راه اندازی سامانه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

راه اندازی سامانه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی

نسخه الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی کلید خورد

دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 12:40
به گزارش شبکه طلاع رسانی بانک و بیمه بینا به نقل از روزنامه ایران همایش «تأمین‌اجتماعی از نگاهی دیگر» با محور «بررسی کارنامه سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت تدبیر و  امید» در سومین روز از هفته تأمین‌اجتماعی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اعضای هیات مدیره سازمان و معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و نیز مدیران کل اداره‌های شرق وغرب تهران بزرگ، مدیرکل درمان استان تهران و مدیرکل و مدیردرمان استان البرز برگزار شد.
 
شرکت نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی و ایراد سخنرانی از سوی این نمایندگان درباره ارزیابی عملکرد تأمین‌اجتماعی در دولت تدبیر و امید، از بخش‌های مهم این همایش بود. در پایان این همایش از طرح جدید دفترچه تأمین‌اجتماعی و طرح اختتامیه جشنواره‌های عکس سلفی رونمایی شد. 
 
دکتر ربیعی: 
هفته آینده فیش حقوقی خود
 و مدیرانم را منتشر می‌کنم
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش با تأکید براین که باید شفافیت را در همه امور اعمال کنیم، گفت: 4 گزارش پیرامون فیش حقوقی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات منتشر شد که سازمان تأمین‌اجتماعی در همه این گزارش‌ها روسفید بود. 
وی گفت: حدود 730 میلیون تومان از حقوق‌هایی را که به هیات مدیره و مدیرعامل بانک رفاه پرداخته شده بود، به بانک رفاه بازگرداندم. باید توجه داشت که بین دولت فسادزا و فسادزی با دولت فسادسوز تفاوت وجود دارد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که از اعتمادی که به سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شده است، احساس غرور می‌کند، تصریح کرد: این احساس اعتماد رسالت سنگین‌تری را برای ما ایجاد می‌کند و باید پاسخ این اعتماد را با کار و تلاش بیشتری داد.
 
دکتر ربیعی با بیان این که به تأمین‌اجتماعی قدرتمند و پایدار نیاز داریم تا جامعه وارد بحران نشود، افزود: هیچ برنامه‌ رشد و توسعه‌ای بدون تأمین‌اجتماعی پایدار موفق نمی‌شود. به عنوان مثال در بیمه‌ بیکاری سالانه 2300 تا 2400 میلیارد تومان هزینه می‌کنیم. یک صندوق بیمه بیکاری قوی می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار و خروج از رکود کمک کند یا یک نظام درمان مناسب می‌تواند از خطر سقوط مستمری‌بگیران به تله‌ فقر جلوگیری کند.
 
وی گفت: روز اولی که به وزارت رفاه آمدم تأکید کردم که تأمین‌اجتماعی یک صندوق نیست، بلکه مکانی برای زندگی اجتماعی مستمری‌بگیر است و باید جایی باشد که امید به آینده در آن شکل بگیرد تا وقتی فرد به سن بازنشستگی رفت، همه‌ سختی‌های دوران کار را به فراموشی بسپارد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که متأسفانه هنوز عده‌ای نگاه درستی به تأمین‌اجتماعی ندارند و این پرسش را مطرح می‌کنند که کجای دنیا صندوق‌های بیمه‌ای بنگاه‌داری می‌کنند، اظهار داشت: باید از این‌ها پرسید که کجای دنیا صندوق‌ها بنگاه‌داری نمی‌کنند؟ تلاش‌ها باید بر این امر معطوف شود. زمانی دولت یازدهم تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفت که سرمایه‌گذاری‌های شکست‌خورده در آن انجام می‌شد، اما ما امروز هیچ‌کس را از کار اخراج نمی‌کنیم، حتی تعدیل نیرو در صندوق‌ها نداشتیم. هر گونه سیاست بهره‌وری و رشد اقتصادی بدون توانمندی نیروی کار امکان ندارد و تأمین‌اجتماعی محلی برای امنیت روانی برای نیروی کار ماست.
 
دکتر ربیعی تأکید کرد: به بنگاه‌های تأمین‌اجتماعی اجازه ندادیم که به صورت سازمان‌یافته عده‌ای به چشم حیات خلوت به آن نگاه کنند. ما رابطه‌ سالم تصمیم‌گیری در تأمین‌اجتماعی را تثبیت کردیم و همه‌ تصمیم‌گیری‌ها در این مجموعه سالم است.
 
اجتماعی ادامه داد: امروز و در هفته‌ تأمین‌اجتماعی تعهد می‌کنم که از ارکان کارگری و بازنشستگی استفاده کنم و آنها را در ارکان تأمین‌اجتماعی به عنوان ناظر به کار بگیرم.
 
دکتر ربیعی از هزینه‌کرد 1000 میلیارد تومانی در پروژه‌های بیمه‌ای و درمانی طی سه سال دولت یازدهم خبر داد و افزود: در این سه سال در بخش درمان نیز 45 هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و در سال 95 نیز حدود 18 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه خواهیم کرد. 
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بار مالی ناشی از اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی را نیز تأمین خواهیم کرد و قرار است این بار مالی از محل سرمایه‌گذاری خود صندوق‌ها تأمین شود.
 
 
صبر و همدلی مستمری بگیران قابل تقدیر است
مدیرعامل تأمین‌اجتماعی نیز در این همایش هفته تأمین‌اجتماعی را فرصت مغتنمی دانست تا سازمان برنامه‌های خود را مطرح کند و از سوی دیگر گوش شنوایی برای نقدها باشد و آنها را چراغ راه خود قرار دهد.
 
دکترسیدتقی نوربخش گفت: وظیفه خود می‌دانم که از مستمری‌بگیران و نیروهای مولد دیروز که در صندوق تأمین‌اجتماعی سرمایه‌گذاری کردند و هم اکنون مستمری‌بگیر سازمان هستند، تشکر کنم و تقدیر از صبر، تحمل و همدلی مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان را که به سازمان اعتماد داشتند، ضروری می‌دانم و به یقین بدون پشتیبانی مستمری‌بگیران و نماینده‌های آنها نمی‌توانستیم به دستاوردهای موفق سازمان نایل آییم.
 
وی افزود: جامعه کارفرمایی و کارآفرین ایران باعث اقتدار کشور هستند و از طرفی مهمترین منابع را برای ایفای تعهدات سازمان تجهیز می‌کنند و با وجود همه مشکلات اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریم، همواره بر روی ارزش‌های انقلابی کشور ایستادگی کرده‌ و غیرتمندانه چراغ کارگاه‌های خود را روشن نگه داشته‌اند و اجازه ندادند که تولید متوقف شود.
 
مدیر عامل سازمان ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید گفت: خوشبختانه دولت پاکدست در بیان مشکلات خود لکنت زبان ندارد و به روشنی با مردم سخن می‌گوید و هیچ حیات خلوتی را نمی‌شناسد و متاسفانه با وجود برخی حملات ناجوانمردانه از سوی برخی گرو‌ه‌ها همچنان با اقتدار و شفافیت با مردم برخورد می‌کند. 
 
دکتر نوربخش افزود: دولت تدبیر و امید عملکردی روشن و شفاف دارد و در پرتو سیاست‌ها و اقدامات دولت، دخالتی خارج از قوانین و مقررات در سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه‌های مرتبط با آن صورت نمی‌گیرد.
 
وی اظهارداشت: در این سه سال عنایت الهی را در سازمان تأمین‌اجتماعی دیدیم و با عزم و اراده مثال زدنی مدیران و کارکنان سازمان، تعامل بسیار مناسبی با تمامی شرکای اجتماعی و بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برقرار شده است.
 
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:  با کمال افتخار مراتب سپاس خود را تقدیم جامعه شریف و صبور بیمه‌شدگان سازمان می‌کنم. انسان‌های زحمتکش و بی‌ادعایی که دانش، مهارت، عمر و زندگی خود را در مسیر توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور صرف می‌کنند.
 
وی آسایش و رفاه اجتماعی را حقی همگانی دانست و گفت: بخش مهمی از این حق می‌تواند در سایه تلاش و کوشش نیروهای مولد جامعه و با ارتقای درآمدهای ملی و درنهایت بازتولید عادلانه و ثروت از طریق خدمات تأمین‌اجتماعی محقق شود.
 
دکترنوربخش افزود: به عنوان عضو کوچکی که از میان این همکاران ارجمند برای اولین بار به مدیرعاملی سازمان برگزیده شده‌ام، از همدلی صمیمانه و همکاری مشفقانه تک تک کارکنان دلسوز و پرتلاش سازمان در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی و نیروهای صف و ستاد در اقصی نقاط کشور قدردانی می‌کنم.
 
وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در برنامه راهبردی پنج ساله سازمان که برای اولین بار تدوین وتصویب شده است، برنامه محوری، امانت داری و پاکدستی، قانون مداری و عدالت محوری، تخصص گرایی در اخلاق گرایی و آینده نگری و بهبود مستمر و روزانه به عنوان ارزش‌های اساسی سازمان مورد توجه قرار گرفته است.
 
مدیرعامل سازمان همچنین در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران، خبر از حذف دفترچه بیمه سازمان تأمین‌اجتماعی از مرداد ماه در سراسر کشور داد و افزود: از ماه مرداد بیمه‌شدگان در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی، نیازی به ارائه دفترچه بیمه نخواهند داشت
 
اقدامات سازمان باعث غرور کارکنان 
و رضایت مسئولان کشور است
مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان یزد در این همایش، ضمن تشریح خدمات حوزه درمان تأمین‌اجتماعی در دولت تدبیر و امید، به توصیف شرایط حاکم بر سازمان در دولت قبلی و دستیابی به شرایط مناسب در دولت فعلی پرداخت و مجموعه اقدامات سازمان در دوره مدیریت جدید را باعث غرور و افتخار کارکنان سازمان و رضایت مسئولان کشور دانست. 
 
دکتر محمدحسین توحیدی‌فرکه به نمایندگی از مدیران درمان سخن می گفت، با بیان این که در دولت قبلی، سازمان حیات خلوت دولت شده بود، افزود: بخشی از دارایی‌های بیمه‌شدگان و صندوق تأمین‌اجتماعی برای مصارف غیر‌سازمانی به کار می‌رفت. همچنین تصمیم‌گیری‌های سازمان بدون اتکا به خرد‌جمعی و در اتاق‌های خارج از سازمان اتخاذ می‌شد و در بخش برون سازمانی نیز 60 درصد از هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می‌شد.
 
وی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مدیرعامل جدید سازمان از بطن سازمان انتخاب شد و با شعار پاکدستی، قانونمداری و برنامه محوری، توانست سکان‌دار کشتی طوفان زده تأمین‌اجتماعی شود. 
 
مدیردرمان استان یزد همچنین برنامه محوری و بهره‌مندی از خرد‌جمعی را اساس فعالیت سازمان در مدیریت جدید ذکر کرد و گفت: با تدوین برنامه راهبردی سازمان در نهایت بودجه امسال سازمان بر مبنای برنامه محوری تنظیم شد. 
 
دکتر توحیدی‌فر با اشاره به اقدامات سازمان در بخش درمان اظهار داشت: برپایی نهضت IT یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بود که متعاقب آن سیستم HIS بیمارستانی راه‌اندازی شد. همچنین اجرای سیستم PACS و حذف فیلم‌های رادیولوژی و امکان مشاهده تصاویر رادیولوژی دیجیتال از طریق رایانه در هر نقطه از کشور از اقدامات مهم و درحال اجرای سازمان است. 
 
وی راه‌اندازی نسخه الکترونیکی را از دیگر دستاوردهای مهم سازمان برشمرد و تصریح کرد: در این طرح که به صورت پایلوت در استان یزد به اجرا درآمده است، بیش از 6 هزار نسخه الکترونیکی نوشته شده و 23 پزشک فوق تخصص خون، غدد و اعصاب در این طرح همکاری داشته‌اند. از طریق این نسخه بیماران می‌توانند به هر داروخانه درهر نقطه‌ای از کشور مراجعه کنند و به دلخواه، بخشی از داروها یا تمام داروهای خود را بدون نیاز به تایید سازمان تأمین‌اجتماعی دریافت کنند.
 
دکتر توحیدی‌فر سایر اقدامات درمانی سازمان را مسائلی مانند رعایت استانداردهای اعتباربخشی برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های اعتباربخشی، 7 بیمارستان سازمان حایز رتبه درجه یک عالی، 33 بیمارستان درجه یک مثبت، 19 مرکز درجه یک و 7 مرکز درجه دو شدند که در دور دوم از 7 بیمارستان درجه دو، 2 بیمارستان به درجه یک ارتقا یافتند. همچنین سازمان در زمینه هتلینگ بیمارستان‌ها نیز اقدامات بسیار مهمی انجام داده است. 
 
 
وی با ارائه آمار در زمینه توسعه فضاهای درمانی سازمان تصریح کرد: در مدیریت جدید سازمان، 5 بیمارستان جدید و 17 مرکز درمانگاهی جدید ساخته شده و 328 تخت عادی و 61 تخت ویژه مستقر شده است. همچنین 39 درمانگاه ارتقای سطح و 19 درمانگاه ارتقای شیفت یافته است. از طرفی 7 بیمارستان در دست ساخت است که دو بیمارستان ایلام و اهواز در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، 36 بیمارستان در مرحله طرح و 7 درمانگاه نیز در هفته تأمین‌اجتماعی افتتاح می‌شود. 
 
 
طرح‌ها در سازمان براساس 5 ارزش محوری مورد تأکید مدیرعامل سازمان است
مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران نیز  که به نمایندگی از مدیران کل سخن می گفت در این همایش با اشاره به کارنامه خدمات سه ساله سازمان در حوزه اجرایی گفت: از سه سال پیش همه طرح‌ها و برنامه‌ها در سازمان براساس 5 ارزش محوری مورد تأکید مدیرعامل سازمان قرار گرفت و اقدامات و برنامه‌های سازمان براساس قانون‌مداری، پاکدستی، امانتداری، برنامه محوری و رعایت خطوط قرمز انجام گرفت.
 
ناهید حیدری گفت: توجه به ماموریت‌های اصلی سازمان و پرهیز از سیاست‌زدگی و بازگشت سازمان به ریل اصلی خود یکی از اتفاقات مبارکی بود که در طول سه سال مدیریت جدید سازمان شکل گرفت.
 
وی افزود: موضوع ثبات مدیریتی در سازمان فرصتی را برای همکاران ایجاد کرد تا تولید فکر کنند و همکاران بتوانند در بستری آرام به فعالیت بپردازند و با خدمت‌رسانی بهتر ماموریت‌های اساسی خود را انجام دهند.
 
حیدری ادامه داد: اصل شایسته سالاری در انتصابات، عدالت‌محوری و توجه به توانمندی و تخصص همکاران یکی از شاخص‌هایی بوده که در مدیریت جدید سازمان به خوبی نمایان است و مدیران از میان لایه‌های همکاران انتخاب شده‌اند.
 
وی با اشاره به اقدامات ارزنده سازمان در توجه و اهمیت به امور بانوان اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان دارایی‌های نامشهود سازمان، اهمیت دادن به مقوله آموزش و تجهیز همکاران به علم روز و استفاده از فن‌آوری‌های نوین، کاهش مدت رسیدگی به اعتراضات کارفرماها و حسابرسی از دفاتر قانونی، حذف همپوشانی‌های مختلف، تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قدیمی و اصلاح آنها با توجه به شرایط موجود، برقراری تعامل خوب با مراکز قضایی و دیوان عدالت اداری و کاهش تقاضا و دادرسی‌ها و توجه ویژه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و تلاش در حفظ شان و منزلت آنها را از دیگر اقدامات مثبت و قابل تقدیر سازمان در سه سال اخیر دانست.
 
 
سازمان تأمین‌اجتماعی
 بر اساس کار تیمی استوار است
مشاور کنفدراسیون صنایع صنعت ایران در این همایش با تبریک هفته تأمین‌اجتماعی به تمامی ذی‌نفعان، مدیران و کارکنان سازمان، از فعالیت‌های این سازمان نیز تقدیر کرد.
موسی بیات با اشاره به این که سازمان تأمین‌اجتماعی دارای سرمایه‌های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: این مجموعه بر اساس کارگروهی استوار است.
بیات اظهار داشت: این سازمان باید برنامه‌ریزی روی نقاط قوت خود را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
 
مشاور کنفدراسیون صنایع صنعت ایران، اصلاح ساختارها، رویکردهای نوین، بهبود هزینه‌ها و طراحی مدیریت دانش را از نیازهای سازمان‌ها بیان کرد.
 
بازگشت تأمین‌اجتماعی به جایگاه خود، مهمترین اقدام در این سال‌ها است
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این همایش گفت: تأمین‌اجتماعی سازمانی خلاق و اثرگذار در توسعه کشور است و اگر  مورد کم لطفی قرار گیرد، توسعه اقتصادی مختل می‌شود.
 
حسن صادقی افزود: در دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات، نگاه حمایت از سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت وجود دارد.
وی با بیان این‌که دکتر نوربخش از درون سازمان تأمین‌اجتماعی و از بهترین و پاک‌ترین مدیران عامل این سازمان است، گفت: بازگشت تأمین‌اجتماعی به جایگاه خود از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این سال‌ها است.
 
صادقی افزود: امروز جامعه کارگری انتظار دارد که در سازمان تأمین‌اجتماعی عوامل توقف و مزاحم در مسیر رشد و توسعه این سازمان کنار گذاشته شوند.
وی ادامه داد: در شستا استعدادهای مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد و امیدواریم با ثبات مدیریتی شاهد رشد و تعالی این مجموعه باشیم.
صادقی با اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سال جاری کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظرات کارشناسی سازمان تأمین‌اجتماعی در این قانون باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که حقوق بازنشستگان که در سال‌های اخیر فراتر از نرخ تورم افزایش می‌یابد، قابل تقدیر است، گفت: جا دارد که به مسائل رفاهی بازنشستگان نیز بیش از گذشته توجه شود.
 
اجازه دست‌‌اندازی 
به اموال سازمان داده نمی‌شود
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در این همایش با بیان این که با روی کار آمدن مدیریت جدید سازمان، آرامش و آسایش در سازمان برقرار شده است، اظهار داشت: بهترین اتفاق این است که اجازه دست‌اندازی به اموال سازمان داده نمی‌شود و مطمئن هستیم که سازمان در دست افراد امین قرار دارد و آنها از این امانت نگهداری می‌کنند. 
 
علی اصغر بیات با اشاره به انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان از بطن جامعه کارگری و بدنه سازمان،گفت: این موضوع یکی از درخواست‌های قلبی و دیرینه بازنشستگان بود که در دولت تدبیر و امید تحقق یافت. 
 
وی افزود:‌ سازمان در سال‌های گذشته مسائل حاشیه‌ای زیادی داشت و نقد رسانه‌ها بود؛‌ اما امروزه با راهبری مسئولان سازمان، در این مجموعه آرامش ایجاد شده که بزرگ‌ترین دستاورد است.
 
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به احیای فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان و برپایی اداره کل امور بازنشستگان اظهار داشت: با احیای این معاونت، بخش عمده‌ای از مسائل رفاهی و درمانی بازنشستگان برطرف می‌شود.
 
بیات با بیان این که طرح کرامت رضوی از طرح‌های خوب سازمان است که ادامه دارد، افزود: سال گذشته 500 نفر از بازنشستگان در قالب این طرح به مشهد مقدس اعزام شدند که از دست‌اندرکاران این طرح تشکر  می‌کنیم. 

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1754

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1895

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1705

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361