لغو مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه

بیمه توسعه

به دلیل وجود مطالبات معوق بیمه گذاران و دستگاه های ذی ربط، شورای عالی بیمه ، مجوز صدور بیمه شخص ثالث بیمه توسعه را به جز در مورد صدور الحاقیه بیمه نامه های صادره لغو کرد و خواستار ترمیم ساختار مالی این شرکت شد.

پنجشنبه 3 بهمن 1392 ساعت 11:32

به گزارش بینا ، شرکت بیمه توسعه موظف شد که خسارات جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است را پرداخت کند.

شورای عالی مجوز صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه را لغو کرد ،این تصمیم در جلسه روز ۲۴دی ماه و مطابق با ماده ۲۸قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۷۸و در اجرای قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری اتخاذ شده است و درآن توضیح داده شده : در عین حال صدور الحاقیه احتمالی برای بیمه نامه های صادره قبلی و معتبر برای افزایش پوشش بیمه نامه و صدور بیمه نامه المثنی از این مصوبه استثنا می باشد.

بر اساس این مصوبه، شرکت بیمه توسعه برای ایفای تعهدات معوق خود نسبت به بیمه گذاران ،منابع لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام و یا منابع مالی دیگر فراهم و نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام خواهدکرد.

در بخش دیگری از این مصوبه شرکت بیمه توسعه موظف شده که عوارض قانونی مصوب قانون برنامه، قوانین بودجه سنواتی و قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را که تاکنون پرداخت نکرده است به حسابهای مربوط واریز کند.

این مصوبه همچنین شرکت بیمه توسعه را موظف کرده که خسارات جانی معوق بیمه گذارانی که پرونده های آنها در شعب سراسر کشور رسیدگی و نهایی شده است را پرداخت کند.

شورای عالی بیمه در این مصوبه شرکت بیمه توسعه را ملزم کرده که حداکثر ظرف دو هفته برنامه خود برای ترمیم وضعیت مالی و افزایش سرمایه را به بیمه مرکزی ارسال کرده و این افزایش سرمایه را بصورت نقدی و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۲تامین و پرداخت کند.

علاوه براین موارد شرکت بیمه توسعه تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش نمایندگان بیمه ا جدید را نیز ندارد.


نظرات

صدرا

10 سال و 3 ماه و 5 روز پیش

برای این شرکت بهتر شد چون خسارت چند برابر حق بیمه است تازه از حق بیمه ناچیز ، باید سهم اداره راه،پلیس،بیمه مرکزی،صندوق خسارت بدنی،بهداشت و ... راهم بده باین قوانین آبکی وبی حساب و کتاب ،شرکتهای بیمه رو ورشکست میکنندتنها راهش اینه که شرکتهای بیمه با استفاده از پیچیدگی های فنی و قانونی ،موقع پرداخت خسارت سر زیان دیده و مصدوم یا اولیای دم رو کلاه بزارن تا ورشکست نشن

ناشناس

10 سال و 3 ماه و 5 روز پیش

از اراده و جدیت ریاست محترم کل بیمه مرکزی ایران جناب آقای امین تشکر نموده و امیدوارم تدبیری اندیشیده شود تا مبالغی که از مردم عزیز تحت فشار پرداخت زودتر از 2 سال کسر گردیده بحساب مصدومین یا وراث متوفیان اقدام نمایند. لازم به توضیح است شرکت بیمه مذکور بجای رعایت ماده 15 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری که مهلت پرداخت دیه را 15 روز تعیین نموده توجهی ننموده و ملاک را 2 سال مهلت قانون مجازات اسلامی در نظر میگیرد.

ناشناس

10 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

ساختار بیمه شخص ثالث در کل اشتباه باعث و بانیش بیمه مرکزی و قوه قضائیه است با این دیه ها و قوانین اشتباه بعد گیر میدن به یه شرکت و تو بوق میکنن که ما جلوی اینکار رو گرفتیم.قانون بیمه شخص ثالث مال سال 1342 است هنوز مدیران بیمه مرکزی بعد از این همه مدت نتونستن این قانون رو ترمیم کنن چون مدیران لایقی دربیمه مرکزی نیست.اگه میخوان کاری کنند قانون بیمه شخص ثالث و اصلاح کنن که اون جرات میخواد که در مدیران که با رانت مدیر شدن بر نمیاد

ناشناس

10 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

ابنم از خصوصی سازی شرکتهای بیمه دولت بیمه ایران براش مهمه بقیه شرکتها باید از رقابت برن کنار؟

علی

10 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

خدا پدران ما را بیامرزد. قدیما هر تاجری یک تومان سرمایه داشت و 15 قران بدهی ، بهش میگفتند "ورشکسته" . این شرکت سرمایه اولیه و اورده مالی اش چقدر بوده که 14707 بدهی نهایی شده و شاید همین حدود "نهایی نشده" دارد ؟ باحساب سرانگشتی 300 تا 500 میلیارد تومان بدهی معوق . در این میان تکلیف بیمه نامه من بیچاره چه میشود ؟

حسین

10 سال و 3 ماه و 3 روز پیش

بیمه ایران دستش تو جیب دولت است ولی مابقی باید از حق بیمه دریافتی به هزار جا پرداخت کنند تازه اگر چیزی تهش ماند سرمایه گذاری کند و بتواند از حق بیمه 500 تومنی 152ملیون دیه بدهد.خودتون قضاوت کنید وقتی در سال 2 بار دیه گران میشود میخواهی شرکتها شق القمر کنند ؟

amir

10 سال و 3 ماه و 1 روز پیش

احسنت به جناب دکتر امین ، مدیر لایق ، فنی و توانمند بیمه مرکزی . بهترین راه برای شرکتهای متخلف که با روشهای مختلف بیمه رو صادر میکنند ولی زمان خسارت پدر مردم رو در میارند همینه . من خودم یک خسارت دیه به مبلغ ده میلیون تومن داشتم که بعد از تکمیل مدارک و کلی دوندگی بعد از 6 ماه اونم به زور تونستم خسارتمو بگیرم وای به حال پرونده های فوتی . زنده باد دکتر امین

منوچهر

10 سال و 2 ماه و 26 روز پیش

تکلیف 5000 نفری که به طور مستقیم و غیر مستقیم در قالب کارمند ، نماینده ،بازار یاب و غیره از این شرکت نون می خورن چی میشه ؟؟؟ حکایت بیمه توسعه مثل خزانه دولت نهم و دهم شده که این همه نفت فروختند باز می دیدیم خزانه هیچی توش نمونده ضریب خسارت بیمه توسعه در نه ماهه اول امسال 51 درصد هست یعنی از 10 تا شرکت بیمه دیگه مثل ایران و آسیا و ... ضریب خسارتش کمتره چرا اون شرکتها به این پیسی نخوردند..پس مشکل از ضعف مدیریت و زدوبندهای احتمالی پشت پرده است نماینده های این شرکت که باهاشون برخورد داشتم در نهایت صداقت همه اطلاعات لازم رو به ارباب رجوع می دن وهمه جور همکاری می کنند اونوقت یه عده آدم بی مسئولیت ... یک مجموعه ای رو به چالش می کشند

amin

10 سال و 2 ماه و 24 روز پیش

بسیار اقدام به جایی بود.بیمه توسعه مدام بادور زدن قانون به ریش صنعت بیمه خندیده بود و لازم بود که یه تجدید نظری درسیاستهای بیمه گری انجام بدن

فرشاد

10 سال و 0 ماه و 9 روز پیش

بیپچاره نمایندگان این شرکت

ایمان

9 سال و 11 ماه و 26 روز پیش

ااااااا

ناشناس

9 سال و 11 ماه و 11 روز پیش

رییس بیمه مرکزی بااین تصمیم خیلی خانواده های راکه نماینده ی بیمه بودن نابودکرده کی جواب نماینده ها رامیده یه فکری به حال اینهمه نماینده بی گناه کنید .....

بهرام

9 سال و 11 ماه و 1 روز پیش

پول بیمه ایران پول نفت است و مال مردم.بیمه ایران همه درآمد های نفتی رو به هدر میده و با افتخار نماینده های این شرکت میگن ما بییییمه ایرااااان هستیم و هیچ وقت ورشکسته نمیشیم.معلومه نمیشن چون پول نفت من و امثال منه.

ناشناس

9 سال و 10 ماه و 14 روز پیش

این خانه از پای بست ویرانه است

ناشناس

9 سال و 10 ماه و 1 روز پیش

مانماینده ها چه کارکنیم که بیچاره شدیم ماهی600کرایه مغازه شوخی نیست""""""""""

حسین

9 سال و 9 ماه و 22 روز پیش

با سلام-شرکت بیمه توسعه با برداشت سرمایه شرکت وسرمایه گذاری ان در بخش ساختمان وبعلت رکود در بخش ساختمان نتوانست ونخواست تا بدون بردن سود ساخت وسازهای خود را به فروش برساند تا خسارتهای معوق بیمه گذاران را پرداخت نماید این در حالی است که نه تنها تا پایان سال 93 این رکود باقی خواهد ماند بلکه ممکن است بعلت چالشهای جهانی قیمت ساختمانها کاهش یابد وگذشته از ای موضوع با اینکه شرکت بیمه توسعه یک بیمه گر است وسهام داران ان از اعضای هیات مدیره ان میباشند اصلا به ریسک احتمال زلزله توجهی نداشته اند که با بروز یک زلزله احتمالی سرمایه انها از بین می رود و مجبور به فروش سهام شرکت خواهند شد شرکتی که تا هم اکنون نیمی از اعتبار خود را از دست داده است .وپس از شروع به فعالیت با رفع تعلیق به وجود امده مجبور به اعمال تخفیفها برای جذب مشتر یان از دست رفته می نماید تا پس از چند سال دوباره به جایگاه قبلی خود باز گردد.با این تصمیم گیریها که از شر کت بیمه توسعه پیداست اگر هر چه سریع تر مشکل را رفع ننمایند ممکن است دیگر نتوانند شرکت را حفظ نما یند

یکتا

9 سال و 9 ماه و 6 روز پیش

با سلام مسئولین محترم خواهش می کنم به فکر سود دهی کلان خود نباشید مردم عادی با این چک های طولانی مدتی که شما مسئولیین بیمه توسعه به زیان دیدگان دادید زندگیشون در حالی فرو پاشیه اونوقت شما به فکر اینید که 5 میلیاردتون بشه 10 میلیارد؟؟؟؟؟//

مهدی

9 سال و 8 ماه و 25 روز پیش

باسلام افرادی درحال حاضر اقدام به خرید چکهای زیاندیدگان بیمه توسعه می نمایند ان هم 10درصد کمتر از قیمت چک به نظر میرسه کاسبی خوبی باشه

فاطمه زارع عسکرى

9 سال و 5 ماه و 2 روز پیش

شش ماهه ىک کارت پرداخت خسارت به من دادن ولى خبرى ازشارژان نىست من سا کن بردسىرکرمانم به خداپول نان ندارم طلب من دومىلىون وچهارصدوهفتادهزارتومان است ازمسولىن بىمه توسعه تقاضادارم کارت خسارت من راشارژکنند

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1803

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1963

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1769

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361