دنبال تغییر کاربری پتروشیمی گلستان هستیم

گرگان- استاندار گلستان از تغییر کاربری پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: پتروشیمی گلستان توجیه اقتصادی ندارد اما برای دفاع از حق مردم به دنبال تغییر کاربری آن هستیم.

چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 6:43

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو ظهر چهارشنبه در نشست با نمایندگان خبرگزاری‌ها در استان گلستان اظهار کرد: پتروشیمی گلستان اگر در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسید توجیه اقتصادی داشت اما هم‌اکنون تولید اوره و آمونیاک توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: بانک‌ها و بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در پتروشیمی نیستند و برای به نتیجه رساندن آن نیز بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

استاندار گلستان ادامه داد: نبود سرمایه‌گذار، تولید سالانه پنج میلیون تن اوره و آمونیاک در مقابل نیاز ۲.۵ میلیون تنی کشور و حرکت جامعه به استفاده از تولیدات اورگانیک از گرفتاری‌های ما درراه اندازی پتروشیمی گلستان است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی که پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد و سرمایه‌گذار هم حاضر به سرمایه‌گذاری نیست به دلیل اینکه بتوانیم از ۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مردم دفاع کنیم به دنبال تغییر کاربری پتروشیمی گلستان هستیم.

وی از اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن و ایدرو در کاربری جدید پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: تبدیل گاز طبیعی به پلی‌پروپیلن و mto پیشنهاد ما برای جایگزینی تولید اوره و آمونیاک است که توافقات اولیه برای ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری با بانک صنعت و معدن و ۲۰ درصد توسط ایدرو انجام‌شده است.

صادقلو بابیان اینکه عده‌ای موضوع پتروشیمی را پوپولیستی می‌کنند و نسبت به گذشته فرافکنی دارند، خاطرنشان کرد: پتروشیمی گلستان یک مطالبه است اما نباید اجازه دهیم سرمایه مردم به سمتی رود که هیچ سودی در آن نباشد، ما نمی‌خواهیم به مردم خیانتی شود.

کارگشایی از ۱۰۰ واحد اقتصادی در گلستان

وی همچنین از پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۹ واحد تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: استان گلستان یکی از فعال‌ترین استان‌های کشور در برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گلستان افزود: گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و اقتصادی رتبه سوم کشور را دارا است و در راستای همکاری خوب بانک‌های استان تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹۹ واحد تولیدی، اقتصادی و صنعتی استان گلستان پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: کار ما در اقتصاد مقاومتی به پرداخت تسهیلات متمرکز نشد بلکه در راستای رفع موانع تولید، در مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی و اقتصادی استان کارگشایی صورت گرفت و با رفع مشکلات بیمه‌ای و بدهی گاز، آب و برق از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.

استاندار گلستان همچنین از وارد آمدن خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و منازل مسکونی در سیل اخیر خبر داد و اظهار کرد: دو سیل اخیر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بخش راه‌های استان خسارت وارد کرده است که به‌زودی از طریق ماده ۱۰ و ۱۲ پرداخت می‌شود.

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری در بالادست، درختکاری در اراضی شیب‌دار و مدیریت رودخانه را از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از سیلاب و خسارت‌های احتمالی در استان دانست و تأکید کرد: تا مدیریت جامع در بخش رودخانه‌های ما اجرایی نشود نمی‌توان انتظار داشت که نتایج خوب و بابرکتی از بارش‌های باران به دست آید.

صادقلو با اشاره به اینکه تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند آب مهم است ولی خاک مهم‌تر است تعبیر درستی است که باید به آن توجه شود، گفت: طرح مطالعات سیل و رودخانه نیاز جدی استان ما است که باید با تخصیص اعتبارات و بودجه‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان برش خاص خودش را دارد باید مدیریت به سمت احداث سد سوق داده شود تا جلوی خسارت احتمالی سیلاب‌ها گرفته شود.

تأکید بر توقف از بهره‌برداری از رودخانه‌ها

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از رودخانه‌های استان باید متوقف شود، ادامه داد: به دلیل شیب تند و باران نقطه‌ای و زمانی باید سدسازی در استان تقویت شود.

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود احداث سد دیگر توجیهی ندارد این گفته برای استان گلستان موضوعیت ندارد چراکه اراضی استان با شیب تند، برخوردار از بارش‌های نقطه‌ای است که ضرورت احداث سد را الزامی می‌کند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون یکی دیگر از خسارت‌های در سایه که از بابت سیل، استان ما را تهدید می‌کند ماند آب‌ها و پساب‌هایی که بعد از هر بارش باعث شوری اراضی شمال استان می‌شوند، است.

به گفته صادقلو، قبل از استقرار این دولت سد نرماب چهل چای ۲۷ درصد پیشرفت داشته است که با تزریق به‌موقع بودجه پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۲ درصد رسید.

استاندار گلستان در ادامه بابیان اینکه تلاش داریم گلستان با شتاب بیشتری در مسیر توسعه گام بردارد، خصوص راه‌آهن اینچه برون گفت: باوجود اینکه ۲۶ درصد پیشرفت اجرایی پروژه راه اینچه برون مانده بود و در دولت قبل آن را افتتاح کرده بودند اما دولت تدبیر و امید با ۷۶ میلیارد تومان هزینه این پروژه مهم را افتتاح نهایی کرده است.

صادقلو افزود: به دنبال این هستیم که ارزش‌افزوده این پروژه مهم را افزایش دهیم و این حساسیت در طرف خارجی ما که کشور ترکمنستان و قزاقستان هستند و ازنظر اعتباری خیلی بیشتر از ما هزینه کرده‌اند، نیز وجود دارد.

تقدیم هفت‌نامه توسعه‌ای گلستان به رئیس‌جمهور

استاندار گلستان همچنین در خصوص ملاقات در رئیس‌جمهور برای پیگیری مسائل و مشکلات استان گفت: در ملاقات با دکتر روحانی پیگیر مسائل توسعه‌ای و پروژه‌های تحولی استان بودم.

وی یادآور شد: در این ملاقات گزارشی از وضعیت منزلت اقوام در انتصابات، پروژه‌های مهم استان، آخرین وضعیت پروژه‌های سفر هیئت دولت به استان، منطقه آزاد، طرح گردشگری آشوراده، راه‌آهن تهران – مشهد و ادامه زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان ارائه کردم.

وی از تقدیم هفت‌نامه در موضوعات مختلف توسعه‌ای گلستان در این دیدار به رئیس‌جمهور خبر داد و تصریح کرد: برای تقویت اعتباری سد نرماب چهل چای، رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای به دکتر نهاوندیان رئیس دفتر خود دادند.

صادقلو همچنین با اشاره به سفر پنج‌روزه وزیر کشور به گلستان گفت: سفر وزیر کشور به استان یک سفر کاری بود که خوشبختانه جلسات خوبی با اقشار مختلف مردم، نخبگان، تجار و صنعتگران، علما و جوانان داشته است.

وی افزود: درخواست‌هایی از سوی استان به وزیر کشور داده شد که ایشان قول دادند مواردی که در حوزه وزارت کشور باشد را شخصاً پیگیری و مواردی که به دولت ارتباط داشته باشد در هیئت دولت مطرح خواهند کرد.

استاندار گلستان یادآور شد: اکثر برنامه‌های وزیر کشور در استان در راستای توسعه استان و جهت‌گیری جلسات هم برای حل مشکلات مردم بوده است.

دعوت جامعه برای حرکت در مسیر نقد سالم

وی در خصوص فضای مجازی و بیان برخی مسائل از طریق این شبکه‌ها، بیان کرد: فضای مجازی و تلگرام‌ها دچار درهم‌ریختگی هستند و شورای عالی فضای مجازی بنا دارد آن را مدیریت کند.

صادقلو تصریح کرد: تاکنون هیچ پاسخی به خیلی از این اخبار متناقض در فضای مجازی نداشته‌ام.

وی با تأکید بر اینکه جامعه را حرکت در مسیر نقد سالم دعوت می‌کنم، یادآور شد: نقد زمینه‌ساز احسن انتخاب است و در نقد نیز نکات مثبت و منفی وجود دارد و بنده نقد را در هر ظرفیتی باشد پذیرا هستم ولو از جانب معاونینم باشد.

 استاندار گلستان با تأکید بر اینکه همه باید به سمت انضباط رفتاری برویم و جامعه را از سمت بداخلاقی دور کنیم، متذکر شد: اگر خبرنگار به خبرنگار و عضو رسانه به عضو رسانه و حوزه‌های مختلف به یکدیگر پاسخگو باشند در چارچوب نقد جامعه پیش خواهد رفت.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361