامه‌های گستره ملی و اقداماتی در حوزه بین‌المللی از جمله رویکردهای آستان قدس در برنامه‌های دهه پایانی صفر خواهد بود. ضمن این که 32 ویژه برنامه برای این ۴ رویکرد در نظر گرفته شده است و برگزاری همایش «میثاق با امام» فعالان اقتصادی تولیدکنندگان و بازاریان یکی از همین ویژه‌برنامه‌هاست. در این مراسم از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دعوت شده است تا در حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای داخلی با تاسی از سیره جهادی امام رضا(ع) با امام مهربانی‌ها میثاق ببندند.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: برنامه‌های عزا و خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا(ع) یکی دیگر از ویژه برنامه‌های ستاد عنوان است. ضمن این که خطبه خوانی یکی از آیین‌های تاریخی و سنتی در حرم مطهر است که هم در شب عاشورا و هم در شب شهادت امام رضا( ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود. به علاوه، در مراسم خطبه خوانی امسال از چهره‌های علمی، نخبگان، علما و روحانیون برجسته، تولیت آستان‌های داخلی و خارجی، خانواده شهدا و... نیز دعوت به عمل آمده است. همچنین، اجتماع بزرگ رضویون که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و معاونت هماهنگی حرم مطهر، روز پنجشنبه، ۱۷ آبان ماه، بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد نیز یکی دیگر از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده ستاد مناسبت‌های آستان قدس رضوی خواهد بود.

گنابادی نژاد با اشاره به این که در سیره زندگانی امام رضا( ع) خواهران نقش بسزایی داشته اند، اظهار کرد: همایش ویژه خواهران با عنوان «زنان فاطمی، سوگواره رضوی» در روز شهادت امام رضا( ع) در حرم مطهر رضوی و با حضور رئیس روضه‌های خانگی خواهران خراسان رضوی برگزار خواهد شد نیز از جمله ویژه برنامه های ستاد در این ایام است.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی ضمن اشاره به برپایی «خیمه امت» برای زائران خارجی و غیر ایرانی را به عنوان دیگر برنامه‌های مناسبتی اظهار کرد: برپایی این خیمه در حرم مطهر رضوی به زائران خارجی و غیرایرانی این فرصت را خواهد داد که آنان نیز بتوانند با زبان، شیوه و آداب و رسوم خود به عزاداری بپردازند. همچنین، «آستان آفتاب» نیز مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر است که در این برنامه بیش از ۶۰۰ حلقه معرفت و ۱۰۰ حلقه معرفت ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر برگزار خواهد شد. در ضمن برگزاری عزاداری ۲۰۰۰ نوجوان در دارالهدایه نیز از برنامه‌های ستاد مناسبت‌های آستان قدس است.

گنابادی نژاد اضافه کرد: در این ایام بیش از ۶۰۰۰ مترمربع از فضای حرم مطهر رضوی و ورودی ها سیاه‌پوش شده است و همچنین ۵۰ متر مربع از فضای صحن‌های حرم مطهر رضوی نیز هر روز برای برگزاری مراسمات مفروش می‌شود. به علاوه، برنامه‌های ویژه‌ای برای حمل و نقل زائران کهنسال و مادرانی که با فرزندان خردسال خود به حرم مطهر مشرف می‌شوند داریم، و برای تسریع تردد این عزیزان در زمانی که امکان حضور اتوبوس و مینی‌بوس‌ها وجود ندارد، خادمانی برای هدایت ویلچرهای توانیابان مستقر شده‌اند تا به زائران خدمات ارائه دهند.

وی با بیان این که در این ایام بیش از ۲۵۰۰ بسته متبرک از حرم مطهر رضوی به هیات‌های مذهبی داده شده، عنوان کرد: همچنین پزشکانی نیز به عنوان خادم یاران سلامت در پایگاه‌های سلامتی که در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شده است، حضور داشته و اقدامات لازم برای پایش سلامت زائران را انجام خواهند داد. همچنین پایگاه‌های اهدای خون نیز در اطراف ورودی‌های حرم مطهر رضوی مستقر هستند. ضمنا تا به امروز بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم مشهد در دبیرخانه زائر و زیارت برای کمک به زائران  در دهه آخر صفر در عرصه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند و از این تعداد ۱۷ هزار نفر در ۶ اولویت سازمانی از جمله حمل و نقل، انتظامات، استقبال و بدرقه و... در حال فعالیت هستند.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی  ادامه داد: راه‌اندازی قرارگاه زائران پیاده نیز از جمله برنامه‌های ویژه آستان قدس در دهه پایانی صفر بوده و در این قرارگاه ۲۳۰۰ مبلغ خواهر و برادر در موقعیت‌های اسکان و ایستگاه زائران جانمایی شده‌اند و از این تعداد حدود ۷۲۴ مبلغ با ۵۰۰ کاروان از مبدا همراه هستند. در این طرح مبلغان هم در مبدا و هم در مسیر و هم در مقصد همراه زائران هستند. به علاوه زائران افغانستانی و پاکستانی بیشتری نیزدر این ایام به مشهد مشرف می‌شوند که برنامه‌های ویژه‌ای نیز در خصوص حمل و نقل، اسکان و اطعام این عزیزان تدارک دیده شده است.

گنابادی نژاد ضمن اشاره به برگزاری مراسم تشرف ۱۰۰۰ نفر از علمای اهل تسنن از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی ادامه داد: این برنامه نیز از جمله برنامه‌های ستاد مناسبت‌های آستان قدس بود. حدود ۱۰۰ هزار جانماز نمدی نیز توسط خادم یاران نوجوان تهیه و بسته‌بندی شده و در ایستگاه‌های استقبال از زائر، به این عزیزان اهدا خواهد شد.

وی افزود: تبلیغات محیطی فراوانی نیز در سطح شهر نصب گردیده و در گستره ملی برنامه «شباب الرضا(ع)» که در واقع مراسم سوگواری برای این امام رئوف است نیز در ۲۸ دانشگاه محوری در سراسر کشور برگزار خواهد شد و این دانشگاه‌ها میزبان خدام و هیات‌های مذهبی دانشجویی در شهرهای خود هستند. همچنین، برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» را که نوبت اول آن در ماه مبارک رمضان که از صدا و سیمای خراسان رضوی بخش شد نیز یکی دیگر از برنامه‎های ویژه ستاد است که نوبت دوم این برنامه در ایام شهادت و در دهه پایانی صفر با همت و همکاری موسسه آفرینش‌های هنری و شبکه کودک بخش خواهد شد. پویانمایی «در مسیر باران» نیز که توسط موسسه آفرینش‌های هنری تولید شده در دهه پایانی صفر در سینماها اکران خواهد شد. در ضمن، ارسال نامه‌ای با موضوع معرفی شخصیت امام رضا( ع) به تمام رهبران ادیان و مذاهب دیگرجزو برنامه‌های ستاد مناسبت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل است.

انتهای پیام

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1801

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1962

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1766

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361