راهبرد جدید «وبانک»؛ تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان

راهبرد جدید «وبانک»؛ تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان

عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب و کار دانش بنیان راهبرد جدید «وبانک» است.

یکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت 12:35

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران 

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، فروزانمهر، عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در اولین همایش مدیران‌عامل شرکت‌های زیرمجموعه «وبانک» گفت: پیمودن مسیر رو به تعالی اقتصادی توسط مجموعه پویای گروه توسعه ملی در راستای اهداف نظام و اسناد بالادستی انجام می‌گیرد تا بتوانیم با برنامه‌محوری، نگرش سیستمی و شایسته‌سالاری و ارتقاء مکانیسم‌های نظارتی به اهداف شرکتی و فرا شرکتی تعیین شده دست یابیم. یکی از مهمترین مواردی که در این مسیر، همواره از آن پاسداری می کنیم، چرخش گروه از سمت بنگاهداری به سمت سهامداری موثر در بازار است؛ بنابراین بهینه سازی پرتفوی نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گروه توسعه ملی باید بتواند سهم خود را در تولید ناخالص داخلی افزایش داده و به موازات آن، سهم بازار تولیدات آن نیز رشد پیدا کند، تصریح کرد: راه و روش ما باید به سمتی سوق پیدا کند که بتوانیم همگام با تغییرات بازار و نظام‌های اقتصادی حرکت کنیم و مزیت‌های رقابتی پایدار نسبت به سایر رقبا به دست آوریم. در این راستا باید مفاهیم نوینی همچون بازارسازی را با مفاهیم سنتی نظیر بازاریابی جایگزین کنیم.

فروزانمهر افزود: نگاهی به بررسی گزارش شرکت‌های زیرمجموعه نشان می‌دهد که با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار و محدودیت های ایجاد شده، گروه توسعه ملی توانسته است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی را به دست آورده است.

عضو هیئت مدیره وبانک درباره ارتقای زنجیره ارزش بیان کرد: طبق برنامه ریزی جدید گروه توسعه ملی، شرکت‌های بیشتری را به بورس وارد خواهد کرد و مهم است که مردم در تابلو و کدال، آخرین وضعیت وبانک و شرکت‌های زیرمجموعه را مشاهده کنند، برای این که شفاف‌سازی جزو استراتژی‌های جدی ما است.

وی با تاکید بر اصلاح ساختارهای مالی، گفت: اصلاح ساختار هلدینگ‌ها، موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود. بحث تامین مالی از فعالیت‌های اصلی گروه به شمار می‌رود و تلاش خواهیم کرد با ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها و صندوق‌های خطرپذیر، تجاری‌سازی ایده‌های دانش بنیان را در صدر اهداف گروه توسعه ملی قرار دهیم. محافظه‌کاری در امر مدیریت در دوره نوین گروه توسعه ملی باید جای خود را به مدیریت جسورانه و ریسک‌پذیر در چارچوب قانون بدهد تا بتوانیم عنصر رقابت‌پذیری با سایر شرکت‌ها در عرصه داخلی و بین‌المللی را به نحو شایسته داشته باشیم.

فروزان‌مهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت درباره اشتغال، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند “آن مجموعه‌ای که برای ایجاد اشتغال در کشور کار می‌کند، باید مثل اتاق جنگِ دوران دفاع مقدّس که شب و روز نمی‌شناخت، کار کند. در دوران جنگ و دفاع مقدّس برای آن مجموعه‌هایی که مشغول طرّاحی جنگ بودند، شب و روز، تعطیل و غیر تعطیل، اوّلِ هفته و آخرِ هفته معنا نداشت؛ مرتّب مشغول کار بودند. امروز باید برای ایجاد اشتغال به همان نحو تلاش شود”؛ این کلام حضرت آقا در حوزه تولید هم قابل تسری است.

عضو هیئت مدیره وبانک افزود: از مدیران عامل محترم شرکت‌های تولیدی و پخش تشکر می‌کنم که اخیراً میدان‌داری کردند و وارد کارزار ساماندهی تولید و توزیع اجناس ضروری مردم در بازار شدند. هم اکنون فضای ملتهب و مسمومی در جامعه القاء کرده‌اند که کمبود تولید داریم اما واقعیت این نیست و امید داریم که مسئولان سطح عرضه را کنترل کرده و بر جلوگیری از احتکار نظارت کنند تا این فضاسازی ها خنثی شود.

سرپرست گروه توسعه ملی در خصوص تکالیفی که هم اکنون شرکت‌ها مکلف به رعایت آنها هستند، اظهار کرد: در قسمت حسابرسی داخلی، پیاده سازی نظام گزارشگری کوزو (coso) در تمامی شرکت‌ها باید اجرایی شود. همچنین توجه به دستورالعمل‌های سازمان بورس اوراق بهادار و حفظ و صیانت از دارایی ها، در صدر اولویت های اجرایی مدیریت جدید گروه توسعه ملی قرار دارد.

وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی در شرکت ها برای جلوگیری از ایجاد فساد یکی از مهمترین موضوعاتی است که اجرایی خواهد شد همچنین به زودی به منظور اصلاح ساختار مالی، سند تحول شرکت‌های تابعه گروه توسعه ملی ابلاغ می‌شود.

فروزان‌مهر با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت سیزدهم در خصوص معیشت مردم بیان کرد: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، ما در فراهم آوری امنیت حوزه های صنایع غذایی مسئولیت داشته و باید حداکثر تلاش خود را در جهت عدم ایجاد وقفه در بخش توزیع بنمائیم. در این مسیر، همکاری و همراهی با دولت محترم ضروری است.

سرپرست گروه توسعه ملی با اشاره به وظایف خطیر مدیران شرکت‌های تابعه و راهبردهای وبانک در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: خلاصه همه سخنان مدیران شرکت‌های تابعه که به بیان عملکرد و ظرفیت‌های خود پرداختند، عبارت «ما می‌توانیم» است و امیدواریم مدیران با عمل کردن به وظایف خود به اهداف «ما می‌توانیم» دست پیدا کنند. قطعا انتظار بر این است که مدیران با سلامت، صداقت و شفافیت، وظایف خود را انجام دهند و بتوانند شرکت را در جهت سودآوری و بهره وری راهبری کنند.

وی با اعلام رویکردهای جدید در گروه توسعه ملی بیان کرد: چهار اصل، برنامه محوری، شایسته سالاری، استقرار نگرش سیستمی و از همه مهمتر، فعال‌سازی مکانیسم نظارت به همراه هم‌افزایی و همگرایی با شناسایی و معرفی پتانسیل های گروه، راهبرد و سیاست‌های جدید گروه توسعه ملی است که باید بیش از پیش تقویت شود. شفافیت و رعایت قانون در همه موضوعات و شرکت‌ها بعنوان یک اصل باید مدنظر قرار گیرد.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1804

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1965

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1770

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361