خسارت زیان‌دیدگان بیمه توسعه تا ریال آخر پرداخت می‌شود

معاون نظارتی بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه خسارت زیان‌دیدگان بیمه توسعه تا آخر پرداخت می شود، گفت:

بیمه توسعه

تا پرداخت خسارت آخرین پرونده زیان‌دیدگان بیمه توسعه موضوع را پیگیری می‌کنیم اما پرداخت خسارت و تأمین منابع مالی با بیمه ایران است.

یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 11:9

به گزارش بینا ، حبیب میرزایی گفت : با کمک قوه قضائیه معادل میزان خسارت را از اموال بیمه توسعه شرکت به بیمه ایران منتقل می‌کنیم و شرکت بیمه ایران باید طبق مصوبه شورای‌عالی بیمه، خسارت را پرداخت کند و تا ریال آخر را از شرکت می‌گیریم و خسارت مردم را پرداخت می‌کنیم.

وی اظهار داشت :‌ طبق قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری ، اگر پروانه فعالیت یک شرکت بیمه ابطال شد، حقوق و تعهدات این شرکت به بیمه ایران به‌عنوان بازوی اجرائی دولت منتقل می‌شود و مصوبه شورای‌عالی بیمه‌ای برای انتقال دارایی بیمه توسعه به بیمه ایران نیز به‌خاطر تصریح این مسئله در قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری است.
میرزایی گفت :

قرار نیست دولت از جیب خود این خسارت را پرداخت ‌کند بلکه اموال شرکت بیمه توسعه در اختیار بیمه ایران قرار می گیرد تا به نمایندگی از آن شرکت، حقوق زیان‌دیدگان را جبران کند و این سازوکار چتر حمایتی و اطمینان‌بخشی برای بیمه‌گذاران است چون که مردم به اعتبار و اعتماد دولت، از یک شرکت خصوصی بیمه‌نامه خریداری می کنند.وی تصریح کرد :

چون این اتفاق نخستین بار در بازار بیمه رخ داد، در اجرا با مشکلاتی روبرو شدیم اما این راه باز شده است و اگر تکرار شود ، مسیر تعریف‌شده داریم تا بیمه ایران تعهدات شرکت ورشکسته را با راحتی بیشتری انجام دهد.

حبیب میرزایی افزود : در حال ‌حاضر پروانه فعالیت شرکت در تمام رشته‌های بیمه‌ای تعلیق شده و در رشته‌های بیمه زندگی و بیمه اتومبیل (شامل شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده) ابطال شده است و البته رفتار بعدی بیمه مرکزی و شورای‌عالی بیمه بستگی به عملکرد این شرکت در فرایند
پرداخت خسارت مردم دارد.

معاون بیمه مرکزی گفت : سهام‌دار اصلی شرکت بیمه توسعه تخصص کافی در بخش ساخت‌وساز داشته و به همین دلیل بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها از محل حق بیمه‌ها راهی بازار املاک و مستغلات شده است و شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور هم روی این سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر گذاشت.وی افزود :

اشتباهات و تخلفات این شرکت زیاد است اما رعایت نکردن حدنصاب‌های آیین‌نامه سرمایه‌گذاری و بی توجهی به تذکرات بیمه مرکزی که در نتیجه آن بیش از حد نقدینگی صرف خرید شده است و رعایت نکردن این آیین‌نامه موجب شد خسارت‌های مردم تجمیع شود و پرداخت خسارت به‌صورت قطره‌چکانی انجام گیرد.

بیشتر خسارت‌های این شرکت در رشته شخص ثالث و بخش اعظم آن‌هم خسارت‌های جانی است، از آنجایی که پرداخت دیه به‌صورت یوم‌الاداست، هرچه زمان می‌گذرد، این خسارت روزبه‌روز رشد می‌کند و هزینه بیشتری به صاحبان شرکت تحمیل می‌شود و به‌ هر حال تا ریال آخر را از شرکت می‌گیریم و به مردم پرداخت می‌کنیم.

نظرات

صدرا

8 سال و 8 ماه و 6 روز پیش

حبیب میرزایی گفت : با کمک قوه قضائیه معادل میزان خسارت را از اموال بیمه توسعه شرکت به بیمه ایران منتقل می‌کنیم و شرکت بیمه ایران باید طبق مصوبه شورای‌عالی بیمه، خسارت را پرداخت کند و تا ریال آخر را از شرکت می‌گیریم و خسارت مردم را پرداخت می‌کنیم.(اگه واقعی باشه 10 سال طول می کشه) این آقای معاون اگه کمی قانون تجارت می خوند این حرف را نمی زدید شرکت بیمه اگه ناتوان در پرداخت تعهداتش باشه بیمه مرکزی بایستی پرداخت کنه نه اینکه بیمه ایران با هزاران میلیارد بدهکاری به مردم رو مجبور به پرداخت تعهدات شرکت خصوصی بیمه توسعه بکنه همین الآن هم بیمه مرکزی بابت هزینه درمان و بازنشستگی کارمنداش هر ماهه میلیاردهاریال از بیمه ایران یارانه می گیره که نه جایی گفته می شه و نه قانونی برای میلیارها یارانه پرداختی بیمه ایران به بیمه مرکزی وجود داره و در عوض بیمه مرکزی بعنوان ناظر و بازوی اجرایی دولت کاری به کار بیمه ایران نداره

ناشناس

8 سال و 7 ماه و 28 روز پیش

فقط حرف. کسی عمل نمیکنه بابا خسارت مردم بدید بسه دیگه چندسال فقط پشت گوشت میندازید هر روز ی چیز میگید

ناشناس

8 سال و 6 ماه و 15 روز پیش

قانونی تو مملکت وجود نداره که حق مردم رو بگیره؟؟؟

ناشناس

8 سال و 5 ماه و 19 روز پیش

باسلام وقتی پای بیمه ایران امد وسط نفس راحتی کشیدم و احساس امنیت کردم ودلگرم شدم امااکنون بیش از یکسال میگذرد و کم کم به بیمه ایران هم دارم شک می کنم

ناشناس

8 سال و 5 ماه و 17 روز پیش

فقط دروغ بگيد چند ساله مردم بد بخت چند ساله گيرن معلوم نيست كدام کی پول مردم را بالا كشيده

ناشناس

8 سال و 5 ماه و 3 روز پیش

والله والله همتون دستاتون تو يك كاسه است اگه كسي پول دولت را بخوره مثل بابك زنجاني محاكمه مي شود ولي كسي پول مردم بدبخت را بخوره كارش ندارن مثل بيمه توسعه

ناشناس

8 سال و 4 ماه و 25 روز پیش

این بیمه ایران منم بدبخت کرد

خسروپرویزمشعوفی

8 سال و 4 ماه و 6 روز پیش

باسلام متاسفانه شرکت توسعه با عملکرد نادرست و غیرمسولانه خود در طی چند سال اخیر، موجبات تالم، سرگردانی، و مشکلات فراوان دیگر برای تعداد زیادی از مردم خسارت دیده در سرتاسر کشور فراهم کرده است. هرگز از یاد نمی بریم صبح تاریک روزهای سرد در چهار راه جهان کودک را...آوارگی در پایتخت... هیچکس سخنی از بیمه های عمر توسعه بمیان نمیاورد و پول پس انداز خودمون رد بهمون نمیدن اینکه خسارت نیست عین پول پس انداز خود ماست که از ما دریغ شده....شاید نتوانیم بلحاظ قانونی شما را تحت پیگرد قرار دهیم اما از آه مظلوم بترسید. روز حسابی هم در کار هست. شما را به خدا واگذار کردیم.

سعید اسدی

8 سال و 3 ماه و 29 روز پیش

بابادارن مارو میگیرن میبرن زندان شما تازه وعده وعیدات شروع شده به خدا ظلمه خدایا خودت کمک کن 4ماهه جرات خونه رفتن ندارم حتی ضامنم دنبالمه

بهنام

8 سال و 0 ماه و 26 روز پیش

بابا بدبختمون کردین خانوادم اواره شده فقط حرف حرف ایشالا سرتون میاد

عزیز رحیمزاده

8 سال و 0 ماه و 20 روز پیش

درسال نوده دو تصادف کردام درمحرم پسازطی مراحل قانونی شرکت بیمه توسعه شبعه جلفا چک دادومنم اعتمادکرده ورضایت دادم اکنون بیست ماه میگذر من هم به حق وحقوقم نرسیدهام چه کنم

سعید غلامی

7 سال و 9 ماه و 11 روز پیش

بالاخره تا کی باید ازاین دروغها بشنویم حالا دلم میخواست خودشون از مردم طلبکار بودند به خدا به یه روز نمیکشید که طلبشون را از مردم بگیرند.خدا ازشون نگذره

مهدی یوسفی

5 سال و 3 ماه و 16 روز پیش

من سال 92تصادف کردم تا الان هرچه تلاش کردم ب هیچ نتیجه ای نرسیدم بیمه ایران هم هیچ دل گرمی بهم نمیده

محمدلطفی

5 سال و 2 ماه و 24 روز پیش

از سال ۹۱ که فرزندم در حین انجام کار مصدوم و فوت نمودندودو دختر کوچک داشت هنوز دیه ایشان بعد تز هفت سال پذداخت نشده حتی با خدا هم مگاتبه کردم اخه ۴۰ ملیون درقبال جان فرد ارزشداره این حق بچه یتیمه که اسلام تاکیدداره همش این ماه اون ماه و وعده سر خرمن ..ایا ارزش ریالی ان زمان تاکنون یکیه ؟

حسینی

5 سال و 1 ماه و 26 روز پیش

ازسال.۹۳که.تصادف.کردم.وضایع.نخای.شدم.تاحالابه.ماچیزی.نداده.چرادولت.پادرمیانی.نمی.کنددیگه.خسته.شدم.ای.میگن.صبرکنیداگربچه.خودت.بودچیکارمیکردید

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1794

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1954

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1761

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361