تاکید استاندار خراسان رضوی بر نهادینه کردن فرهنگ عذرخواهی از مردم

تاکید استاندار خراسان رضوی بر نهادینه کردن فرهنگ عذرخواهی از مردم

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فرهنگ عذرخواهی باید در خراسان رضوی نهادینه شود، گفت: هزینه ناکارآمدی مسؤولان را نباید جوانان و نیروهای امنیتی پرداخت کنند، اگر دستگاهی در این استان ناکارآمدی داشت ما به‌عنوان نماینده نظام، مدافع مردم هستیم.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 18:46

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از قدس آنلاین 

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امر توسعه یک امر مستمر و مداوم است و نتیجه کار خیلی زود به‌چشم نمی‌آید.

استاندار خراسان رضوی خطاب به زنان معین اقتصادی حاضر در جلسه، با تاکید بر فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی به‌عنوان دو ضرورت توسعه اقتصادی، اظهار کرد: ایجاد رفاه برای مردم و ثروت‌آفرینی جزو سیاست‌های نظام و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: شما به‌عنوان معین‌های اقتصادی در واقع مجاهدان اقتصادی هستید.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: امروزه امنیت ملی با قدرت اقتصادی گره خورده و بنابراین هرکس در هرجا می‌تواند باید برای ارتقای قدرت اقتصادی کشور کاری کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی دنیا، گفت: امروزه جغرافیای اقتصادی محدود به جغرافیای ملی کشورها نیست.

وی با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی تضمین‌کننده امنیت است، این مطلب را یک اصل پذیرفته شده در دنیا عنوان کرد و افزود: از بحث‌های توسعه و کارآفرینی در خراسان رضوی به‌طور کامل حمایت می‌کنیم.

رزم حسینی عنوان کرد: اگرچه بوروکراسی نحس اداری و قوانین زاید و دست و پاگیر مانع رشد و توسعه وجود دارد، اما من با باور قلبی از معین‌های اقتصادی در جهت توسعه و اشتغال حمایت می‌کنم.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما باور داریم وقتی یک زن توانمند شود قوام خانواده و جامعه حفظ می‌شود و نسل بهتری پرورش می‌یابد، این موضوعی است که آمارها و مطالعات نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اضلاع مثلث اقتصادی، متذکر شد: موفقیت این مدل به کنار هم بودن و هم افزایی همه اضلاع بستگی دارد که اگر این اتفاق نیفتد آهنگ این موفقیت کند میشود.

رزم حسینی نقش بانوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سیاست را پر رنگ برشمرد و اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک اقدام داوطلبانه است که سیاست توسعه پایدار را دنبال می‌کند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به بانوان کارآفرین افزود: فعالیت‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی باید با درایت، تدبیر، اعتمادسازی و آموزش صورت گیرد، اگر بانوان روستاهای مورد هدف تربیت اقتصادی واقع شوند، حتما تأثیر آن در خانواده‌ها نمایان می‌شود.

وی ثروت‌آفرینی و کارآفرینی را جزو سیاست‌های نظام دانست و گفت: ما باید به‌عنوان رزمندگان اقتصادی در راستای توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه مردم شهرها و روستاها تمام تلاش خود را انجام دهیم.

رزم‌حسینی اضافه کرد: امروز امنیت ملی با قدرت اقتصادی گره خوره است و هر کسی باید نقش خود را در به‌دست آوردن اقتدار اقتصادی در حوزه‌های مختلف ایفا کند تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حد بضاعت، اختیارات و توانایی‌های استان از معین‌های اقتصاد مقاومتی در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی حمایت می‌کنیم، چون باور داریم اگر یک بانو توانمند شود، بنیان خانواده بهتر حفظ می‌شود.

وی نقش بانوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سیاست را پر رنگ برشمرد و اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک اقدام داوطلبانه است که سیاست توسعه پایدار را دنبال می‌کند.

رزم حسینی تاکید کرد: فعالیت‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی باید با درایت، تدبیر، اعتمادسازی و آموزش صورت پذیرد، اگر بانوان روستاهای مورد هدف تربیت اقتصادی شوند حتما تأثیر آن در خانواده‌ها مشخص می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردمی است، نه شاهنشاهی، گفت: اگر کسی معترض و منتقد است باید حرفش را گوش کنیم و اگر حق با او بود باید عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن اگر دو نفر در معدن دچار سانحه و مرگ شوند، وزیر مربوطه بلافاصله استعفا می‌دهد، افزود: چرا در نظام ما استعفا و عذرخواهی وجود ندارد؟ چرا در فرهنگ ما مسؤول خاطی و بی‌درایت استعفا نمی‌دهد تا جوانان نخبه، باهوش و تحصیلکرده سر کار بیایند؟

رزم حسینی با تاکید بر اینکه فرهنگ عذرخواهی باید در خراسان رضوی نهادینه شود، ادامه داد: هزینه ناکارآمدی مسؤولان را نباید جوانان و نیروهای امنیتی پرداخت کنند، اگر دستگاهی در این استان ناکارآمدی داشت ما به‌عنوان نماینده نظام، مدافع مردم هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در یک سال گذشته ما تجمعاتی زیادی داشتیم، اما اجازه ندادیم به مردم تعرض شود، وقتی مردم جلوی استانداری تجمع می‌کنند یعنی به دارالحکومه پناه آورده‌اند، پس باید پناهشان باشیم.

وی ادامه داد: همین حالا اگر تعرض نظامی علیه این کشور رقم بخورد، همین جوانان منتقد و معترض، از خاک این کشور دفاع می‌کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه ما گفتمان با مردم را یاد نداریم و می‌ترسیم با آن‌ها حرف بزنیم، تصریح کرد: اگر گفتمان با مردم فرهنگ مسؤولان بود این اتفاقات کمتر رخ می‌داد.

تعهد بانک‌ها برای تأمین مالی طرح‌های خوداشتغالی و معین‌های اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در خراسان رضوی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد، بهزیستی و اعتبارات خود اشتغالی داریم.

علی رسولیان افزود: بانک‌ها نیز متعهد شده‌اند برای تأمین مالی طرح‌های خوداشتغالی و طرح‌های معین‌های اقتصادی را داشته باشند.

وی خطاب به بانوان معین اقتصادی افزود: در شهرستان‌هایی که شما معین اقتصادی می‌شوید از قبل معین‌های دیگری مانند شرکت‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی وجود دارند که با کمک و هم‌افزایی می‌توانید آهنگ توسعه روستاها را سریع‌تر کنید.

۹۷۴ روستا را مورد مطالعه قرار دادیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز گفت: در قانون برنامه‌ریزی کشور، سازمان برنامه موظف شده سالانه مطالعات ۵ هزار روستا را با محوریت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی انجام دهد و بر این اساس خراسان رضوی نیز برای برنامه ششم، باید مطالعات یک هزار و ۶۰۰ روستا را انجام دهد.

رضا جمشیدی افزود: در دو سال گذشته، ۹۷۴ روستا را مورد مطالعه قرار دادیم و طرح‌های اقتصادی و برنامه‌های اصلی در روستاها شناسایی شده و مجموعه اقدامات را در اختیار دبیرخانه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی قرار دادیم تا مورد استفاده معین‌های اقتصادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۳۸۰ روستا را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، افزود: طبق دستور استاندار خراسان رضوی تمام روستاهای شهرستان زاوه را نیز مطالعه می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با طرح پیشنهاد نشریه‌ای در خصوص فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: می‌توانیم با انتشار نشریه‌ای مجموعه اقدامات اقتصاد مقاومتی و مثلث اقتصادی، از جمله تغییر و تحولات حاصل شده در شاخص‌های اقتصادی استان مانند اشتغال و تورم و نیز معرفی معین‌های اقتصادی موفق و تجارب آن‌ها را منعکس کنیم.

جمشیدی برای انجام زیرساخت‌های روستاهایی که معین اقتصادی دارند در حد امکان اعلام آمادگی کرد.

سرپرست دفتر امور زنان استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه از طرح ایجاد گنجینه بانوان خبر داد و گفت: مطالعات این طرح برای زیورآلات بانوان در حال انجام است، جلساتی نیز با بانک‌ها برگزار کرده‌ایم و به محض تکمیل طرح، جزئیات بیشتری مطرح می‌کنیم.

طاهره طهماسبی افزود: در بحث معین‌های اقتصادی نیز در دفتر امور بانوان استانداری جلساتی را با زنان کارآفرین و بازرگان برگزار کرده‌ایم، بانوان حاضر در این جلسه در واقع بانوان علاقمند و موفق در حوزه اقتصاد و کارآفرینی هستند که امروز برای انعقاد قرارداد به ‌عنوان معین اقتصادی در این جلسه حاضر شده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین خصوصیت این زنان، شناسایی شبکه بسیار قوی از زنان روستایی است، به‌طوری که برخی از آن‌ها حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ زن روستایی را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند.

سرپرست دفتر امور زنان استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این افراد اشتغال زنان روستایی را از مرحله تولید تا فروش رصد و پیگیری می‌کنند.

طهماسبی افزود: ۹ نفر از این بانوان توانمند قرار است معین اقتصادی ۸ شهرستان با ۷۸ روستا شوند و اشتغال و توانمندسازی زنان و دختران روستایی را پیگیری کنند.

وی افزود: این ۷۸ روستا در شهرستان‌های مشهد، گناباد، رشتخوار، بینالود، کاشمر، چناران، فریمان و تربت جام قرار دارند که رشتخوار با ۳۸ روستای تحت پوشش بانوان معین اقتصادی بیشترین تعداد روستا را به خود اختصاص داده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: در حالی که ۶ ماه از آغاز به‌کار این دبیرخانه می‌گذرد اما مسائل به‌طور جدی هم در حوزه محتواسازی و هم اجرایی پیگیری می‌شود.

علی‌اکبر لبافی با بیان اینکه هم‌اکنون هم سامانه صف و هم سایت نهاد فعال است، اظهار کرد: تا کنون اطلاعات ۴۰۰ پروژه و کسب‌وکار از طریق معین‌های اقتصادی شهرستان‌ها وارد این سامانه شده است، ۷۰ درصد توسط فرمانداران شهرستان‌ها تایید شده و بقیه در حال تطبیق است تا پس از تکمیل در سایت قرار گیرد.

وی افزود: مردم در داخل و خارج کشور می‌توانند وارد این سایت شوند، اضلاع مثلث اقتصادی، معین اقتصادی، پروژه‌های تعریف شده از این طریق و نیز اشتغال محقق شده را ببینند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: در جلساتی که ما در شهرستان‌ها داشتیم از نزدیک مشاهده کردیم که کارها خوب پیش رفته است، اما باید معین‌های اقتصادی را تقویت کنیم و هر روستا یک معین داشته باشد، چرا که هر اندازه هم یک معین قوی باشد، وقتی ۳۰ روستا را تحت پوشش قرار دهد، روند کار کند می‌شود.

لبافی با بیان اینکه رویکرد فرمانداران باید به‌گونه‌ای باشد که دست ما در انتخاب معین‌های اقتصادی باز باشد، نتیجه این امر را افزایش تعهد عنوان کرد.

وی ادامه داد: هر هفته حدود ۳ تا ۴ شهرستان را بازدید و موانع کار را از نزدیک پیگیری می‌کنیم، رتبه‌بندی معین‌ها را نیز انجام دادیم و در مواردی که کار به‌کندی پیش رفته علل را جویا می‌شویم تا نسبت به رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه باید با تعهد، تحکم و دوستی معین‌های اقتصادی را بیشتر فعال کنیم، افزود: اخیرا با همکاری دفتر امور زنان استانداری، دو نشست با زنان کارآفرین داشتیم و در این نشست‌ها اقداماتی که باید توسط معین‌های اقتصادی انجام شود، خیلی شفاف بیان کردیم و در نتیجه این نشست‌ها مشخص شد خیلی از زنان کارآفرین و بازرگان می‌توانند به‌عنوان معین اقتصادی و با محوریت دفتر زنان استانداری فعال شوند.

لبافی خاطرنشان کرد: در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دو نشست برگزار کردیم و تعدادی از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها خواستند با محوریت «هر تعاونی یک روستا» معین اقتصادی شوند.

وی با بیان اینکه بعضی فرمانداران با جدیت بحث معین‌های اقتصادی را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: فرماندار و امام جمعه تربت حیدریه بسیار پای کار هستند و موضوعات معین‌های اقتصادی این شهرستان را از نزدیک و با جدیت و هم‌افزایی دنبال می‌کنند که جای تقدیر دارد.

منبع: فارس

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1788

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1943

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1748

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361