اعطای وام قرض‌الحسنه به زندانیان آزاد شده

اعطای وام قرض‌الحسنه به زندانیان آزاد شده

بینا: در مراسمی با حضور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی و مدیرکل تامین سازمان زندان‌ها، تفاهم‌نامه همکاری به منظور پرداخت تسهیلات و سپرده‌گذاری به امضاء رسید.

سه شنبه 23 اردیبهشت 1393

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا مصطفی‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه با موسسه تشکل‌های قرآنی مردمی اظهار داشت: با توجه به فعالیت منابع و مصارف این بانک در حوزه قرض‌الحسنه تنها تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه است و بابت آن پول دریافت نمی‌شود و تنها 4 درصد کارمزد هزینه بانک راتامین می‌کند.

وام قرض الحسنه به زندانیان آزاد شده

انواع تسهیلات بانکی

وی افزود: بخش قابل توجه فعالیت‌ها کارمزدی است که از محل آن درآمد عنوان سود در ترازنامه قید می‌شود.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با  اشاره به تورم بالا در سال 1392 گفت:‌ در شرایطی که باید این سپرده‌ها رشد چندانی نداشته باشد اما 43 درصد در پایان سال گذشته نسبت به سال 91 منابع بانک افزایش یافت و به 25 هزار میلیارد ریال رسید.

به گفته وی مانده تسهیلات پرداختی در پایان سال گذشته به 22 هزار میلیارد ریال رسیده و همچنین کل تسهیلاتی که تاکنون پرداخت شده است 47 هزار میلیارد ریال در قالب 980 هزار پرونده تخصیص داده شده است.

مصطفی‌پور تصریح کرد: ‌در کنار اقدامات قرض‌الحسنه در استفاده از خدمات نوین بانکداری اقدام شده است که تمامی 530 شعب بانک به دستگاه خودپرداز متصل است و همچنین پرداخت‌های اینترنتی طراحی شده است. وی با اشاره به انعقاد قرارداد بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک تجارت گفت:‌ بر اساس این توافق این دو بانک مکلفند چک‌های صادره از بانک دیگر را وصول کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات، ازدواج بیش از سقف تعهد شده پرداخت شده است اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در صورتی قابل انجام است که منابع قرض‌الحسنه وجود داشته باشد و به هر میزان که منابع بانک افزایش یابد تسهیلات پرداختی هم رشد خواهد کرد.

وی همچنین به طراحی و ارائه کارت اعتباری 15 میلیون ریالی این بانک اشاره کرد و گفت: متقاضی می‌تواند با استفاده از منابع این کارت در مدت 3 ماه خرید کند و حتی قابلیت شارژ مجدد برای دارندگان این کارت وجود دارد.

مصطفی‌پور با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان زندان‌ها گفت:‌ زندانیان که دوره محکومیت آنها به پایان می‌رسد هیچ‌گونه منابع مالی ندارند و به راحتی به آنها تسهیلات و یا کار داده نمی‌شود. وی تصریح کرد:‌ با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان زندان‌ها معرفی می‌شود تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک پرداخت می‌شود که منابع مالی در نظر گرفته شده 400 میلیارد ریال است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به بازگشت 20 درصد از زندانیان به زندان گفت: از سال 90 تا کنون از مجموع 400 نفری که با آنها تسهیلات پرداخت شده تنها 14 نفر به زندان بازگشتند و معوقات و مشکوک‌ الوصولی‌ها کمتر از 2 درصد در برخی از استان‌ها یک درصد بوده است؛نشان می‌دهد هر چقدر قرض‌الحسنه را گسترش دهیم می‌توانیم بر آسیب‌های اجتماعی غلبه کنیم.

مصطفی‌پور با اشاره به انعقاد قرارداد با تشکل‌های قرآنی به منظور ترویج فرهنگ قرآن افزود: بر اساس این قرارداد 10 درصد وصول سپرده‌های جاری که به وسیله این افراد در بانک قرض‌الحسنه باز می‌شود به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به همان گروه اختصاص داده می‌شود.

نظرات

محمد عبدالوند

6 سال و 2 ماه و 7 روز پیش

سلام من محمد عبدالوند زندانی محکومدبه حبس ابد بودم ک به لطف خدا وائمیه و مسئولین زندان اردکان وشهریزد بعداز 8سال بدون مرخصی ازاد شدم والان حدود 20ماه هست ازاد شدم که مراقبت بعداز ازادی یزد به من وام اشتغال دادند ولی ریاست موسسه امید یزد با بنده همکاری نمیکند و میگوید حتما باید کارت پایین خدمت بیاری ولی بند و ماده ای هست که میشود وام را به نام یکی از اعضای خانوادم کنم ولی ریس موسسه با من به هیچ راهی کمک نمیکند حالا شما بگویید بعد از 8سال امدم والان حدود 1سال بیکارم بخدا دیگه برای مخارج خانه و مخارج پدرومادر پیر و مریض و کرایه خانه و مشگلات بر عهده من هست یکی به من بگه چکار کنم چرا مسولین محترم مارا یاری نمیکنند ....

هادی زمانی

5 سال و 5 ماه و 25 روز پیش

چرا نظرات منو حذف کردید

هادی زمانی

5 سال و 5 ماه و 25 روز پیش

چرا نظرات منو حذف کردید.منم 2 سال زندان بودم و 1 ماه هست آزاد شدم و کار و سرمایه ای ندارم که لقمه نان برا خانوادم ببرم و الان چندین بار هست دارم میرم برای وام و متاسفانه مسئولین جواب رد بهم میدن..بخدا دیگه تحمل حبث رو ندارم وگرنه میرم کار خلاف میکردم.شما مسئولین خودتان دوست دارید که جرم و جنایت ادامه داشته باشه.وگرنه با یه وام همه مشکلات من حل میشه..شما که نمیخواید پول رو بدید به خودم.میخواید 2برابر پس بگیرید.پس چرا وام نمیدید به ما زندانیان بدبخت.و بوجه رو خودتون میخورید.

مرتضی حاج

5 سال و 3 ماه و 14 روز پیش

ایناهمش دروغه وامشون کجابود من هر وقت رفتم جواب نمیدادن اصلا ادم فرض نمیکنن کسی که ازاد شده

ع

5 سال و 2 ماه و 12 روز پیش

من بعداز۵سال اززندان آزادشدم رفتم مراقبت بعداز آزادی درخواست وام کردم نامه دادن برو کمیته امداداونهاهم گفتن مابوجه نداریم به زندانیه آزاد شده بدیم بعدنامه گرفتم برای وام ببرم بهزیستی گفتن بوجه نداریم بایدبزاریم تونوبت بوجه ندارن پس چطور کارمندانه این دواداره ماشینهای شاسی بلند سوار میشن میگن قانون برای مایک میلیون صدهزاپول میدن بااین پول کی میتونه ماشینه صدمیلیونی سوار بشه اینها سوار مبشن پس بوجه ای که برای زندانیانه آزادشده دولت داده اینهاخودشون برمیدارن. میگن زندانی ازکجاضامن پیدامیکنه رییس روسا بخ اینها رسیدگی کنن تازندانی که آزاد شده بازکارخلاف نکنه ،،،،،ع پ ازتبریز

عزیزه نیازی

5 سال و 0 ماه و 10 روز پیش

سلام خسته نباشی تقاضاوام کمک دارم برای مادرم .4تا بردار ناتنی دارم هیچکدام برای خرید جهیزیه به من هیچ کمکی نکردن ،مامانم مجبور شده چندتا فرش کهنه دست بافت داشتیم اون رو فروخت به من جهیزیه داده الان پسر را شکایت کردن از مامانم به نام خانم عزیزه نیازی حکم جلب شو گرفتن52سال داره مریض احوال هستش دیگه طاقت زندان رفتن نداره، حکم دادگاه ۲۰میلیون تون جریمه نقدی صادره کرده است، توروخدا کمک کنید09146447412

رضا شورعلی

4 سال و 12 ماه و 4 روز پیش

سلام دروغ.دروغ دروغ اگه آشنانداشته باشی سازمان ۱تومن وام نمیده بهت فقط برات کلاس میزارن ۱ساعت اسال هم دورت میدن بعد میگن بودجه ندادن فعلا برو تازنگ برنیم بهت من ضامن دارم سند دارم رفتم مغازه اجاره کردم نتونستم سرمایه بزارم قرض کردم چکم برگه خورده الان فراریم .هرکی داره میخونه بخنده بحالم دوباره باید برم زندان بخاطر وعدهای سازمان حمایت

مهران کاکاوند

4 سال و 11 ماه و 29 روز پیش

سلام ۱۵سال حبس داشتم بعد ۵ سال ازاد شدم حافظ۵جز قران در زندان شدم و مقام اول در کشور را کسب کردم برای وام چطور باید اقدام کنم.۳سال ازاد شدم از شدت بدهی وبی کاری یه مدت زده به سرم نون حروم دربیارم بهتره تا زیر دین مردم باشم دروغ میگین نه قران قبول دارین نه خدا

ایمان افشار

4 سال و 10 ماه و 2 روز پیش

این جانب ایمان افشار متولد ۱۳۵۸ صادره از کلن آلمان از سال ۹۱ بمدت ۶ سال زندان اوین بودم و به خاطر فوت فرزندم که مشکلآت روحی پیدا کرده بودم من رو به سالن متادونی ها و بیماران فرستادن،سالن ۱اندرزگاه ۷. در زندان خبر فوت خواهرم رو شنیدم و خودم رو دار زدم، جرم من این بود که اعتماد بیجا کردم و از من سواستفاده کردن و بدون اینکه ریالی پول برداشته باشم این سال هارو در حبس گذراندم، در آنجا روزانه ۲۵ سی سی به من داروی متادون میدادن و چون روانپزشک آنجا مرتبا من رو ویزیت میکرد صبح و ظهر و شب مقداری داروی اعصاب به من میداد. بعد از ۶ سال مادرم که مستمری بگیر ارتش است تمام زندگیش را فروخت و با وام از اداره بازنشستگی و کمک کردن اقوام توانست رضایت بگیرد. از وقتی که آزاد شدم من و مادرم با هم زندگی میکنیم که مادرم مشکل قلبی شدید دارد و با داروهایی که من مصرف میکنم به هیچ عنوان سرهیچ کاری نمیتوانم بروم. راهی جلوی پایم بگذارید. ما از سعادت آباد تهران به پرند نقل مکان کردیم و در خانه ای اجاره ای کوچک زندگی میکنیم

شاهین فتاحی

3 سال و 3 ماه و 21 روز پیش

سلام شاهین فتاحی هستم بعد هشت سال حبس در زندان تهران بزرگ یک هفته است که به لطف خدا ازاد شدم در حال حاظر نه کاری دارم نه پولی برای امرار معاش تمام مدارک زندانمم با خودم اوردم خواهش میکنم به من بگین تو این گرونی چطور میتونم با این وضعییت زندگی کنم لطفا کمکم کنین برای دریافت وام وکار ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدین دستتون درد نکنه شما قول دادین که از منو امسال من حمایت کنین ببینم سر قولتون هستین یا نه منتظرم ممنون.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1801

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1962

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1766

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361