به گزارش بینا ، محمدابراهیم امین : با بیان اینکه قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائط نقلیه موتوری در اغلب کشورها وجود دارد، اظهارداشت: در این قوانین بر اجباری بودن بیمه نامه تاکید شده و مردم موظف به خرید بیمه نامه هستند.
وی افزود: در این بیمه نامه چارچوبی را که شرکتهای بیمه باید به آن عمل کنند، مشخص شده اما در برخی کشورها این در قالب بیمه نامه جامع خودرو است که هم مسئولیت مدنی را در مقابل شخص ثالث و هم تمامی سرنشینان و مسئولیت مالی در مقابل دیگران و در مقابل خود، در بر میگیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در قانون بیمه شاخص ثالث که در سال 1347 تدوین و اجرا شد، تاسیس نهادهایی از جمله تشکیل صندوق تامین خسارتهای بدنی مورد نظر بود که به همین واسطه تاسیس شد و این چارچوبها براساس قوانین کشورهای اروپایی بود.
وی ادامه داد: برای حمایت از کسانی که در حوادث رانندگی فوت یا مصدوم میشوند و عامل حادثه واجد شرایط دریافت بیمه نیست، این صندوق مابهالتفاوت آن پرداخت میکند.
امین گفت: هدف قانونگذار این بود که نظامی از بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی ایجاد شود که این دو در کنار هم تمامی حوادث رانندگی را جبران کند؛ این بخشها به هم پیوسته هستند تا به هر صورتی که فردی از حادثه رانندگی آسیب دید، خسارت آن بدون توجه به داشتن یا نداشتن بیمه نامه پرداخت شود.
وی افزود: در اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در سال 87، اولین خدشهای که بر این ساختار و نهاد وارد شد این بود که صندوق را که مکمل فعالیتهای بیمهگری بود، از بیمه مرکزی تفکیک کردند تا وابسته به بیمه مرکزی نباشد.
رئیس شورای عالی بیمه اضافه کرد: از طرف دیگر تکالیفی برای این صندوق در نظر گرفته شد که ارتباطی با ماهیت اصلی صندوق نداشت؛ اخیر در قانون دیات تکلیفی اضافه شد که در جرایم غیر رانندگی اگر بنای پرداخت دیه زن باشد، فردی که موجب بروز حادثه شده، نیمی از دیه را پرداخت کند و نصف دیگر را صندوق پرداخت کند.
وی گفت: در واقع تکلیفی به صندوق پرداخت خسارتهای بدنی محول شده که هیچ ارتباطی با حوادث رانندگی و خسارت خودرو و وظیفه حاکمیت از آسیب دیدن مردم نیست.
امین با بیان اینکه این اصلاحات موجب بروز خدشه بر ساختار نظام بیمهای کشور شده است، افزود: در قانون بودجه سال گذشته پیشنهادی از طرف وزارت دادگستری ارائه که 50 درصد مازاد درآمد صندوق به حساب وزارت دادگستری واریز شود در حالی که این صندوقها علاوه بر مسئولیتی که به طور مستقیم برای حوادث رانندگی بر عهده دارند، برای ورشکستگی بیمهها هم مسئولیت دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی اگر شرکت بیمهای به هر دلیلی ورشکست شود و چون پرداخت خسارتهای مدنی زمانبر است، پرداخت خسارتها بر عهده صندوق قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه برخی فکر میکنند وضع بیمهها خیلی خوب است به همین دلیل قوانینی تدوین میکنند گفت: اول صندوق را از بیمه مرکزی جدا کرده و تکالیفی وضع کردند که ارتباطی به حوادث رانندگی نداشت و بعد تلاش شد این صندوق را به سمت فعالیتهایی ببرند که به جای تنبیه، تشویق میکند.
وی نمونه این اقدامات را استفاده از منابع صندوق خسارتهای بدنی برای آزاد کردن زندانیان، عنوان کرد و افزود: آزاد کردن زندانی کار بسیار خوبی است اما تشکیلات بر اساس قانون و با هدف مشخصی ایجاد شده و صرفا برای پوشش بیمه حوادث رانندگی است و ربطی به آزاد کردن زندانیان ندارد.
امین ادامه داد: با این کار به کسانی که گواهینامه یا بیمهنامه ندارند جایزه داده میشود؛ نظام ارزیابی ریسک، نظام پاداش و تنبیه است و افراد پرریسک را جریمه و کم ریسک را با ارائه تخفیف، پاداش میدهد.
وی گفت: نظام پاداش و تنبیه، مدیریت ریسک را به وجود میآورد و قانون همه این موارد دیده شده بود؛ در این ساختار اگر فردی خطای رانندگی داشته باشد، نرخ ریسک او افزایش مییابد.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در انگلستان اگر پلیس ثبت کند شما از سرعت مجاز تخطی کردهاید، روز بعد بیمهگر به درب منزل شما مراجعه کرده و میگوید به دلیل افزایش ریسک، حق بیمه شما 2 درصد اضافه میشود؛ این نظام ریسک است و در واقع شما میدانید اگر خطای رانندگی داشته باشید، تنبیه میشوید.
وی با بیان اینکه متاسفانه ساختار قانونی دچار خدشه شده است، گفت: وزارت بهداشت 10 درصد برای مصدومان حوادث رانندگی را درخواست کرد اما بدون اینکه پولی بابت آن از مردم گرفته شود، گفتند از شرکتهای بیمه دریافت شود؛ از طرف دیگر تکلیف شد 20 درصد سود بیمه شخص ثالث را برای نیروی انتظامی در نظر گرفتند.
رئیس شورای عالی بیمه گفت: به نظر من این قانون که یکی از مترقیترین قوانین بود و تمام مردم در حوادث رانندگی پوشش بیمهای میشدند، خدشهدار شد.
وی با اشاره به اتمام دوره اجرای آزمایشی 5 ساله این قانون، اظهارداشت: به این منظور در راستای اصلاح این مسائل باید قانون را به ریل اصلی خود بازگردانیم؛ نه اینکه به قانون سال 47 برگردیم زیرا آن شرایط به طور کلی تغییر کرده است.
امین تصریح کرد: به استناد دادههای اطلاعاتی که در اختیار ما قرار میگیرد، امکان ارزیابی ریسک به وجود میآید و میتوان نظام پاداش و تنبیه را به درستی پیاده کرده و هزینه اقتصادی برای مجرمان در نظر گرفت.
وی گفت: در ماده 8 قانون نحوه تعیین حق بیمه را مشخص کرده که شورای عالی بیمه یا دولت براساس مشخصات ماشین حق بیمه خودروها را تعیین میکند؛ بعد دولت آییننامه برای این ماده نوشته و در آن خودروهای سواری دو سیلندر، چهار سیلندر و بالاتر، خودروی کار، اتوبوس و دیگر خودروها را براساس کاربری تعیین کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در تبصره این آییننامه قید شده برای خودرهای پراید و پیکان بیمه شخص ثالث با 15 درصد تخفیف ارائه شود که معنای آن این است که هر خودرویی که ایمنی کمتری دارد، حق بیمه کمتری بپردازد که در اصلاحیه قانون قطعا این موارد باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بررسیهای پلیس نشان میدهد 70 درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی است، افزود: این یافته نشان میدهد باید انسان همواره در چارچوب تنبیه و پاداش باشد و بیمه تنبیه اقتصادی دارد و برای افراد کم ریسک نرخ کمتر و پرریسک هزینه بیشتری تعیین شود.
به گفته وی در قانون معاینه فنی برداشته شد و این باید در اصلاحیه جدید قانون بیمه شخص ثالث مجددا گنجانده شود.
امین گفت: در اصلاحیه قانون برای خودروهای امینتر و افراد کم ریسکتر باید تخفیف در نظر گرفته شود و همچنین نظام یکپارچه حمایتی از آسیب دیدگان حوادث رانندگی که دچار خدشه شده، ترمیم شود.
وی تاکید کرد: منابع صندوق خسارتهای بدنی متعلق به بیمه است و کسی حق ندارد این منابع را به چاقوکشها بدهد؛ در قانون آمده که نیمی از خسارت چاقوکشی را فرد چاقوکش و باقی را بیمه بدهد که این هیچ ارتباط منطقی و کارکردی با هم ندارند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از اهداف ما از اصلاح قانون ایجاد سازوکار تعیین حق بیمه براساس ارزیابی ریسک است، گفت: باید اختیار تعیین حق بیمه به شورای عالی بیمه داده شود زیرا مرجع اصلی تخصصی، این شورا است.
وی ادامه داد: شورا براساس ریسک راننده و ریسک خودرو، فرمولی را تعیین میکند و براساس آن شرکتهای بیمه حق بیمه هر فرد را به طور مشخص محاسبه و اعلام میکنند؛ باید تفاوت بین خودرو ایمن و ناایمن و فرد پرریسک و کم ریسک را بپذیریم زیرا نباید برای افراد اطمینان ایجاد کرد که هر چقدر که میخواهند بیمحابا رانندگی کنند و دو یا سه انسان را به کام مرگ بکشانند. از چنین آدمی باید حداقل 5 میلیون تومان حق بیمه دریافت کنیم.
وی با اشاره به مزایای متعدد نظام ارزیابی ریسک، گفت: اگر این کار اجرایی شود، فشار فرهنگ عمومی برای ایمن کردن خودروها به شدت افزایش مییابد.
برچسب ها
نمایش
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیشبینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.
برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، میتوان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان میشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حاملهای انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.
«تورم را نصف و سپس تکرقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعدهای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او میگذرد و بررسیها نشان میدهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بودهاند.
سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.
فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.
ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا میکنند. شرکتکنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و میدانند که سیاستهای دولت میتواند از راههای قابلتوجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.
یک مدیر بیمهای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمههای زندگی، گفت: : یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم میگیرند.
برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامهای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.
دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوقهای بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.
بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانههای نزدیک به دولت مدتها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آنها برای گاز ایران» را نوید میدادند.
تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیشبینی قیمتهای آینده بر اساس بررسی قیمتهای گذشته صورت میگیرد.
نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.
در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانکها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.
در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.
با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
نظرات
صابر از توسعه
9 سال و 9 ماه و 0 روز پیش
ارسال پاسخ
با سلام وارزوی قبولی طاعات و عبادات کلیه هموطنان عزیز با کسب اجازه نقدی مختصر بر فرمایشات رئیس محترم بیمه مرکزی داشته که در صورت صلاحدید در معرض قضاوت خدمتگزاران صنعت بیمه قرار دهید 1-جناب اقای امین حضرتعالی از بعد از انتصاب وضعیت این صنعت را نگران کننده دانسته و گریز سرمایه داران را از ورود به این عرصه بشارت داده اید پس چرا با اتخاذ تصمیمات یک سوء به بهانه حمایت از حقوق بیمه گذاران ولی در واقع حمایت از تنها بیمه دولتی صنعت خصوصی بیمه را بسمت بی اعتمادی مردم از بیمه های خصوصی کشانیدید؟ 2- تغییرات و اقدامات انجام شده توسط حضرتعالی در بیمه مرکزی از بدو انتصاب چه دست اورد مثبتی برای بیمه گذاران زیان دیده و سرمایه گذاران و سهامداران شرکتهای خصوصی داشته و ایا با ساماندهی اسمی و نه محتوائی شبکه های فروش شرکتهای بیمه ای و یا سامانه ثبت شکایات بیمه گذاران مشکلات این صنعت رفع شده؟ 3- اتفاقا قانون گذار با دقت عمل دسترسی عناصر دولتی را به منابع مالی صندوق محدود نموده چرا که بستگان درجه اول زیان دیده جرحی یا فوتی تنها مرجع دادخواهی را قوه قضائیه دانسته و انتظار دارند حقوق قانونی خود را در صدور رای محاکم قضائی فارغ از بروکراسی اداری در اسرع وقت مطالبه که باز بودن دست قوه قضائیه در پرداخت خسارت خدمت به مردم ستمدیده محسوب میگرددو اگر کل وجوهات در اختیار ان نهاد بود معلوم نبود این تشکیلات نظارتی قدرتمند چه مبلغ را سالیانه خرج هزینه های نظارتی و سیاستگذاری مینمود و چه می ماند که در راستای اهداف تبیینی صرف نماید؟4- با نظام ارزیابی ریسکی که شما در پی ان هستید یعنی اینکه اقشار ضعیف پیکان و پراید و پژو سوار بعلت عدم ایمنی خودرو قیمت خودرو تا یک چهارم قیمت خودرو حق بیمه بپردازند و براداران و خواهران عزیز بنز و ب ام و و پرادو لکسوس و گرنجور و سانتافه و ازاراسوار بعلت داشتن انواع ایر بگ از کف خودرو و سقف و دربهابعلت گرانبها بودن خودروی ایمن خود با مدیریت ارزیابی ریسک ان نهاد بزرگوار دولتی حق بیمه ناچیز دهند تا عدالت علوی بزعم شما رعایت گرددو دیگر رانندگان خودروهای پرخطری مانند پراید و پیکان با سرعت بالای 200 کیلومتر در بزرگراههای کشور ویراژ ندهند؟5- برادر بزرگوار صنعت مشکلات صنعت خودرو سازی کشور را نیز در طراحی خودرو و ساخت قطعات و غیره را دریابید و با اتخاذ سیاستهای مثبت به این صنعت کمک نمائید. 6- ایا صلاح نمی دانید قبل از فشار فرهنگ عمومی برای ایمن کردن خودروهانه فشار بلکه ملاطفت برای فرهنگ سازی عمومی در اذهان عموم مردم جهت صدور الحاقیه افزایش دیات از وظایف تکلیفی و شرعی ان مرجع محترم می باشدو بهتر است اول متولی این صنعت وظایف ذاتی خود را انجام و سپس دنبال کوتاهی دیگر دستگاهها در شرح وظایف مصوبشان باشد؟7- راستی که صنعت بیمه به اقرار جنابعالی روزگار خوشی طی نمی نماید و با وضع عوارض متعدد از حق بیمه تولیدی چیزی نمی ماند که شرکتها سرمایه گذاری سودده نمایندو شما برادر بزرگوار هشدار دادید که ادامه این وضع منجر به ورشکستگی بیمه های خصوصی میگردد. پس به این دلیل بوده که نمی دانیم در جهت نیل به اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی حضرتعالی جای پای بیمه های خارجی را در این کشور باز می نمایید و ایا برداشت و تلقی ما نمایندگان فروش از فرمایشات گرانبهای مقام معظم رهبری با سیاستگذاران دولتی بیمه بایستی اینقدر تفاوت ماهیتی و ... داشته باشد هر چند بر این باور هستیم که عشق به ولایت بصیرت را در وجودمان خاموش نکرده که از خط ولایت امر خدای ناکرده خروج کرده باشیم 8- انتظار است کلیه متولیان دولتی این صنعت رو به رشد با کلید تدبیر از اهداف تبیینی ریاست محترم جمهوری فضای اقتصادی کشور رابا درک صحیح از شرایط عینی جامعه ارام و ارامش را به سرمایه گذاران و سهامداران و بیمه گذاران نوید و فرصت منطقی برای رفع مشکلات به مجریان داده شود واز رهنمودهای حضرت اقا بنحو شایسته در هر لحظه کارهای اجرائی و نظارتی و سیاستگذاری استفاده نمائیم عرض پوزش و عذر زحمت
صابر از توسعه
9 سال و 8 ماه و 29 روز پیش
ارسال پاسخ
با سلام و سپاس از مسئولین محترم سایت اگر نیم نگاهی به صفحه اصلی هر بیننده ای داشته باشد از دقت نظر و ریز بینی در خصوص مشکلات پیش روی بیمه توسعه که مطالب عدیده ای را درج نمو ده ایدنمیتوان غافل شد پس لطفا نقد اینجانب نسبت به مطلب جناب اقای امین رادرج نمائید.
صابر از توسعه
9 سال و 8 ماه و 29 روز پیش
ارسال پاسخ
باسلام در تاریخ 1393/04/12مطلبی مفصل در نقد صحبتهای جناب اقای امین در پست گذاشتم متاسفانه ان را درج نکردید و من نیز کپی ان رانگرفتم اگر صلاح میدانید ان را در معرض قضاوت افکار عموم قرار دهید . با تشکر فراوان
مرتضی
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
باسلام من با آقا صابر موافقم
منصف
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
آقاصابر از توسعه از نحوه نگارش شما كاملا مشهود است كه دغدغه بيمه توسعه داريد و آن را به ديگر بيمه هاي خصوصص تعميم ندهيد و تخافات بسيار شركت متبوع خود را با ديگر شركتها مقايسه نكنيد.
سيناازتوسعه
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
با سلام خدمت دوستان،واقعا آقا صابر دستتون درد نكنه.ممنون
فاطمه
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
با آقای صابر موافقم . اما ای کاش همانطور که همیشه و(باید) از حقوق بیمه گذاران و مصرف کننده حمایت کرد یه گوشه نظری هم به حق و حقوق نماینده ها که برای پیشبرد اهداف این صنعت فعالیت می کنن داشته باشند چه نماینده های شرکت دولتی و چه نماینده های فعال در شرکتهای خصوصی صنعت بیمه . به هر حال ما به اعتبار بیمه مرکزی نمایندگی شرکت بیمه خصوصی رو پذیرفتیم.
رضایی
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
با سلام،آقا صابر ممنون از اینکه با بصیرت خودتون تونستید حرف دل مارو بزنید و اینکه کاش بین حرف و عمل فاصله ایی نبود.
حمید
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
با آقای صابر موافقم.
بیمه توسعه
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
چقدر به خود بالیدم که یکی از بیمه توسعه چنین زیبا حق مطلب را ادا کرد آفرین صابر جان
فاطمه
9 سال و 8 ماه و 27 روز پیش
ارسال پاسخ
من هم موافقم خیلی تصمیمات بیرحمانه بود در باره یک شرکت ابتدا باید نمایندگان و کارنتدان وخانواده ها رو هم درنظر بگیرند میتوانستند صدور رو باز بگذارند ویک ناظر برای پرداخت خسارت میگذاشتند تا از ورودی خسارتا رو بدن
ناشناس
9 سال و 8 ماه و 26 روز پیش
ارسال پاسخ
آقا صابر دقیقا من هم فکر می کنم آقای امین فقط به فکر جمع کردن پرتفو برای شرکت بیمه دولتی می باشد . کسی نیست بگه اگه بیمه شخص ثالث زیان ده است پس چراشرکت بیمه دولتی داره خودشو می کشه و چشمش به پرتفوی بالای بیمه توسعه است تا زمانی که صدور ثالث توسعه قطع نشده بود شرکت های رقیب بیمه گذاران را مجبور می کردند تاییدیه از شرکت بیمه توسعه بگیرند به این بهونه که بیمه های توسعه جعلی است وقتی توی اینکار موفق نشدند ونتونستند سهم بیمه توسعه را پایین بیاورند صدور ثالث توسعه را به بهانه های واهی بستند . چطور حالا هر شرکت بیمه که می بینه نماینده توسعه هستیم کلی تبلیغ می کنه بیا اینجا بیمه هاتو تمدید کن . حالا دیگه هیچ شرکتی تاییدیه اصل بودن برای تمدید نمی خواد . خیالشون راحت شده که بزرگترین رقیبشون را ناجوانمردانه از میدان خارج کرده اند .
بیمه ایران
9 سال و 8 ماه و 26 روز پیش
ارسال پاسخ
آقای صابر واقعا از نحوه بیان ونقد مفیدتان لذت بردیم
یک ایرانی
9 سال و 8 ماه و 20 روز پیش
ارسال پاسخ
با سلام کاملا" مشخص است که جناب اقای امین علیرغم نامشان امین نیستند و نوکر بی چون و چرای بیمه ایران هستند