نظر سران قوا در مورد لوایحFATF به استحضار رهبری رسیده/ مردم نگرانی نباشند، قرار نیست فشار مالیاتی به آنها وارد کنیم

نظر سران قوا در مورد لوایحFATF به استحضار رهبری رسیده/ مردم نگرانی نباشند، قرار نیست فشار مالیاتی به آنها وارد کنیم

علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت گفت: نظر دولت و گزارش جلسه سران قوا در مورد لوایح FATF به محضر رهبر انقلاب ارائه شده است. این در حالیست که اسحاق جهانگیری یک روز پیش از ان مدعی شده بود این لوایح به تصویب سران قوا و تاید رهری رسیده و به همین دلیل بهتر است مجمع هم انها را تصویب کند.

پنجشنبه 2 آبان 1398 ساعت 4:10

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از قدس آنلاین 

قدس آنلاین:  علی ربیعی سخنگو دولت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی درباره  سرانجام لوایح مرتبط با FATF، اظهار داشت: اگر وارد فهرست سیاه کارگروه اقدام مالی شویم بانک‌های ایرانی دیگر  نمی‌توانند در خارج کشور فعالیت کنند بناراین نباید برای خودمان محدودیت ایجاد کنیم..

وی در مورد اینکه لوایح مرتبط با FATF به تایید سران سه قوه و همچنین تایید رهبری قرار گرفته گفت: این موضوع در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند بنابراین این حرف، حرف درستی است و طبیعتاً مصوبات این جلسه به استحضار رهبری می رسد. در همین اندازه بگویم و فراتر نرویم که در آن جلسه مطرح شده است و مصوبات هم به استحضار رسانده شده است.

ربیعی با بیان اینکه پالمرو و CFT برای ما مهم است، اظهار داشت: قبل از جلسه هیات دولت هم در این خصوص جلسه ای داشتیم. اگر در لیست سیاه قرار بگیریم تحلیل ما این است که تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود برخلاف اینکه تصور می‌شود اگر ما بپیوندیم تسلط اطلاعاتی ما بیشتر می‌شود. وقتی در لیست سیاه قرار بگیریم حتی برای یک زندانی ایرانی در کشور دیگری بخواهیم برای مخارجش پول بفرستیم آن هم ردیابی خواهد شد.

وی ادامه داد: نپیوستن به FATF باعث می‌شود که ما در موضع اتهام قرار بگیریم و از طرف دیگر اشراف آنها به ما بیشتر شود. تحفظ هایی که در افی تی اف در نظر گرفته ایم هیچ مشکل امنیتی برای ما ایجاد نمی کند، ما در شبکه بین‌المللی مخابرات و عضو پروتکل های آن هستیم. منفعت ملی ما بیشتر در این است که این لوایح رد نشود و به این پروتکل ها بپیوندیم و بیخودی بهانه ندهیم.

سخنگوی دولت  خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گفتند که مگر شما را در لیست سیاه قرار دادند. شما مقاومت کنید شما را در لیست سیاه قرار نمی دهند. همین ها بودند که می گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود دیدیم که خارج شد در قطعنامه‌ها هم همین استدلال بود.

ربیعی گفت: دولت معتقد است که در مقابل زورگویی مثل ترامپ که از برجام خارج شده است باید مقاومت کنیم البته ما باید مقاومت را جایی انجام دهیم که ارزش داشته و جای درست باشد. البته الان بحث مقاومت مطرح نیست چرا که ما در امر مقاومت حتماً پیشتاز هستیم و منافع ملی را بیشتر در نظر می گیریم و به این مساله اعتقاد داریم.

وی همچنین در خصوص بخشنامه تفکیک فضای کاری زنان و مردان در ادارات و ممنوعیت منشی زن برای مدیران مرد، افزود: هیچ بخشنامه‌ای در دولت در مورد جنسیت منشی نداشته‌ایم.خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها در حال رشد هستند و هم در آخرین گزارش در مناصب مدیریتی زنان بیشتر رشد کرده‌اند.

سخنگوی دولت در خصوص بهبود روابط با کشورهای منطقه با بیان اینکه این اتفاق در حال رخ دادن است، اظهار داشت: ما از روابط دوجانبه برای حفظ امنیت منطقه استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین در مورد اینکه برنامه دولت برای اداره بخش جاری بودجه از محل مالیتاها با توجهخ به شرایط اقتصادی سخت و تورم بالا برای مردم نگرانی هایی را ایجاد کرده که در سال اینده با فشارهای بیشتری از سوی دولت در بخش مالیات و افزایش مالیاتی روبرو خواهند بود؟ اظهار داشت: 

: این نگرانی مردم است یا نگرانی تحلیلگران اقتصادی است چرا که یکی از نقدهایی که به اقتصاد ایران وارد می‌شود این است که می گویند که اقتصاد ایران با درآمدهای نفتی اداره می‌شود. درآمدهای کشور با درآمدهای نفتی ترکیب شده بود که این اصلاً به عنوان بیماری اقتصاد ایران مطرح شده است البته این انتقاد و بیماری از زمانی که نفت در کشور استخراج شد و با زندگی مردم پیوند خورده است.

ربیعی ادامه داد: این تصمیم درستی است که بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم اما الان نمی توانیم به یکباره بگوییم همه کشور را می توانیم بدون نفت اداره کنیم. این تصمیم که اداره دولت در بودجه جاری از نفت جدا شود و درآمدهای نفت به توسعه کشور پرداخته شود تصمیم درستی است و قطعاً آثار تورمی و مالیاتی نخواهد داشت چرا که آن اندازه که در بودجه برای درآمدهای نفتی پیش‌بینی می‌شود حتماً از طریق دیگر تامین می‌شود بنابراین این تصمیم به نفع اقتصاد ایران و نسل آینده است و به زندگی مردم هم فشاری وارد نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما  که آیا برای این کار مالیات افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: افزایش مالیات به جز آنچه در دولت مشخص شده است در اختیار دولت نیست. البته ما سراغ کسانی که مالیات نمی‌دهند می‌رویم، ولی افزایش مالیات به قانون نیاز دارد. استقلال بودجه جاری کشور از درآمدهای نفتی به نفع اقتصاد کشور است و فشاری هم به جامعه وارد نخواهد کرد.

ربیعی درباره بهبود روابط ایران با امارات و عربستان سعودی اظهار کرد: بهبود روابط با کشورهای منطقه در حال رخ‌دادن است. فارغ از مسائلی که دیشب عربستان سعودی اعلام کرده است و دو مسئله ای که به آنها ربطی ندارد( اظهارات مقامات عربستان در مورد لزوم توقف برنامه هسته ای ایران و تغییر نظام) و مساله‌ی ایران است، ما از روابط با دولت عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و پیام‌هایی هم در این زمینه رد و بدل شده است.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1801

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1961

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1766

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361